Dołączył: 10 Gru 2009 Posty: 14 Skąd jesteś (miejscowość / region): polska Posiadane auto: jazz, 1.4, 2003
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 10 Gru 2009, 23:10
Temat postu:
Układ kierowniczy - problemy !!
Witam,
od kilku dni posiadam sprowadzoną H.J. 1.4 z 2003r. Niestety nie zwróciłem na to uwagi przy kupnie a im więcej jeżdżę tym bardziej mi to przeszkadza:
1. jadąc po lekkim łuku gdy puszczę kierownicę, kierownica nie odbija, auto jedzie dalej po łuku, można robic kółka bez trzymania kierownicy ...
2. na prostym odcinku należy co kilka sekund nieznacznie kontrowac kierownicę, auto reaguje na minimalne ruchy kierownicy jak gdyby z opóźnieniem, nie możliwym jest odpuści kierownicę gdyż za kilka metrów
auto zjeżdża z linii prostej...
3. ciężko jest wykonac minimalny ruch kierownicą jadąc prosto, szczególnie przy prędkości powyżej 60 km - kierownica jest jak gdyby usztywniona, żeby bezpiecznie jechac należy manewrowac dwoma rękami - nie odważyłem się jechac powyżej 120 km/h
co myślicie, wada wspomagania czy raczej problem ze zbieżnością kół ??
czytałem że jazz specyficznie się prowadzi ale żeby aż tak ??
Dołączył: 10 Gru 2009 Posty: 14 Skąd jesteś (miejscowość / region): polska Posiadane auto: jazz, 1.4, 2003
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 17 Gru 2009, 22:35
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Układ kierowniczy - problemy !!
Co jest z Wami,
114 wyświetleń i żadnej odpowiedzi.
Wystarczy że odpowiecie na poniższe pytania:
1. Czy kierownica odbija po każdym skręcie do prostej pozycji czy może należy ostatnie kilka cm odprowadzic ręką ?
2. Czy jadąc prosto powyżej 60 km kierownica da sie lekko manewrowac jedną ręką, czy stawia lekki opór?
3.czy lekko skręcając kierownicę na postoju i puszczajac ją, odbije ona w momencie ruszenia do przodu czy może auto bedzie jechało po łuku ?
Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 667 Skąd jesteś (miejscowość / region): W-wa Posiadane auto: Honda jazz 1.3 2018r.CVT Suzuki swift 2015r
Piwa: 28/9
Wysłany: Sob 19 Gru 2009, 20:45
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Układ kierowniczy - problemy !!
Zacznij kolego od pełnej geometrii -przód i tył ,morze kupiłeś jazzka po dzwonie. Z opisu wynika że zachowuje się dziwnie. Życzę oby była to tylko geometria
pozdrawiam. ('')
Dołączył: 10 Gru 2009 Posty: 14 Skąd jesteś (miejscowość / region): polska Posiadane auto: jazz, 1.4, 2003
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 20 Gru 2009, 14:10
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Układ kierowniczy - problemy !!
Dzięki za wasze opinie.
Dla wszystkich którzy będą się zastanawiac wsiadając do Jazz czy układ >Dzięki za wasze opinie.
Dla wszystkich którzy będą się zastanawiac wsiadając do Jazz czy układ kierowniczy działa poprawnie czy nie pisze co przeczytałem w poniższych linkach anglo-języcznych odnośnie hondy jazz:
1. Kierownica nie odkręca się sama do końca, ok. 45 stopni skrętu pozostaje,
2. Dziwny opór jak gdyby usztywnienie kierownicy przy jeździe itp.
Jest to opinia recenzenta potwierdzona komentarzami użytkowników.
< działa poprawnie czy nie pisze co przeczytałem w poniższych linkach anglo-języcznych odnośnie hondy jazz:
1. Kierownica nie odkręca się sama do końca, ok. 45 stopni skrętu pozostaje,
2. Dziwny opór jak gdyby usztywnienie kierownicy przy jeździe itp.
Jest to opinia recenzenta potwierdzona komentarzami użytkowników.
Re: ( Honda Jazz ) Układ kierowniczy - problemy !!
Ja mam Jazza od nowości (8 m-cy) i nic takiego nie zauważyłem. Koło kierownicy po skręcie samo wraca do jazdy na wprost,nie ma też usztywnienia. Jechałem swoją hondą ok. 170 km/h i samochód prowadzi się bardzo dobrze.
Dołączył: 29 Maj 2012 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Galicja Posiadane auto: Honda Jazz 1.4 LS
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 29 Maj 2012, 23:04
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Układ kierowniczy - problemy !!
Odświeżę trochę temat, ponieważ mam to samo co cacek w pierwszym poście:
Cytat:
1. jadąc po lekkim łuku gdy puszczę kierownicę, kierownica nie odbija, auto jedzie dalej po łuku, można robic kółka bez trzymania kierownicy ...
2. na prostym odcinku należy co kilka sekund nieznacznie kontrowac kierownicę, auto reaguje na minimalne ruchy kierownicy jak gdyby z opóźnieniem, nie możliwym jest odpuści kierownicę gdyż za kilka metrów
auto zjeżdża z linii prostej...
3. ciężko jest wykonac minimalny ruch kierownicą jadąc prosto, szczególnie przy prędkości powyżej 60 km - kierownica jest jak gdyby usztywniona, żeby bezpiecznie jechac należy manewrowac dwoma rękami - nie odważyłem się jechac powyżej 120 km/h
W moim przypadku najbardziej irytujący jest symptom numer 3 - całkowicie odbiera komfort jazdy, non stop trzeba korygować tor jazdy, ponieważ nie można wykonać minimalnych ruchów kierownicą, trzeba użyć większej siły, co powoduje zmianę toru jazdy, a w konsekwencji następną korektę i tak dalej i tak dalej...
W innym wątku http://honda.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=121102 możemy się dowiedzieć, że problem ten jest komentowany na forach anglojęzycznych (stiff steering problem itd.). Mam Jazza z 2005 roku, ustawiona poprawnie zbieżność kół, nie bity. Na początku myślałem, że dziwne zachowanie kierownicy wynika ze specyfiki elektrycznego układu wspomagania, ale to nieprawda (bo niektórzy z Was piszą, że nie mają takiego problemu!). Niestety, nie spotkałem się jak dotąd z konkretną odpowiedzią, co jest przyczyną i jak zlikwidować tę usterkę. Na jednym z portali motoryzacyjnych znalazłem coś takiego:
Mam problem ze swoim Jazzem.Kierownica po skręcie nie wraca do pozycji wyjściowej.Uczucie jakby kierownica była za mocno przykręcona.To bardzo utrudnia jazdę.Czy ktoś wie jak usunąć taką usterkę??Proszę o pilną pomoc.Serwis twierdzi że po jakimś czasie kierownica się wyrobi...Bzdura.Dzięki za pomoc
Co prawda nie mam Hondy, tylko koreański wynalazek o nazwie daewoo, ale może przyczyna jest taka sama , a mianowicie wałek pośredni przekładni kierowniczej zaciera się ( w daewoo jest nieosłonięty) trzeba go smarem maznąć i działa.
Hm, na użytkownicy na forach anglojęzycznych wymieniali całe maglownice, niestety brak jest jednoznacznych rezultatów tej (drogiej) operacji. Ma ktoś jakieś doświadczenia?
Dołączył: 11 Cze 2012 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wlkp Posiadane auto: Honda Jazz 1.2i 2005
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 11 Cze 2012, 10:42
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Układ kierowniczy - problemy !!
Witam,
mam ten sam problem. Kierownica przy maksymalnym skręcie w lewo wraca do pozycji "prawie 0". Natomiast ze skętu w prawo stoi i mogę robić kółka bez trzymania kierownicy. Bardzo mnie to wk....a. Wymieniłem kompletne drążki (jeden był krzywy), łączniki stabilizatora i nic. Gometria sprawdzona w serwisie Hondy. nie mam pomysłu co jest nie tak. nie wiem jak się objawia uszkodzone górne łożysko amortyzatora.... czy ono może powodować blokadę(?)
P.S.
wymiana łączników stabilizatora wyeliminowała potrzebę ciągłego kontrowania w jeździe na wprost. Po wymianie jedzie jak po sznurku
Dołączył: 11 Cze 2012 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wlkp Posiadane auto: Honda Jazz 1.2i 2005
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 02 Kwi 2014, 20:17
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Układ kierowniczy - problemy !!
Ja nic nie znalazłem. Przyzwyczaiłem się, że ten typ tak ma. Dziwnie się prowadzi w zakrętach, ale na wprost jedzie dobrze, nie znosi, nie ściąga. Chętnie bym poznał przyczynę dziwnego wspomagania
Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 1047 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź/Wrocław Posiadane auto: Honda Jazz II 2005 1.4 182k [Aral 10W40, Mobil 5W50, Amsoil 0W30, Millers CFS 0W20, Millers XF 0W20, Millers CFS 0W20]; Hyundai Tucson 2.0 CRDI
Piwa: 5/0
Wysłany: Sro 02 Kwi 2014, 21:24
Temat postu:
zakręty
dla mnie też dziwnie w zakrętach, nie reaguje na małe poprawki, które potrzebne gdy ktoś ci wyjedzie na twój pas, trzeba solidniej machnąć i poprawić...
Dołączył: 30 Mar 2014 Posty: 420 Skąd jesteś (miejscowość / region): Sz-ły Posiadane auto: Honda Jazz GD1 1.4 i-dsi 2005 r.
Piwa: 7/3
Wysłany: Sro 02 Kwi 2014, 22:53
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Układ kierowniczy - problemy !!
Absolutnie nie jest tak, że każda Honda Jazz ma taką wadę. Kierownica powinna odbijać po skręcie kiedy ją puścisz. Może nie do końca ale prawie do poziomu zero. Przecież odbija nawet w samochodach, które nie mają wspomagania.
Według tego, co zdążyłem wyczytać na forum Civica, może mieć to związek ze zbyt mocno dokręconą śrubą kontrującą w przekładni kierowniczej. W taki sposób próbuje się zwykle wyeliminować stuki w układzie kierowniczym. Może człowiek, od którego kupiłem, chciał zatuszować problem dziwnych dźwięków.
Czy u kogoś pojawił się ten problem samoistnie, czy zawsze miał związek z uprzednimi naprawami lub występował od zakupu?
Dołączył: 27 Sie 2012 Posty: 805 Skąd jesteś (miejscowość / region): K-Pax Posiadane auto: Honda Jazz GD1 1.4 i-DSI 2005r.
Piwa: 41/8
Wysłany: Sro 02 Kwi 2014, 23:50
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Układ kierowniczy - problemy !!
Vespa, pisząc że TTKM chodziło mi o ogólne wrażenie. Elektrycznie wspomagany układ >, pisząc że TTKM chodziło mi o ogólne wrażenie. Elektrycznie wspomagany układ kierowniczy w Jazzie II jest po prostu kiepski, nie ma się co czarować. Jest nieprecyzyjny, nie "dokręca" do centralnego położenia (te kilka stopni trzeba prostować), jakiś dziwaczny efekt klejenia przy jeździe na wprost. W mieście aż tak nie doskwiera, na trasie zwyczajnie wkurza. Generalnie jest taki gumowato-ciastowaty i było to zawsze wypominane we wszystkich testach na jakie się natknąłem. Wynalazek na etapie Jazza II gen. nie ma startu do starej, dobrej hydrauliki.
Natomiast całkowite nieodbijanie przy skręcie to już anomalia i trzeba się temu dokładnie przyjrzeć.
O patencie z drobną regulacją śrubą przy kolumnie kierowniczej słyszałem, ale odnosił się do przekładni z hydraulicznym wspomaganiem. Widocznie z elektrycznym też da się tak zawalczyć.
Może to jest jakiś trop...
Kto na kaskadera?< w Jazzie II jest po prostu kiepski, nie ma się co czarować. Jest nieprecyzyjny, nie "dokręca" do centralnego położenia (te kilka stopni trzeba prostować), jakiś dziwaczny efekt klejenia przy jeździe na wprost. W mieście aż tak nie doskwiera, na trasie zwyczajnie wkurza. Generalnie jest taki gumowato-ciastowaty i było to zawsze wypominane we wszystkich testach na jakie się natknąłem. Wynalazek na etapie Jazza II gen. nie ma startu do starej, dobrej hydrauliki.
Natomiast całkowite nieodbijanie przy skręcie to już anomalia i trzeba się temu dokładnie przyjrzeć.
O patencie z drobną regulacją śrubą przy kolumnie kierowniczej słyszałem, ale odnosił się do przekładni z hydraulicznym wspomaganiem. Widocznie z elektrycznym też da się tak zawalczyć.
Może to jest jakiś trop...
Kto na kaskadera?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda Jazz ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.