Honda

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Honda Jazz ) Przetarcie do stali(foto)-czy dam radę sam to zabezpieczyć?



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum HONDA Forum Strona Główna -> ( Honda Jazz ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
trrizon

Debiutant



Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 15
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Honda Jazz 1.2 2010r
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 09 Maj 2018, 16:53
Temat postu:

Przetarcie do stali(foto)-czy dam radę sam to zabezpieczyć?


Witam, jestem tu nowy i jestem amatorem, dopiero wgryzam się w tematy związane z motoryzacją, dlatego z góry dziękuję za wytłumaczenie mi jak małemu dziecku. Wychodzę z założenia, że nie ma głupich pytań Smile

Mam do zabezpieczenia przed korozją / pomalowania przetarte do blachy miejsce przy drzwiach na dole (zdjęcie nr 1) oraz zarysowania na lusterku (zdjęcie nr2), nie ma tam rdzy. Foto tutaj:
https://drive.google.com/open?id=1IMpmCrl-HucEchXno-TGz9yBvW-LWC3M
Nie mam garażu, nie mam doświadczenia ani żadnego sprzętu.
Znajomy powiedział, że mogę sobie to sam pomalować.. Pomyślałem ok. Znam kod lakieru znalazłem na allegro spray, lakier zapawkowy w buteleczce z pędzelkiem... i co dalej? Chyba samo pomalowanie sprayem nie ochroni dobrze przed korodowaniem?
Zacząłem czytać w sieci wątki pt. "samodzielne drobne naprawy lakiernicze" i doszedłem do takich wniosków, (proszę potwierdźcie czy prawdziwych):
1) albo maluje tą zaprawką (ale to chyba tylko na odpryski),
2) albo przerabiam cały proces: mycie, szlifowanie, mycie, odtłuszczanie, maskowanie, pokrywanie warstwami lakieru, polerowanie.