Honda

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Honda HR-V ) Problemy z zapaleniem, palący cheek spadające obroty.



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum HONDA Forum Strona Główna -> ( Honda HR-V ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FMX 650

Debiutant



Dołączył: 18 Wrz 2016
Posty: 12
Skąd jesteś (miejscowość / region): szczecinek
Posiadane auto: honda hrv 1,6
Piwa: 0/1
Wysłany: Pią 23 Mar 2018, 19:09
Temat postu:

Problemy z zapaleniem, palący cheek spadające obroty.


Witam Was!
Posiadam swoją HRV juz 6 laT i ok.2 miesiace temu zaczęły pojawiać się dziwne dolegliwosci. nadmienię , ze auto ma przejechane 270tyś i od 2 lat smiga na LPG. Zacznę od początku>wymieniłem w hondzie przewody, swiece, filterki ale nic to nie dało...Problem pojawia się cyklicznie co jakiś czas a mianowicie rano zwyczajnie samochod nie zapala,rozrusznik kreci ale silnik nie reaguje lub jak mialo to miejsce dzis zaskakuje na ulamek sekundy.... ale nie zapala. po godzinie dwoch wsiadam do samochodu i auto normalnie zapala....strasznie mnie to irytuje... Kiedy jezdze do pracy z predjkością nie przekraczająca 70-80 km jest wszystko ok, natomiast gdy przelece sie z predkoscia powyzej 90 kilkanascie min. chek zapala się i przy dojezdzie na jalowym silnik potrafi zgasnąć, przy tym zdarza sie , z reguły ze obroty momentalnie spadaja. wylaczenie i ponowne zapalenie skutkuje zgasnieciem zółtej kontrolki i powrót zachowania silnika do stanu normalnego czyli obroty na postoju sa prawidlowe. Podkreslę, ze zawsze w zbiorniku mam polowe paliwa/benzyny, pompka dziala prawidlowo/sprawdzona.,.. Palący sie chek daje bląd sady lambda, jednak mechanik stwierdzil ze moze gaz przeklamywac wiec wykluczam sondę. Nie mam pojęcia co moze byc przyczyną takiego zachowania silnika, spalanie w normie. Czy morzecie mnie nakierowac na ewentualna przyczyne stanu rzeczy? przypuszczam , ze moze miec to zwiazek z kopułką ale moze ktoś z Was mial podobny przypadek......
prosze o pomoc i cenne wskazówki
Powrót do góry
Michal_W

Debiutant



Dołączył: 05 Sie 2015
Posty: 33
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Honda CRV III 2.0 - PB/LPG - 2009
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 24 Mar 2018, 01:31
Temat postu:

Re: ( Honda HR-V ) Problemy z zapaleniem, palący cheek spadające obroty.


Możliwe, że problemy związane są z nieszczelnym reduktorem.
Check z sondą lambda może wskazywać na złą mieszankę.
Dobrze, żebyś podał kody błędów.
Możliwe, ze klęka układ zapłonowy, ale to by było czuć przy jeździe.
Problem tylko na LPG?
Powrót do góry
FMX 650

Debiutant



Dołączył: 18 Wrz 2016
Posty: 12
Skąd jesteś (miejscowość / region): szczecinek
Posiadane auto: honda hrv 1,6
Piwa: 0/1
Wysłany: Sob 24 Mar 2018, 08:16
Temat postu:

Re: ( Honda HR-V ) Problemy z zapaleniem, palący cheek spadające obroty.


Problem występuje zarówno na LPG jak i BENZYNIE. Zauważalna jest tzw.dziura /podczas porannego uruchomienia w momencie przełaczenia z lpg na benzyne/czuć chwilową przerwę w zasilaniu czyli tzw. szarpnięcie. Temperatura przełaczenia została podniesiona lecz nic to nie daje. Zauważyłem tez że reduktor zaczął się pocić nie wiem czy ma to znaczenie....Wyczyszczę dziś przepustnicę,sprawdze aparat zapłonowy i zmienię filtr paliwa gdyż nigdy tych elementów nie poddawałem wymianie i czyszczeniu.
Czytałem o domowym sposobie podłaczeniu do złącza diagnostycznego. Jak można to łatwo i szybko dokonać? Byłem na diagnostyce elektronicznej ale....po pierwsze koszt 50 pln, po drugie mowiąże auto stare i nie posiadają takiego interfejsu, po 3 nie chca podac kodu błedu....Ale pieniądze chcetnie biorą...
Powrót do góry
Michal_W

Debiutant



Dołączył: 05 Sie 2015
Posty: 33
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Honda CRV III 2.0 - PB/LPG - 2009
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 24 Mar 2018, 10:07
Temat postu:

Re: ( Honda HR-V ) Problemy z zapaleniem, palący cheek spadające obroty.


Na początek, żeby wyeliminować udział gazu/ reduktora zakręć butle, wypal resztki gazu z układu i zobacz czy problem będzie się powtarzał.
Powrót do góry
Keram2504
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 5434
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze
Posiadane auto: Mercedes A-140 2000 Gaz Prins
Piwa: 194/114
Wysłany: Sob 24 Mar 2018, 23:28
Temat postu:

Re: ( Honda HR-V ) Problemy z zapaleniem, palący cheek spadające obroty.


Sprawdź kostkę stacyjki.
Zwłoka i szarpnięcia podczas przełączania na gaz to inna przyczyna. Reduktor do czyszczenia.
Jaka instalacja gazowa?
_________________
Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sob 24 Mar 2018, 23:28
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
FMX 650

Debiutant



Dołączył: 18 Wrz 2016
Posty: 12
Skąd jesteś (miejscowość / region): szczecinek
Posiadane auto: honda hrv 1,6
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 25 Mar 2018, 11:45
Temat postu:

Re: ( Honda HR-V ) Problemy z zapaleniem, palący cheek spadające obroty.


Stacyjka jest OK. Instalacja z reduktorem STAG chyba 300.
Powrót do góry
FMX 650

Debiutant



Dołączył: 18 Wrz 2016
Posty: 12
Skąd jesteś (miejscowość / region): szczecinek
Posiadane auto: honda hrv 1,6
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 25 Mar 2018, 11:52
Temat postu:

Re: ( Honda HR-V ) Problemy z zapaleniem, palący cheek spadające obroty.


Chciałbym we własnym zakresie sprawdzić ewentualnie wymienić co trzeba w reduktorze bo już dość mam mechaników, którym nie chce się szukać przyczyny...Oczywiście na kalibrację wybiore sie do gazownika ale to co jest możliwe chciałbym sam zrobić. Hm...wskazówki,porady?od czego zaczać? nigdy z tym elementem się nie mierzyłem...Dzieki za podpowiedzi!
Powrót do góry
Keram2504
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 5434
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze
Posiadane auto: Mercedes A-140 2000 Gaz Prins
Piwa: 194/114
Wysłany: Nie 25 Mar 2018, 22:03
Temat postu:

Re: ( Honda HR-V ) Problemy z zapaleniem, palący cheek spadające obroty.


Sprawdź jaki masz typ reduktora i zamów do niego komplet naprawczy. Możesz wyczyścić reduktor bez wymiany membran ale lepiej jak to zrobisz z wymianą gum. Niewiele kosztują. A tak za jednym demontażem zrobisz wszystko i na dodatek obligatoryjnie nie stwierdzisz czy membrany nie są już stwardniałe.
Robota niezbyt skomplikowana.
_________________
Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
jungu

Stały Bywalec



Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 193
Skąd jesteś (miejscowość / region): Turek
Posiadane auto: Chevy Orlando 1.8 B+G
Piwa: 24/0
Wysłany: Sro 28 Mar 2018, 16:28
Temat postu:

Re: ( Honda HR-V ) Problemy z zapaleniem, palący cheek spadające obroty.


Przyczyna leży pewnie w dwóch rzeczach - pierwsza to zabrudzona lub uszkodzona sonda lambda (pewnie auto bierze olej), która daje błędne odczyty do modułu sterującego dawką paliwa i otwieraniem przepustnicy. Przez to auto schodząc z wysokich obrotów nie dostaje odpowiedniej mieszanki i gaśnie. Nie kupuj nowej sondy jak auto bierze olej bo to strata pieniędzy, jedź do gazownika niech ustawi gaz tak aby omijał odczyt z sondy.
Druga sprawa to pewnie przytarte już szczotki w kopułce rozdzielacza, warto by tam przy takim przebiegu zajrzeć.

Możliwe że w parowniku również dostały się jakieś syfy ze zbiornika lpg i uszkodziła się membrana przez co traci ciśnienie, ale wtedy na benzynie wszystko było by ok.
Powrót do góry
broksio

Debiutant



Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 27
Skąd jesteś (miejscowość / region): dolnośląskie
Posiadane auto: C5 2,0HDI 2001
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 09 Kwi 2018, 15:12
Temat postu:

Re: ( Honda HR-V ) Problemy z zapaleniem, palący cheek spadające obroty.


Ja bym zaczął od wyczyszczenia aparatu zapłonowego wewnątrz. Czyli zdejmij kopułkę dokładnie wydmuchaj środek i dobrze jest wymyć środek jakimś preparatem do odtłuszczania npTakim do mycia hamulców. Sprawdż kopułkę czy niema w niej nadpaleń przy kontakcie centralnym, węglowym i pozostałych czterech.Sprawdż czy węgielek wystaje i czy swobodnie się wysuwa pod siła sprężynki. Jeśli są nadpalenia lub pęknięcia, lub jeśli kontakt węglowy nie jest ruchomy należy kopułkę wymienić. Podobnie uważnie należy sprawdzić i palec. Należy również sprawdzić złącze przewodów zasilających aparat zapłonowy. Wtyczkę należy rozpiąć i dokładnie wyczyścić. Najlepiej spryskać wewnątrz preparatem typu kontakt sprej.
Powrót do góry
wydech1

Debiutant



Dołączył: 15 Wrz 2016
Posty: 43
Skąd jesteś (miejscowość / region): kujawsko pomorskie
Posiadane auto: HRV 4x4 124 KM
Piwa: 1/2
Wysłany: Pon 16 Kwi 2018, 18:22
Temat postu:

Re: ( Honda HR-V ) Problemy z zapaleniem, palący cheek spadające obroty.


obstawiam cewkę zapłonowa
_________________
pozdrawiam
wydech
Powrót do góry
skype status
FMX 650

Debiutant



Dołączył: 18 Wrz 2016
Posty: 12
Skąd jesteś (miejscowość / region): szczecinek
Posiadane auto: honda hrv 1,6
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 17 Kwi 2018, 12:21
Temat postu:

Re: ( Honda HR-V ) Problemy z zapaleniem, palący cheek spadające obroty.


Honda nie bierze oleju, przepustnica umyta,kopułka sprawdzona styki troche zasniedziale ale wyczyszczone.Wegielek piekny jak nowy, wysowa i chowa sie. A moja honda po normalnym uzytkowaniu znowu swiruje. DZIS NIE ZAPALIŁA TAK POPROSTU OD RANA NIOE ZAPALA..........I strasznie mnie to zirytowało!!!!!!!!!!!
Gdzie szukać tej Cholernej cewki?????? bo juz nie wiem co robic....
Powrót do góry
jungu

Stały Bywalec



Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 193
Skąd jesteś (miejscowość / region): Turek
Posiadane auto: Chevy Orlando 1.8 B+G
Piwa: 24/0
Wysłany: Czw 19 Kwi 2018, 09:18
Temat postu:

Re: ( Honda HR-V ) Problemy z zapaleniem, palący cheek spadające obroty.


FMX 650 napisał:
Gdzie szukać cholernej cewki?.


Cewka zapłonowa znajduje się wewnątrz kopułki rozdzielacza Laughing czyli tam gdzie zaglądałeś sprawdzając szczotki.
Jeśli faktycznie kręci, paliwo dochodzi, to problem leży w elektryce - Czy auto jest zagazowane ? Jeśli tak to zobacz czy nie masz w opcji sterownika gazu "awaryjne odpalanie na gazie" (o ile pamiętam trzeba przycisnąć przełącznik od gazu na jakiś czas.) - jeśli wtedy też nie zapali to przyczyna będzie leżała tak jak napisał Wydech1 w cewce.
Tutaj rada - kup oryginalną cewkę bo kiedyś magicy elektrycy tak mi sprawdzali iskrę na przewodach że nie włożyli świecy i cofające napięcie spaliło mi oryginalną cewkę, wstawili zamiennik z firmy Magneti marelli i po jakimś półtora roku ta cewka się znów spaliła.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum HONDA Forum Strona Główna -> ( Honda HR-V ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Honda HR-V ) Porady, problemy techniczne


HondaJazz

31 900

2014r.

139 000 km

śląskie

HondaJazz

18 490

2008r.

196 559 km

pomorskie

HondaCivic

22 900

2008r.

248 000 km

mazowieckie

HondaCivic

81 900

2017r.

77 300 km

śląskie

HondaCivic

19 900

2007r.

303 500 km

kujawsko-pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System