Dołączył: 24 Sie 2017 Posty: 19 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź Posiadane auto: Honda CR-V II 2.2 icdti 2005r
Piwa: 0/3
Wysłany: Pią 26 Cze 2020, 12:52
Temat postu:
Honda Cr-V 2005r 2.2 i-cdti 140 ps problemy
Witam. Od razu powiem ze dużo mojej w tym winy ale kupując to auto półtora roku temu nie wiedzialem ze zmienię pracę od około roku do której będę miał tylko 2.5km w jedną stronę no i zaczynają się już lekkie problemy. Pierwszy objaw 2 miesiące temu na 5 biegu w palnik od około 2 tys obr i po jakiś 5 sekundach brak mocy , zatrzymałem się zgasiłem auto i po odpaleniu było ok, kupiłem kabel xhorse i razem z nim program hds 3.102. 054. Sprawdziłem błąd i wyszło p1236. Czułem że to będzie zapiekają a się zmienna w turbo. Minął miesiąc i znów ten sam błąd przy takiej samej jeździe. Mam kolegę co ma manometr to sprawdzania sztangi, niby powiedział że się nie zacina ale dokładnie palcem też się sprawdzi. Więc zrobiłem hds test cisnienia doładowania turbosprężarki i wyskoczyło że ok. Robiłem dalej wszystkie testy które w hds i wyszły ok poza jednym test cisnienia paliwa w listwie paliwowej, a mianowicie na 3 poziomie silnik zaczął nie równo pracować i tak kreska pojawiła się na czerwono a dokładniej była minimalnie poniżej progu i wyskoczyło że testu nie przeszło, zrobiłem jeszcze dwa takie same testy i już wyszły pozytywnie ale też na 3 poziomie silnik pracował nierówno ale mieścił się w tych progach i dlatego pewnie wyszły pozytywnie. Mam teraz pytanko czyżby się kończyła pompa wysokiego ciśnienia a może zawór ciśnienia paliwa bo w sumie mam też takie objawy że auto powyżej 3500tys czasami ma słabsza moc ale jak wezmę wcisnę sprzęgło i na luzie przegazuje parę razy do 4500tys obr tu coś tam się przedmucha i później idzie równo do 4500 a za kilka dni zwykłej jazdy po 2km do pracy znów coś się przytyka i tak w koło Macieju.korekty wtryskiwaczy mam licząc od 1 cylunda - 0,9 - 0.4 1,2 0,0 na rozgrzanym zilniku. I moje pytanie brzmi do was niech ktoś mi podpowie jakie zrobię testy pod obciążeniem w hds żeby ktoś mi podpowiedział co mam nie tak. Wiem napewno że musi być czujnik map, ciśnienie w listwie paliwowej, i co jeszcze wrzucic i jak się dokładnie przeprowadza taki test tzn na jakim biegu i od ilu obr. Dziękuję za pomoc
Dołączył: 14 Mar 2021 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Nowy Sącz Posiadane auto: Honda CR-V III 2.2i-cdti
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 31 Mar 2021, 19:21
Temat postu:
Honda Cr-V 2005r 2.2 i-cdti 140 ps brak mocy gaśnięcie
Jeśli doładowanie działa poprawnie to jedną z przyczyn mogą być niepoprawne odczyty czujnika ciśnienia paliwa na listwie CR. Jego trwałość jest szacowana przez Boscha na 150tyś km. Nieprawidłowy odczyt ciśnienia na listwie powoduje że sterownik próbuje zmniejszyć ciśnienie poprzez odpowiednie wysterowanie zaworu regulacji ciśnienia który jest wbudowany w pompę wysokiego ciśnienia. Obniżenie ciśnienia na listwie powoduje mniejszą dawkę paliwa wtryśniętego przy zadanym czasie otwarcia wtryskiwacza. W skrajnym przypadku spadek ciśnienia jest tak duży że samochód gaśnie, po mimo że rozruch silnika odbywa się poprawnie. W momencie rozruchu, w pierwszych 2 sekundach sterownik nie bierze pod uwagę wskazań czujnika ciśnienia na listwie.
Dołączył: 24 Sie 2017 Posty: 19 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź Posiadane auto: Honda CR-V II 2.2 icdti 2005r
Piwa: 0/3
Wysłany: Pią 02 Kwi 2021, 11:50
Temat postu:
Re: Honda Cr-V 2005r 2.2 i-cdti 140 ps brak mocy gaśnięcie
Andrzej cr-VIII napisał:
Jeśli doładowanie działa poprawnie to jedną z przyczyn mogą być niepoprawne odczyty czujnika ciśnienia paliwa na listwie CR. Jego trwałość jest szacowana przez Boscha na 150tyś km. Nieprawidłowy odczyt ciśnienia na listwie powoduje że sterownik próbuje zmniejszyć ciśnienie poprzez odpowiednie wysterowanie zaworu regulacji ciśnienia który jest wbudowany w pompę wysokiego ciśnienia. Obniżenie ciśnienia na listwie powoduje mniejszą dawkę paliwa wtryśniętego przy zadanym czasie otwarcia wtryskiwacza. W skrajnym przypadku spadek ciśnienia jest tak duży że samochód gaśnie, po mimo że rozruch silnika odbywa się poprawnie. W momencie rozruchu, w pierwszych 2 sekundach sterownik nie bierze pod uwagę wskazań czujnika ciśnienia na listwie.
A teraz doszedł następny problem, mocne wibracje podczas przyspieszania a najlepsze jest to że teraz przyszło ciepło i wibracje praktycznie ustąpiły ale jak były duże mrozy to na zimnym silniku nie mogłem przyspieszyć bo tak trzęsło, jak się auto rozgrzało to wibracje ustępowały w jakimś stopniu, przeguby wewnętrzne i zewnętrzne sprawdzałem i są ok ale i tak można je wykluczyć bo ich działanie ze zmianą temperatury nie powinno mieć miejsca, obstawiam dwumase lub układ paliwowy, może wtryskiwacze, pompa wysokiego ciśnienia lub zawór regulacji, mkze ktoś ma jakieś pomysły albo już miał podobne dolegliwości.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda CR-V ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.