Honda

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Honda Civic ) Honda 1.7 ctdi spadek mocy fault mode powyżej 3000 rpm obrot



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum HONDA Forum Strona Główna -> ( Honda Civic ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Frenk15

Czytelnik



Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 9

Posiadane auto: civic 1.7 ctdi 2004
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 23 Lut 2009, 22:46
Temat postu:

Honda 1.7 ctdi spadek mocy fault mode powyżej 3000 rpm obrot


Manual na stronie:
hondatech.info: Honda service manuals -> Auto -> Manuals -> Civic -> Civic01-05 zip

Miałem problem z silnikiem przy 3100-3300 obrotów przechodził w stan Fault
Mode, (ograniczenie obrotów do 2000 brak mocy, nie pojawiały się kontrolki)

Wszystko to pojawiło się po zmianie rożrządu.
Dlatego myślałem, źle ustawiłem rozrząd.

Dlatego jeszcze raz rozebrałem rozrząd.
Pierwszym razem blokowałem koła rozrządu przed zdjęciem paska
tak, żeby zachować pierwotne ustawienia.

Drugim razem już nie blokowałem przed zdjęciem tylko rozkręciłem całkiem
poszukałem dokładnie gdzie jest ten otwór M8 do blokowania pompy w bloku i zablokowałem jak w instrukcji a wał klinem do góry.

Okazało się, że to samo dalej fault mode przy większych obrotach.

Dzięki za sugestie.


Ostatnio zmieniony przez Frenk15 dnia Pon 17 Sty 2011, 01:46, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Mirek707070

Czytelnik



Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 1

Posiadane auto: Honda civic 1.7 ctdi 2002r
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 03 Mar 2009, 12:21
Temat postu:

Problemy


Idea Fault mode zmora hondy oto jest pytanie.To silnik opla jak zdążyłem się zorientować.Mam podopny problem przy dodaniu gazu 3000 obr.Silnik traci moc wchodzi w stan awarii zapala się kontrolka silnika.Może to być usterka silnika, układu kontroli emisji spalin lub oparów paliwa.Ladne żeczy.usterka według kodu 0,7 rbh.Regulacja zaworu wydatku turbosprężarki.Ten manewr nic niedał jedynie ubytki w portwelu znaczne.po 3 tygodniach auto wylądowało w ponownie w tym samym serwisie samochodowym.Jestem dobrej mysli.Jednak może ktoś miał podobny problem.Po wyłączeniu silnika po kilku minutach auto ponownie wchodzi na obroty jest po awarii.Odłączenie klemy minus reset komputera kontrolka gaśnie jedak nie z pamięci kompa.Awaria przestaje istnieć jednak po 2 tygodniach może krucej może dłużej powraca jak bumerang.co powiecie na rozszczelnienie turbospręzarki,lub przepływomierz powietrza.Ta awaria ti niebłachostka zwłaszcza gdy pojawi się podczas wyprzedzania.Czekam na sugestje.Miałem corse było coś podobnego to był przepływomierz.Kochani spędziłem cały dzień u mechanika ,ale wizyta z nim u innego mechanika zrobiła swoje.Temat rzeka.Wcale się niewysmiewam bo wszystkie czynności które zrobił były na miejscu wymiana sondy labda , potem filtra,pompy paliwa, znów sondy labda i potem strzał przepustnica powietrza. Twisted Evil
Powrót do góry
rower25

Czytelnik



Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 1


Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 06 Mar 2009, 11:12
Temat postu:

Witam,


jest to klasyczny przypadek zapieczonych kierowniczek w turbinie. w naszych hondach zamontowane są turbiny ze zmienną geometrią. Gdy wytworzą się duże ilości nagaru kierowniczki nie mają swobodnego ruchu i zacinają się w jednej pozycji. Czujnik ciśnienia doładowania MAP sensor wyłapuje za duże ciśnienie i odcina turbinę.
Założę się że po podłączeniu do komputera wyskoczą błędy z zakresu: P 1235-1239.

Rozwiązanie: Operacja luzowania kierowniczek w turbinie (pomaga tymczasowo), regeneracja turbiny (pomaga w 99% przypadków na stałe, honda poland udostępnia zestaw do regeneracji ponad 1000 zł), wymiana turbiny na fabrycznie nową koszt grubo ponad 3000. widziałem na Allegro nową turbinę za ok 1900 zł do 1.7 Ctdi. pomaga 100% przypadków).

Przypadłość ta jest powszechna w hondzie 1.7 ctdi i była szeroko omawiana na konkurencyjnym forum Civicklubu.

Mam nadzieję że byłem pomocny
Łukasz
Powrót do góry
Frenk15

Czytelnik



Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 9

Posiadane auto: civic 1.7 ctdi 2004
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 20 Mar 2009, 12:40
Temat postu:

Re: ( Honda Civic ) Honda 1.7 ctdi spadek mocy fault mode powyżej 3000 rpm obrot


Finalnie rozwiązałem problem. Rozrząd pierwszym i drugim razem był dobrze ustawiony. Po powtórnej rozbiórce rozrządu poruszałam też cięgnem sterującym kierownicami co spowodowało chwilowo zmianę. (Źle sprawdzałem to cięgno o kierownice się tak zacięły, że sprężyna ich do końca nie odbijała).


Powodem przechodzenia w fault mode była turbinka zacięte kierownice spalin po wyczyszczeniu od trzech tygodni nie sprawia problemów Uff Laughing .

I i jeszcze ciekawostka. Najpierw przechodził fault mode i nigdy nie świeciła się kontrolka silnika. Ale raz podczas majsterkowania założyłem blachę pod rurą ERG tą przy kolektorze wydechowym, żeby sprawdzić co się stanie. Po tej zmianie przeszedł w fault mode i zaświeciła się kontrolka silnika. Co ciekawe po wyjęciu blaszki zawsze po przekroczeniu około 3000rpm i przejściu w fault mode świeciła już kontrolka silnika do czasu czyszczenia turbiny i skasowania błędu a był jeden P1236 prawdopodobnie UJEMNA ODCHYŁKA STEROWANIA CIŚNIENIEM DOŁADOWANIA.
Powrót do góry
Marthusia27

Czytelnik



Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1

Posiadane auto: honda civic 1,7 ctdi 2004
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 06 Cze 2009, 16:00
Temat postu:

ujemna odchyłka sterowania ciśnieniem doładowania


witam,
całkiem niedawno zakupiłam Hondę Civic 1,7 ctdi z 2004 roku. Po pierwszej fascynacji przyszedł kłopot a z nim wizyta w serwisie Hondy. Otóż pojawił się błąd ( taki jaki zamieściłam w temacie). Po obejrzeniu auta mechanik spod spodu samochodu wyciągnął jakąś szmatę która była wkręcona w jakis wałek czy coś i to podobno miało być przyczyną pojawienia się wyżej wymienionego błędu. Ale to byłoby zbyt proste i niestety dziś problem się powtórzył. Wczoraj serwisant poinformował mnie żer jedynym rozwiązaniem jest wymiana turbiny ( około 6 tys?) lub jej regeneracja ( 2 tys?). Pluję sobie w brodę że nie pojechałam do serwisu podczas zakupu samochodu i uwierzyłam ze z Hondą jest wszystko ok. No chyba że ten problem pojawił się później choc w dzisiejszej dobie raczej trudno mi w to uwierzyć.
Powrót do góry
gadu-gadu
Reklama








Wysłany: Sob 06 Cze 2009, 16:00
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Kadett16

Czytelnik



Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Połaniec/Świętokrzyskie
Posiadane auto: Honda Civiv 1.7 CTDi 2002R.
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 08 Wrz 2010, 02:50
Temat postu:

Re: ( Honda Civic ) Honda 1.7 ctdi spadek mocy fault mode powyżej 3000 rpm obrot


Witam szacowne grono!
Ja tez się borykałem z problemem opisywanym powyżej, wystarczyło wymienić filtr powietrza oraz wyczyścić benzyna ekstrakcyjna przepływomierz powietrza z czujnikiem, u mnie jak na razie to pomogło.

Więc radze zamiast wymieniać turbiny i silniki zacząć od sprawy najprostszej! dlaczego nasza turbina ma czkawkę? może ma zapchany filtr powietrza?! lub czujnik w przepływomierzu powietrza jest zapaskudzony!. To najtańsze najczęstsze przyczyny wyżej opisanego przypadku.
Powrót do góry
Frenk15

Czytelnik



Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 9

Posiadane auto: civic 1.7 ctdi 2004
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 17 Sty 2011, 01:36
Temat postu:

Re: ( Honda Civic ) Honda 1.7 ctdi spadek mocy fault mode powyżej 3000 rpm obrot


Problem z turbiną powrócił po roku okazało się, że kierowniczki turbo znowu się zablokowały od zbitej sadzy (Wyraźnie wyczuwalny opór przy wysuniętym cięgnie) osadziły się płytki grafitu.
Wyczyściłem i samochód pracował poprawnie.

Mam zamontowany zegar doładowania.
Po czyszczeniu sprężarki można było wciskać gaz do spodu wchodzić na wysokie obroty i tak na kolejne biegi.
Ciśnienie doładowania nie przekraczało 1at maksymalnie 1,2at.
Nie zgłaszał błędów.

Problem powtórzył się znowu po roku nie wyczułem zacinania kierowniczek
Więc padło na zaworek sterowania turbo.

Rozebrałem zworek i okazało się, że posiadał on wadę. Siteczko-pierścień w środku zaworku było odkształcone (To siteczko to po prostu taki shit zapadłą się jego plastykowa ramka).
Ponieważ siteczko nie zbierało syfu to się osadził na dyszach i trzeci raz miałem zabawę. Wyczyściłem dyszę.
Zmodyfikowałem siteczko dodałem pierścień podtrzymujący ramkę oraz go uszczelniłem na silikonie od strony elektromagnesu.

Czyszczenie samego zaworku nie dało efektów znowu przeładowywał, zacinały się również kierownice. Przechodzi w fault mode przy doładowaniu 2at - 2,5at tak więc wydaje mi się, że jeżdżąc tak można rozpieprzyć silnik bo tłoki walą jak młotem.

Spalanie trudno ocenić zależy to od sterowania pedałem gazu.
Ale proponuje pewien test jadąc na równej drodze (tyle samo w górę co w duł najlepiej zrobić kółko) stały gaz 55km/h na czwartym biegu niskie obroty 1700-2000 można zejść poniżej 4l/100km do 3.6-3.8l/100km, według wskazań komputera, sprawdziłem na dłuższym odcinku 60km z jednym zatrzymaniem i zawracaniem.
Wystarczy raz gwałtownie przyspieszyć i średnia spalania leci w górę bo rozlanego paliwa na drodze nie da się odzyskać.

Czy może ktoś wie jak sobie poradzić z zapychaniem turbiny na stałe.


Ostatnio zmieniony przez Frenk15 dnia Nie 24 Kwi 2011, 10:46, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Frenk15

Czytelnik



Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 9

Posiadane auto: civic 1.7 ctdi 2004
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 24 Kwi 2011, 10:23
Temat postu:

Turbina zacinające się kierownice spalin


Wcześniej przy naprawach problemu jak tylko rozebrałem i wyczyściłem turbinę z sadzy oraz solidnie ja skręciłem to działała ponad rok. Turbina maiła widoczne uszkodzenie wżery korozji w powierzchni korpusu współpracującej a geometrią rzędu 0.2mm.. [COLOR="darkgreen"]Sadza zacięła tylko dwie albo trzy kierowniczki ?

Ostatnio postanowiłem ją dobrze przejechać papierem ściernym korpus i kierownice jak to piszą na forach, założyłem inny zawór sterujący. I zapomniałem założyć uszczelkę na dolocie pomiędzy ERG a rurą. Sprężarka zapchała się po dwóch tankowaniach. Dodatkowo słabo dokręciłem śruby mocujące geometrię.

(Podejrzewam, że dokręcenie trzech śrub mocujących geometrię jest istotne jak są za słabo dokręcone może zmieniać się luz na kierownicach geometrii przy zmianach temperatury i zaciskać sadzę w szczelinie).

Tak więc teraz kupiłem nowa turbinę za 1500zł, razem z kompletem uszczelnień model 721875-0005.
1) Zmierzyłem luz na łopatkach geometrii (pomiędzy korpusem a kierownicami) wynosi 0.17-018mm.
2) Średnica siłownika sterującego wynosi 65mm.
3) Skok siłownika 12mm.
4) Charakterystyka siłownika 0mm-0bar, 3mm-200mbar, 6mm-310mbar, 9mm-460mbar, 12mm-570mbar.

Różnice widoczne pomiędzy turbinami
1) Inne tulejki dystansowe pierścienia geometrii ?
2) Większa średnica siłownika sterującego, w starym 50mm w nowym 65mm

Tak więc różnią się na oko tylko siłownikiem (oraz prawdopodobnie tulejkami dystansowymi) ciekawe jakie różnice między modelami 721875-0003, 721875-0005.

Jeśli ktoś ma problem z tą turbiną 721875-0001 proponuję zmianę siłownika można dostać za 150zł (musi mieć odpowiednią charakterystykę). Proponował bym zrobić nowe tulejki dystansowe z jakiejś dobrej stali żaroodpornej o większej średnicy z 1mm oraz z podtoczeniem 0.5 mm na środku, pozostawionymi kołnierzami 1mm na powierzchniach przylegania, zakręcać na maksa śruby mocujące. Można by sprawdzić czy coś pomoże?
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum HONDA Forum Strona Główna -> ( Honda Civic ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Honda Civic »

Opinie o samochodach Honda Civic - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Honda Civic ) Porady, problemy techniczne


HondaCivic

19 900

2007r.

303 500 km

kujawsko-pomorskie

HondaCivic

7 300

2000r.

176 000 km

śląskie

HondaCivic

25 900

2009r.

180 000 km

śląskie

HondaAccord

17 000

2006r.

189 000 km

śląskie

HondaCivic

43 900

2013r.

164 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System