Honda

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Honda CR-V ) Problem z "automatem"



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum HONDA Forum Strona Główna -> ( Honda CR-V ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
qmk70

Czytelnik



Dołączył: 01 Sty 2012
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): Polkowice - "zagłębie miedziowe"
Posiadane auto: Honda CR-V 2.0 automat 1999 r.
Piwa: 0/3
Wysłany: Czw 22 Mar 2012, 10:19
Temat postu:

Problem z "automatem"


Witam.
Chciałbym prosić o pomoc w temacie "automatu" w mojej "CR-V'ce". Kupiłem auto od człowieka, który jeździł nią 6 lat i przyznał się, że ze skrzynią nie robił dosłownie nic - zresztą potwierdzał to też stan okolicy bagnetu. Stan oleju jednak był dobry, a sam olej przeźroczysty, więc wymianę odłożyłem na wiosnę (autko kupione w grudniu 2011). Niestety po bezawaryjnym użytkowaniu przez 2,5 miesiąca (zrobione około 2 tyś. km) straciłem napęd. Pierwszy objaw - czasami na zimnym oleju potrafiła się "ślizgnąć" przy przełączaniu z 3 na 4 - jednak znikało to od razu po rozgrzaniu się oleju. Wszystkie przełożenia zmieniały się bez szarpnięć i uślizgów. Kilka dni temu po przyjeździe z około 300 km trasy zaczął się ślizgać i nie chciał ciągnąć - możliwa była tylko jazda na 1 lub 2-ce, a wyższe biegi nie wchodziły. Nie wiedząc jaki mam olej, wymieniłem go 3-krotnie na Dexron'a II. Po pierwszym zalaniu 3l. problem zniknął, ale na jakieś 15 - 20 km próbnej jazdy. Moja radość nie trwała długo, bo wracając do domu z tej próbnej jazdy problem się pojawił zpowrotem, choć teraz czasami włączy nawet 4-kę (co prawda z poślizgiem), ale tylko dopóki się nie rozgrzeje. Potem już tylko 2-ka lub 3-ka. Poza tym jak się zatrzymam, to nie chce dołączać napędu - muszę wyłączyć zapłon, chwilę odczekać i wtedy ruszy, choć czasem delikatnie "szarpie" przez chwilę przy samym ruszaniu, a 2-ka i 3-ka wchodzą bez problemu. Diagnostyka komputerowa nie wykazała żadnych błędów, choć mechanik zastanawiał się czy napięcie sterownika skrzyni, wahające się pomiędzy 12,9 -13,2 Volta nie jest przyczyną problemu. Ja zastanawiam się czy nie pomogłaby wymiana oleju na syntetyczny np. Dexron III lub w ostateczności na ten oryginał z Hondy - ATF Z1? A w ogóle czy w tych skrzyniach wymienia się jakiś filtr, bo żadnej miski, którą mógłbym odkręcić nie znalazłem. Prosiłbym o jakąś podpowiedź lub telefon, bo wtedy łatwiej rozwiać dodatkowe wątpliwości. Nie mam żadnego doświadczenia z automatami. Auto to "CR-V" 2.0 147 KM z 1999 r. i przebiegiem 198000 km. Pozdrawiam i czekam na odzew. Z góry dziękuję! Adam - tel. 502-423-913
_________________
Non Omnis Moriar
Powrót do góry
komunikator tlen - status
bloodwitcher

Debiutant



Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość / region): Manchester
Posiadane auto: Honda CRV
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 14 Mar 2013, 23:07
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) Problem z "automatem"


witam
do skrzyni zalecam oryginalny olej
znajomy pracowal w serwisie hondy i mowil ze jak tam sie wleje inny to sa problemy po jakims czasie

pozdro
Powrót do góry
skype status
slapas

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 359
Skąd jesteś (miejscowość / region): Europa Zachodnia
Posiadane auto: Honda CR-V 2.0 i-VTEC 2007
Piwa: 21/2
Wysłany: Pią 15 Mar 2013, 00:39
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) Problem z "automatem"


Przez pewien okres walczylem z jedna taka japonska skrzynia automatyczna (nie hondowska) i z moich spostrzezen wynika, ze awarie wnikajace z uzytkowania skrzyni ze starym olejem, zazwyczaj nie ujawniaja sie nagle. Stary, przegrzany olej zanieczyszczony drobinami startych elementow skrzyni oraz utlenionego oleju, powoduje przyspieszone zuzywanie (wycieranie) elementow zaworow w plycie sterujacej, przez co traca one szczelnosc i proces przelaczania biegow powoli zaczyna tracic synchronizacje. Wspomne tylko, ze przecietna skrzynia 5-cio biegowa zawiera w plycie sterujacej conajmniej kilka elektrycznie sterowanch zaworow liniowych (tzw. selenoidy) plus rowniez kilka selenoidow dwupozycyjnych typu on/of a do tego kilkanascie zaworow rozdzielaczowych sterowanych cisnieniem samego ATF'a. Co z tego wnika? Ano to, ze diagnostyka dysfunkcji skrzyni automatycznej wymaga duzej wiedzy, doswiadczenia a niejednokrotnie znajomosci specyfiki konkretnych modeli i typowych trapiacch ich problemow.
Tak wiec jak wspomnialem wczesniej, efektami jazdy na starym oleju beda raczej powoli narastajace szarpania podczas ruszania albo zmiany biegow a nie nagla utrata ciagu i znikanie biegow.
To co opisales, wskazuje raczej na jakas awarie jednego z selenoidow, moze przeciazone zostalo jedno ze sprzegielek, lub zacial sie ktorys z silownikow albo jest to problem natury elektryczno-elektronicznej itd, itd... mozna by tak dlugo.
Dodam jeszcze, ze podstawowa forma bezinwazyjnej diagnostyki takiej skrzyni poza sprawdzeniem bledow sterownika, jest kontrola cisnien na poszczegolnych magistralach. Do tego potrzebna jest jednak odpowiednia instrukcja serwisowa danego modelu skrzyni... i ambitnego diagnosty a nie zawodowego wymieniacza czesci.
Powodzenia.
_________________
Zdradzilem Renie dla Hondzi!
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
qmk70

Czytelnik



Dołączył: 01 Sty 2012
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): Polkowice - "zagłębie miedziowe"
Posiadane auto: Honda CR-V 2.0 automat 1999 r.
Piwa: 0/3
Wysłany: Nie 17 Mar 2013, 02:58
Temat postu:

Problem z automatem w "Hondzie CRV"


Witam!
Bardzo dziękuje za podpowiedź. Minęło trochę czasu od mojego zapytania i aktualnie jestem lżejszy o 4500 zł. Szukając pomocy wśród znajomych, trafiłem na gościa, który podobno "zjadł zęby" na automatach, a skończyło się na wymianie wszystkich sprzęgieł (bo po co rozbierać skrzynię jeszcze raz), filtra oleju i dwóch elektrozaworów. Zobaczymy jak długo będę się cieszył bezawaryjną jazdą. Myślę jednak, że drugi raz automatu bym nie kupił...
Dziękuję i pozdrawiam!
Adam
_________________
Non Omnis Moriar
Powrót do góry
komunikator tlen - status
slapas

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 359
Skąd jesteś (miejscowość / region): Europa Zachodnia
Posiadane auto: Honda CR-V 2.0 i-VTEC 2007
Piwa: 21/2
Wysłany: Pon 18 Mar 2013, 12:51
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) Problem z "automatem"


No to ladnie, nie zwrocilem uwagi na fakt, ze Twoj post pochodzi z marca ale zeszlego roku. Very Happy
Pomimo podobnych przejsc z automatem, nie jestem az tak kategoryczny i bardzo chetnie ponownie kupilbym auta z taka skrzynia... ale tylko z gwarancja na caly okres jego uzytkowania.
No i trzeba pamietac, ze glownym zabojca takich skrzynek jest temperatura i wlasnie od przegrzania zaczynaja sie wszystkie klopoty: przegrzewa sie olej i wytracaja sie z niego twarde nagary, ktore dzialajac scierajaco, rozkalibrowuja zawory sterujace i uszczelniacze. Zatem jak ognia nalezy unikac dlugotrwalej jazdy z duzym obciazeniem na niskich biegach kiedy sprzegla lock-up nie jest jeszcze zalaczone- Skrzynia pracuje wtedy z nizblokowanym konwerterem i mozna w ten sposob szybko 2zagotowac" olej. Ponadto nie jezdzic w przypadku, kiedy na skutej jakiejs usterki, komputer przelaczy skrzynie w tryb awaryny, obcinajac gorne biegi, przez co skrzynia tez pracuje w poslizgu i latwo ja przegrzac. Itd.
Pozdrawiam i zycze tylko milych wrazaen z uzywania automatu.
_________________
Zdradzilem Renie dla Hondzi!
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Pon 18 Mar 2013, 12:51
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Searcher

Stały Bywalec



Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 188
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: Jazz
Piwa: 12/4
Wysłany: Pon 18 Mar 2013, 16:04
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) Problem z "automatem"


Automat to baaardzo wygodne rozwiązanie, ale niestety bardziej kosztowne i wymagające więcej uwagi. Wytrzymałością raczej nie dorówna skrzyni manualnej, ale przy odpowiednim traktowaniu da się tym jeżdzić bez problemów przez długi czas. U nas to wciąż bardzo niepopularne rozwiązanie, ale na zachodzie czasami ciężej spotkać manual niż automat, więc chcąc nie chcąc, to tylko kwestia czasu.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum HONDA Forum Strona Główna -> ( Honda CR-V ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Honda CR-V ) Porady, problemy techniczne


HondaHR-V

66 900

2015r.

76 000 km

wielkopolskie

HondaHR-V

55 800

2017r.

148 000 km

małopolskie

HondaCivic

17 900

2008r.

178 000 km

małopolskie

HondaAccord

29 900

2010r.

288 850 km

lubelskie

HondaCR-V

33 500

2008r.

200 000 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System