Honda

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Honda Jazz ) klocki hamulcowe


Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum HONDA Forum Strona Główna -> ( Honda Jazz ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sstar

Auto Maniak



Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 1047
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź/Wrocław
Posiadane auto: Honda Jazz II 2005 1.4 182k [Aral 10W40, Mobil 5W50, Amsoil 0W30, Millers CFS 0W20, Millers XF 0W20, Millers CFS 0W20]; Hyundai Tucson 2.0 CRDI
Piwa: 5/0
Wysłany: Pią 07 Lip 2017, 10:08
Temat postu:

Klocki


http://topbrakes.pl/blog/klocki-hamulcowe-ktore-wybrac/
_________________
SstarWines
Powrót do góry
kedlaw07

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 4370
Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska
Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Pią 07 Lip 2017, 11:46
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) klocki hamulcowe


Flik77 napisał:
Witam

Co Panowie powiedzą na taki zestaw do Jazza (klocki przód i płyn)?

https://www.ucando.pl/p/klocki-hamulcowe-ate-13.0460-5943.2/N-U14C003D959-402 Po lekturze tego wątku

Płyn: https://www.ucando.pl/p/plyn-hamulcowy-ate-03.9901-6202.2/N-U11C002D660-71#more

Czy lepiej ten: https://hamulcesklep.pl/o/HSID7

Czym te dwa płyny się różnią? Ten drugi jest wyraźnie tańszy.

Gdzieś znalazłem informację, że do Jazza wchodzi 0,6 l takiego płynu. Czy to jest wiarygodne?

http://autosotua.com/plyn-hamulcowy/honda/jazz.html

Poczytaj te wątki. Sam w nich brałeś udział Wink
( Honda Jazz ) Płyn hamulcowy
http://honda.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=170039
( Honda Jazz ) Ile wchodzi płynu hamulcowego podczas wymiany
http://honda.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=224631
( Honda Jazz ) pojemność układu hamulcowego jazz 1,2
http://honda.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=95740

Jeżeli chodzi o ilość to powinno być to napisane na zbiorniczku. Ewentualnie telefon do ASO z zapytaniem, lub do haparts i podać ni VIN. Myślę, że 1 Litr załatwi sprawę.
Przy okazji można też sprzęgło "przeczyścić"

Tak przy okazji to może coś dokładniej o płynie hamulcowym.
http://endurotrophy.pl/forum/showthread.php?tid=427
z tego artykułu:
Cytat:
Najważniejsza sprawa - Temperatura wrzenia:
Podstawową i najważniejszą cechą płynu hamulcowego jest temperatura wrzenia. Im wyższa tym lepiej. Obecnie stosowane płyny DOT mają zazwyczaj temperatury wrzenia powyżej 230 °C.
Jednak warto przeczytać cały.
_________________
Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO. Kupiłeś jazza przeczytaj Akcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl
www.kotekmruczek.cba.pl
Powrót do góry
sstar

Auto Maniak



Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 1047
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź/Wrocław
Posiadane auto: Honda Jazz II 2005 1.4 182k [Aral 10W40, Mobil 5W50, Amsoil 0W30, Millers CFS 0W20, Millers XF 0W20, Millers CFS 0W20]; Hyundai Tucson 2.0 CRDI
Piwa: 5/0
Wysłany: Pią 07 Lip 2017, 13:15
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) klocki hamulcowe


U mnie stanęło na textarach, przód w ht, ciekawi mnie kombinacja kielkag ate+textar, czemu zmieszal?
_________________
SstarWines
Powrót do góry
Kiełekg

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 296
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wawa
Posiadane auto: Jazz 1.4 2010
Piwa: 24/2
Wysłany: Pią 07 Lip 2017, 14:56
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) klocki hamulcowe


Z własnego doświadczenia. Była to optymalna, przetestowana kombinacja.
Pamiętajmy jednak o jednej sprawie: firmy produkujące elementy eksploatacyjne układu hamulcowego nie stoją w miejscu. Zmieniają swoje produkty, ich skład materiałowy. Np. EBC - klocki z serii RED sprzed 4 lat to całkiem inna mieszanka okładzin niż obecnie.
1. udoskonalają,
2. zmieniają się wymagania ekologiczne na skład mieszanek okładzin
3. nie opłaca im się nie zmieniać mieszanki tylko dla nowych klocków - skala produkcji powoduje, że nie będą utrzymywali konkretnej mieszanki dla kilu typów klocków do popularnych aut miejskich.

Więc być może Delphi już tak bardzo nie pylą jak rok wcześniej, a może bardziej...
Zmienia się też materiał stosowany na tarcze. Niby wszędzie żeliwo, ale np. EBC stosuje żeliwo sferoidalne z tzw. wermikularnym grafitem, reszta tłucze standardowe żeliwo szare z grafitem płytowym. I dlatego EBC wytrzymuje więcej, większe obciążenia, trudniej je przegrzać (ale nie znaczy, że się nie da), ale za to się szybciej zużywa. Klocki serii RED hamują gorzej niż Yellow, ale Yellow szybciej się skończą.

Do takiego siłacza jak Jazz klocki Green to i tak za dużo. Byle by tarcze nawiercane/nacinane były. Ale hamując na maksa ze 150km/h do zera bez problemu można je spalić tak, że żywice wytopią się z całej struktury (klocek jakby rdzewieje z boku okładziny, zaczyna się kruszyć). Bo jak się klocek przypali (zeszklona powierzchnia trąca) to nie ma tragedii - gorzej będzie się hamować dopóki się nie zetrze wierzchnia warstwa.
Aaa! I przegrzana tarcza to też nie problem. Będzie sobie niebieska aż się nie zetrze. Ale jak za mocno się ją przegrzeje, to powoli będą powstawały promieniste pęknięcia - trzeba obserwować. I jak coś się pojawi, niezwłocznie wymieniać, choćby na używki, które nie mają już wystarczającej grubości - na tzw. dojechanie.
Oczywiście nie pisze o takim przegrzaniu, że tarcze się krzywią i dostają bicia. Wtedy trzeba zmierzyć jakie mają bicie i jak jest jeszcze zapas - frezować obustronną frezarką. Przegrzanie skutkujące zmianą kształtu nie wpływa na utratę właściwości ciernych materiału - jeżeli po frezowaniu tarcza ma jeszcze odpowiednią, większą od minimalnej grubość - spokojnie można ją stosować. Oczywiście 95% warsztatów nie chce się w to bawić, bo to zajmuje czas, a więcej zarobi się na wymianie na nowe (co nie oznacza, ze całkowity koszt dla klienta będzie niższy - toczenie kompletu tarcz to 50-80PLN).

Kolejny mit - do nowych tarcz tylko nowe klocki... Wcale nie! Jak są wystarczająco dobre - tak dobre, że ekonomicznie nie jest uzasadnione wymienianie na nowe (w stosunku do kosztu wymiany). Dłużej się docierają i tyle. Ale sklep/mechanik woli wymienić komplet, bo robota ta sama a pieniądz zarobi większy (klient tez więcej zapłaci).
_________________
Kiełek
Powrót do góry
gadu-gadu
sstar

Auto Maniak



Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 1047
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź/Wrocław
Posiadane auto: Honda Jazz II 2005 1.4 182k [Aral 10W40, Mobil 5W50, Amsoil 0W30, Millers CFS 0W20, Millers XF 0W20, Millers CFS 0W20]; Hyundai Tucson 2.0 CRDI
Piwa: 5/0
Wysłany: Nie 09 Lip 2017, 11:28
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) klocki hamulcowe


Czemu ATE nie Textar, pytam o tarczę?
_________________
SstarWines
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Nie 09 Lip 2017, 11:28
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Kiełekg

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 296
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wawa
Posiadane auto: Jazz 1.4 2010
Piwa: 24/2
Wysłany: Nie 09 Lip 2017, 13:03
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) klocki hamulcowe


Bo nie mam zaufania do tarcz textar, nie wiem kto je dla nich produkuje. Za to z ATE nigdy nie miałem problemów (poza kombinacją ATE PD i PP, ale to był daaawno temu).
A klocki textar są dość często zakładane na pierwszy montaż w układach ATE, Lucas czy Brembo.
_________________
Kiełek
Powrót do góry
gadu-gadu
sstar

Auto Maniak



Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 1047
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź/Wrocław
Posiadane auto: Honda Jazz II 2005 1.4 182k [Aral 10W40, Mobil 5W50, Amsoil 0W30, Millers CFS 0W20, Millers XF 0W20, Millers CFS 0W20]; Hyundai Tucson 2.0 CRDI
Piwa: 5/0
Wysłany: Nie 09 Lip 2017, 18:26
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) klocki hamulcowe


Może i słusznie bo tył w Jazzie z textarem jakoś nieładnie wygląda, ale to może kwestia montażu te wyzlobienia?
_________________
SstarWines
Powrót do góry
sstar

Auto Maniak



Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 1047
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź/Wrocław
Posiadane auto: Honda Jazz II 2005 1.4 182k [Aral 10W40, Mobil 5W50, Amsoil 0W30, Millers CFS 0W20, Millers XF 0W20, Millers CFS 0W20]; Hyundai Tucson 2.0 CRDI
Piwa: 5/0
Wysłany: Czw 13 Lip 2017, 20:41
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) klocki hamulcowe


Motofun krytykuje ATE
http://forum-mechanika.pl/threads/jakich-firm-montujecie-klocki-tarcze.3838/
Na forum Audi też różnie...
_________________
SstarWines
Powrót do góry
sstar

Auto Maniak



Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 1047
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź/Wrocław
Posiadane auto: Honda Jazz II 2005 1.4 182k [Aral 10W40, Mobil 5W50, Amsoil 0W30, Millers CFS 0W20, Millers XF 0W20, Millers CFS 0W20]; Hyundai Tucson 2.0 CRDI
Piwa: 5/0
Wysłany: Nie 16 Lip 2017, 10:06
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) klocki hamulcowe


W BMW X5 na pierwszy montaż ładują klocki Textar z sygnaturą BMW.
_________________
SstarWines
Powrót do góry
sstar

Auto Maniak



Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 1047
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź/Wrocław
Posiadane auto: Honda Jazz II 2005 1.4 182k [Aral 10W40, Mobil 5W50, Amsoil 0W30, Millers CFS 0W20, Millers XF 0W20, Millers CFS 0W20]; Hyundai Tucson 2.0 CRDI
Piwa: 5/0
Wysłany: Nie 16 Lip 2017, 20:35
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) klocki hamulcowe


Tu o ATE różnie piszą
https://forum.autokacik.pl/index.php?/topic/371534-bosch-vs-ate-vs-textar/
_________________
SstarWines
Powrót do góry
Sylpete

Auto Maniak



Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 805
Skąd jesteś (miejscowość / region): K-Pax
Posiadane auto: Honda Jazz GD1 1.4 i-DSI 2005r.
Piwa: 41/8
Wysłany: Nie 16 Lip 2017, 21:25
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) klocki hamulcowe


Co człowiek to opinia...
Ja na ATE nie mogę narzekać.
W Acco OEM tarcze (na przodzie chyba nawet właśnie ATE pakowali na pierwszy montaż) i klocki ATE - wszystko pięknie pracuje (20 tys. km).
W Fabii zmieniony cały zestaw przód i tył wszystko tej firmy - od 3 lat skutecznie, cicho i czysto. Brak uwag (35 tys. km).
W Jazzie w zeszłym roku po renowacji tylnych zacisków wstawiłem tarcze+klocki ATE i mam po ~ 7 tys. km porównanie z zestawem TRW, który pozostał na przodzie. Z tyłu ustały męczące odgłosy tarcia, skończyło się pylenie na rudo i tarcze gładziutkie, bez żłobień i rdzy na krawędzi tarcz - jak to miało/ma miejsce przy TRW.
Hamowanie porównywalne, ale tzw. kultura pracy to zupełnie inny poziom.

Ceny ATE są z reguły wyższe niż konkurencji, ale po pierwsze mówimy o układzie hamulcowym, po drugie to wydatek na ładnych parę lat więc trochę więcej $ nie powinno być problemem. Po trzecie jeśli ktoś nie ma ochoty na testy, próby i eksperymenty to lepiej kupić coś pewnego. A ATE nie schodzi poniżej pewnego poziomu, co zdarza się nawet markowym konkurentom.
_________________
man feed machine, machine feed man
Powrót do góry
Kiełekg

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 296
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wawa
Posiadane auto: Jazz 1.4 2010
Piwa: 24/2
Wysłany: Pon 17 Lip 2017, 17:35
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) klocki hamulcowe


Nie czytałem, ale zobaczyłem w linku, że porównują boscha, Textara i ATE. Ten pierwszy produkt jest jak świnka morska - ani świnka, ani morska, czyli produkt hamulco-podobny. Nie piszę tutaj o systemach wspomagania hamowania by Bosch, bo to całkiem inny obszar niż eksploatacja.
Textar i ATE, to trudny wybór. ATE będzie droższe, ładniej wykonane i powinno być też lepsze. ATE racej samo będzie produkowało tarcze i klocki, a Textar w niektórych przypadkach może wspierać się podwykonawcami - co zresztą nie jest złe! Tak jest w przypadku filtrów powietrza i oleju - producenci wymieniają się filtrami, tzn. w fabryce jednego mogą powstawać filtry z nadrukiem innej firmy, a w tej drugiej fabryce - z nadrukiem tej pierwszej firmy. Wszystko kwestia ekonomiki i produktów podobnej jakości (Saab wkładał filtry oleju Filtrona, oczywiście z logo Saaba. I w ASO kupowało się filtry Filtrona - oczywiście pomalowane na biało z logo Saaba.
_________________
Kiełek
Powrót do góry
gadu-gadu
Sylpete

Auto Maniak



Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 805
Skąd jesteś (miejscowość / region): K-Pax
Posiadane auto: Honda Jazz GD1 1.4 i-DSI 2005r.
Piwa: 41/8
Wysłany: Pon 17 Lip 2017, 18:12
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) klocki hamulcowe


@Kiełekg, ruszyłeś szerszy i ważny temat.
Czasem decydując się na część danego producenta dostajemy de facto produkt innego producenta. Co może być dobre lub złe ale konfuzja pozostaje Wink
Np. część gratów Lemfordera do aut azjatyckich robi CTR. Dobrze? Tak, bo to uznany producent części do japsów i koreańców. A że z logo Lemfordera kosztują więcej niż z logo CTR, cóż...

Zresztą, tutaj link dobrze opisujący sytuację:

http://www.iparts.pl/artykuly/producenci-czesci-samochodowych-a-opakowania,25.html
_________________
man feed machine, machine feed man
Powrót do góry
sstar

Auto Maniak



Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 1047
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź/Wrocław
Posiadane auto: Honda Jazz II 2005 1.4 182k [Aral 10W40, Mobil 5W50, Amsoil 0W30, Millers CFS 0W20, Millers XF 0W20, Millers CFS 0W20]; Hyundai Tucson 2.0 CRDI
Piwa: 5/0
Wysłany: Pon 17 Lip 2017, 19:34
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) klocki hamulcowe


Dodam z obserwacji, ze w hyundaiu zauważyłem ate na miescie. W ktoryms watku to ate zarzucali podwykonawców, a textar stawiali za wzor produkcji, ale sie nie znam i nijak zweryfikować nie potrafie.
Off: nexeny w nowej sorento, widać ze wyprzedzilem czas ladujac je do tucsona.
_________________
SstarWines
Powrót do góry
sstar

Auto Maniak



Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 1047
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź/Wrocław
Posiadane auto: Honda Jazz II 2005 1.4 182k [Aral 10W40, Mobil 5W50, Amsoil 0W30, Millers CFS 0W20, Millers XF 0W20, Millers CFS 0W20]; Hyundai Tucson 2.0 CRDI
Piwa: 5/0
Wysłany: Czw 20 Lip 2017, 06:51
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) klocki hamulcowe


Wymieniłem tarcze na Textary, czy ktoś może rzucić okiem czy takie przebarwienia
http://www.sstarwines.pl/images/00529293.JPG
zwiastuja kłopoty, brak wyraźnej rysy, ale poprzeczny piorun jak widac.
_________________
SstarWines
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum HONDA Forum Strona Główna -> ( Honda Jazz ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26  Następny
Strona 22 z 26
Ogłoszenia sprzedaży - Honda Jazz »

Opinie o samochodach Honda Jazz - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Honda Jazz ) Porady, problemy techniczne


HondaCR-V

145 900

2020r.

70 000 km

mazowieckie

HondaCivic

67 700

2017r.

94 000 km

mazowieckie

Hondae

79 800

2021r.

20 000 km

mazowieckie

HondaCR-V

22 900

2009r.

275 000 km

kujawsko-pomorskie

HondaCivic

54 900

2014r.

195 412 km

warmińsko-mazurskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System