..... jak słyszę "ile pali" mówię .. "tyle ile trzeba"......
Tzn z czystej Ciekawości zapytałem. 7L to chyba i tak dobry wynik.
Przy założeniu że mi LPG wciągnął by 8 (teraz mam średnio 7,2 PB) + 0,5l średnio PB na rozgrzanie to przy miesięcznych 1,2kkm zwrot po około 18 miesiącach. Muszę się zastanowić ile będę go trzymał i czy warto przejść na LPG.
W poprzednim "czołgu" który brał 11-12 PB miało to sens, tutaj już mniej w tak starym aucie
Wcześniej Sylpete w innym poście i wątku:
( Honda Jazz ) Zakup akumulatora zalecane parametry Ah prąd rozruchowy
http://honda.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=267108&start=15
wspomniał tylko o "Yuasie" YBX3054 _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Ostatnio zmieniony przez kedlaw07 dnia Nie 11 Mar 2018, 02:18, w całości zmieniany 1 raz
Wiadomo, że po wyciągnięciu a następnie włożeniu akumulatora należy ustawić radio i automat szyby.
Natomiast co się stanie gdy jest zamontowany alarm ?
Nie mam zamiaru śmigać po mieście z włączonym alarmem. _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
YBX3056 ma stopkę a YBX3054 jej nie posiada. W Hondzie Jazz jest ona nie potrzebna. Chyba akumulator ze stopką nawet by nie wszedł w tą czarną kieszeń, w której jest mocowany.
...... Natomiast co się stanie gdy jest zamontowany alarm ?
Nie mam zamiaru śmigać po mieście z włączonym alarmem.
W teorii nic, jak masz syrenę z podtrzymaniem to wyłącz kluczem na czas podmiany aku, oraz otwórz szybę w drzwiach kierowcy i nie domykaj drzwi - gdyby czasem zgłupiał. Jak kupujesz z wymianą to może tak zrobią żebyś nic nie musiał ustawiać, Wystarczy przecież pod klemy podpiąć zewnętrzny jakikolwiek aku na kablach, powiedź że nie pamiętasz kodu do radia i tak mają robić .......
Brakowało trochę czasu, aby zrobić fotkę i pochwalić się nowym nabytkiem.
Jednak już jest pod maską samochodu.
Posmarowałem jeszcze klemy, żeby lepiej się ładował
Tylko jakoś nie mogę odnaleźć tych magicznych oczek
Do ustawienia została szyba, zegar i radio. Z szybą i zegarem dałem radę od razu, a z radiem mam problem.
Dawno nie ustawiałem i zapomniałem opcji.
Moje obawy w sprawie alarmu zostały rozwiane. Nic nie wyło i wszystko jest ok. _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
YBX3056 ma stopkę a YBX3054 jej nie posiada. W Hondzie Jazz jest ona nie potrzebna. Chyba akumulator ze stopką nawet by nie wszedł w tą czarną kieszeń, w której jest mocowany.
Podobnie sytuacja sie ma z Vartą. A 14 nie ma stopki, a A 13 tak. Ta druga Varta jest o 7 mm niższa. Poza tym, z opisów wynika, że
pozostałe parametry (wymiary i parametry prądowe) są takie same. Zastanawiam się po jest ta stopka?
Mój BOSCH S4 018 40Ah 330A (rok zamontowania w moim Jazzie-2014), w tym tygodniu wyzionął ducha. Ładowany w poniedziałek,
wczoraj nie zakręcił rozrusznikiem. Jako, że w niedziele być może szykuje mi się wyjazd do rodziny, to na już potrzebowałem nowego
akumulatora. Chciałem którąś z tych Yuas polecanych w tym temacie, ale sklep miał tylko 40Ah 330A P+ Varta Blue A13. Weszła w sumie
bezproblemowo. Czy poza stopką i wysokością czymś jeszcze się te Varty różnią? Czy A 13 jest w jakiś sposób "gorsza" od A14?
Czy dla Jazza to ma znaczenie którą z tych baterii zamontujemy?
Ktoś tu nie polecał Varty. Można wiedzieć dlaczego?
Ta Varta kosztowała u mnie 250zł. Na sieci znalazłem za 199.
Stopka to po prostu sposób montażu - w Jazzie jest klamra przykręcona od góry i trzyma akumulator w miejscu, przy stopce jest rodzaj blaszki czy płaskownika ze śrubą i one trzymają bateryjkę.
Poza tym parametry takie same.
A co do samej Varty to chyba ja niezbyt ją chwaliłem, ale to nie jest ostatni szajs. Po prostu za tą cenę to tak średnio, no... Wytrzymała cztery lata w aucie garażowanym pod chmurką i używanym na krótkich dystansach, w piątym roku parę razy była reanimowana prostownikiem i tyle. W drugim aucie z zupełnie innym silnikiem dokładnie to samo.
Dodatkowo jak poczytasz testy w sieci to niebieskie Varty bardzo często nie trzymają parametrów nominalnych.
Za taką cenę mozna po prostu kupić coś lepszego. Ale można też kupić coś gorszego.
Ot, średniak z przeszacowaną ceną. _________________ man feed machine, machine feed man
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda Jazz ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.