Nie ma czegoś takiego jak wzrost pojemności oleju. Chodzi Ci zapewne o wzrost objętości. Olej jest substancją ciekłą która pod wpływem temperatury zwiększa swoją objętość. Normalka. Optymalna temperatura pracy silnika to około 90 stopni a zatem olej zwiększa ale to raczej nieznacznie swoją objętość. a jeśli faktycznie masz nadmiar oleju to spuść trochę. I nie rozumiem co mają mieć inne płyny z tym wspólnego ?
chyba że nie zrozumiałem pytania... może o coś innego pytasz
pozdro
Mam na myśli płyn do chłodnicy. A tego oleju przybyło mi około 1 cm. Więc to chyba nie normalne. Wcześniej jak sprawdzałem było coś pomiędzy środkową podziałką, a maksimum na miarce od oleju. Teraz jest 5 mm ponad max. Byłem z tym problemem w serwisie, ale powiedzieli, że to się mieści w normie, że 5 mm ponad max nie zaszkodzi silnikowi. Posprawdzali, ale nic nie znaleźli. Kupiłem samochód rok temu jako nowy, a ta sytuacja już drugi raz się powtórzyła. Jakby nie było przez rok przybyło mi ok 2 litrów oleju. I nie mam pojęcia jak. A 5 mm ponad max. może jakoś źle wpłynąć na silnik, lub uszczelnienia?
Tzn. nadmiar oleju nie powinien uszkodzić silnika. Nie do końca wiem jak to jest w nowych konstrukcjach ale silnik ten nadmiar oleju ponad granicą max powinien spalić razem z mieszanką paliwową. 5 mm to niewielka nadwyżka. Co najwyżej może spaść dynamika silnika.
Natomiast co do takiego wzrostu oleju 2 litrów jak mówisz to nie mam pojęcia
Dołączył: 28 Gru 2007 Posty: 234 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: Mitsubishi Outlander 3.0 v6
Piwa: 24/1
Wysłany: Wto 03 Mar 2009, 08:55
Temat postu:
Re: ( Honda CR-V ) nadmiar oleju w silniku
Witam. Nie ma cudów. Olej sam nie przybywa. Albo poszła uszczelka i płyn chłodzący leje się do oleju albo zły był pomiar. Bo np. gdy wymieniłeś olej i od razu sprawdziłeś miarkę a po jeżdżeniu jeszcze raz i okazało się ze jest więcej to znaczy że przy pierwszym pomiarze nie spłyną jeszcze cały do miski i nalałeś za dużo oleju. Nadmiar oleju może uszkodzić uszczelki - zbyt wysokie ciśnienie oleju. I pamiętaj olej sprawdza się na silniku zimnym lub po min 10-15 min po jeździe gdy spłynie do miski. Pozdrawiam
Olej dobrze sprawdzałem. Problem pojawił się już drugi raz. Pierwszy pół roku po zakupie samochodu. Przybyło mi wtedy ok. 1,5 cm. Drugi raz po wymianie oleju i przejechaniu ok. 2000 km. poziom oleju wzrósł o ok. 2 cm.
Dołączył: 28 Gru 2007 Posty: 234 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: Mitsubishi Outlander 3.0 v6
Piwa: 24/1
Wysłany: Sro 04 Mar 2009, 08:52
Temat postu:
Re: ( Honda CR-V ) nadmiar oleju w silniku
Witaj.
Po wzroście o te 2 cm. Czy dalej też przybywał? Bo jak nie to jest ok. Odlej trochę aby było między kreskami. I na drugi jak będziesz wymieniał olej nalej do minimum i jak dobrze przepłucze się i wzrośnie to będzie ok. Pozdrawiam
Witam. No niestety po odlaniu oleju problem się powtórzył. Byłem z samochodem w serwisie Hondy i tam mi powiedzieli, że to normalne. To wszystko przez filtr cząstek stałych. W momencie kiedy następuje ich spalanie do oleju przedostaje się nadmiar ropy ( do spalania filtr potrzebuje większej temperatury co się wiąże z większą dawką paliwa ). Mam pytanie skoro dwa razy już spuszczałem olej z silnika to mogę wnioskować, że tej ropy przybyło coś ok. litra.Czy to może zaszkodzić silnikowi? Według mnie tak, ale według mechaników hondy nie. nawet dali mi na to gwarancję na piśmie. Ewentualnie jaka ilość ropy w oleju może zaszkodzić silnikowi?
Mam w swojej CR-V ten sam problem, przybywa mi olej w silniku! Tylko naprawdę nie wiem co jest tego powodem bo gdy silnik wchodzi w faze wypalania DPF wyjeżdżam za miasto zapinam drugi bieg -tempomat 3 tys obrotów i takiej jazdy przez 10-15 min i DPF wypalony. Ten proces wyrażnie w moim przypadku jest wyczuwalny- załączają mi się wentylatory przy chłodnicy, a wskaźnik chwilowego zużycia paliwa wskazuje.....jest do końca skali! W jednym z ASO Honda twierdzą ,że wszystko jest O'K, natomiast w innym, że to jakaś nieprawidłowość, ale auto z Niemiec to jechać mam tam, dzwoniłem do Hondy w Berlinie i..... u nich takich historii nikt nie słyszał, zabronili jeździć bo silnik się zatrze - dobre no nie? Mi tego oleju ostatnio strasznie dużo przybyło-tak około 1.5 cm ponad stan max, a był zalany na przeglądzie specjalnie 5 mm poniżej kreski oznaczającej stan max na bagnecie, a przejechałem od tego momentu 6 tys km . Napisz proszę w jakim serwisie dali Tobie gwarancję na to, że nic się nie stanie z silnikiem, też tam pojadę po taki wpis, bo jazda na rozrzedzonym oleju nie skończy sie dobrze dla naszych silników- nie po to nakazują w Hondzie stosować oleje o specjalnej specyfikacji do silników z DPF by je następnie rozrzedzać paliwem!!!!!!
Hej. No ja byłem w serwisie w Szwajcari. Jeszcze tej gwarancji nie mam, mają mi ją dopiero przysłać pocztą. No, ale ja i tak tego tak nie zostawię, bo taka ilość oleju napewno źle działa na silnik. Czekam na gwarancje, a potem będę musiał jakąś reklamację pisemną napisać. mechanik pytał się mnie jakie mam średnie spalanie, jak mu powiedziałem, że tak 8-8,5 litra na 100km. to powiedział, że za bardzo ekonomicznie jeżdże. Śmieszne, zwłaszcza, że na początku miałem coś koło 7,2.Oczywiście jak oleju przybywa to spalanie jest większe. Mi tu coś kombinują, bo najpierw mówili, że to dziwne, że nie spotkali się z takim przypadkiem. A teraz , że to jest normalne. dziwne.
kSorki nie napisze teraz zbyt wiele na ten temat bo pisze z telefonu,a jestem na wakacjach wiec... Bede sie z tobą kontaktował po 15 lipca na forum moze razem cos wymyslimy. Nadmienie tylko ze gosc z mojej miejscowosci tez ma CR-V z DPF i jakos jemu nic z olejem sie podobno nie dzieje,a wiem to od jego szwagra, ktory jest moim dobrym znajomym. Tak samo nic jemu w silniku nie stuka. Ponadto w Acordach ktore sa oficjalnie sprowadzane przez Honde polska i maja filtr DPF tez nie ma problemow z przybieraniem oleju. Pozdrawiam
Hej. też mam znajomego który ma Accorda z tym samym silnikiem i też ma wszystko ok. Ja jeszcze spróbuję się zorientować co z tym fantem można zrobić. to udanych wakacji. Narka
Szanowni przedmówcy. Wszedłem na forum by poczytać o autach, które chciałbym kupić i tak się złożyło, że wasz problem znalazł wyjaśnienie - tak mi się wydaje - przy innym japońcu - maździe. Vide tekst poniższy.
Przybywanie oleju - dotyczy silników CR (choć może się zdarzyć w DiTD, gdzie jest to raczej znak "puszczających" uszczelek przelewów). W modelach 143KM i 140KM (Euro5) czyli modele z DPF'em w czasie fazy wypalania bądź wygrzewania filtra/katalizatora komputer dorzuca paliwo w fazie wydechu - większość trafia w kolektor wydechowy (i tak powinno być) ale część przenika po ściankach tłoka i jest spłukiwana przez olej. Z tego powodu oleju przybywa w misce. Niedawno mazda zaczęła wymieniać bagnety w tych modelach na krótsze i wlewać na początku mniej oleju, bo i tak go przybywa (jest rozcieńczany ropą). Na bagnecie jest znak X ile może przybyć oleju w misce - od tego punktu należy wymienić olej (czasem nie zdąży go przybrać przed 20kkm a czasem po 6kkm już jest full). NIE wolno eksploatować takiego motoru z nadmiarem oleju silnikowego "rozcieńczonego" ropą pow. znaku X, gdyż grozi to tzw. rozbiegnięciem silnika i jego totalnym zniszczeniem.
Jeszcze kilka słów o systemie smarowania... (tylko japońskie silniki)
W tłoku znajduje się wewnętrzny kanał, przez który przepływa olej. W momencie, gdy tłok jest na samym dole tzw. żygacz wtryskuje olej pod ciśnieniem do wnętrza tłoka – olej wypływa na całej powierzchni pierścienia olejowego i rozprowadzany jest po ściance cylindra, gdy tłok idzie w górę (jak jest u góry to olej natryskiwany jest na denko tłoka chłodząc go). Olej zbierany jest natomiast jak tłok wraca w dół. W tym punkcie tłoka jest bardzo wysoka temperatura dlatego słabe ciśnienie albo kiepski olej (szczególnie mineralny, który nie wypłukuje detergentami nagarów) zasklepia pierścienie olejowe i auto zaczyna kopcić na siwo i śmierdząco (mazdo-trampek).
Z tego właśnie powodu rodzaj oleju ma takie znaczenie – castrol jest olejem, który nie miesza się z wodą. W przypadku silników niemieckich ma szczególne to znaczenie, bo olej ten został właśnie opracowany do tego, żeby nie zamarzały zimą niemieckie odmy niemieckich silników wydmuchując przez to niemieckie uszczelki spod niemieckich głowic i kap zaworowych. Japońskie silniki są wolne od zamarzających odm ale nieodporne na wodę ysz Inne oleje wiążą w sobie wodę w postaci tzw. emulsji (para wodna jest obecna zawsze) – a castrol powoduje wytrącanie się wody w postaci kropli – co skutecznie uszkadza pierścienie olejowe.
Jakiś czas Toyota korzystała z castrola, ale – po sporej wpadce wycofała się z niego. Japończycy mają swój styl produkcji silników i zawsze trochę odstawali od niemieckich „szmelcwagenów”.
Wiosna’2009 – olej castrol zniknął z oficjalnej grupy olejów dedykowanych do silników VW...
Zatem wniosek jest jeden: kiepskie paliwo (dużo sadzy), częste wymiany oleju i na taki jaki zaleca producent a nie na taki, który nam się wydaje najlepszy, albo taka konstrukcja filtra DPF i silnika.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda CR-V ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.