Honda

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Honda Jazz ) elastycznośc lepsza w i-dsi 83km od i-VTEC 100km


Idź do strony 1, 2  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum HONDA Forum Strona Główna -> ( Honda Jazz ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jazzman

Auto Maniak



Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 750
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Honda Jazz 1.3 i-dsi 83km 2008
Piwa: 41/19
Wysłany: Czw 07 Paź 2010, 13:58
Temat postu:

elastycznośc lepsza w i-dsi 83km od i-VTEC 100km


Witam,
Mój Jazz posiada silnik w technice ośmio-zaworowej ale moim zdaniem to nie wada lecz zaleta gdyż wiadomo iż silniki 8V lepiej biorą "z dołu" niżej położony max.moment obrotowy no i w co nie każdy uwierzy są bardziej elastyczne oto dowód: starszy i jednocześnie słabszy 83-konny Jazz lepiej się zbiera w zakresie prędkości 60-100km/h na IV biegu w 11,4s. od nowego 100-konnego VTECa 60-100km/h na IV biegu w 12,7s. oraz na V biegu: starszy model od 80-120km/h w 16,8s. nowy model w 18.8s. Tak więc w elastyczności widac przewage 8V nad 16V przy podobnej masie żeby było jasne, niestety od 0-100km/h przewage ma nowszy model bo robi to w 11,4s. a starszy w 12,9s.(jeśli wierzyc swojemu prędkościomierzowi to mój Jazz setkę osiągną w 12,0 s.). Ale powiem szczerze, że dla mnie ważniejsza jest elastycznośc silnika która to jest częściej wykorzystywana w warunkach drogowych (codziennych) w trasie niż sprint spod świateł. Prawie 20 koni więcej od starszego brata a elastycznośc gorsza, tutaj mnie nowa Honda trochę rozczarowała.
Warto dodac, iż silnik 8V i-dsi 83 km posiada zapłon sekwencyjny (8 świec zapłonowych), który to miał w zamiarze konstruktorów osiągnąc jak najniższe spalanie i ten cel moim zdaniem osiągnięto. Szkoda że Honda nie rozwijała dalej tego silnika może powodem tego były normy emisji spalin a może ciężko było osiągnąc większą moc z tego silnika(można było pokusic się o małe turbo), nie mniej uważam , że jest to świetny silnik!
Zaryzykowałbym nawet stwierdzenie, że do 2 litrów pojemności Honda robi najlepsze silniki wolnossące benzynowe na świecie.
Powrót do góry
wos71

Debiutant



Dołączył: 05 Wrz 2010
Posty: 42
Skąd jesteś (miejscowość / region): knurów/górny sląsk
Posiadane auto: Honda Civic 1.8 Elegance 2016
Piwa: 1/1
Wysłany: Czw 07 Paź 2010, 17:58
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) elastycznośc lepsza w i-dsi 83km od i-VTEC 100km


Witam.A masz może coś o silniku 1.2? Chodzi o elastyczność.PZDR
Powrót do góry
delek

Auto Maniak



Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 825
Skąd jesteś (miejscowość / region): wlkp
Posiadane auto: w168 170 cdi
Piwa: 95/5
Wysłany: Czw 07 Paź 2010, 18:15
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) elastycznośc lepsza w i-dsi 83km od i-VTEC 100km


To jest Honda. Do ponad 100 km/h to się jedzie na trójce Smile i wtedy dopiero wychodzi na którym silniku czas jest lepszy i tu nie mówię o ściganiu się po mieście tylko właśnie o jeździe w trasie np. przy wyprzedzaniu. Przy takim zamulaniu na czwartym biegu te parę sekund i tak nie robi różnicy.
Powrót do góry
Wystawiono 2 piw(a)
Jazzman

Auto Maniak



Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 750
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Honda Jazz 1.3 i-dsi 83km 2008
Piwa: 41/19
Wysłany: Czw 07 Paź 2010, 20:11
Temat postu:

elastycznośc


cytat
delek napisał:
To jest Honda. Do ponad 100 km/h to się jedzie na trójce :) i wtedy dopiero wychodzi na którym silniku czas jest lepszy i tu nie mówię o ściganiu się po mieście tylko właśnie o jeździe w trasie np. przy wyprzedzaniu. Przy takim zamulaniu na czwartym biegu te parę sekund i tak nie robi różnicy.


czyli co uważasz, że przy wyższych prędkościach vtec idzie lepiej niż i-dsi, masz na to jakieś dowody, robiłeś testy, myśle że jeżeli od 80-120km/h i-dsi przyspiesza lepiej o 2 sek. to przy wyższych prędkościach też bedzie lepsza, przecież moc max. jest osiągana przy podobnych obrotach.
Powrót do góry
Jazzman

Auto Maniak



Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 750
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Honda Jazz 1.3 i-dsi 83km 2008
Piwa: 41/19
Wysłany: Czw 07 Paź 2010, 20:13
Temat postu:

elastycznosc


cytat
wos71 napisał:
Witam.A masz może coś o silniku 1.2? Chodzi o elastyczność.PZDR


a o które 1,2 ci chodzi? i-dsi czy vtec, może coś znajde, tylko sprecyzuj o który chodzi motor?
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Czw 07 Paź 2010, 20:13
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Jazzman

Auto Maniak



Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 750
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Honda Jazz 1.3 i-dsi 83km 2008
Piwa: 41/19
Wysłany: Czw 07 Paź 2010, 20:19
Temat postu:

elastycznosc


Aż strach pomyślec co by było gdyby VTEC miał tyle samo co idsi koników
Powrót do góry
wos71

Debiutant



Dołączył: 05 Wrz 2010
Posty: 42
Skąd jesteś (miejscowość / region): knurów/górny sląsk
Posiadane auto: Honda Civic 1.8 Elegance 2016
Piwa: 1/1
Wysłany: Czw 07 Paź 2010, 21:07
Temat postu:

Re: elastycznosc


Jazzman napisał:
cytat
wos71 napisał:
Witam.A masz może coś o silniku 1.2? Chodzi o elastyczność.PZDR


a o które 1,2 ci chodzi? i-dsi czy vtec, może coś znajde, tylko sprecyzuj o który chodzi motor?



1.2 i-dsi.
Powrót do góry
Jazzman

Auto Maniak



Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 750
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Honda Jazz 1.3 i-dsi 83km 2008
Piwa: 41/19
Wysłany: Pią 08 Paź 2010, 12:07
Temat postu:

elastycznośc i-dsi 1,2


Niestety kolego wos 71 nie mam dobrych wieści, szukałem na necie, w czasopismach, nawet dzwoniłem do kilku serwisów Hondy - nikt takich danych nie miał( elastycznośc 60-100 IV bieg, 80-120 V ) i-dsi 1,2 78km

Ale może ktoś z forumowiczów Ci pomoże, może wrzuc nowy temat to ktoś sie odezwie , jak mi coś wpadnie w ręce to napisze, swojądrogą ciekawie byłoby porównac 1,2 idsi 78km a 1.2 i-vtec 90km w zakresie elastycznosci na poszczególnych biegach, przyspieszeniu 0-100, wyciszeniu wnętrza itp.

no właśnie przypomniało mi się, że jeśli chodzi o wyciszenie jednostek 1,3 (1,4) to tu taka ciekawostka starszy model idsi 83km jest cichszy od nowego 100km Vtec-a:
przy 100km/h w kabinie idsi 83km jest 67 DB
przy 100km/h w kabinie i-VTEC 100km jest 69 DB Hałasu.

Te 2 DB różnicy jest wyraźnie wyczuwalne dla ucha.
Powrót do góry
kedlaw07

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 4370
Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska
Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Sro 13 Paź 2010, 12:55
Temat postu:

elastycznośc lepsza w i-dsi 83km od i-VTEC 100km


Witam,
znalazłem coś takiego w homologacji auta może, się przyda do tego tematu. Nic innego nie znalazłem Sad
przełożenia na biegach:
1 - 3,142 2 - 1,750, 3 - 1,66, 4 - 0,857, 5 - 0,710
do co hałasu to poziom hałasu 70/157/EEC 1999/101/EC
na postoju: 77,00 dB (A) przy prędkości obrotowej silnika 4275 min-1
podczas jazdy: 70,20 dB(A)
_________________
Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO. Kupiłeś jazza przeczytaj Akcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl
www.kotekmruczek.cba.pl
Powrót do góry
Genzo_w

Dyskutant



Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 69
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Honda Jazz 2009 1.4 Elegance
Piwa: 4/0
Wysłany: Sro 13 Paź 2010, 14:44
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) elastycznośc lepsza w i-dsi 83km od i-VTEC 100km


Koledze Delkowi chodzilo zapewne o to ze Hanki sie nie muli tylko cisnie mocno na obroty i dopiero wtedy wychodzi moc Very Happy
Moja siostra ma Civica ostatniej generacji 1.8 140 koni i tez nie jest rozowy na nizszych obrotach - ciezko sie zbiera ale nie daj boze ja wrzucic na wyzsze.... Smile
Powrót do góry
gadu-gadu
Jazzman

Auto Maniak



Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 750
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Honda Jazz 1.3 i-dsi 83km 2008
Piwa: 41/19
Wysłany: Pią 15 Paź 2010, 14:47
Temat postu:

elastycznośc-osiągi (i-dsi VS vtec)


Witam
znalazłem coś takiego:

1,3 i-dsi83km #//# 1,2 vtec90km #//# 1,4 vtec100km

0-100km/s 12,0/12,7*/12,9* #//# 12,5/12,7*/12,9* #//# 11,4/11,5*

0-120km/s 18,2 #//# 18,5 #//# 16,4

0-140km/s 27,0 #//# 27,0 #//# 24,0

elast.60-100(IVb) 11,4s #//# 15,2s #//# 12,7s

* - inne dane z różnych źródeł

Jeśli ufać tym danym, że są prawidłowe to widać , że słabszy vtec (1,2) gorzej przyspiesza( nie mówiąc już o elastyczności ), natomiast vtec (1,4) ma elastyczność gorszą przy niższych obrotach ale przyspiesza lepiej na wyższych, z tym że nie jest to przepaść (3s.). Dlatego twierdze że w cyklu miejskim lepiej sobie radzi 8-zaworowa jednostka i-dsi( wtrasie również dobra), natomiast w trasie na wyższych obrotach 1,4 vtec idzie troche lepiej no ale przecież ma 17 koni więcej , masa jest zbliżona ok 1050kg. ale już vtec 1,2 przyspiesza gorzej w trasie i tu już widać że na wyższch obrotach również jest gorszy a ma więcej o 7 koników od i-dsi. Mówiąc o elastyczności mam na myśli szybszą reakcję na gaz przy niższych obrotach. Dlaczego tak przyjemnie jeździ się dieselami-bo "idą z dołu" od bardzo niskich obrotów ładnie się zbierają, nie ma potrzeby kręcenia silnika do ponad 4500 obr. dop. wtedy i-vtec pokonuje i-dsi.
Uważam, że do charakteru małego auta rodzinnego lub miejskiego pasuje bardziej jednostaka 8-zaworowa która też lubi wysokie obroty(i-dsi/5700obr./min, vtec 6000obr./min) ale na niskich jest szybsza.
Nie wiem dlaczego przeprowadzając testy( np w różnych magazynach) nikt nie podaje elastyczności silnika np. w przedziale 60-100km/h lub innym na MOŻLIWIE NAJSZYBSZYM BIEGU przecież takie dane pozwoliły by lepiej ocenić elastyczność w zakresie górnych obrotów, można byłoby wtedy porównać z DIESEL-ami np z popularnymi TDI, wtedy mielibyśmy lepszy obraz elastyczności, można by także porównać wówczas skrzynie AUTOMATYCZNĄ Z MANUALNĄ .

Dalszy ciąg rozważań:
http://honda.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=174080
Powrót do góry
sstar

Auto Maniak



Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 1047
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź/Wrocław
Posiadane auto: Honda Jazz II 2005 1.4 182k [Aral 10W40, Mobil 5W50, Amsoil 0W30, Millers CFS 0W20, Millers XF 0W20, Millers CFS 0W20]; Hyundai Tucson 2.0 CRDI
Piwa: 5/0
Wysłany: Sro 20 Lip 2016, 08:47
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) elastycznośc lepsza w i-dsi 83km od i-VTEC 100km


Ładne porównanie elastyczności, którą w praktyce się jeździ i wyprzedza.
Cieszy mnie ten fakt, że mój Jazz w miarę ładnie się z(a)biera do wyprzedzania,
w Tucsonie jeszcze lepiej - obydwa mają dość strome wykresy momentu, a potem dość płasko i voila!
_________________
SstarWines
Powrót do góry
karion

Stały Bywalec



Dołączył: 09 Lut 2016
Posty: 197
Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska
Posiadane auto: Był jazz jest Yeti 2.0TDI CR 4x4
Piwa: 6/6
Wysłany: Sro 20 Lip 2016, 10:39
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) elastycznośc lepsza w i-dsi 83km od i-VTEC 100km


sstar napisał:
Ładne porównanie elastyczności, którą w praktyce się jeździ i wyprzedza.


Ja wolę szybciej wyprzedzać bo krócej jestem narażony na zagrożenie. Wyprzedzam prawie zawsze z redukcją więc nie narzekam w jakim by to aucie nie było z większą czy mniejszą elastycznością na danym biegu nie ma znaczenia.W trasie jadę stałą prędkością wiec jakoś nie odczułbym specjalnie tego luksusu tej elastyczności między tymi dwoma silniczkami zwłaszcza że przy 130-140 to już całkiem spore obroty a i tak szybciej nie zdarza mi się jeździć.

Wiadomo że fajnie mieć lepszą elastyczność ale też nie ponad wszystko a w przypadku tak małej różnicy i tak bym nie chciał się zamienić Wink
Tak to widzę w praktyce.

Jazzman
Z tym do 2.0 najlepsze na świecie to zależy pod jakim kątem na to patrzeć Smile chodź w swojej masowej grupie "do" to oczywiście pioner nie licząc kilku rodzynków innych marek Smile
Powrót do góry
sstar

Auto Maniak



Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 1047
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź/Wrocław
Posiadane auto: Honda Jazz II 2005 1.4 182k [Aral 10W40, Mobil 5W50, Amsoil 0W30, Millers CFS 0W20, Millers XF 0W20, Millers CFS 0W20]; Hyundai Tucson 2.0 CRDI
Piwa: 5/0
Wysłany: Wto 26 Lip 2016, 09:43
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) elastycznośc lepsza w i-dsi 83km od i-VTEC 100km


karion napisał:
sstar napisał:
Ładne porównanie elastyczności, którą w praktyce się jeździ i wyprzedza.


Ja wolę szybciej wyprzedzać bo krócej jestem narażony na zagrożenie. Wyprzedzam prawie zawsze z redukcją więc nie narzekam w jakim by to aucie nie było z większą czy mniejszą elastycznością na danym biegu nie ma znaczenia.W trasie jadę stałą prędkością wiec jakoś nie odczułbym specjalnie tego luksusu tej elastyczności między tymi dwoma silniczkami zwłaszcza że przy 130-140 to już całkiem spore obroty a i tak szybciej nie zdarza mi się jeździć.

Wiadomo że fajnie mieć lepszą elastyczność ale też nie ponad wszystko a w przypadku tak małej różnicy i tak bym nie chciał się zamienić Wink
Tak to widzę w praktyce.

Jazzman
Z tym do 2.0 najlepsze na świecie to zależy pod jakim kątem na to patrzeć Smile chodź w swojej masowej grupie "do" to oczywiście pioner nie licząc kilku rodzynków innych marek Smile


Co do zamiany dsi na vtec zgadzam się całkowicie - zysk jest mizerny. Co do redukcji w dsi to jasne. Elastyczność porównywałem z dieslem, który po prostu zabija momentem na 4 w trasie, czy 5 na autostradzie (jest 6 w zapasie;-). Dsi uważam za fajny i dość uniwersalny wbrew pozorom silnik. Natomiast zmiany biegów przy wyprzedzaniu to jednak o ułamek wolniejsze manewry a do tego nie daj Boże jakby coś nie wskoczyło bo czasem na jednym się nie pociągnie...
_________________
SstarWines
Powrót do góry
karion

Stały Bywalec



Dołączył: 09 Lut 2016
Posty: 197
Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska
Posiadane auto: Był jazz jest Yeti 2.0TDI CR 4x4
Piwa: 6/6
Wysłany: Wto 26 Lip 2016, 14:05
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) elastycznośc lepsza w i-dsi 83km od i-VTEC 100km


sstar napisał:
Natomiast zmiany biegów przy wyprzedzaniu to jednak o ułamek wolniejsze manewry a do tego nie daj Boże jakby coś nie wskoczyło bo czasem na jednym się nie pociągnie...


Dlatego najpierw warto redukować przed wyprzedzaniem a nie przy wyprzedzaniu żeby nie było tego ułamku wolniejszego manewru jak to wspomniałeś, zgadza się trójka i jest rakieta na całej długości Very Happy

Do 140 od 0 różnica będzie ok.3sekund między 1.4 i-dsi a 1.4 i-vtec, chociaż po niektórych filmach widać że i 4 sekundy dla mnie to bardzo dużo w trasie dla innych mało.Od 100 do 140 będzie ok 1,5sekundy różnicy.Do miasta to i-dsi super ale na trasę to wybiorę bez wahania dynamiczniejszy silnik. U mnie zazwyczaj służy jako wycieczko-wóz więcej w trasie a tam częściej zmagam się z wyprzedzaniem przy większej prędkości niż w mieście.

https://www.youtube.com/watch?v=8Xp2nxSWxXA
https://www.youtube.com/watch?v=JiibeCLDRCU

Przepaść Rolling Eyes a do tego i-vtec ładniej gra dla uszu Very Happy
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum HONDA Forum Strona Główna -> ( Honda Jazz ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Honda Jazz »

Opinie o samochodach Honda Jazz - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Honda Jazz ) Porady, problemy techniczne


HondaJazz

31 900

2014r.

139 000 km

śląskie

HondaCivic

22 900

2008r.

248 000 km

mazowieckie

HondaJazz

12 800

2006r.

169 957 km

pomorskie

HondaCivic

24 900

2008r.

193 000 km

mazowieckie

HondaCivic

81 900

2017r.

77 300 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System