Witam,
Mam problem z wodą pod dywanikiem pasażera w mojej HR-V (2000r, 5 drzwi, 1,6 105KM).
Wyglada to tak jakby woda dostawała się do auta po jakiejś wiązce kabli lub przez zapchany odpływ.
Spotkał się ktoś może z takim problemem i może mi dać jakąś wskazówkę?
Na tą chwilę sprawdziłem:
1. Podszybie - jest czysto, nie widać żadnych nieprawidłowości.
2. Filtr kabinowy - jest suchy więc raczej nie przez niego woda wpada do auta.
3. Podwozie - nie znalazłem żadnej dziury.
Czy samochód ma klimatyzację? I czy przed wodą na dywaniku jej używałeś? Jeśli tak to sprawdż rurkę odpływową klimatyzacji czy nie jest zapchana. Tyle że to się sprawdza na podnośniku lub na kanale.
Klimatyzacja jest, ale ze względu na uszkodzoną sprężarkę został zdjęty pasek, który ją napędza. Auto było na podnośniku przez pół soboty (konserwacja podwozia), rurka jest drożna, sprawdzałem sprężonym powietrzem, jest przelot.
W jaki sposób odbywa się odpływ wody z podszybia w tym aucie? Są jakieś rurki/kanały które mogły się zapchać czy woda po prostu wpada pod błotnik i spływa pod nim?
Martwi mnie najbardziej to, że wilgoć w okolicy nóg pasażera może nie służyć znajdującemu się nieco wyżej sterownikowi silnika...
Dołączył: 21 Lut 2018 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: Civic
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 16 Kwi 2018, 16:33
Temat postu:
Re: ( Honda HR-V ) Woda pod dywanikiem pasażera
Ja mam tak w swoim aucie zlokalizowałem przeciek w uszczelce drzwi w okolicach szyby u góry. Woda tak samo kapie mi na podłogę. Może u Ciebie jest podobnie
Ostatnio zmieniony przez astiolek dnia Pon 07 Maj 2018, 17:47, w całości zmieniany 1 raz
Zapytam jeszcze, bo nie wiem czy HR-V też może mieć problem z kapaniem wody we wlot powietrza w podszybiu?
Montowaliście w swoich jakąś osłonę wlotu lub przyginaliście kołnierz wlotu w kierunku ściany grodziowej tak jak to pokazują na YouTube? Możliwe że woda wpadając do auta wlotem powietrza ciekła by na dywanik a filtr kabinowy zostałby suchy?
Problem rozwiązany. Rozszczelniło się łączenie blach podszybia ze ścianą grodziową.
Dla potomnych dodam krótki opis, żeby się nie męczyli cały dzień jak ja
1. Wyjmujesz nakładkę progu (spinki), osłonę plastikową pod nogami pasażera (spinki) i schowek (dwie śruby na krzyżak).
2. Odkręcasz i zdejmujesz wycieraczki przedniej szyby (klucz 14).
3. Rozpinasz wężyk spryskiwaczy (siedzi w uchwycie na podszybiu).
4. Zdejmujesz plastikowe podszybie. (spinki)
5. Odłączasz akumulator i wracasz do wnętrza.
6. Podnosisz wykładzinę, odginasz/wyrywasz wytłumienie ściany grodziowej tak, żeby widzieć gołą blachę).
7. Wypinasz trzy wiązki przewodów ze sterownika silnika. (dwie szare i jedną niebieska).
8. Wykrecasz 3 śruby (klucz 10) ze sterownika i wysuwasz go w dół z kosza - odłóż w bezpieczne miejsce.
9. Odkręcasz kosz sterownika i wedle potrzeby odpinasz od niego kable i wyjmujesz (ja go tylko przesunąłem).
10. Prosisz znajomego żeby lał wodę z konewki w podszybie i patrzysz gdzie pokaże się woda.
11. W miejscu przecieku wydłubujesz oryginalne uszczelnienie w promieniu około 3cm, a następnie czyścisz papierem ściernym i szczotką drucianą ewentualną rdzę.
12. Przemywasz wszystko benzyną ekstrakcyjną, następnie przemywasz też łączenie blach od zewnątrz.
13. Zaklejasz dziurę i całe łączenie klejem do wklejania szyb samochodowych (ja użyłem firmy Boll) od środka i od zewnątrz.
14. Po około godzinie można zrobić kolejna próbę z konewką. Jeżeli nie cieknie to składamy wszystko w odwrotnej kolejności.
Powodzenia!
Jak ktoś jest zainteresowany to mogę dodać zdjęcie uszkodzenia.
Dzięki za foto . No niezła dziura się zrobiła... Nie wspomniałeś nic o prajmerze przed klejem do szyb... Poza tym przed klejeniem najlepiej było to prysnąć podkładem (filerem ) i jakimś lakierem. Sam klej na gołą blachę może działać ujemnie. Czyli może pod nim pojawić się rdza. Lepiej było do tego użyć kitu uszczelniająco=klejącego do nadwozi samochodowych. Taki jaki jest na łączeniach blach. Ale też na filer. Klej do szyb może być bardzo agresywny na gołą blachę...
Nie stosowałem primera ze względu na to, że jest to 18-letni samochód Blacha w tym miejscu jest moim zdaniem na tyle gruba, że nawet jeżeli klej ma ją w jakiś sposób degradować to zajmie mu to kolejne 18 lat.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda HR-V ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.