Tylko właśnie, skoro na PB jest ewedentnie gorzej, to jakby wyklucza usterki mechaniczne.
Jakby coś jednak się działo z mieszanką paliwowo-powietrzną.
Ja mam w ogóle MAF w tym aucie? Jeśli tak to gdzie? Nie mogę zlokalizować.
A MAP podany na wolnych, tylko ze swiatlami, radiem i lekkim nadmuchem bez klimy.
Jak przepustnica lekko się otworzy powiedzmy trzymam pedal gazu na obrotach 800-900, to MAP spada do 28.
No wlaśnie, te obroty nie są jakby za niskie? bo oscylują w granicy 690-710.
A otwarcie przepustnicy wedle TPSa to 9.4%
Co jeszcze zauważyłem, kiedy błąd pojawia się zaraz po odpaleniu, to nigdy nie dzieje się to po rano po nocy, tylko po 8h postoju w pracy
Korekty się resetują po wykasowaniu błędów, ktore 3dzien z rzedu się pojawiły.
Ta sama sytuacja, nawet mogę odliczać po wyjezdzie z parkingu.
Generalnie obie korekty idą w minus po restarcie.
Wróciłem do LPG.
Z tym MAF-em to faktycznie zagadka, bo na zadnym zdjeciu nie moge znalezc, ale sprawdze jeszcze w instrukcji, jak znajde czas w weekend.
Ponadto, jesli juz mowa o czujnikach, to nie wiem czy wiesz, ale w Twoim silniku sa jeszcze dwa sensory polozenia walkow rozrzadu, ktore warto by skontrolowac.
Obroty jalowe wydaja sie byc wlasciwe ale tez postaram sie sprawdzic.
A co do sedan Twoich problemow, to jakos podskornie czuje, ze to cos z zaworami ssacymi i/lub rozrzadem, poniewaz z opisanych przez Ciebie objawow wynika, ze najwieksze nasilenie objawow pojawia sie w czasie nagrzewania silnika, czyli w czasie, kiedy luzy zaworowe nie ulegly jeszcze skasowaniu na skutek rozszerzania cieplnego materialow glowicy i samych zaworow. Moze byc np. tak, ze albo luzy sa za duze albo tez cos zle dziala w ulkadzie sterowania fazami rozrzadu, co skutkuje skroconym czasem napelniania cylindrow (zawory sa krocej otwarte i mniej powietrza zdazy zostac zassane do cylindrow --> mniej powietrza zostaje "wyssane" z kolektora ssacego wiec i wskazania MAPu beda nizsze) co z kolei wplynie na zmniejszenie kompresji i w efekcie beda sie pojawiac "wypadajace zaplony" a do tego sonda lambda wykaze bogata mieszanke.
Milego piatku zycze i pozdrawiam. _________________ Zdradzilem Renie dla Hondzi!
Pewnie, że wiem o czujnikach wałków, tylko czy one oba są identyczne?
Co do zaworów, mechanicy upierają się, że na pewno są ustawione idealnie, a w czasie kiedy je ustawiali silnik od góry wyglądał jak nowy.
Kompresja równa.
Wszelakie usterki mechaniczne, kłócą mi się z rożnym zachowaniem samochodu w zależności od paliwa.
Może trzeba podmienić wtryski PB, może podlewają, cholera już wie...
Czekam na kontakt od speca od Hond z Warszawy, może on coś poradzi.
Jak ktoś zna kogoś z Wawy oblatanego w tych autach to poproszę o konatkt. Bo moi mechanicy się poddali.
... Co do zaworów, mechanicy upierają się, że na pewno są ustawione idealnie...
Tak dla porzadku, to instrukcja podaje nastepujace wartosci luzow:
Intake 0.23±0.02 mm
Exhaust 0.30±0.02 mm
Kompresja, ktora podales na poczatku tez szalu nie robi bo wedlug hondowskiego manuala, nie powinna byc nizsza niz:
Minimum 930 kPa
A roznice pomiedzy cylindrami nie powinna byc wieksza niz:
Maximum variation 200 kPa
Obroty biegu jalowego wydaja sie prawidlowe bo jesli silnik pracuje bez obciazenia, to powinny miescic sie w przedziale: 700±50 rpm.
Na razie się poddaje, straciłem puki co cierpliwość i płynność finansową.
Na gazie jakoś jeździ, na PB korekty sie wzbogacają ewidentnie.
Zobaczymy co sie dalej wydarzy jak wyższe temperatury będą. Albo już do tego czasu coś trzaśnie konkret.
pochwaliłem i już focha strzeliła na benzynie obroty falują i chek się zapala a na gazie ok co ciekawe jak zdejme wtyczke z 3 wtrysku to nie ma zadnej reakcji silnika dalej szarpie a jak z innych zdejme to gasnie myślałem ze to wtryskiwacz ale przełożyłem kable i ten wtrysk chodzi sam już nie wiem co widocznie silnik przyzwyczaił się do gazu i tak ma być jezdze na gazie i koniec
Podmiana czujników wałków i czujnika stukowego nic nie zmieniła.
Za 2 tyg jestem umówiony z serwisem od Hond.
Poproszę chyba o porządne sprawdzenie rozrządu i regulacji zaworów.
Ja też zrobiłem dziś trasę 150km. Usłyszałem jakis metaliczny dźwięk. Okazuje się, że tłumik na wolnych szaleje i wpada w jakiś rezonans, do tego popiarduje co jakiś czas. Ewidentnie silnik na wolnych szwankuje. Map po wyłączeniu wszystkich elementów obciążających - 30-31.
Zauważyłem, ze kąt wyprzedzania zapłonu momentami jest minusowy.
Jeszcze kilkanascie dni i mam nadzieje tajemnica sie wyjaśni.
Jesli cos sie dzieje z w Hondzie z obrotami albo wystepuje nierowna praca silnika, to w pierwszej kolejnosci podejrzenie powinno pasc na zawory. Wiem, ze kolega Michal_W pisal, ze byly regulowane ale... jesli nie robil tego osobiscie, to czy jest 100% pewien ich regulacji. Nie raz zdarzalo sie, ze mechanic sie zarzekal a tak naprawde nawet nie zagladnal pod pokrywe rozrzadu. .
I święte słowa.....
Wygląda na koniec telenoweli.
Kolejny warsztat postanowił sprawdzić regulację zaworów. Pierwszy podparty, cała reszta mocno rozjechana, luzy za małe.
Po poprawnej regulacji auto wrócło do życia, a przynajmniej tak się wydaje puki co.
Warsztat (notabene nazwany przezemnie zaufanym), który wykonał pierwszą regulację, zarzeka się, że zrobił do zgodnie ze sztuką i ustawieniami. Jednak przeprosili i zwrócili pieniądze.
MAP jednak dalej jest w granicach 35, 32. Ale może to wynika z błędu ELD, który mam od samego początku?
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony Poprzedni1, 2, 3, 4Następny
Strona 3 z 4
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda CR-V ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.