Jak wymieniałem płyn dps-f w tylnym moście Hondy cr-v
Konieczność wymiany płynu DPS-F w tylnym moście Honda CR-V i HR-V zgłasza charakterystycznym piszczeniem w momencie skręcenia kół lub ostrego startu z miejsca. Aby przekonać się czy płyn już się zużył należy po wjechaniu na wolny parking lub lepiej jakąś łąkę maksymalnie skręcić koła w jedną stronę i wykonać kilka kółek lub ósemek. Jeśli w trakcie takiego procesu z tyłu auta słychać charakterystyczne piszczenie płyn należy wymienić. Ja wykonałem to w bardzo prosty a przede wszystkim tani sposób. Mianowicie zakupiłem na alegroszu 1 litr fabrycznego płynu DPS-F za 56 zł razem z dostawą, a w firmowym salonie Hondy 2 podkładki aluminiowe po 2,5PLN (uważam, że nie są konieczne nowe -można zeszlifować stare i będą dobre). Zakupiłem też dużą strzykawkę w aptece o pojemności 100ml. Następnie po wjechaniu na łąkę pomęczyłem trochę tylny napęd wykonująć około 30 ósemek( aż do zawrotu głowy ) tak aby rozgrzać płyn. Następnie po odkręceniu koła lewego tylnego i zabezpieczeniu auta drewnianym klockiem poluzowałem obie śruby w tylnym moście kluczem 17 z przedłużaczem z rurki 1/2 cala. Wykręciłem górną, a następnie po podłożeniu miedniczki dolną śrubę. Płyn wylewał się ok 15 minut. Po tym czasie wkręciłem dolną śrubę z nową podkładką aluminiową i zacząłem wlewać płyn strzykawką 10x po 100ml. Po wlaniu całego płynu włożyłem palec w górną dziurę, okazało się ,że na granicy gwintu jest już płyn. Następnie zakręciłem obie śruby z wyczuciem, bo bez użycia klucza dynamometrycznego. Zakręciłem koło i w drogę. Po wjechaniu na rzeczoną łąkę i wykonaniu kilku ósemek NIE STWIERDZIŁEM żadnych odgłosów z tylnego mostu. Wymiana się udała. Opisana procedura jest najtańszą metodą na wymianę płynu. Koszt to ok. 65 zł (tylko części+strzykawka) - w serwisie Hondy ok. 200zł. Oczywiście można skorzystać ze specjalnych narzędzi do wymiany płynów i kanału czy podnośnika elektrycznego, ale to już dodatkowe koszty. Proces jest do wykonania przez każdego przy minimalnych zdolnościach i chęciach. Zużyty płyn należy oddać do jakiegoś warsztatu do utylizacji.
Pozdrawiam Hondziarzy niePawlak _________________ niePawlak
Dołączył: 28 Gru 2007 Posty: 234 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: Mitsubishi Outlander 3.0 v6
Piwa: 24/1
Wysłany: Pon 12 Paź 2009, 22:44
Temat postu:
Re: ( Honda CR-V ) Jak wymieniałem płyn dps-f w tylnym moście Hondy cr-v
Witaj.
Nie wiem gdzie to robisz bo na Mazurach taka zabawa kosztuje 9 dych. I nie ma potrzeby robić tego samemu. Sam nie ufam warsztatom i patrzę im na ręce. Ale to akurat robią dobrze. Wystarczy pilnować licznika i co 60 tyś wymienić olej w tylnym moście /hymm sprzęgle/. Jednak jestem pełen podziwu i w rejonach gdzie serwisy tak zdzierają polecam sposób kolegi "niepawlak"
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 45 Skąd jesteś (miejscowość / region): Pruszków k. Warszawy Posiadane auto: CR-V, 1999r, 2l benzyna/lpg
Piwa: 2/0
Wysłany: Sro 04 Kwi 2012, 15:56
Temat postu:
Napęd
Nie musisz podnosić go nad ziemię, wystarczy że jakieś 5-10min porobisz kółka na pełnym skręcie (nie musi być szybko), najlepiej na trawie lub jakimkolwiek śliskim podłożu, ja tak w CRV-I robię i "czuć" jak się tył załącza a jak jest wilgotno to aż paruje po rozgrzaniu.
Re: ( Honda CR-V ) Jak wymieniałem płyn dps-f w tylnym moście Hondy cr-v
Znacznie prościej zdemontować dyferencjał i wymienić sobie olej na stole w warsztacie.
Każdy orze jak może. Demontaż koła to potrzebny raczej przy stosowaniu długiego wężyka (jak na filmie z youtube'a).
Przy okazji: ma ktoś źródło tanich podkładek aluminiowych? Z czego będą pasowały te uszczeleczki pod korkami?
Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 339 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk Posiadane auto: Hyundai Tucson JM 2009
Piwa: 6/6
Wysłany: Czw 05 Kwi 2012, 17:15
Temat postu:
Re: ( Honda CR-V ) Jak wymieniałem płyn dps-f w tylnym moście Hondy cr-v
no ja wymieniałem jak na filmiku i to chyba najlepsza i najszybsza metoda, no i właśnie NIE wymaga zdejmowania koła. Cała operacja ok. 15 min. _________________
^^^instrukcja CR-V PL^^^
Re: ( Honda CR-V ) Jak wymieniałem płyn dps-f w tylnym moście Hondy cr-v
Dobra - temat przerobiony.
Wymieniłem dziś olej w moście metodą "bez zdejmowania koła". Jako własną wariację wprowadziłem jednak metodę podniesienia całego auta na pieńki oraz rozgrzewania oleju stacjonarnie. Pięknie się tył dołączał na biegach od 1. do 3. Na wyższych nie próbowałem, bo prędkościomierz notował zbyt wysokie wartości.
Operacja zakończona sukcesem, zobaczymy wkrótce czy piszczenie ustanie. Jeśli nie - mam jeszcze jeden litr oleju w zapasie. Podkładki / uszczelki nabyłem w ASO w Rzeszowie. 5 zł sztuka. Cóż - wymiar nietypowy, to i cena wyjątkowa. Ech...
Re: ( Honda CR-V ) Jak wymieniałem płyn dps-f w tylnym moście Hondy cr-v
Tak, posiada bardzo wesoły kolorek.
Choć niektórzy zlewają przepracowany w kolorze czarnym. U mnie stary niespecjalnie odbiegał barwą od świeżego. Ale piszczenie występowało, a po wymianie wygląda na to, że nastała cisza. Czego i Tobie życzę.
Re: ( Honda CR-V ) Jak wymieniałem płyn dps-f w tylnym moście Hondy cr-v
Wedle jednej ze szkół należy powtórzyć operację. U mnie po jednorazowej wymianie piszczenie ustąpiło. Niemniej nie zawsze tak się dzieje. Ja bym chwilę pojeździł na Twoim miejscu i ponownie wymienił.
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony 1, 2, 3Następny
Strona 1 z 3
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda CR-V ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.