byłem na sprawdzeniu szczelności klimatyzacji no i niestety jest wyciek. Wyciek ma miejsce w części parownika. Dziwna jakaś bulwa/spulchnienie wyskoczyło no i wycieka. Próbowali wężyk trochę zjechać fleksem, żeby nie dochodził do tej bulwy, ale dalej jest wyciek. Mówią, że parownik do wymiany. Niestety nie mogę znaleźć takiego, ponieważ mój ma końcówkę do przyłączenia węży prostopadłą do całego elementu, a gdzie szukam to wszystkie są równoległe. Czy może ktoś się orientuje gdzie mogę taki parownik dostać? Albo może ktoś ma jakiś pomysł niewymagający wymiany parownika, aby zachować szczelność? Czy może sam zawór rozprężny kupić, wyjąć parownik, tamten odciąć i przyspawać nowy? Czy to za dużo zachodu i lepiej parownik cały kupic? Dokładanie uszczelek nic również nie dało Załączam zdjęcia w którym miejscu jest wyciek i zdjęcie tej bulwy w otworze.
Kolego mam ten sam problem. U mnie jednak wystąpił na tej cienkiej rurce. Ponieważ takich zgrubień było kilka i były umiejscowione bliżej wejścia, przy demontażu urwała się część rurki. Ta która jest wewnątrz.Po zdemontowaniu Parownika okazało się że są na nim takie male czarne punkciki. Jest to taki rak aluminium i jak zaatakuje niema ratunku. Jestem w trakcie szukania nowego parownika i nowej rurki wysokiego ciśnienia...
Sam parownik demontuje się bardzo łatwo. Pod maską należy odłączyć obydwie rurki aluminiowe wysokiego i niskiego ciśnienia. Następnie we wnętrzu samochodu demontujemy schowek( dwie śruby ot dołu) Odłączmy wtyczkę ot silniczka klapy powietrza i demontujemy sam silniczek(trzy wkręty na śrubokręt krzyżakowy). Od dołu bloku parownika należy odłączyć wężyk na skropliny. Następnie kluczem nasadowym 10 na przedłużce odkręcamy 4 śruby mocujące blok parownika. Dwie są na ścianie grodziowej poniżej bloku i dwie nad blokiem. Ta górna z lewej strony może być trudno zauważalna ale jak się poświeci latarką to widać. I pozostaje tylko wysunąć cały blok, najpierw prawą stroną w dół i jak wysunie się ze złącza doprowadzającego powietrze całość przesunąć w prawo i blok zjedzie w dół na podłogę.
Zostaje wyjąć filtry i rozebrać sam blok. Możesz wtedy sprawdzić jaki jest stan twojego parownika Jeśli parownik jest zdrowy to poszukać takiego złącza na szrocie i zanieść do specjalisty żeby wymienił . Ja jednak szukam nowego parownika.
Pozdrawiam
Dwa tygodnie temu kupiłem używany parownik i wymieniłem. Fakt, demenotaż dość prosty. Teraz klima chodzi luks. U mnie poszedł tylko ten zawór, więc jakbyś nie znalazł całego parownika to mam ten mój na sprzedaż
Troche off-topic, ale planuje odgrzybić parownik w mojej HR-V z 2017 roku. Jak się do tego parownika dostać?
Wymieniłem już filtr przeciwpyłkowy, do którego dostałem się ze schowka przy miejscu pasażera. Nie umiem zlokalizować parownika (a w instrukcji też nie umiem nic na ten temat znaleźć).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda HR-V ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.