Witam.
Chciałbym prosić o pomoc w temacie "automatu" w mojej "CR-V'ce". Kupiłem auto od człowieka, który jeździł nią 6 lat i przyznał się, że ze skrzynią nie robił dosłownie nic - zresztą potwierdzał to też stan okolicy bagnetu. Stan oleju jednak był dobry, a sam olej przeźroczysty, więc wymianę odłożyłem na wiosnę (autko kupione w grudniu 2011). Niestety po bezawaryjnym użytkowaniu przez 2,5 miesiąca (zrobione około 2 tyś. km) straciłem napęd. Pierwszy objaw - czasami na zimnym oleju potrafiła się "ślizgnąć" przy przełączaniu z 3 na 4 - jednak znikało to od razu po rozgrzaniu się oleju. Wszystkie przełożenia zmieniały się bez szarpnięć i uślizgów. Kilka dni temu po przyjeździe z około 300 km trasy zaczął się ślizgać i nie chciał ciągnąć - możliwa była tylko jazda na 1 lub 2-ce, a wyższe biegi nie wchodziły. Nie wiedząc jaki mam olej, wymieniłem go 3-krotnie na Dexron'a II. Po pierwszym zalaniu 3l. problem zniknął, ale na jakieś 15 - 20 km próbnej jazdy. Moja radość nie trwała długo, bo wracając do domu z tej próbnej jazdy problem się pojawił zpowrotem, choć teraz czasami włączy nawet 4-kę (co prawda z poślizgiem), ale tylko dopóki się nie rozgrzeje. Potem już tylko 2-ka lub 3-ka. Poza tym jak się zatrzymam, to nie chce dołączać napędu - muszę wyłączyć zapłon, chwilę odczekać i wtedy ruszy, choć czasem delikatnie "szarpie" przez chwilę przy samym ruszaniu, a 2-ka i 3-ka wchodzą bez problemu. Diagnostyka komputerowa nie wykazała żadnych błędów, choć mechanik zastanawiał się czy napięcie sterownika skrzyni, wahające się pomiędzy 12,9 -13,2 Volta nie jest przyczyną problemu. Ja zastanawiam się czy nie pomogłaby wymiana oleju na syntetyczny np. Dexron III lub w ostateczności na ten oryginał z Hondy - ATF Z1? A w ogóle czy w tych skrzyniach wymienia się jakiś filtr, bo żadnej miski, którą mógłbym odkręcić nie znalazłem. Prosiłbym o jakąś podpowiedź lub telefon, bo wtedy łatwiej rozwiać dodatkowe wątpliwości. Nie mam żadnego doświadczenia z automatami. Auto to "CR-V" 2.0 147 KM z 1999 r. i przebiegiem 198000 km. Pozdrawiam i czekam na odzew. Z góry dziękuję! Adam - tel. 502-423-913 _________________ Non Omnis Moriar
Dołączył: 29 Mar 2011 Posty: 359 Skąd jesteś (miejscowość / region): Europa Zachodnia Posiadane auto: Honda CR-V 2.0 i-VTEC 2007
Piwa: 21/2
Wysłany: Pią 15 Mar 2013, 00:39
Temat postu:
Re: ( Honda CR-V ) Problem z "automatem"
Przez pewien okres walczylem z jedna taka japonska skrzynia automatyczna (nie hondowska) i z moich spostrzezen wynika, ze awarie wnikajace z uzytkowania skrzyni ze starym olejem, zazwyczaj nie ujawniaja sie nagle. Stary, przegrzany olej zanieczyszczony drobinami startych elementow skrzyni oraz utlenionego oleju, powoduje przyspieszone zuzywanie (wycieranie) elementow zaworow w plycie sterujacej, przez co traca one szczelnosc i proces przelaczania biegow powoli zaczyna tracic synchronizacje. Wspomne tylko, ze przecietna skrzynia 5-cio biegowa zawiera w plycie sterujacej conajmniej kilka elektrycznie sterowanch zaworow liniowych (tzw. selenoidy) plus rowniez kilka selenoidow dwupozycyjnych typu on/of a do tego kilkanascie zaworow rozdzielaczowych sterowanych cisnieniem samego ATF'a. Co z tego wnika? Ano to, ze diagnostyka dysfunkcji skrzyni automatycznej wymaga duzej wiedzy, doswiadczenia a niejednokrotnie znajomosci specyfiki konkretnych modeli i typowych trapiacch ich problemow.
Tak wiec jak wspomnialem wczesniej, efektami jazdy na starym oleju beda raczej powoli narastajace szarpania podczas ruszania albo zmiany biegow a nie nagla utrata ciagu i znikanie biegow.
To co opisales, wskazuje raczej na jakas awarie jednego z selenoidow, moze przeciazone zostalo jedno ze sprzegielek, lub zacial sie ktorys z silownikow albo jest to problem natury elektryczno-elektronicznej itd, itd... mozna by tak dlugo.
Dodam jeszcze, ze podstawowa forma bezinwazyjnej diagnostyki takiej skrzyni poza sprawdzeniem bledow sterownika, jest kontrola cisnien na poszczegolnych magistralach. Do tego potrzebna jest jednak odpowiednia instrukcja serwisowa danego modelu skrzyni... i ambitnego diagnosty a nie zawodowego wymieniacza czesci.
Powodzenia. _________________ Zdradzilem Renie dla Hondzi!
Witam!
Bardzo dziękuje za podpowiedź. Minęło trochę czasu od mojego zapytania i aktualnie jestem lżejszy o 4500 zł. Szukając pomocy wśród znajomych, trafiłem na gościa, który podobno "zjadł zęby" na automatach, a skończyło się na wymianie wszystkich sprzęgieł (bo po co rozbierać skrzynię jeszcze raz), filtra oleju i dwóch elektrozaworów. Zobaczymy jak długo będę się cieszył bezawaryjną jazdą. Myślę jednak, że drugi raz automatu bym nie kupił...
Dziękuję i pozdrawiam!
Adam _________________ Non Omnis Moriar
Dołączył: 29 Mar 2011 Posty: 359 Skąd jesteś (miejscowość / region): Europa Zachodnia Posiadane auto: Honda CR-V 2.0 i-VTEC 2007
Piwa: 21/2
Wysłany: Pon 18 Mar 2013, 12:51
Temat postu:
Re: ( Honda CR-V ) Problem z "automatem"
No to ladnie, nie zwrocilem uwagi na fakt, ze Twoj post pochodzi z marca ale zeszlego roku.
Pomimo podobnych przejsc z automatem, nie jestem az tak kategoryczny i bardzo chetnie ponownie kupilbym auta z taka skrzynia... ale tylko z gwarancja na caly okres jego uzytkowania.
No i trzeba pamietac, ze glownym zabojca takich skrzynek jest temperatura i wlasnie od przegrzania zaczynaja sie wszystkie klopoty: przegrzewa sie olej i wytracaja sie z niego twarde nagary, ktore dzialajac scierajaco, rozkalibrowuja zawory sterujace i uszczelniacze. Zatem jak ognia nalezy unikac dlugotrwalej jazdy z duzym obciazeniem na niskich biegach kiedy sprzegla lock-up nie jest jeszcze zalaczone- Skrzynia pracuje wtedy z nizblokowanym konwerterem i mozna w ten sposob szybko 2zagotowac" olej. Ponadto nie jezdzic w przypadku, kiedy na skutej jakiejs usterki, komputer przelaczy skrzynie w tryb awaryny, obcinajac gorne biegi, przez co skrzynia tez pracuje w poslizgu i latwo ja przegrzac. Itd.
Pozdrawiam i zycze tylko milych wrazaen z uzywania automatu. _________________ Zdradzilem Renie dla Hondzi!
Dołączył: 07 Mar 2013 Posty: 188 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań Posiadane auto: Jazz
Piwa: 12/4
Wysłany: Pon 18 Mar 2013, 16:04
Temat postu:
Re: ( Honda CR-V ) Problem z "automatem"
Automat to baaardzo wygodne rozwiązanie, ale niestety bardziej kosztowne i wymagające więcej uwagi. Wytrzymałością raczej nie dorówna skrzyni manualnej, ale przy odpowiednim traktowaniu da się tym jeżdzić bez problemów przez długi czas. U nas to wciąż bardzo niepopularne rozwiązanie, ale na zachodzie czasami ciężej spotkać manual niż automat, więc chcąc nie chcąc, to tylko kwestia czasu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda CR-V ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.