Od kilku dni mam dziwne zachowanie wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej.
Po uruchomieniu silnik nagrzewa się bez zmian. Następnie wskazówka jak zawsze jest na połowie (pomiędzy min a max). Dystans nie jest zawsze ten sam gdy zdarzenie następuje. Zauważyłem że poniżej opisana sytuacja występuje przy jeździe pod górę po dłuższej jeździe po w miarą płaskim terenie.
Wzrost temperatury następuje w miarę szybko. Wskazówka osiąga max na krótki czas (ok. pół minuty). Potem spada do normalnego położenia bądź niewiele powyżej normalnego położenia.
Po tym zdarzeniu wskaźnik powraca do normalnej pozycji.
Przy krótkich przejazdach sytuacja nie powtarza się. Gdy mam dłuższą trasę i gdy wskazówka podnosi się wystarczy zwolnić i temperatura stabilizuje się.
Czy mieliście podobne problemy?
Rok temu wymieniłem pompę wodną i zalałem nowy płyn - wymiana rozrządu.
Jutro postaram się o więcej szczegółów gdy wskaźnik jest w poz. max.
Na chwilę obecną nie wiem co może być przyczyną takiej sytuacji.
Re: ( Honda HR-V ) Dziwne zachowanie wskaźnika temperatury.
Sprawdź przewód masowy, ten po prawej stronie który przykręcany jest w okolicy skrzyni i czujnika temperatury. Możliwe że jest już skorodowany. Możliwe również że walnął czujnik temp. lub termostat nie przepuszcza obiegu do końca.
Nie chcę krakać ale przy tym grzejący się płyn chłodniczy może świadczyć o tym że uszczelka pod głowicą skończyła.
Sprawdź też przy okazji czy w oleju nie masz wody, lub odwrotnie w chłodnicy lub zbiorniku wyrównawczym nie ma nagaru z oleju
Re: ( Honda HR-V ) Dziwne zachowanie wskaźnika temperatury.
Witam.
Zawsze wzrokowo z zewnątrz sprawdzałem poziom płynu. Tym razem zajrzałem do środka. Było pusto. Od zewnątrz brud i pył osadził się na ściankach zbiornika - co brałem za płyn. Dolałem 1,5l płynu. Zastanawiam się dlaczego brakło płynu, co się z nim dzieje że go ubyło. Od kiedy mam auto nie było z płynem problemu. Problem mam z olejem bo ubywa go i to nie zależnie od przebiegu, sposobu jazdy, czynników atmosferycznych. Olej czysty, w chłodnicy od strony korka czysto, w zbiorniku wyrównawczym też czysto. Przebieg jaki mam to 270 000 km.
Pozdrawiam Grzegorz
Re: ( Honda HR-V ) Dziwne zachowanie wskaźnika temperatury.
Jeśli ubywa Ci płynu chłodniczego, a nie dostaje się nadmiar do zbiorniczka wyrównawczego to na 99% strzeliła Ci uszczelka pod głowicą i czeka Ciebie poważniejszy remont. (uszczelka, uszczelniacze, pierścienie tłokowe itp.)
Prawdopodobnie jak przygazujesz zacznie kopcić na biało.
No i ten 1% co pozostał to nieszczelny układ chłodzenia czyli dziura w przewodach albo w chłodnicy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda HR-V ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.