Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 1047 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź/Wrocław Posiadane auto: Honda Jazz II 2005 1.4 182k [Aral 10W40, Mobil 5W50, Amsoil 0W30, Millers CFS 0W20, Millers XF 0W20, Millers CFS 0W20]; Hyundai Tucson 2.0 CRDI
Piwa: 5/0
Wysłany: Czw 13 Sie 2015, 10:49
Temat postu:
Re: mocarz
Maciej Loret napisał:
sstar napisał:
Maciek Loret pisze, że te fora to na nic, jakby po dup... się drapać
Proszę o niewyrywanie zdań z kontekstu.
Pisałem w odniesieniu do do rzeczy, które przeciętny forumowicz nie jest w stanie sprawdzić czy np. oleje, opony...
Wydaje się, że da radę, sprawdzi poziom, porówna kolor przy zmianie czy rozruch, nie?
W przypadku opon podobnie: zużycie bieżnika to nie tajemnica, wrażenia z jazdy też nie.
Za wyrwanie z kontekstu serdecznie przepraszam. Nie wiem kim jest przeciętny forumowicz.
Pewno niejeden by cię zaskoczył. PS. Idę zmienić drugą żarówkę, parami... się spaliły
Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 633 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ostrów Wielkopolski Posiadane auto: Mini Cooper 1.6, Toyota Verso 2.0, MB W204
Piwa: 13/3
Wysłany: Czw 13 Sie 2015, 11:04
Temat postu:
Re: mocarz
sstar napisał:
Maciej Loret napisał:
sstar napisał:
Maciek Loret pisze, że te fora to na nic, jakby po dup... się drapać
Proszę o niewyrywanie zdań z kontekstu.
Pisałem w odniesieniu do do rzeczy, które przeciętny forumowicz nie jest w stanie sprawdzić czy np. oleje, opony...
Wydaje się, że da radę, sprawdzi poziom, porówna kolor przy zmianie czy rozruch, nie?
W przypadku opon podobnie: zużycie bieżnika to nie tajemnica, wrażenia z jazdy też nie.
Za wyrwanie z kontekstu serdecznie przepraszam. Nie wiem kim jest przeciętny forumowicz.
Pewno niejeden by cię zaskoczył. PS. Idę zmienić drugą żarówkę, parami... się spaliły
No i taki jest właśnie poziom tego forum, bo najważniejszym jest KOLOR oleju i wrażenia z jazdy...
Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 314 Skąd jesteś (miejscowość / region): okolice Bydgoszczu Posiadane auto: Honda Jazz 1,4 LS \\\'03
Piwa: 3/2
Wysłany: Czw 13 Sie 2015, 12:03
Temat postu:
Re: mocarz
sstar napisał:
Wydaje się, że da radę, sprawdzi poziom, porówna kolor przy zmianie czy rozruch, nie?
Ale ja nie o tym. Ja piszę o wyborze oleju czy opon do auta na podstawie postów. Kierowanie się opiniami zamiast badaniami.
sstar napisał:
W przypadku opon podobnie: zużycie bieżnika to nie tajemnica
Tak. Dopóki nie porównujesz dwóch opon jeżdżących na różnych autach, nawierzchniach i zwykle pod różnymi kierowcami. Bo wówczas nie ma większego sensu.
sstar napisał:
wrażenia z jazdy też nie.
Zgoda. Pamiętając, że co dla jednego jest przyjemne dla innego nie musi być takie same.
sstar napisał:
Za wyrwanie z kontekstu serdecznie przepraszam. Nie wiem kim jest przeciętny forumowicz.
Najlepiej gdyby był osobą, która ma do dyspozycji kilka/naście kompletów nowych opon, auto, czas, sprzęt pomiarowy. Bo chciałby porównać kilka kompletów opon na podstawie miarę rzetelnych pomiarów.
sstar napisał:
Pewno niejeden by cię zaskoczył.
"Przeciętny" nie było inwektywą, tylko brakiem możliwości. _________________ Pozdrawiam, Maciej Loret
Corolla 2016, Yaris HSD 2016 i Jazz 2003
Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 1047 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź/Wrocław Posiadane auto: Honda Jazz II 2005 1.4 182k [Aral 10W40, Mobil 5W50, Amsoil 0W30, Millers CFS 0W20, Millers XF 0W20, Millers CFS 0W20]; Hyundai Tucson 2.0 CRDI
Piwa: 5/0
Wysłany: Czw 13 Sie 2015, 14:17
Temat postu:
forum
Zmieniłem sobie dziś drugą żarówkę pozycyjną, łatwo poszło pozycja w przykucu, lewą reką na macanego z obserwacją z zewnątrz jak już trafiłem, jak żarówka się przemieszcza. Dociśnięcie i przekręcenie łatwo poszło. Ale nie o tym chciałem, bo przy okazji zauważyłem, że ktoś spinki/zapinki pogubił i stwierdziłem, że dokupię nowe. Także zniknęła ta wkręcana? Ktoś zna dane techniczne? Zamówiłem już co prawda w dwóch podobnych wersjach, ale dobrze wiedzieć na przyszłość. PS. A forum jak forum, zawsze można traktować selektywnie.
Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 1047 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź/Wrocław Posiadane auto: Honda Jazz II 2005 1.4 182k [Aral 10W40, Mobil 5W50, Amsoil 0W30, Millers CFS 0W20, Millers XF 0W20, Millers CFS 0W20]; Hyundai Tucson 2.0 CRDI
Piwa: 5/0
Wysłany: Czw 15 Paź 2015, 16:48
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Wymiana żarówki.
Spinki mam już a jakże, ale żałuję/nie żałuję, że wtedy prawej dziennej nie zmieniłem przy okazji wymiany pozycyjnej. Dziś wymiana bowiem poszła nieźle, aż do p... drucika. Za cholerę nie mogłem go wyjąć, nie pamiętałem, zajrzałem na forum do tego wątku, w końcu przypadkiem nacisnąłem, co dość nieintuicyjne było i do góry i poszło. Zeszło mi się z kwadrans z drucikiem. Zmiana w Fabii, akurat też spaliły się dwie to czysta przyjemność, od góry bowiem wymiana. Tak stałem się x3 bohaterem we własnym domu;-)
Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 251 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: Honda Jazz 1.4 2005 + LPG
Piwa: 10/8
Wysłany: Pią 04 Gru 2015, 11:49
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Wymiana żarówki.
pomyślcie tylko jak było by przyjemnie dorwać tego wrednego skośnookiego który projektował to auto.
W nagrodę za wybitne utrudnianie życia użytkownikom w publicznym miejscu nabić go na tępy pal..
jak za panowania Włada Palownika... może taki przykład w przyszłości dał by do myślenia projektantom
Dołączył: 30 Lis 2013 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów Posiadane auto: Honda Jazz 1.4 2006
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 11 Lip 2016, 09:19
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Wymiana żarówki.
Drugie podejście do wymiany żarówki w mojej Hondzie. Ostatni raz 1,5 roku temu skorzystałem z pomocy ASO ale tym razem stwierdziłem, że spróbuję jeszcze raz sam Najlepsze jest to, że wczoraj minął mi termin przeglądu a do ASO trzeba jechać na drugi koniec miasta. Poza tym drugi raz spaliła mi się ta sama żarówka (od strony pasażera) a druga świeci już ponad 3 lata.
Tym razem przygotowałem się troszkę lepiej...kilka zdjęć z tego tematu i filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=QPtFlkqGn8Q
Czas wymiany...10 min Okazuje się, że jednak nie jest to takie trudne Każdemu kto będzie próbował sam wymieniać proponuję najpierw zobaczyć na filmikach jak działa ten cholerny drucik, później można już bez stresowo przystąpić do wymiany.
Dołączył: 24 Sie 2016 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn Posiadane auto: Jazz 2011
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 24 Sie 2016, 19:39
Temat postu:
Wymiana żarówki po lewej stronie
Podnieś maskę, odłącz czarną wtyczkę od żarówki, zdejmij okrągłą gumową uszczelkę, wyciągnij drucik zabezpieczający żarówkę, a następnie żarówkę. I na odwrót. Nie trzeba mieś super małych dłoni żeby sobie poradzić, ale zawsze można poprosić, żonę, siostrę, koleżankę, mamę itd... :-) Wszystko ok. 5 minut
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
Wysłany: Sro 24 Sie 2016, 20:41
Temat postu:
Re: Wymiana żarówki po lewej stronie
JazzJazz napisał:
Podnieś maskę, odłącz czarną wtyczkę od żarówki, zdejmij okrągłą gumową uszczelkę, wyciągnij drucik zabezpieczający żarówkę, a następnie żarówkę. I na odwrót. Nie trzeba mieś super małych dłoni żeby sobie poradzić, ale zawsze można poprosić, żonę, siostrę, koleżankę, mamę itd... Wszystko ok. 5 minut
Wystrzeliłeś jak byś Amerykę odkrył, problem w tym, że Twoje odkrycie nie sprawdza się w Jazzie II
Zaczęło się od tego, że spaliła się postojówka, ale że miałem już rozgrzebać auto to stwierdziłem, że wymienię też H4.
Zacząłem od lewej (gorszej) strony przez nadkole.
Spinki odpięły się elegancko, bez strat. Odgiąłem nadkole, oblukałem co i jak, wsadziłem łapę i tyle
O ile do H4 jeszcze jakoś bym dostał, to do postojówki nie było szans. Nie wiem, może mam jakieś nietypowe łapy?
Więc nie tracąc nerwów na kolejne próby, zdemontowałem zderzak - 4 spinki na górze, 4 na dole i 4 śruby (na krzyżak).
Odkręciłem reflektor- 2 śruby na klucz 10 pod reflektorem na metalowej "łyżwie" i 2 na górze, lampa elegancko wyszła i bez problemów, bluzgów i podrapanych rąk, wymieniłem żarówki.
Z drugim też oczywiście poszło gładko. Zmontowałem wszystko z powrotem i jest pięknie
Ogólnie to tak:
- sprzęt - śrubokręt płaski (do podważanie spinek) i krzyżak, klucz 10 (nasadka), miałem też w rezerwie kilka spinek ale się nie przydały.
- żarówki - 2x H4, 2x 5W5 i jakby ktoś chciał zmienić kierunki to 2x WY21W
- czas - gdzieś 30-40 min - demontaż zderzaka, lamp, wymiana i ponowny montaż
Cześć.
Jazz III. Przepaliła mi się przednia prawa żarówka pozycyjna. Teoretycznie wiem jak ją wymienić (obrócić oprawkę o 1/4 obrotu w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara i wyjąć z reflektora ). Sęk w tym że nie daję rady jej obrócić. Fakt, jest tam trochę ciasno i chwyt palcami nie jest zbyt pewny. Może spróbuję szczypcami.
Czy ktoś już z tym walczył czy tylko ja mam z tym problem ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda Jazz ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.