Witam.
Od sierpnia jestem posiadaczem Hondy HR-V. Wersja kombi, rocznik 1999 z silnikiem 1.6B. Bez VTECa.
Ale mam z nim mały problem.
Czasami nie odpala.
Dzieje się to tylko wtedy, kiedy ilość paliwa w baku jest mniejsza lub równa połowie. Zaraz po odpaleniu obroty lecą w dół i gaśnie, chyba że zdążę nadepnąć na gaz, wtedy jakoś się stabilizuje i niby jedzie, ale jest taka jakaś przymulona. Zdarza się to głównie na ciepłym silniku kiedy obroty w spoczynku nie są aż tak wysokie jak na zimnym. Gdy jest zimny i kręci ok. 2k rpm to nie gaśnie.
Sprawdzałem akumulator, wszystko okej, rozrusznik i pompa paliwa też.
Nie wiem co robić.
Z góry dzięki za pomoc.
Ostatnio zmieniony przez hrv99 dnia Czw 13 Cze 2019, 17:52, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 18 Sie 2015 Posty: 19 Skąd jesteś (miejscowość / region): kraków Posiadane auto: honda hrv
Piwa: 4/0
Wysłany: Sob 13 Paź 2018, 22:44
Temat postu:
Re: ( Honda HR-V ) Dziwne zjawisko - nie odpala
To wymień jeszcze filtr paliwa na ścianie grodziowej - a potem go przetnij brzeszczotem na pół i zajrzyj co było w środku. Ale to raczej nie jest powód braku możliwości odpalenia. Sądzę, że odpowietrzenie baku przestało działać poprawnie. Sprawdzisz to przy nalewaniu benzyny, jeśli co chwilę wyłącza dystrybutor, a przy odkręcaniu korka jest duży "syk". Nowa pompa na początku miała więcej mocy by uciągnąć paliwo z baku, z nieprzewidzianym "podciśnieniem". Stąd chwilowe polepszenie działania. Trzeba wyciągnąć cały zespół rur od wlewu i się temu przyjrzeć.
To wymień jeszcze filtr paliwa na ścianie grodziowej - a potem go przetnij brzeszczotem na pół i zajrzyj co było w środku. Ale to raczej nie jest powód braku możliwości odpalenia. Sądzę, że odpowietrzenie baku przestało działać poprawnie. Sprawdzisz to przy nalewaniu benzyny, jeśli co chwilę wyłącza dystrybutor, a przy odkręcaniu korka jest duży "syk". Nowa pompa na początku miała więcej mocy by uciągnąć paliwo z baku, z nieprzewidzianym "podciśnieniem". Stąd chwilowe polepszenie działania. Trzeba wyciągnąć cały zespół rur od wlewu i się temu przyjrzeć.
jungu napisał:
Ja obstawiam filtr powietrza, przepustnicę. albo przewody wysokiego napięcia/świece.
Okej, wymieniony olej, filtr paliwa i filtr powietrza. Nie miałem okazji jeszcze sprawdzić czy dalej nie odpala, bo lecę na pełnym baku ale zauważyłem, że teraz po odkręceniu korka od baku zaczęło syczeć tak jak tam na górze pisał forever1234. To dobrze czy źle?
@EDIT
Chciałbym dodać, że może zawsze tak syczało (na 90% nie), ale nigdy nie odkręcałem korka przy ponad 3/4 baku paliwa. Żadne kontrolki mi się na tablicy nie świecą, może teraz się coś zacznie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda HR-V ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.