Witam,
Mój Jazz posiada silnik w technice ośmio-zaworowej ale moim zdaniem to nie wada lecz zaleta gdyż wiadomo iż silniki 8V lepiej biorą "z dołu" niżej położony max.moment obrotowy no i w co nie każdy uwierzy są bardziej elastyczne oto dowód: starszy i jednocześnie słabszy 83-konny Jazz lepiej się zbiera w zakresie prędkości 60-100km/h na IV biegu w 11,4s. od nowego 100-konnego VTECa 60-100km/h na IV biegu w 12,7s. oraz na V biegu: starszy model od 80-120km/h w 16,8s. nowy model w 18.8s. Tak więc w elastyczności widac przewage 8V nad 16V przy podobnej masie żeby było jasne, niestety od 0-100km/h przewage ma nowszy model bo robi to w 11,4s. a starszy w 12,9s.(jeśli wierzyc swojemu prędkościomierzowi to mój Jazz setkę osiągną w 12,0 s.). Ale powiem szczerze, że dla mnie ważniejsza jest elastycznośc silnika która to jest częściej wykorzystywana w warunkach drogowych (codziennych) w trasie niż sprint spod świateł. Prawie 20 koni więcej od starszego brata a elastycznośc gorsza, tutaj mnie nowa Honda trochę rozczarowała.
Warto dodac, iż silnik 8V i-dsi 83 km posiada zapłon sekwencyjny (8 świec zapłonowych), który to miał w zamiarze konstruktorów osiągnąc jak najniższe spalanie i ten cel moim zdaniem osiągnięto. Szkoda że Honda nie rozwijała dalej tego silnika może powodem tego były normy emisji spalin a może ciężko było osiągnąc większą moc z tego silnika(można było pokusic się o małe turbo), nie mniej uważam , że jest to świetny silnik!
Zaryzykowałbym nawet stwierdzenie, że do 2 litrów pojemności Honda robi najlepsze silniki wolnossące benzynowe na świecie.
Re: ( Honda Jazz ) elastycznośc lepsza w i-dsi 83km od i-VTEC 100km
To jest Honda. Do ponad 100 km/h to się jedzie na trójce i wtedy dopiero wychodzi na którym silniku czas jest lepszy i tu nie mówię o ściganiu się po mieście tylko właśnie o jeździe w trasie np. przy wyprzedzaniu. Przy takim zamulaniu na czwartym biegu te parę sekund i tak nie robi różnicy.
To jest Honda. Do ponad 100 km/h to się jedzie na trójce :) i wtedy dopiero wychodzi na którym silniku czas jest lepszy i tu nie mówię o ściganiu się po mieście tylko właśnie o jeździe w trasie np. przy wyprzedzaniu. Przy takim zamulaniu na czwartym biegu te parę sekund i tak nie robi różnicy.
czyli co uważasz, że przy wyższych prędkościach vtec idzie lepiej niż i-dsi, masz na to jakieś dowody, robiłeś testy, myśle że jeżeli od 80-120km/h i-dsi przyspiesza lepiej o 2 sek. to przy wyższych prędkościach też bedzie lepsza, przecież moc max. jest osiągana przy podobnych obrotach.
Niestety kolego wos 71 nie mam dobrych wieści, szukałem na necie, w czasopismach, nawet dzwoniłem do kilku serwisów Hondy - nikt takich danych nie miał( elastycznośc 60-100 IV bieg, 80-120 V ) i-dsi 1,2 78km
Ale może ktoś z forumowiczów Ci pomoże, może wrzuc nowy temat to ktoś sie odezwie , jak mi coś wpadnie w ręce to napisze, swojądrogą ciekawie byłoby porównac 1,2 idsi 78km a 1.2 i-vtec 90km w zakresie elastycznosci na poszczególnych biegach, przyspieszeniu 0-100, wyciszeniu wnętrza itp.
no właśnie przypomniało mi się, że jeśli chodzi o wyciszenie jednostek 1,3 (1,4) to tu taka ciekawostka starszy model idsi 83km jest cichszy od nowego 100km Vtec-a:
przy 100km/h w kabinie idsi 83km jest 67 DB
przy 100km/h w kabinie i-VTEC 100km jest 69 DB Hałasu.
Te 2 DB różnicy jest wyraźnie wyczuwalne dla ucha.
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Sro 13 Paź 2010, 12:55
Temat postu:
elastycznośc lepsza w i-dsi 83km od i-VTEC 100km
Witam,
znalazłem coś takiego w homologacji auta może, się przyda do tego tematu. Nic innego nie znalazłem
przełożenia na biegach:
1 - 3,142 2 - 1,750, 3 - 1,66, 4 - 0,857, 5 - 0,710
do co hałasu to poziom hałasu 70/157/EEC 1999/101/EC
na postoju: 77,00 dB (A) przy prędkości obrotowej silnika 4275 min-1
podczas jazdy: 70,20 dB(A) _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Dołączył: 20 Sty 2009 Posty: 69 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Honda Jazz 2009 1.4 Elegance
Piwa: 4/0
Wysłany: Sro 13 Paź 2010, 14:44
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) elastycznośc lepsza w i-dsi 83km od i-VTEC 100km
Koledze Delkowi chodzilo zapewne o to ze Hanki sie nie muli tylko cisnie mocno na obroty i dopiero wtedy wychodzi moc
Moja siostra ma Civica ostatniej generacji 1.8 140 koni i tez nie jest rozowy na nizszych obrotach - ciezko sie zbiera ale nie daj boze ja wrzucic na wyzsze....
Jeśli ufać tym danym, że są prawidłowe to widać , że słabszy vtec (1,2) gorzej przyspiesza( nie mówiąc już o elastyczności ), natomiast vtec (1,4) ma elastyczność gorszą przy niższych obrotach ale przyspiesza lepiej na wyższych, z tym że nie jest to przepaść (3s.). Dlatego twierdze że w cyklu miejskim lepiej sobie radzi 8-zaworowa jednostka i-dsi( wtrasie również dobra), natomiast w trasie na wyższych obrotach 1,4 vtec idzie troche lepiej no ale przecież ma 17 koni więcej , masa jest zbliżona ok 1050kg. ale już vtec 1,2 przyspiesza gorzej w trasie i tu już widać że na wyższch obrotach również jest gorszy a ma więcej o 7 koników od i-dsi. Mówiąc o elastyczności mam na myśli szybszą reakcję na gaz przy niższych obrotach. Dlaczego tak przyjemnie jeździ się dieselami-bo "idą z dołu" od bardzo niskich obrotów ładnie się zbierają, nie ma potrzeby kręcenia silnika do ponad 4500 obr. dop. wtedy i-vtec pokonuje i-dsi.
Uważam, że do charakteru małego auta rodzinnego lub miejskiego pasuje bardziej jednostaka 8-zaworowa która też lubi wysokie obroty(i-dsi/5700obr./min, vtec 6000obr./min) ale na niskich jest szybsza.
Nie wiem dlaczego przeprowadzając testy( np w różnych magazynach) nikt nie podaje elastyczności silnika np. w przedziale 60-100km/h lub innym na MOŻLIWIE NAJSZYBSZYM BIEGU przecież takie dane pozwoliły by lepiej ocenić elastyczność w zakresie górnych obrotów, można byłoby wtedy porównać z DIESEL-ami np z popularnymi TDI, wtedy mielibyśmy lepszy obraz elastyczności, można by także porównać wówczas skrzynie AUTOMATYCZNĄ Z MANUALNĄ .
Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 1047 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź/Wrocław Posiadane auto: Honda Jazz II 2005 1.4 182k [Aral 10W40, Mobil 5W50, Amsoil 0W30, Millers CFS 0W20, Millers XF 0W20, Millers CFS 0W20]; Hyundai Tucson 2.0 CRDI
Piwa: 5/0
Wysłany: Sro 20 Lip 2016, 08:47
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) elastycznośc lepsza w i-dsi 83km od i-VTEC 100km
Ładne porównanie elastyczności, którą w praktyce się jeździ i wyprzedza.
Cieszy mnie ten fakt, że mój Jazz w miarę ładnie się z(a)biera do wyprzedzania,
w Tucsonie jeszcze lepiej - obydwa mają dość strome wykresy momentu, a potem dość płasko i voila! _________________ SstarWines
Dołączył: 09 Lut 2016 Posty: 197 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: Był jazz jest Yeti 2.0TDI CR 4x4
Piwa: 6/6
Wysłany: Sro 20 Lip 2016, 10:39
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) elastycznośc lepsza w i-dsi 83km od i-VTEC 100km
sstar napisał:
Ładne porównanie elastyczności, którą w praktyce się jeździ i wyprzedza.
Ja wolę szybciej wyprzedzać bo krócej jestem narażony na zagrożenie. Wyprzedzam prawie zawsze z redukcją więc nie narzekam w jakim by to aucie nie było z większą czy mniejszą elastycznością na danym biegu nie ma znaczenia.W trasie jadę stałą prędkością wiec jakoś nie odczułbym specjalnie tego luksusu tej elastyczności między tymi dwoma silniczkami zwłaszcza że przy 130-140 to już całkiem spore obroty a i tak szybciej nie zdarza mi się jeździć.
Wiadomo że fajnie mieć lepszą elastyczność ale też nie ponad wszystko a w przypadku tak małej różnicy i tak bym nie chciał się zamienić
Tak to widzę w praktyce.
Jazzman
Z tym do 2.0 najlepsze na świecie to zależy pod jakim kątem na to patrzeć chodź w swojej masowej grupie "do" to oczywiście pioner nie licząc kilku rodzynków innych marek
Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 1047 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź/Wrocław Posiadane auto: Honda Jazz II 2005 1.4 182k [Aral 10W40, Mobil 5W50, Amsoil 0W30, Millers CFS 0W20, Millers XF 0W20, Millers CFS 0W20]; Hyundai Tucson 2.0 CRDI
Piwa: 5/0
Wysłany: Wto 26 Lip 2016, 09:43
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) elastycznośc lepsza w i-dsi 83km od i-VTEC 100km
karion napisał:
sstar napisał:
Ładne porównanie elastyczności, którą w praktyce się jeździ i wyprzedza.
Ja wolę szybciej wyprzedzać bo krócej jestem narażony na zagrożenie. Wyprzedzam prawie zawsze z redukcją więc nie narzekam w jakim by to aucie nie było z większą czy mniejszą elastycznością na danym biegu nie ma znaczenia.W trasie jadę stałą prędkością wiec jakoś nie odczułbym specjalnie tego luksusu tej elastyczności między tymi dwoma silniczkami zwłaszcza że przy 130-140 to już całkiem spore obroty a i tak szybciej nie zdarza mi się jeździć.
Wiadomo że fajnie mieć lepszą elastyczność ale też nie ponad wszystko a w przypadku tak małej różnicy i tak bym nie chciał się zamienić
Tak to widzę w praktyce.
Jazzman
Z tym do 2.0 najlepsze na świecie to zależy pod jakim kątem na to patrzeć chodź w swojej masowej grupie "do" to oczywiście pioner nie licząc kilku rodzynków innych marek
Co do zamiany dsi na vtec zgadzam się całkowicie - zysk jest mizerny. Co do redukcji w dsi to jasne. Elastyczność porównywałem z dieslem, który po prostu zabija momentem na 4 w trasie, czy 5 na autostradzie (jest 6 w zapasie;-). Dsi uważam za fajny i dość uniwersalny wbrew pozorom silnik. Natomiast zmiany biegów przy wyprzedzaniu to jednak o ułamek wolniejsze manewry a do tego nie daj Boże jakby coś nie wskoczyło bo czasem na jednym się nie pociągnie... _________________ SstarWines
Dołączył: 09 Lut 2016 Posty: 197 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: Był jazz jest Yeti 2.0TDI CR 4x4
Piwa: 6/6
Wysłany: Wto 26 Lip 2016, 14:05
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) elastycznośc lepsza w i-dsi 83km od i-VTEC 100km
sstar napisał:
Natomiast zmiany biegów przy wyprzedzaniu to jednak o ułamek wolniejsze manewry a do tego nie daj Boże jakby coś nie wskoczyło bo czasem na jednym się nie pociągnie...
Dlatego najpierw warto redukować przed wyprzedzaniem a nie przy wyprzedzaniu żeby nie było tego ułamku wolniejszego manewru jak to wspomniałeś, zgadza się trójka i jest rakieta na całej długości
Do 140 od 0 różnica będzie ok.3sekund między 1.4 i-dsi a 1.4 i-vtec, chociaż po niektórych filmach widać że i 4 sekundy dla mnie to bardzo dużo w trasie dla innych mało.Od 100 do 140 będzie ok 1,5sekundy różnicy.Do miasta to i-dsi super ale na trasę to wybiorę bez wahania dynamiczniejszy silnik. U mnie zazwyczaj służy jako wycieczko-wóz więcej w trasie a tam częściej zmagam się z wyprzedzaniem przy większej prędkości niż w mieście.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda Jazz ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.