Honda 1.7 ctdi spadek mocy fault mode powyżej 3000 rpm obrot
Manual na stronie:
hondatech.info: Honda service manuals -> Auto -> Manuals -> Civic -> Civic01-05 zip
Miałem problem z silnikiem przy 3100-3300 obrotów przechodził w stan Fault
Mode, (ograniczenie obrotów do 2000 brak mocy, nie pojawiały się kontrolki)
Wszystko to pojawiło się po zmianie rożrządu.
Dlatego myślałem, źle ustawiłem rozrząd.
Dlatego jeszcze raz rozebrałem rozrząd.
Pierwszym razem blokowałem koła rozrządu przed zdjęciem paska
tak, żeby zachować pierwotne ustawienia.
Drugim razem już nie blokowałem przed zdjęciem tylko rozkręciłem całkiem
poszukałem dokładnie gdzie jest ten otwór M8 do blokowania pompy w bloku i zablokowałem jak w instrukcji a wał klinem do góry.
Okazało się, że to samo dalej fault mode przy większych obrotach.
Dzięki za sugestie.
Ostatnio zmieniony przez Frenk15 dnia Pon 17 Sty 2011, 01:46, w całości zmieniany 1 raz
Fault mode zmora hondy oto jest pytanie.To silnik opla jak zdążyłem się zorientować.Mam podopny problem przy dodaniu gazu 3000 obr.Silnik traci moc wchodzi w stan awarii zapala się kontrolka silnika.Może to być usterka silnika, układu kontroli emisji spalin lub oparów paliwa.Ladne żeczy.usterka według kodu 0,7 rbh.Regulacja zaworu wydatku turbosprężarki.Ten manewr nic niedał jedynie ubytki w portwelu znaczne.po 3 tygodniach auto wylądowało w ponownie w tym samym serwisie samochodowym.Jestem dobrej mysli.Jednak może ktoś miał podobny problem.Po wyłączeniu silnika po kilku minutach auto ponownie wchodzi na obroty jest po awarii.Odłączenie klemy minus reset komputera kontrolka gaśnie jedak nie z pamięci kompa.Awaria przestaje istnieć jednak po 2 tygodniach może krucej może dłużej powraca jak bumerang.co powiecie na rozszczelnienie turbospręzarki,lub przepływomierz powietrza.Ta awaria ti niebłachostka zwłaszcza gdy pojawi się podczas wyprzedzania.Czekam na sugestje.Miałem corse było coś podobnego to był przepływomierz.Kochani spędziłem cały dzień u mechanika ,ale wizyta z nim u innego mechanika zrobiła swoje.Temat rzeka.Wcale się niewysmiewam bo wszystkie czynności które zrobił były na miejscu wymiana sondy labda , potem filtra,pompy paliwa, znów sondy labda i potem strzał przepustnica powietrza.
jest to klasyczny przypadek zapieczonych kierowniczek w turbinie. w naszych hondach zamontowane są turbiny ze zmienną geometrią. Gdy wytworzą się duże ilości nagaru kierowniczki nie mają swobodnego ruchu i zacinają się w jednej pozycji. Czujnik ciśnienia doładowania MAP sensor wyłapuje za duże ciśnienie i odcina turbinę.
Założę się że po podłączeniu do komputera wyskoczą błędy z zakresu: P 1235-1239.
Rozwiązanie: Operacja luzowania kierowniczek w turbinie (pomaga tymczasowo), regeneracja turbiny (pomaga w 99% przypadków na stałe, honda poland udostępnia zestaw do regeneracji ponad 1000 zł), wymiana turbiny na fabrycznie nową koszt grubo ponad 3000. widziałem na Allegro nową turbinę za ok 1900 zł do 1.7 Ctdi. pomaga 100% przypadków).
Przypadłość ta jest powszechna w hondzie 1.7 ctdi i była szeroko omawiana na konkurencyjnym forum Civicklubu.
Re: ( Honda Civic ) Honda 1.7 ctdi spadek mocy fault mode powyżej 3000 rpm obrot
Finalnie rozwiązałem problem. Rozrząd pierwszym i drugim razem był dobrze ustawiony. Po powtórnej rozbiórce rozrządu poruszałam też cięgnem sterującym kierownicami co spowodowało chwilowo zmianę. (Źle sprawdzałem to cięgno o kierownice się tak zacięły, że sprężyna ich do końca nie odbijała).
Powodem przechodzenia w fault mode była turbinka zacięte kierownice spalin po wyczyszczeniu od trzech tygodni nie sprawia problemów Uff .
I i jeszcze ciekawostka. Najpierw przechodził fault mode i nigdy nie świeciła się kontrolka silnika. Ale raz podczas majsterkowania założyłem blachę pod rurą ERG tą przy kolektorze wydechowym, żeby sprawdzić co się stanie. Po tej zmianie przeszedł w fault mode i zaświeciła się kontrolka silnika. Co ciekawe po wyjęciu blaszki zawsze po przekroczeniu około 3000rpm i przejściu w fault mode świeciła już kontrolka silnika do czasu czyszczenia turbiny i skasowania błędu a był jeden P1236 prawdopodobnie UJEMNA ODCHYŁKA STEROWANIA CIŚNIENIEM DOŁADOWANIA.
witam,
całkiem niedawno zakupiłam Hondę Civic 1,7 ctdi z 2004 roku. Po pierwszej fascynacji przyszedł kłopot a z nim wizyta w serwisie Hondy. Otóż pojawił się błąd ( taki jaki zamieściłam w temacie). Po obejrzeniu auta mechanik spod spodu samochodu wyciągnął jakąś szmatę która była wkręcona w jakis wałek czy coś i to podobno miało być przyczyną pojawienia się wyżej wymienionego błędu. Ale to byłoby zbyt proste i niestety dziś problem się powtórzył. Wczoraj serwisant poinformował mnie żer jedynym rozwiązaniem jest wymiana turbiny ( około 6 tys?) lub jej regeneracja ( 2 tys?). Pluję sobie w brodę że nie pojechałam do serwisu podczas zakupu samochodu i uwierzyłam ze z Hondą jest wszystko ok. No chyba że ten problem pojawił się później choc w dzisiejszej dobie raczej trudno mi w to uwierzyć.
Re: ( Honda Civic ) Honda 1.7 ctdi spadek mocy fault mode powyżej 3000 rpm obrot
Witam szacowne grono!
Ja tez się borykałem z problemem opisywanym powyżej, wystarczyło wymienić filtr powietrza oraz wyczyścić benzyna ekstrakcyjna przepływomierz powietrza z czujnikiem, u mnie jak na razie to pomogło.
Więc radze zamiast wymieniać turbiny i silniki zacząć od sprawy najprostszej! dlaczego nasza turbina ma czkawkę? może ma zapchany filtr powietrza?! lub czujnik w przepływomierzu powietrza jest zapaskudzony!. To najtańsze najczęstsze przyczyny wyżej opisanego przypadku.
Re: ( Honda Civic ) Honda 1.7 ctdi spadek mocy fault mode powyżej 3000 rpm obrot
Problem z turbiną powrócił po roku okazało się, że kierowniczki turbo znowu się zablokowały od zbitej sadzy (Wyraźnie wyczuwalny opór przy wysuniętym cięgnie) osadziły się płytki grafitu.
Wyczyściłem i samochód pracował poprawnie.
Mam zamontowany zegar doładowania.
Po czyszczeniu sprężarki można było wciskać gaz do spodu wchodzić na wysokie obroty i tak na kolejne biegi.
Ciśnienie doładowania nie przekraczało 1at maksymalnie 1,2at.
Nie zgłaszał błędów.
Problem powtórzył się znowu po roku nie wyczułem zacinania kierowniczek
Więc padło na zaworek sterowania turbo.
Rozebrałem zworek i okazało się, że posiadał on wadę. Siteczko-pierścień w środku zaworku było odkształcone (To siteczko to po prostu taki shit zapadłą się jego plastykowa ramka).
Ponieważ siteczko nie zbierało syfu to się osadził na dyszach i trzeci raz miałem zabawę. Wyczyściłem dyszę.
Zmodyfikowałem siteczko dodałem pierścień podtrzymujący ramkę oraz go uszczelniłem na silikonie od strony elektromagnesu.
Czyszczenie samego zaworku nie dało efektów znowu przeładowywał, zacinały się również kierownice. Przechodzi w fault mode przy doładowaniu 2at - 2,5at tak więc wydaje mi się, że jeżdżąc tak można rozpieprzyć silnik bo tłoki walą jak młotem.
Spalanie trudno ocenić zależy to od sterowania pedałem gazu.
Ale proponuje pewien test jadąc na równej drodze (tyle samo w górę co w duł najlepiej zrobić kółko) stały gaz 55km/h na czwartym biegu niskie obroty 1700-2000 można zejść poniżej 4l/100km do 3.6-3.8l/100km, według wskazań komputera, sprawdziłem na dłuższym odcinku 60km z jednym zatrzymaniem i zawracaniem.
Wystarczy raz gwałtownie przyspieszyć i średnia spalania leci w górę bo rozlanego paliwa na drodze nie da się odzyskać.
Czy może ktoś wie jak sobie poradzić z zapychaniem turbiny na stałe.
Ostatnio zmieniony przez Frenk15 dnia Nie 24 Kwi 2011, 10:46, w całości zmieniany 1 raz
Wcześniej przy naprawach problemu jak tylko rozebrałem i wyczyściłem turbinę z sadzy oraz solidnie ja skręciłem to działała ponad rok. Turbina maiła widoczne uszkodzenie wżery korozji w powierzchni korpusu współpracującej a geometrią rzędu 0.2mm.. [COLOR="darkgreen"]Sadza zacięła tylko dwie albo trzy kierowniczki ?
Ostatnio postanowiłem ją dobrze przejechać papierem ściernym korpus i kierownice jak to piszą na forach, założyłem inny zawór sterujący. I zapomniałem założyć uszczelkę na dolocie pomiędzy ERG a rurą. Sprężarka zapchała się po dwóch tankowaniach. Dodatkowo słabo dokręciłem śruby mocujące geometrię.
(Podejrzewam, że dokręcenie trzech śrub mocujących geometrię jest istotne jak są za słabo dokręcone może zmieniać się luz na kierownicach geometrii przy zmianach temperatury i zaciskać sadzę w szczelinie).
Tak więc teraz kupiłem nowa turbinę za 1500zł, razem z kompletem uszczelnień model 721875-0005.
1) Zmierzyłem luz na łopatkach geometrii (pomiędzy korpusem a kierownicami) wynosi 0.17-018mm.
2) Średnica siłownika sterującego wynosi 65mm.
3) Skok siłownika 12mm.
4) Charakterystyka siłownika 0mm-0bar, 3mm-200mbar, 6mm-310mbar, 9mm-460mbar, 12mm-570mbar.
Różnice widoczne pomiędzy turbinami
1) Inne tulejki dystansowe pierścienia geometrii ?
2) Większa średnica siłownika sterującego, w starym 50mm w nowym 65mm
Tak więc różnią się na oko tylko siłownikiem (oraz prawdopodobnie tulejkami dystansowymi) ciekawe jakie różnice między modelami 721875-0003, 721875-0005.
Jeśli ktoś ma problem z tą turbiną 721875-0001 proponuję zmianę siłownika można dostać za 150zł (musi mieć odpowiednią charakterystykę). Proponował bym zrobić nowe tulejki dystansowe z jakiejś dobrej stali żaroodpornej o większej średnicy z 1mm oraz z podtoczeniem 0.5 mm na środku, pozostawionymi kołnierzami 1mm na powierzchniach przylegania, zakręcać na maksa śruby mocujące. Można by sprawdzić czy coś pomoże?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda Civic ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.