Honda

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Honda CR-V ) nadmiar oleju w silniku



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum HONDA Forum Strona Główna -> ( Honda CR-V ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karol662

Debiutant



Dołączył: 03 Wrz 2008
Posty: 10

Posiadane auto: Honda CR-V Exlusive 2.2 CTD-i
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 27 Lut 2009, 22:48
Temat postu:

nadmiar oleju w silniku


Witam. Mam pytanie. Wie może ktoś jaka może być przyczyna wzrostu pojemności oleju w silniku?żadnych płynów mi nie ubyło, więc wina musi być inna.
Powrót do góry
Jano1010

Czytelnik



Dołączył: 26 Lut 2009
Posty: 3

Posiadane auto: Honda CR-V 2.0
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 28 Lut 2009, 00:42
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) nadmiar oleju w silniku


Nie ma czegoś takiego jak wzrost pojemności oleju. Chodzi Ci zapewne o wzrost objętości. Olej jest substancją ciekłą która pod wpływem temperatury zwiększa swoją objętość. Normalka. Optymalna temperatura pracy silnika to około 90 stopni a zatem olej zwiększa ale to raczej nieznacznie swoją objętość. Wink a jeśli faktycznie masz nadmiar oleju to spuść trochę. I nie rozumiem co mają mieć inne płyny z tym wspólnego ?
chyba że nie zrozumiałem pytania... może o coś innego pytasz
pozdro Wink
Powrót do góry
Karol662

Debiutant



Dołączył: 03 Wrz 2008
Posty: 10

Posiadane auto: Honda CR-V Exlusive 2.2 CTD-i
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 28 Lut 2009, 09:00
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) nadmiar oleju w silniku


Mam na myśli płyn do chłodnicy. A tego oleju przybyło mi około 1 cm. Więc to chyba nie normalne. Wcześniej jak sprawdzałem było coś pomiędzy środkową podziałką, a maksimum na miarce od oleju. Teraz jest 5 mm ponad max. Byłem z tym problemem w serwisie, ale powiedzieli, że to się mieści w normie, że 5 mm ponad max nie zaszkodzi silnikowi. Posprawdzali, ale nic nie znaleźli. Kupiłem samochód rok temu jako nowy, a ta sytuacja już drugi raz się powtórzyła. Jakby nie było przez rok przybyło mi ok 2 litrów oleju. I nie mam pojęcia jak. A 5 mm ponad max. może jakoś źle wpłynąć na silnik, lub uszczelnienia?
Powrót do góry
Jano1010

Czytelnik



Dołączył: 26 Lut 2009
Posty: 3

Posiadane auto: Honda CR-V 2.0
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 28 Lut 2009, 12:00
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) nadmiar oleju w silniku


Tzn. nadmiar oleju nie powinien uszkodzić silnika. Nie do końca wiem jak to jest w nowych konstrukcjach ale silnik ten nadmiar oleju ponad granicą max powinien spalić razem z mieszanką paliwową. 5 mm to niewielka nadwyżka. Co najwyżej może spaść dynamika silnika.
Natomiast co do takiego wzrostu oleju 2 litrów jak mówisz to nie mam pojęcia
Powrót do góry
gepard007

Stały Bywalec



Dołączył: 28 Gru 2007
Posty: 234
Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska
Posiadane auto: Mitsubishi Outlander 3.0 v6
Piwa: 24/1
Wysłany: Wto 03 Mar 2009, 08:55
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) nadmiar oleju w silniku


Witam. Nie ma cudów. Olej sam nie przybywa. Albo poszła uszczelka i płyn chłodzący leje się do oleju albo zły był pomiar. Bo np. gdy wymieniłeś olej i od razu sprawdziłeś miarkę a po jeżdżeniu jeszcze raz i okazało się ze jest więcej to znaczy że przy pierwszym pomiarze nie spłyną jeszcze cały do miski i nalałeś za dużo oleju. Nadmiar oleju może uszkodzić uszczelki - zbyt wysokie ciśnienie oleju. I pamiętaj olej sprawdza się na silniku zimnym lub po min 10-15 min po jeździe gdy spłynie do miski. Pozdrawiam
Powrót do góry
gadu-gadu
Reklama








Wysłany: Wto 03 Mar 2009, 08:55
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Karol662

Debiutant



Dołączył: 03 Wrz 2008
Posty: 10

Posiadane auto: Honda CR-V Exlusive 2.2 CTD-i
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 03 Mar 2009, 23:12
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) nadmiar oleju w silniku


Olej dobrze sprawdzałem. Problem pojawił się już drugi raz. Pierwszy pół roku po zakupie samochodu. Przybyło mi wtedy ok. 1,5 cm. Drugi raz po wymianie oleju i przejechaniu ok. 2000 km. poziom oleju wzrósł o ok. 2 cm.
Powrót do góry
gepard007

Stały Bywalec



Dołączył: 28 Gru 2007
Posty: 234
Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska
Posiadane auto: Mitsubishi Outlander 3.0 v6
Piwa: 24/1
Wysłany: Sro 04 Mar 2009, 08:52
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) nadmiar oleju w silniku


Witaj.
Po wzroście o te 2 cm. Czy dalej też przybywał? Bo jak nie to jest ok. Odlej trochę aby było między kreskami. I na drugi jak będziesz wymieniał olej nalej do minimum i jak dobrze przepłucze się i wzrośnie to będzie ok. Pozdrawiam
Powrót do góry
gadu-gadu
Karol662

Debiutant



Dołączył: 03 Wrz 2008
Posty: 10

Posiadane auto: Honda CR-V Exlusive 2.2 CTD-i
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 26 Cze 2009, 22:52
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) nadmiar oleju w silniku


Witam. No niestety po odlaniu oleju problem się powtórzył. Byłem z samochodem w serwisie Hondy i tam mi powiedzieli, że to normalne. To wszystko przez filtr cząstek stałych. W momencie kiedy następuje ich spalanie do oleju przedostaje się nadmiar ropy ( do spalania filtr potrzebuje większej temperatury co się wiąże z większą dawką paliwa ). Mam pytanie skoro dwa razy już spuszczałem olej z silnika to mogę wnioskować, że tej ropy przybyło coś ok. litra.Czy to może zaszkodzić silnikowi? Według mnie tak, ale według mechaników hondy nie. nawet dali mi na to gwarancję na piśmie. Ewentualnie jaka ilość ropy w oleju może zaszkodzić silnikowi?
Powrót do góry
sabciu1

Czytelnik



Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość / region): Głogów
Posiadane auto: Honda CR-V 2.2 i-CTDi
Piwa: 1/0
Wysłany: Sob 27 Cze 2009, 00:09
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) nadmiar oleju w silniku


Mam w swojej CR-V ten sam problem, przybywa mi olej w silniku! Tylko naprawdę nie wiem co jest tego powodem bo gdy silnik wchodzi w faze wypalania DPF wyjeżdżam za miasto zapinam drugi bieg -tempomat 3 tys obrotów i takiej jazdy przez 10-15 min i DPF wypalony. Ten proces wyrażnie w moim przypadku jest wyczuwalny- załączają mi się wentylatory przy chłodnicy, a wskaźnik chwilowego zużycia paliwa wskazuje.....jest do końca skali! W jednym z ASO Honda twierdzą ,że wszystko jest O'K, natomiast w innym, że to jakaś nieprawidłowość, ale auto z Niemiec to jechać mam tam, dzwoniłem do Hondy w Berlinie i..... u nich takich historii nikt nie słyszał, zabronili jeździć bo silnik się zatrze - dobre no nie? Mi tego oleju ostatnio strasznie dużo przybyło-tak około 1.5 cm ponad stan max, a był zalany na przeglądzie specjalnie 5 mm poniżej kreski oznaczającej stan max na bagnecie, a przejechałem od tego momentu 6 tys km . Napisz proszę w jakim serwisie dali Tobie gwarancję na to, że nic się nie stanie z silnikiem, też tam pojadę po taki wpis, bo jazda na rozrzedzonym oleju nie skończy sie dobrze dla naszych silników- nie po to nakazują w Hondzie stosować oleje o specjalnej specyfikacji do silników z DPF by je następnie rozrzedzać paliwem!!!!!!
Powrót do góry
Karol662

Debiutant



Dołączył: 03 Wrz 2008
Posty: 10

Posiadane auto: Honda CR-V Exlusive 2.2 CTD-i
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 28 Cze 2009, 22:02
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) nadmiar oleju w silniku


Hej. No ja byłem w serwisie w Szwajcari. Jeszcze tej gwarancji nie mam, mają mi ją dopiero przysłać pocztą. No, ale ja i tak tego tak nie zostawię, bo taka ilość oleju napewno źle działa na silnik. Czekam na gwarancje, a potem będę musiał jakąś reklamację pisemną napisać. mechanik pytał się mnie jakie mam średnie spalanie, jak mu powiedziałem, że tak 8-8,5 litra na 100km. to powiedział, że za bardzo ekonomicznie jeżdże. Śmieszne, zwłaszcza, że na początku miałem coś koło 7,2.Oczywiście jak oleju przybywa to spalanie jest większe. Mi tu coś kombinują, bo najpierw mówili, że to dziwne, że nie spotkali się z takim przypadkiem. A teraz , że to jest normalne. dziwne.
Powrót do góry
sabciu1

Czytelnik



Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość / region): Głogów
Posiadane auto: Honda CR-V 2.2 i-CTDi
Piwa: 1/0
Wysłany: Czw 02 Lip 2009, 10:22
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) nadmiar oleju w silniku


kSorki nie napisze teraz zbyt wiele na ten temat bo pisze z telefonu,a jestem na wakacjach wiec... Bede sie z tobą kontaktował po 15 lipca na forum moze razem cos wymyslimy. Nadmienie tylko ze gosc z mojej miejscowosci tez ma CR-V z DPF i jakos jemu nic z olejem sie podobno nie dzieje,a wiem to od jego szwagra, ktory jest moim dobrym znajomym. Tak samo nic jemu w silniku nie stuka. Ponadto w Acordach ktore sa oficjalnie sprowadzane przez Honde polska i maja filtr DPF tez nie ma problemow z przybieraniem oleju. Pozdrawiam
Powrót do góry
Karol662

Debiutant



Dołączył: 03 Wrz 2008
Posty: 10

Posiadane auto: Honda CR-V Exlusive 2.2 CTD-i
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 02 Lip 2009, 20:17
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) nadmiar oleju w silniku


Hej. też mam znajomego który ma Accorda z tym samym silnikiem i też ma wszystko ok. Ja jeszcze spróbuję się zorientować co z tym fantem można zrobić. to udanych wakacji. Narka
Powrót do góry
drwesto

Czytelnik



Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 4

Posiadane auto: HONDA JAZZ
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 23 Sie 2009, 22:42
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) nadmiar oleju w silniku


Szanowni przedmówcy. Wszedłem na forum by poczytać o autach, które chciałbym kupić i tak się złożyło, że wasz problem znalazł wyjaśnienie - tak mi się wydaje - przy innym japońcu - maździe. Vide tekst poniższy.

Przybywanie oleju - dotyczy silników CR (choć może się zdarzyć w DiTD, gdzie jest to raczej znak "puszczających" uszczelek przelewów). W modelach 143KM i 140KM (Euro5) czyli modele z DPF'em w czasie fazy wypalania bądź wygrzewania filtra/katalizatora komputer dorzuca paliwo w fazie wydechu - większość trafia w kolektor wydechowy (i tak powinno być) ale część przenika po ściankach tłoka i jest spłukiwana przez olej. Z tego powodu oleju przybywa w misce. Niedawno mazda zaczęła wymieniać bagnety w tych modelach na krótsze i wlewać na początku mniej oleju, bo i tak go przybywa (jest rozcieńczany ropą). Na bagnecie jest znak X ile może przybyć oleju w misce - od tego punktu należy wymienić olej (czasem nie zdąży go przybrać przed 20kkm a czasem po 6kkm już jest full). NIE wolno eksploatować takiego motoru z nadmiarem oleju silnikowego "rozcieńczonego" ropą pow. znaku X, gdyż grozi to tzw. rozbiegnięciem silnika i jego totalnym zniszczeniem.

Jeszcze kilka słów o systemie smarowania... (tylko japońskie silniki)
W tłoku znajduje się wewnętrzny kanał, przez który przepływa olej. W momencie, gdy tłok jest na samym dole tzw. żygacz wtryskuje olej pod ciśnieniem do wnętrza tłoka – olej wypływa na całej powierzchni pierścienia olejowego i rozprowadzany jest po ściance cylindra, gdy tłok idzie w górę (jak jest u góry to olej natryskiwany jest na denko tłoka chłodząc go). Olej zbierany jest natomiast jak tłok wraca w dół. W tym punkcie tłoka jest bardzo wysoka temperatura dlatego słabe ciśnienie albo kiepski olej (szczególnie mineralny, który nie wypłukuje detergentami nagarów) zasklepia pierścienie olejowe i auto zaczyna kopcić na siwo i śmierdząco (mazdo-trampek).
Z tego właśnie powodu rodzaj oleju ma takie znaczenie – castrol jest olejem, który nie miesza się z wodą. W przypadku silników niemieckich ma szczególne to znaczenie, bo olej ten został właśnie opracowany do tego, żeby nie zamarzały zimą niemieckie odmy niemieckich silników wydmuchując przez to niemieckie uszczelki spod niemieckich głowic i kap zaworowych. Japońskie silniki są wolne od zamarzających odm ale nieodporne na wodę ysz Inne oleje wiążą w sobie wodę w postaci tzw. emulsji (para wodna jest obecna zawsze) – a castrol powoduje wytrącanie się wody w postaci kropli – co skutecznie uszkadza pierścienie olejowe.
Jakiś czas Toyota korzystała z castrola, ale – po sporej wpadce wycofała się z niego. Japończycy mają swój styl produkcji silników i zawsze trochę odstawali od niemieckich „szmelcwagenów”.
Wiosna’2009 – olej castrol zniknął z oficjalnej grupy olejów dedykowanych do silników VW...

Zatem wniosek jest jeden: kiepskie paliwo (dużo sadzy), częste wymiany oleju i na taki jaki zaleca producent a nie na taki, który nam się wydaje najlepszy, albo taka konstrukcja filtra DPF i silnika.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum HONDA Forum Strona Główna -> ( Honda CR-V ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Honda CR-V ) Porady, problemy techniczne


HondaCivic

25 900

2008r.

193 000 km

mazowieckie

HondaHR-V

66 900

2015r.

76 000 km

wielkopolskie

HondaCivic

7 900

2002r.

204 323 km

mazowieckie

Hondae

86 800

2021r.

20 000 km

mazowieckie

HondaCivic

78 000

2018r.

90 000 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System