Hej. Jak chcesz miec dobrze i bez problemow to polecam egp.pl energy gaz polska. Drozej o stowe dwie ale gwarancje masz i naprawy wymiany czesci od reki bo sa przedstawicielami na Polske np. Brc. Jak taniej to np. Modlinska 227 ja zakladalem do Jazz u niego. Jest ok. Poprzednie w www.egp.pl i bardzo dobrze smigaly i smigaja auta. Jazz pali max ~ 9l po miescie z klima lpg.
Sorki za literowki pisze z tel. _________________ '91 civic d16a9, Polonez+ gti 1.4 rover, 80B4 '94 2.0+lpg, '99civic d14 +lpg, '02 crv k20 +lpg, '04 crv k20 +lpg, '08 crv 2.0 +lpg, W168 '01 cdi , '04/5 jazz 1,2 +lpg.
Lpg mam i ja hana gold, alaska i elektronika techa. Niewidze żadnej różnicy między lpg a pb
Wtryski można tak schować że ich nie widać.
u mnie po otwarciu maski kompletnie nie widać lpg. Parownik i komp schowane za akumulatorem wtryski zamontowane pomiędzy kolektorem i blokiem na bardzo krótkich przewodach . Na początku myślałem że nic chłopaki nie zrobili .spalanie komp pokazuje 6.5l ile jest w rzeczywistości zobaczymy przy tankowaniu. Butla w kole 34l troszkę wystaje _________________ Hubert
Lpg mam i ja hana gold, alaska i elektronika techa. Niewidze żadnej różnicy między lpg a pb
Wtryski można tak schować że ich nie widać.
u mnie po otwarciu maski kompletnie nie widać lpg. Parownik i komp schowane za akumulatorem wtryski zamontowane pomiędzy kolektorem i blokiem na bardzo krótkich przewodach . Na początku myślałem że nic chłopaki nie zrobili .spalanie komp pokazuje 6.5l ile jest w rzeczywistości zobaczymy przy tankowaniu. Butla w kole 34l troszkę wystaje
zakładał mi znajomy który pracuje w warsztacie gdzie zakładają lpg
Cena inna niz oficjalnie w warsztacie
Ew mogę podesłać nr do znajomka i pogadasz co gdzie i za ile
Jeżeli chciał byś zobaczyć instalacje jak jest założona to zapraszam w okolice Kobyłki _________________ Hubert
Lpg mam i ja hana gold, alaska i elektronika techa. Niewidze żadnej różnicy między lpg a pb
Wtryski można tak schować że ich nie widać.
u mnie po otwarciu maski kompletnie nie widać lpg. Parownik i komp schowane za akumulatorem wtryski zamontowane pomiędzy kolektorem i blokiem na bardzo krótkich przewodach .
Ja mam listwę wtryskową i nie można rozłączyć wtrysków żeby pochować. W każdym razie miałem kiedyś pochowaną instalację w CRV, jeśli później chciałem wymienić filtry to szlag mnie trafiał z dostępem. Od tamtej pory instaluję tak aby był bezproblemowy dostęp.
Ale do tematu spalania LPG na 100km:
Trasa do 100k/h + klima+ kawałek miasta w korkach = 5,1Litra LPG! Dokładnie 5,6L na 110km.
Miasto same + klima + nie oszczędzanie paliwa = 9L LPG
Jazda na trasie ale 130-140km, nie oszczędzanie +klima + Stanie 30min w korku = 9,5LPG (5 osób).
Takie na tę chwilę mogę podać dane ze swojej instalki gazu. Dodam że na kompie jak spalił te 9,5L gazu pokazywało niespełna 7 L. Natomiast przy tym 5,1L gazu komp pokazywał 5,7. Także miarodajny do instalacji lpg nie jest. Przynajmniej u mnie. pozdr. _________________ '91 civic d16a9, Polonez+ gti 1.4 rover, 80B4 '94 2.0+lpg, '99civic d14 +lpg, '02 crv k20 +lpg, '04 crv k20 +lpg, '08 crv 2.0 +lpg, W168 '01 cdi , '04/5 jazz 1,2 +lpg.
U mnie dziś pierwsze tankowanie lpg po przejechaniu 230km ( nie mogłem juz wytrzymać)
Średnia z kompa 6,5 z dystrybutora 6,15 l jazda bardzo spokojna płynna bez klimy z nieduzymi korkkami
I jak tu nie kochać tego autka
I kolejne tankowanie dystans 360km spalanie przy szybkiej jeździe miejskiej z klima 3 osoby na pokladzie 8.6l lpg _________________ Hubert
Od 4 miesięcy jestem szczęśliwym użytkownikiem instalacji LPG w moim jazz. Powiem Wam, że po przeczytaniu kilku postów z tego tematu trochę byłem przerażony i zbierałem długo pieniądze na jej montaż sugerując się cenami podawanymi przez Was. Nie wiem gdzie Wy chcecie to montować,ale u mnie ( woj. łódzkie) za instalację z montażem zapłaciłem 1700 zł bez lubryfikacji. W przypadku,gdy chciałbym lubryfikację musiałbym dopłacić 250 zł . Instalacja jest firmy STAG. Przejechałem już 10000 i nie mam żadnych zastrzeżeń. Samochód wydaje się być nawet silniejszy i zrywniejszy na gazie, co bardzo mnie zdziwiło. Cały czas monitoruje spalanie i udało mi się osiągnąć 7,2 litra/100 na spokojnej mięszanej jeździe aż do 9 litrów na ostrej jeździe po autostradzie. Serdecznie polecam wszystkim montaż gazu ! Wielka oszczędność
Lubryfikacja to ściema.
Oszczędności trochę Ci stopnieją z racji konieczności regulacji zaworów mniej więcej co 10 tys km.
W lepszą dynamikę na LPG nie uwierzę chyba że niedomaga układ paliwowy.
Odnośnie lubryfikacji pomyślałem to samo, ale nie chce zapeszać bo to dopiero 10000. Co do zaworów to nie wiem jeszcze , narazie nie widze różnicy w pracy więc nie będę regulował. Odnośnie wzrostu dynamiki to tylko moje odczucie , może tylko tak mi się wydaje, ale jestem bardzo zadowolony .
narazie nie widze różnicy w pracy więc nie będę regulował.
Jak zauważysz to już będzie za późno. Prawidłowy luz zaworowy jest szalenie ważny, bo akurat w przypadku LPG się zmniejsza co w połączeniu z wyższą temperaturą spalania prowadzi do wypalenia gniazd i grzybków zaworowych.
Dobry gazownik się w ogóle nie zabiera za regulacje jak luzy nie są ustawione.
Ja mam przejechane tylko na LPG równo 100 tys bez żadnych lubryfikacji.
Prawidłowy luz zaworowy jest szalenie ważny, bo akurat w przypadku LPG się zmniejsza co w połączeniu z wyższą temperaturą spalania prowadzi do wypalenia gniazd i grzybków zaworowych.
Jeżeli chodzi o luzy na zaworach to masz całkowitą rację.
Natomiast podczas jazdy na gazie należy skrócić czasokres regulacji zaworów o połowę.
Ponieważ kolega Kostucharek ma silnik i-dsi gdzie regulację robi się co 40 tys. km tak więc u niego na LPG czas tej regulacji to 20 tys. km.
Cytat:
Dobry gazownik się w ogóle nie zabiera za regulacje jak luzy nie są ustawione.
Tylko skąd taki gazownik ma wiedzieć czy zawory są/było dobrze ustawione. W dodatku podczas regulacji są podane zakresy od do.
Chłopaki, życzę dobrej miłej i taniej jazdy na błękitnym paliwie i niskich rachunków. _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Natomiast podczas jazdy na gazie należy skrócić czasokres regulacji zaworów o połowę.
Ponieważ kolega Kostucharek ma silnik i-dsi gdzie regulację robi się co 40 tys. km tak więc u niego na LPG czas tej regulacji to 20 tys. km.
A skąd ten wniosek? Bo praktyka pokazuje że luzy lubią uciekać poza zakres już mniej więcej po 10 tys km.
Cytat:
Tylko skąd taki gazownik ma wiedzieć czy zawory są/było dobrze ustawione. W dodatku podczas regulacji są podane zakresy od do.
Chociażby po uciekających korektach na minus na LPG i PB. A dowie się z tej "zabawki" z której się podśmiechujesz.
Natomiast podczas jazdy na gazie należy skrócić czasokres regulacji zaworów o połowę.
Ponieważ kolega Kostucharek ma silnik i-dsi gdzie regulację robi się co 40 tys. km tak więc u niego na LPG czas tej regulacji to 20 tys. km.
A skąd ten wniosek? Bo praktyka pokazuje że luzy lubią uciekać poza zakres już mniej więcej po 10 tys km.
Czyli na początku regulacji bardziej są spasowane ? U siebie żadnych różnic nie stwierdziłem. Po prostu nadszedł czas i trzeba było to zrobić
Cytat:
Cytat:
Tylko skąd taki gazownik ma wiedzieć czy zawory są/było dobrze ustawione. W dodatku podczas regulacji są podane zakresy od do.
Chociażby po uciekających korektach na minus na LPG i PB. A dowie się z tej "zabawki" z której się podśmiechujesz.
Nie uważam, że korzystanie w tym momencie z komputera jest złe, a wręcz przeciwnie należy tego urządzenia użyć.
Jednakże jeżeli jest to poważny zakład to stać go na posiadanie interfejsu z prawdziwego zdarzenia oraz prawdziwego fachowego oprogramowania, które można zakupić np. w intercarsie, lub innym specjalistycznym sklepie.
A nie spiratowanego oprogramowania z gryzonia bo i tak się zdarza. _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Czyli na początku regulacji bardziej są spasowane ? U siebie żadnych różnic nie stwierdziłem. Po prostu nadszedł czas i trzeba było to zrobić
A jeździsz na LPG? Na PB z zasady luzy się zwiększają więc nie jest to takie niebezpieczne jak w przypadku zmniejszania.
Cytat:
Jednakże jeżeli jest to poważny zakład to stać go na posiadanie interfejsu z prawdziwego zdarzenia oraz prawdziwego fachowego oprogramowania, które można zakupić np. w intercarsie, lub innym specjalistycznym sklepie.
A nie spiratowanego oprogramowania z gryzonia bo i tak się zdarza.
Nie mam zamiaru wchodzic w dywagacje jak to nazwales, ale jak kogos nie stac na oryginalne oprogramowanie to niech go NIE KRADNIE i nie UZYWA.
To tak samo jak z np. Windowsem. Jezeli nie stac na wydanie 450zl to niech NIE KRADNIE i nie uzywa. Niech weznie linuxa i tez komputer bedzie dzialal.
Niestety u nas w kraju jakos tak sie wlasnie przyjelo ze lepiej miec scrakowane oprogramowanie niz je kupic. _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
ale jak kogos nie stac na oryginalne oprogramowanie to niech go NIE KRADNIE i nie UZYWA.
Przestań bredzić. Podawałem linki do interfejsów i darmowych aplikacji.
Nie bredze.
Ja nie neguje Twojego podejscia. Ale jak widze w warsztacie ze gosc uzywa oprogramowania kradzionego i jeszcze sie tym chwali to mysle ze to taki burak jest.
Za uzywanie nielegalego oprogramowania 5 lat pozbawienia wolnosci kk.
No ale ludzie uzywaja i sie jeszcze chwala.
No coz na glupote nie ma rady. Gdyby ktos ukradl moja wlasnosc to bym scigal z mocy prawai i najsurowej kary bym sie poprzez adwokata domagal.
I tutaj proponuje zakonczyc ten temat, _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Moi drodzy, zastanawiam się co raz bardziej nad gazem. Obecnie przez pół roku zrobiłem raptem 6500km. W skali roku zrobię pewnie nie więcej niż 15k. Warto zakładać gaz? Wydać maks bym chciał 3,5-4k na to. Przy takich dystansach koszt zwróci mi się po 2.5 roku gdzieś.
Nie warto, za małę przebiegi. Do tego dochodzą utrudnienia przy niektórych parkingach podziemnych oraz potencjalne dodatkowe koszty w jazzie związane z częstszą regulacją luzów zaworowych niż 40k km.
Moi drodzy, zastanawiam się co raz bardziej nad gazem. Obecnie przez pół roku zrobiłem raptem 6500km. W skali roku zrobię pewnie nie więcej niż 15k. Warto zakładać gaz? Wydać maks bym chciał 3,5-4k na to. Przy takich dystansach koszt zwróci mi się po 2.5 roku gdzieś.
pieta napisał:
Nie warto, za małę przebiegi. Do tego dochodzą utrudnienia przy niektórych parkingach podziemnych oraz potencjalne dodatkowe koszty w jazzie związane z częstszą regulacją luzów zaworowych niż 40k km.
Najczęściej przy zakładaniu LPG pod uwagę bierze się ilość przejechanych kilometrów. Na zasadzie im więcej przejadę tym szybciej mi się zwróci koszt instalacji. Warto jednak zauważyć iż robiąc nawet małe przebiegi, ale stojąc w korkach paliwo jest spalane.
I tutaj powstaje dylemat montować czy nie, a jeżeli już tak to zamontować prawdziwą i bardzo dobrą instalację która będzie spasowana dla naszego auta.
Należy jednak wziąć też pod uwagę koszty serwisowania auta, częstsze przeglądy i koszty utrzymania.
Na dodatek pragnę zauważyć, iż problemy z samochodem mogą wynikać z używania w/w instalacji.
To o czym pisze kolega pieta tj. parkingi podziemne to tylko kropla w morzu. Niektóre wspólnoty mieszkaniowe też są temu przeciwne itp.
Osobiście robię rocznie tak w przedziale 9tys. 10tys. km i nie zamontowałbym instalacji lpg. _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Moi drodzy, zastanawiam się co raz bardziej nad gazem. Obecnie przez pół roku zrobiłem raptem 6500km. W skali roku zrobię pewnie nie więcej niż 15k. Warto zakładać gaz? Wydać maks bym chciał 3,5-4k na to. Przy takich dystansach koszt zwróci mi się po 2.5 roku gdzieś.
Moi drodzy, zastanawiam się co raz bardziej nad gazem. Obecnie przez pół roku zrobiłem raptem 6500km. W skali roku zrobię pewnie nie więcej niż 15k. Warto zakładać gaz? Wydać maks bym chciał 3,5-4k na to. Przy takich dystansach koszt zwróci mi się po 2.5 roku gdzieś.
Jakie odcinki robisz jednorazowe?
Czy masz na myśli osiągnięcie odpowiedniej temperatury silnika, a co za tym idzie czas przełączenia się z benzyny na LPG _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Zazwyczaj odcinek jaki pokonuję do pracy to 14km z czego połowa w mieście i połowa poza. Chyba jednak pozostane przy benzynce. Maks co wydaję w miesiącu na paliwo (dojazdy do pracy + jakieś wypady do miasta okazjonalne) to 300zł.
Zazwyczaj odcinek jaki pokonuję do pracy to 14km z czego połowa w mieście i połowa poza. Chyba jednak pozostane przy benzynce. Maks co wydaję w miesiącu na paliwo (dojazdy do pracy + jakieś wypady do miasta okazjonalne) to 300zł.
Wg mnie czas zwrotu inwestycji, droższe przeglądy, częste regulacje instalacji i luzów może zniechęcić. Ja bym się w to nie pchał biorąc pod uwagę że robisz max 15 tys. km.
Koszt instalacji do tego auta bardzo dobrej to maks 2700 PLN. No 2800. Opłaca się przy codziennych dojazdach do pracy i to bardzo. Zwróci Ci się po przejechaniu 15 000 km, licząc wszystkie dodatkowe koszty. Jazz gazuje się bardzo dobrze, a przy dobrze wyregulowanej instalacji zawory wystarczy regulować co 30 000 km. Wejdź sobie na lpg-forum, tam znajdziesz galerie zagazowanych Jazzów i ludzi, którzy to profesjonalnie robili. Nie słuchaj opinii z tego forum, bo zazwyczaj pozbawione są merytorycznej treści.
Witam, mam problem z komputerem po zainstalowaniu instalacji LPG, a dokładnie chodzi mi o wskaźnik zużycia paliwa. Zaraz po zainstalowaniu zrobiłem prasę 140 km i wskaźnik paliwa zaczął opadac, zapaliła się rezerwa, na drugi dzień mając zamiar to wyjaśnić u instalatora, zapalam auto, a wskazówka znów pokazuje stan przez zrobieniem w/w trasy, rezerwa też zgasł, dowiedziałem się, że to normalne. Hm stwierdziłem ok, jeśli tak to będzie wyglądać to jeszcze tragedii nie ma. Ale problem znów się pojawił, chodzi o to, że dziś mija dokładnie tydzień od założenia instalacji, jeśli chodzi o samą instalacje wszystko bez zarzutu, natomiast wskaźnik benzyny po tym tygodniu jazdy jest na samym dole i właśnie zapaliła się rezerwa i już nie zgasa,, a miałem wlane pół baku. Czytając na necie różne podobne wątki, to fakt że komputer pokazuje rezerwę to norma, auto się porusza komputer liczy km, ale wskazówka benzyny powinna wracać do stanu faktycznego. Skąd mam wiedzieć ile mam faktycznie benzyny, jak tak ma to wyglądać, ma ktoś podobny problem?
Ja na gazie gotuje obiad i wszystko jest ok .''
A do samochodu tankuję benzynę .
obiad gotuję na indukcji i jest wszystko OK
a gaz tankuje do samochodu.
benzynę zalewam co jakiś czas tylko tyle aby mieć 1/4 baku
mam samochód na LPG i odliczając instalację oraz całą resztę właśnie wyliczyłem że
zaoszczędziłem więcej niż zapłaciłem za swojego jazza. _________________ http://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda
Ja również dosyć długo wahałem się nad założeniem gazu do Jazza ze względu na jego niskie zużycie benzyny. Decyzja finalna zapadła -> instalacja STAG Qbox plus za 2400 zł. Butla była za duża ale podniosłem lekko podłogę bagażnika i jest ok. W przeciągu roku zrobiłem 42 tyś km głównie trasami szybkiego ruchu i jestem mega zadowolony. Instalacja zwróciła się bardzo szybko, do tej pory jedynie wymiana regularnie co 10-12 tyś filtrów gazu. Czasem lekko obroty falują ale podobno to była kwestia czyszczenia przepustnicy. Spalanie stale pomiedzy 6,8 - 7,5 l. Zmiana na gaz przy osiagnieciu 30 stopni optymalna mimo iż w cieplejsze dni może spowodować zbyt szybkie przełączenie a co za tym idzie może przygasać autko. Mimo wszystko wg mnie trafny wybór... oby jeszcze posłużył. Zasięg to max 430 km.
Czy ktoś miał podobny problem. Mam założoną instalację gazową od okolo 7 miesiecy , przejechane 14 tyś. Ponad tydzien temu pojawil sie problem. Problem pojawia sie tylko gdy auto stoi przez dluzszy czas, a wiec w moim przypadku w nocy. Gdy rano odpalam mojego jazza, najpierw wiadoma sprawa jazda na benzynie i automatyczne przelaczenie na gaz...i tu pojawia sie problem, samo przelaczenie jest plynne, ale po gora kilometrze wlacza mi sie kontrolka silnika i samochod zaczyna strasznie zwalniac, musze wtedy zjechac na bok, odczekać piec minut, i jechac dalej, zazwyczaj kontrolka swieci sie dalej, ale auto jedzie normalnie, co ciekawe gdy juz jade z pracy, wszystko jest ok, auto igla, kontrolka nie swieci. Ostanie dwa dni do pracy jezdzilem na benzynie , a z pracy juz normalnie na gazie, problemu nie bylo. Macie pomysly jaki moze byc problem?
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony Poprzedni1, 2
Strona 2 z 2
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Ogólne dyskusje o instalacjach gazowych
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.