Nie no, nie mineralny, półsyntetyczny. Na takim kupiłem, i takiego uzywam od 60tys, 4lata.
Czujnik (wału) mam więc zamienię. Ale masz rację, ponownie pojeżdżę na PB i zobaczymy co się dzieje w kolektorze.
Dzięki za zainteresowanie
Z EVAP miałem problem niegdyś w Astrze. Ale w tym momencie wszystko jest możliwe.
Ciągle łudzę się / liczę na to, ze jednak czujnik zasyfoniony wysyła bzdury do ECU, stąd tydzień ok, a nagle dzień ,czy dwa z błędami.
a u mnie na gazie idealnie zadnego szarpania lpg prinsa tylko jak na benzynę przełacze i to nie zawsze ale zdarza się wypadanie zapłonów i kontrolka zaczyna migac chek i przełączam na gaz i od razu iest ok
"Pólsyntetyczny" to tak naprawdę w 80% olej mineralny a do tego 10W40 to raczej nie jest olej zgodny z zaleceniem Hondy. Z tego co kojarzę, to do silników serii K zalecany jest 0W20 lub 5W20, i pod takie oleje jest zoptymalizowano ich układ smarowania i sterowania ciśnieniem oleju.
I tak jak pisałem poprzednio a kolega Michal_W poniekąd potwierdza, że tak duży rozjazd korekt między PB a LPG sugeruje, że mapy wtrysku nie są optymalne dla obu paliw. Oznacza to, że jeśli na gazie masz ustawioną uboga mieszankę (na to wskazuje STFT +10) to sterowniki silnika koryguje mapy na plus co z kolei zupełnie nie pasuje do sytuacji gdy silnik pracuje na benzynie bo wtedy jest przelany i sterownikik musi ją zubozyc (STFT -14). _________________ Zdradzilem Renie dla Hondzi!
Ostatnio zmieniony przez slapas dnia Sob 10 Lut 2018, 16:24, w całości zmieniany 3 razy
Ok. A co myślisz o tym, że tydzień jest dobrze, nagle odpalasz, jedziesz, hamujesz bummm, obroty spadają, wypada zapłon na 1,2,3 cylindrze. Za tydzień lub za 3 dni to samo, tylko na 1i 4 cylindrze.
Ok. A co myślisz o tym, że tydzień jest dobrze, nagle odpalasz i...
Ano myślę to, co już wcześniej pisałem, że takie nietypowe zachowanie trudno jest jednoznacznie zdiagnozowac tym bardziej "korespondencyjne" poprzez Forum. Dlatego pozostaje metoda eliminacji czynników, które w jakiś sposób mogłyby wpływać na pojawianie się usterki. Moze byc przeciez i tak, że przyczyn jakiegos problemu jest więcej i moga one wzajemnie interferowac i powodowac obserwowane skutki.
Sam olej raczej nie wpływa na wypadanie zapłonów ale już zatkane szlamem i nagarem sitko w zaworze V-TEC i owszem moze przez to, ze sterowanie fazami bedzie sie zacinac. _________________ Zdradzilem Renie dla Hondzi!
widze ze problem nie do rozwiązania- wniosek - 250 tys km i problemy z silnikiem - teraz wiem dlaczego ksiazka instrukcja hondy przewiduje przeglądy do 200 tys.km
... wniosek - 250 tys km i problemy z silnikiem ...
Moja CR-V ma 320 tys km i jak dotad problemow brak mimo, ze na LPG od samego poczatku. Wiekszosc przypadkow niedomagania wynika z niefachowej obslugi. _________________ Zdradzilem Renie dla Hondzi!
Jakbym był pierwszym właścicielem to kto wie. Niestety nie jestem i muszę płacić za błedy poprzedników. Tak czy inaczej to pierwsze moje auto, a miałem ich dużo, z którym mam pierwsze problemy dopiero po 4latach.
Zobaczymy. Ale obawiam się, ze skończy się to remontem góry silnika.
Poprzedni właściciel jeździł na ubogiej mieszance i to się pewnie mści teraz.
Czujnik położenia wału korbowego podmieniony. Dolot i przepustnica jeszcze raz sprawdzone.
Upewniłem sie o zawory, to na pewno wszystko jest dobrze ustawione. Rozrząd rozciagniety raczej wykluczony, ponieważ zglaszal by to innymi błędami.
Co ciekawe, zauważyłem, ze po zmianie przerywy na świecy na 0.7mm błędy wypadają dużo rzadziej. Jeśli do momentu pełnego rozgrzania, na postoju trzymam pedal gazu lekko wciśnięty, tak, żeby obroty były delikatnie wyżej, to auto pracuje poprawie. MAP oscyluje w granicach 28, 30kPa.
Zostaja pojedyńcze szarpnięcia przy odpuszczaniu i lekkim dodawaniu gazu.
Coś musi w tym byc. Bywa tez tak, silnik na jałowych pracuje rowno i nagle bez przyczyny obroty spadną, budą zatrzesie po czym obroty wracają. Jakby nagle zabrakło mu powietrza...
honda ma dusze -coś wam powiem wczoraj poprosiłem kolege żeby mnie podwiózł moją crv-ką po drugie auto on prowadził jakies 10 km po powrocie zostawił crv-ke pod domem wróciłem drugim autem wchodzę do hondki a tu cyk ani be ani mu krece i krece i nic i mówie do niej co ty mi focha robisz??? 3 minuty kręcenia i nic po 3 min mówie do niej no dobra przepraszam już nikt nie będzie toba jeździł przekręcam kluczyk i od razu gra to samo było rok temu jak się dałem koledze przejechać ten sam fakt
No ja do swojej też gadam, pytam co jej dolega, żeby pokazała... ale to nie pomaga.
Dziś znowu odwalila akcję.
Zakręciłem butle, żeby pojeździć na PB to rano przy wysprzegleniu z wiekszej prędkości zgasła, a na powrocie z pracy, znowu blad P0301 niedlugo po odpaleniu... Tak jak kiedyś na początku problemu.
Korekty długie rano -5.5, krótkie od -18 do 10
Na powrocie dlugie -1.6, krótkie takie same skoki.
MAP od 40 do 34.....
Drugi dzień jazdy tylko na benzynie (50km) i wyniki są bardzo zaskakujące.
Na benzynie jest teraz gorzej niz na LPG. Ponownie błąd zaraz po odpaleniu.
Bardziej szarpie, przgasa.
Korekty krotkie na wolnych do -18
Dlugie świrują od 0 do -7. Wyglada na to że jest za bogato. Moze gaz jednak byl zle wystrojony i teraz takie akcje na pb.
An moze leją wtryski pb...?
Drugi dzień jazdy tylko na benzynie (50km)... Moze gaz jednak byl zle wystrojony...
Jednak wplyw gazu powinien zostac zniwelowany juz w przeciagu tych pierwszych 50 km przejechanych na benzynie. Po kilkudziesieciu kilometrach od wylaczenia LPG, sterownik silnika powinien juz dostosowac LTFT do dawkowania benzyny tak aby zminimalizowac odchylki STFT. Zatem jezeli pojawiaja sie jakies problemy mimo, ze od dluzszego czasu LPG jest wylaczone, to poki co wplyw instalacji mozna pominac... przynajmniej narazie.
Tak wiec jesli juz jezdzisz na benzynie, to proponuje zrobic jeszcze jedna probe i skasowac adaptacje korekt. U mnie mozna to zrobic kasujac bledy na zgaszonym silniku, skutkiem czego wszystkie korekty zostaja wyzerowane i sterownik zaczyna od "zera" i moze wtedy uda Ci sie zaobserwowac podczasjazdy z podpietym skanerem jakas prawidlowosc.
Generalnie to te wartosci MAPu, ktore podajesz wygladaja hmmm conajmniej zastanawiajaco. Jesli byly one mierzone w trakcie pracy na biegu jalowym (bez wcisniecia gazu) i przy rozgrzanym silniku (brak ssania) i do tego wylaczylbym jeszcze klime aby komputer nie podnosil obrotow otwarciem przepustnicy, to uwazam, ze jest to podpowiedz, gdzie szukac problemu. Niestety diagnoza nie jest prosta, bo przyczyn moze byc conajmniej kilka: od nieszczelnosci kolektora, zacinania sie przepustnicy po opoznienie zamkniecia zaworow wydechowych itd.
Michal_W napisał:
Korekty krotkie na wolnych do -18. Dlugie świrują od 0 do -7. Wyglada na to że jest za bogato...
Moze jest za duzo paliwa... ale moze byc tez, ze przy wlasciwej dawce benzyny, jest za malo powietrza... tylko to mi sie kloci z tym podwyzszonym MAPem.
Dlatego moze trzeby jeszcze wziac pod lupe MAF?. Moze walniety/zuzyty/zabrudzony przeplywomierz zawyza wskazania, co skutkuje tym, ze sterownik wydluza czasy wtrysku a sonda Lambda wykrywa, ze mieszanka jest bogata i wprowadza ujemne korekty?
Ciagle tez chodzi mi po glowie ten rozrzad ze zmiennymi fazami sterowanymi cisnieniem oleju... moze ktorys z czujnikow (dwa sensory polozenia walkow rozrzadu i czujnik cisnienia oleju) swiruje... albo zawor sterowania VTC... albo zatkane sitko na zaworze VTEC... itd itp.
Pozdrawiam _________________ Zdradzilem Renie dla Hondzi!
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony Poprzedni1, 2, 3, 4Następny
Strona 2 z 4
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda CR-V ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.