Dołączył: 09 Sie 2018 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Leżajsk Posiadane auto: Civic V d15y7, JAZZ 1.2
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 09 Sie 2018, 16:02
Temat postu:
Jazz 1.2 i-Dsi brak mocy, wysokie obroty jałowe
Witam, od dłuższego czasu borykam sie z tym problemem, kilku mechaników rozłożyło ręce. Jazz po zakupie był dużo żywszy, na wysokich obrotach czuć było że ciągnie. Od jakiegoś roku auto zrobiło się mulowate, 140 km/h na autostradzie to już pedał w podlodze, lekka górka czy wiatr i słabnie. Ostatnio odłączyłem EGR, ponieważ się zawieszał, aczkolwiek po czyszczeniu wcześniej całego kolektora i regulacji zaworów nic się nie poprawiło. Na dniach będę miał dostęp do komputera, ale ostatnio gdy był podłączany,nic nie wypluł po za EGR. Oleje filtry wszystko zmieniane na czas, katalizator sprawdzałem, czyscouttki jak nowy. Co jeszcze można panowie sprawdzić, gdzie pchać łapy, może ktoś miał już taki problem. Z góry dzięki i pozdrawiam[/u]
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Pią 10 Sie 2018, 09:38
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Jazz 1.2 i-Dsi brak mocy, wysokie obroty jałowe
Podpowiedziałbym, że:
- jeździć kompletnym autem, a nie składakiem na zasadzie to wyłącza a to włączę
- może zawory do regulacji (40 tys. km.) oraz świece podczas wykonywanie tej samej procedury do wymiany;
- sprawdź jakość opon;
- ciśnienie w oponach;
- Zmień stację paliw.- Shell, Lotos, circle, czy jakąś inną. Jednak pewną.
U mnie rządzi Lotos Optima PB95
Na orlenowskie benzynę koledzy narzekają.
Osobiście ja też.
Ostatnio jak jechałem to byłem cały szczęśliwy i cieszyłem się jazdy.
Niestety zapaliła się kontrolka i musiałem zatankować, najbliżej był orlen ...
Z niechęcią wlałem paliwo do baku i armagedon jak zawsze, ponieważ kilka razy mi się już zdarzało z musu tankować w/w sieci.
Auto nie jedzie pomimo odpowiednich przełożeń i jazdy w ten sam sposób jak przed tankowaniem.
Napisałeś, że auto było żywsze na wysokich obrotach. Przy jakich prędkościach dokonujesz zmiany biegów.
Te 140 km/h to na jakim biegu było _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Dołączył: 09 Sie 2018 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Leżajsk Posiadane auto: Civic V d15y7, JAZZ 1.2
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 10 Sie 2018, 11:46
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Jazz 1.2 i-Dsi brak mocy, wysokie obroty jałowe
kedlaw07 napisał:
Podpowiedziałbym, że:
- jeździć kompletnym autem, a nie składakiem na zasadzie to wyłącza a to włączę
- może zawory do regulacji (40 tys. km.) oraz świece podczas wykonywanie tej samej procedury do wymiany;
- sprawdź jakość opon;
- ciśnienie w oponach;
- Zmień stację paliw.- Shell, Lotos, circle, czy jakąś inną. Jednak pewną.
U mnie rządzi Lotos Optima PB95
Na orlenowskie benzynę koledzy narzekają.
Osobiście ja też.
Ostatnio jak jechałem to byłem cały szczęśliwy i cieszyłem się jazdy.
Niestety zapaliła się kontrolka i musiałem zatankować, najbliżej był orlen ...
Z niechęcią wlałem paliwo do baku i armagedon jak zawsze, ponieważ kilka razy mi się już zdarzało z musu tankować w/w sieci.
Auto nie jedzie pomimo odpowiednich przełożeń i jazdy w ten sam sposób jak przed tankowaniem.
Napisałeś, że auto było żywsze na wysokich obrotach. Przy jakich prędkościach dokonujesz zmiany biegów.
Te 140 km/h to na jakim biegu było
Szanujmy sie, jeśli ktoś przebuszował pół auta, napisał że zawory regulowane to chyba takie podstawowe rzeczy jak paliwo czy ciśnienie w kołach sprawdzał. Jeżeli ktoś odłączy egr, bo wie jak działa, i wyklucza go to bez sensu jest pisanie że ktoś jeździ składakiem..
Wracając do tematu filtr na pompie paliwa dziś zmienię, i zobaczę, bo niestety nie mam jak sprawdzić na chwilę obecną ciśnienia paliwa na listwie. Zna ktoś parametry jakie podaje czujnik temperatury w dolocie, w sensie o ile podaje wyższe od temperatury zewnętrznej bo podejrzanie wyższa była ostatnio gdy sprawdzałem, oraz jakie obroty jałowe macie na rozgrzanym silniku? Byłbym wdzięczny.
Ostatnio wykręcałem lambdę i była podejrzanie wypalona na biało, i się zastanawiam czy nie jest za ubogo, ale być może się tylko mi wydawało.
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Pią 10 Sie 2018, 16:14
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Jazz 1.2 i-Dsi brak mocy, wysokie obroty jałowe
mentos1415 napisał:
Szanujmy sie, jeśli ktoś przebuszował pół auta, napisał że zawory regulowane to chyba takie podstawowe rzeczy jak paliwo czy ciśnienie w kołach sprawdzał. Jeżeli ktoś odłączy egr, bo wie jak działa, i wyklucza go to bez sensu jest pisanie że ktoś jeździ składakiem..
Wracając do tematu filtr na pompie paliwa dziś zmienię, i zobaczę, bo niestety nie mam jak sprawdzić na chwilę obecną ciśnienia paliwa na listwie. Zna ktoś parametry jakie podaje czujnik temperatury w dolocie, w sensie o ile podaje wyższe od temperatury zewnętrznej bo podejrzanie wyższa była ostatnio gdy sprawdzałem, oraz jakie obroty jałowe macie na rozgrzanym silniku? Byłbym wdzięczny.
Ostatnio wykręcałem lambdę i była podejrzanie wypalona na biało, i się zastanawiam czy nie jest za ubogo, ale być może się tylko mi wydawało.
Czasami problem tkwi w szczegółach i nie trzeba rozbierać całego auta, lecz rozpocząć diagnozę od podstaw.
Dlatego napisałem o paliwie, oponach itp.
zobacz jeszcze:
- wymieniłeś świece
- sprawdź jeszcze stopień kompresji na cylindrach;
- przepustnica;
- jak wygląda sprawa z olejem w silniku - zużywa go
Czy Ci mechanicy, u których byłeś to podłączali tego Twojego jazza pod komputer
Żadnego błędu nie pokazał
Napisałem, o jeździe składakiem w tym kontekście gdyż wielu kierowców odłącza ten EGR, (lub wycina DPF fizycznie lub przez komputer inna bajka) i śmiga dalej.
Jeżeli go odłączysz do testów to ok, natomiast nie wyobrażam sobie jazdy bez tego urządzenia. spełnia ono pewną rolę zakładaną przez konstruktorów silnika.
Poszukiwanie przez Ciebie parametry może znajdziesz w podanym poniżej linku do manuala.
Dołączył: 10 Wrz 2017 Posty: 263 Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice Posiadane auto: JAZZ II 06 1,4
Piwa: 23/1
Wysłany: Pią 10 Sie 2018, 18:18
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Jazz 1.2 i-Dsi brak mocy, wysokie obroty jałowe
mentos1415 napisał:
.... Zna ktoś parametry jakie podaje czujnik temperatury w dolocie, w sensie o ile podaje wyższe od temperatury zewnętrznej bo podejrzanie wyższa była ostatnio gdy sprawdzałem, oraz jakie obroty jałowe macie na rozgrzanym silniku? Byłbym wdzięczny.
Ostatnio wykręcałem lambdę i była podejrzanie wypalona na biało, i się zastanawiam czy nie jest za ubogo, ale być może się tylko mi wydawało.
Temperatury Ci nie podam z czujnika bo nie sprawdzałem, ale żeby ją dokładnie sprawdzić to nie na postoju tylko podczas jazdy, bo jak za długo stoisz to naokoło może być cieplej ..... ale to wiesz.
Obroty ok 750-800.
Zacznij od filtra paliwa, mój był naprawdę zawalony przy 130kkm, nikt wcześniej do niego nie zaglądał.
Ale żeby wskazania czujnika temp powietrza z dolotu tak zubożały mieszankę ? To raczej postawił bym na błędne wskazania czujnika temp wody, ale tu z reguły awarie idą zawsze w drugą stronę, czyli przy przerwie na czujniku mieszanka jest wzbogacana i czułbyś mocno paliwo z wydechu.
Dołączył: 09 Sie 2018 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Leżajsk Posiadane auto: Civic V d15y7, JAZZ 1.2
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 14 Sie 2018, 09:37
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Jazz 1.2 i-Dsi brak mocy, wysokie obroty jałowe
kedlaw07 napisał:
mentos1415 napisał:
Szanujmy sie, jeśli ktoś przebuszował pół auta, napisał że zawory regulowane to chyba takie podstawowe rzeczy jak paliwo czy ciśnienie w kołach sprawdzał. Jeżeli ktoś odłączy egr, bo wie jak działa, i wyklucza go to bez sensu jest pisanie że ktoś jeździ składakiem..
Wracając do tematu filtr na pompie paliwa dziś zmienię, i zobaczę, bo niestety nie mam jak sprawdzić na chwilę obecną ciśnienia paliwa na listwie. Zna ktoś parametry jakie podaje czujnik temperatury w dolocie, w sensie o ile podaje wyższe od temperatury zewnętrznej bo podejrzanie wyższa była ostatnio gdy
sprawdzałem, oraz jakie obroty jałowe macie na rozgrzanym silniku? Byłbym wdzięczny.
Ostatnio wykręcałem lambdę i była podejrzanie wypalona na biało, i się zastanawiam czy nie jest za ubogo, ale być może się tylko mi wydawało.
Czasami problem tkwi w szczegółach i nie trzeba rozbierać całego auta, lecz rozpocząć diagnozę od podstaw.
Dlatego napisałem o paliwie, oponach itp.
zobacz jeszcze:
- wymieniłeś świece
- sprawdź jeszcze stopień kompresji na cylindrach;
- przepustnica;
- jak wygląda sprawa z olejem w silniku - zużywa go
Czy Ci mechanicy, u których byłeś to podłączali tego Twojego jazza pod komputer
Żadnego błędu nie pokazał
Napisałem, o jeździe składakiem w tym kontekście gdyż wielu kierowców odłącza ten EGR, (lub wycina DPF fizycznie lub przez komputer inna bajka) i śmiga dalej.
Jeżeli go odłączysz do testów to ok, natomiast nie wyobrażam sobie jazdy bez tego urządzenia. spełnia ono pewną rolę zakładaną przez konstruktorów silnika.
Poszukiwanie przez Ciebie parametry może znajdziesz w podanym poniżej linku do manuala.
Świece wymienione wszystkie, cały dolot, przepustnica czyszczone, komputer nic nie wypluwa prócz odłączonego EGR i problemu z pompa ABS, ale to inna bajka.
W Jazzie od początku kiedy go kupiłem jałowe obroty to ok 1100 obrotów wg obrotomierza, muszę sprawdzic pod komputerem czy czasem zegary nie przekłamują, bo wg mnie silnik pracuje spokojnie. Filtr na pompie niestety dopiero dziś dotarł, i bede wiedział co się zmieniło. Rozrząd nie jest wyciągnięty, sprawdzałem, olej w normie, na 10000 dolewa się może 300ml, mamuśka spokojnie jeździ więc silnik nie ma pod górkę.
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Wto 14 Sie 2018, 10:11
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Jazz 1.2 i-Dsi brak mocy, wysokie obroty jałowe
Istnieje jeszcze procedura uczenia się obrotów biegu jałowego. Może coś tutaj należy poprawić.
Ewentualnie przeprowadzić ja jeszcze raz.
Ps. Tak sobie myślałem o hamowni, być może już kilka koni uciekło ... _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Dołączył: 09 Sie 2018 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Leżajsk Posiadane auto: Civic V d15y7, JAZZ 1.2
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 15 Sie 2018, 23:16
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Jazz 1.2 i-Dsi brak mocy, wysokie obroty jałowe
kedlaw07 napisał:
Istnieje jeszcze procedura uczenia się obrotów biegu jałowego. Może coś tutaj należy poprawić.
Ewentualnie przeprowadzić ja jeszcze raz.
Ps. Tak sobie myślałem o hamowni, być może już kilka koni uciekło ...
Filtr zmieniony, brak zmian...stary rozbiłem, tragedii nie było. Hamowania myśle że to ostateczność, w domu mam colta 1.1 75hp i przesiadając sie z jazza do niego, to aż mordka się śmieje..
Jakieś pomysły?
Dołączył: 10 Wrz 2017 Posty: 263 Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice Posiadane auto: JAZZ II 06 1,4
Piwa: 23/1
Wysłany: Czw 16 Sie 2018, 19:44
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Jazz 1.2 i-Dsi brak mocy, wysokie obroty jałowe
No a co z tymi obrotami ? Cały czas masz 1100 na wolnych, jeżeli to jest fakt to coś nie tak - czujnik temperatury wody/ dolot nieszczelny ? Trzeba go podpiąć do kompa i sprawdzić wszystko. Na oko to szukanie wiatru ....
Możesz jeszcze zrobić analizę składu mieszanki, ale pamiętaj żeby robić na zagrzanym katalizatorze. Takie sprawdzenie nie jest drogie a też coś może powiedzieć.
Dołączył: 09 Sie 2018 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Leżajsk Posiadane auto: Civic V d15y7, JAZZ 1.2
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 16 Sie 2018, 20:06
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Jazz 1.2 i-Dsi brak mocy, wysokie obroty jałowe
[quote="witek_p"]No a co z tymi obrotami ? Cały czas masz 1100 na wolnych, jeżeli to jest fakt to coś nie tak - czujnik temperatury wody/ dolot nieszczelny ? Trzeba go podpiąć do kompa i sprawdzić wszystko. Na oko to szukanie wiatru ....
Możesz jeszcze zrobić analizę składu mieszanki, ale pamiętaj żeby robić na zagrzanym katalizatorze. Takie sprawdzenie nie jest drogie a też coś może powiedzieć.[/quote
Temperatura wg wskazań komputera pokazuje realna temperaturę, dolot szczelny bo by czyszczony plus komplet nowych uszczelek, psikane wokół zmywaczem nic nie zmienia, więc jakieś lewe powietrze nie wchodzi w gre. Górny zakres obrotów strasznie mulasty, jak było tak jest, chyba faktycznie trzeba podjechać na analizator, bo to niemożliwe żeby przy dość wysokich obrotach brakowało mocy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda Jazz ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.