Dużo czytałem na forum o dziwnym zachowaniu się obrotów, ale mój przypadek jeszcze się nie pojawił. Otóż posiadam hanie CRV 2,0 benzyna/gaz (sekwencyjny wtrysk firmy elpigaz) z 2001r. Problem z obrotami mam następujący: po odpaleniu zimnego silnika wolne obroty utrzymują się na poziomie 1500-2000. Co dziwne po nagrzaniu się silnika wolne obroty nadal się utrzymują na tym poziomie. Nie ma znaczenia czy jadę na benzynie, czy też na gazie. Ostatnio odkryłem, że jak po nagrzaniu się silnika wyłączę samochód na chwilę i ponownie go odpalę to wolne obroty utrzymują się na normalnym poziomie, tj. 800-900. Ma ktoś może pomysł co to może być??
Dodam, że wielokrotni jeździłem do mechaników i gazowników i pomysły były różne. W ich efekcie pozostał mi dodatkowy dobry silniczek krokowy wolnych obrotów!
Na początku instalacja gazowa pracowała dobrze. Po jakimś czasie pojawiły się problemy i w ramach gwarancji instalatorzy gazu dokonywali napraw/wymian. Za złą pracę instalacji gazowej obwiniali różne elementy samochodu np. silnik krokowy, który zakupiłem, oni wymienili i.... nic nie pomogło, wiec zamontowali stary. Ostatni ich pomysł to sonda lambda, ale znów nie mieli pewności, więc już nie ryzykowałem i nie kupowałem jej "w ciemno".
Obecnie po jeździe na gazie na desce zapala mi się kontrolka check engine, po zdiagnozowaniu wyszło, że zbyt uboga mieszanka. czy może mieć to związek z tymi "dziwnymi" obrotami?
Trochę się rozpisałem, ale chciałem wszystko opisać. Mam nadzieję, że ktoś poda "pomocną dłoń" .
Całkiem mozliwe... może to być wina instalatorów, bo przy montazu instalacji gazowej ułamali mi syrene alarmową. Pożniej sie tłumaczyli, że się już słabo trzymała. Orientujesz sie moze w ktorym miejscu znajde ten czujnik pod maska?
Dzieki za info. Zastanawiam się tylko czy jest jakas możliwość zdiagnozowania tego czujnika (np. grzać go w wodzie i sprawdzać zmianę jego rezystancji itp) czy muszę wstawić na próbę inny czujnik i sprawdzić jak się auto zachowuje?
Witam. Ja mam dokładnie taki sam problem z moją hondą z 98r. U mnie dziwnym zbiegiem okoliczności problem zaczął się dzień po tym jak wyczyściłem zaciski akumlatora który nie jest pierwszej świeżości. Sprawdziłem już czujniki temperatury po odłączeniu tego w głowicy (silnik gorący i akurat pracował na normalnych 900 obrotach)nic się nie zmieniło tylko lampka serwisu się zapaliła odrazu. Ten przy termostacie napewno działa bo wentylatory się włączają. Taki efekt czli wzrost obrotów i zapaenie lampki serwisu uzyskuję kiedy odłączę sensor map. Jeszcze nie doKonałem pomiaru (uszkodzony mam miernik). Ja podejrzewam sensor map lub sondę lambda. Sprawdziłbym kod błędu ale niewiem jeszcze gdzie znajduję się wejście do interfejsu. Napisz jak znajdziesz u siebie przyczynę.
Ja poza standardowymi zabiegami tj. wymiana oleju, filtrów oleju i powietrza, reg. instalacji gazowej z wymianą filtrów, skróceniem wężyków dolotowych i tego typu poprawkami nic nie robiłem. Chwilowo brak czasu i... pomysłów. Tematu jednak nie odpuszczę.
Ja gdzieś wyczytałem że jak się komp rozregulował i szaleje na wolnych obrotach to trzeba przejechać ok 50km na benzynie żeby napisał sobie nową mapę (pisało "żeby nauczył się sterować przepustnicą od nowa) ja przejechałem dwa razy do pracy i spowrokem ok. 60km na benzynie i długo trwa (ok 5 sekund) zanim się zdecyduje zejść z ok1300 obr na ok. 800. Jutro przełączę na gaz i się zobaczy. Jak poróci temat z zapaleniem się serwisu to wyciągnę znajomego mechanika do jakiegoś jego kumpla który zajmuje się elektryką samochodową i podłaczę go pod kompa i się zobaczy. Narazie szkoda mi kasy i czasu na wypad po pracy. Nadmienię że auto mam od niedawna i że gaz mam zykły firmy krzak nawet nie wiem czy do niego w mojej okolicy kompa znajdę.
Pozdrawiam.
Mam ciekawą informację. Byłem u polecanego specjalisty "gazownika" i po regulacji instalacji, wymianie filtrów itp., drobnych przeróbkach polegających m.in. na skróceniu wężyków dolotowych itd. zgasła mi kontrolka check engine na desce rozdzielczej. Niestety problem z podwyższonymi obrotami na biegu jałowym pozostał.
Witam
Mam ten sam problem. Auto mi ciężko zapala dopiero po drugim przekręceniu kluczyka. Obroty na benzynie i na gazie szaleją. Nie mam pojęcia od czego mam zacząć szukać? Do tego na gazie co tylko wyjadę od gazowników 50 km i znowu zapala mi się kontrolka silnika. Od czego zacząć szukać przyczynę tego falowania obrotów. Podobno trzeba wyczyścić przepustnicę bo od gazu może być brudna? Słyszeliście o takim zabiegu?
Mam bardzo nietypową hondę CRV z 2002roku bo uturbioną . I miałem takie problemy o których piszecie: skoki obrotów, gaśnięcie silnika po dojechaniu do świateł, w błędach wychodziło: niski poziom - sonda lambda. Grzebałem się z tym 6 miesięcy. Wnioski:
1. Sprawdzić szczelność układu wydechowego od kolektora do sondy lambda (lewe powietrze i przez to niski stan).
2. Sonda lambda - można ją wytrzyścić i sprawdzić oporność grzałki - musi być ok. 6 ohm - podróbki mają 13ohm i przez to przy starcie nie dogrzewa i wywala błędy.
3. Regulacja zaworów (wymagana co 40k km ale przy gazie lepiej co 20k km)
4. Mycie przepustnicy i przesmarowanie silniczka krokowego - jeśli wcześniejsze zabiegi nie dały rezultatu. Przy rozbiórce uważać na uszczelnienie od strony płynu chłodzącego!!! można uszkodzić.
Dołączył: 21 Mar 2011 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Żyrardów Posiadane auto: Honda CRV 2.0 2002
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 28 Mar 2012, 16:51
Temat postu:
Re: ( Honda CR-V ) Honda CR-V problemy z obrotami
Witam, temat był już dawno ale nikt go nie rozwiązał. Czy któryś z kolegów jakoś uporał się z tymi obrotami, jestem ciekawy bo mnie to właśnie męczy. (crv 2.0, 2002r., gaz sekwencja - Elpigaz Stella)
Obroty przy wyrzuceniu na luz podczas jazdy (przy niewielkiej prędkości) wzrastają do 2000-2200, po zatrzymaniu spadają po kilku dobrych sekundach do 1300. Jak auto postoi to spadają na 800, za chwilę skaczą do 1300-1500, znów opadają itd.
Pojawiają się błędy: "elektryczny czujnik obciążenia / wysokie napięcie", "czujnik położenia przepustnicy / sygnał za mały" i "mieszanka za uboga".
Niedawno wymieniłem filtry i wyczyściłem przepustnicę (bez czujnika położenia, bo nie wiem jak)
Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 339 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk Posiadane auto: Hyundai Tucson JM 2009
Piwa: 6/6
Wysłany: Czw 29 Mar 2012, 09:43
Temat postu:
Re: ( Honda CR-V ) Honda CR-V problemy z obrotami
też mam elpigaza ale żadnych podobnych fochów mi nie robi. Skoro nie piszesz jak jest na benzynie to mniemam, że ideał. W takim razie bez wizyty u gazowników i zrobienia nowej mapy sie raczej nie obędzie...
Dziwne tylko to napięcie _________________
^^^instrukcja CR-V PL^^^
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony 1, 2, 3Następny
Strona 1 z 3
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda CR-V ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.