Dołączył: 05 Sie 2015 Posty: 33 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Honda CRV III 2.0 - PB/LPG - 2009
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 07 Lut 2018, 11:21
Temat postu:
CRV II 2.0 - wypadanie zapłonów
Witam,
z problemem zmagam się od października zeszłego roku.
Dotyczy on wypadania zapłonów.
Zaczęło się od pojawiania się błędu P300, P301 na zimnym silniku niedługo po odpaleniu, bez dodatkowych objawów.
Bywało, że błąd nie pojawiał się 2, 3 tyg. Po czym wracał w różnych konfiguracjach P300, 301, 302. Czasem 303, 304 itp.
Później doszły objaw takie jak:
-auto po zejściu ze "ssania" drży. Obrotomierz stoi nieruchomo, ale buda lata,
- kiedy auto zbliża się do temperatury roboczej: 75-80 stopni, po wyhamowaniu np przed światłami obroty bardzo nisko spadają, autem zatrzęsie i najczęściej wyświetla wyżej wymienione błędy,
- poszarpywanie przy lekkim operowaniu gazem między 1.5 a 3tys obrotów, tak samo przy zdejmowaniu nogi z gazu.
Na trasie przy przyśpieszaniu czasami czuć, że nie ma siły.
Objawy te występują nieregularnie, bywa, że auto chodzi dobrze. Chyba im zimniej tym gorzej, ale to też nie 100% reguła.
Po pełnym rozgrzaniu zostaje tylko szarpanie. Auto nie drży, obroty stoją równo, błędy się nie pojawiają.
Początkowo tylko na LPG, teraz już na obu paliwach.
Witam mam to samo tylko że na gazie chodzi idealnie nic nie szarpie a na benzynie warjuje i wypadają zapłony nikt nic nie wie co jest z autem raz jest ok raz szarpie jezdze na gazie i tyle nie mam siły już do niego może jeszcze listwe wtryskową wymienie benzynową i emulator wtrysku gazu gdzies czytałem właśnie ze ten emulator może być powodem
Proponuje sprawdzić przepływomierz, najprawdopodobniej żaden z mechaników tego nie sprawdził, objawy mogą być podobne jak do uszkodzonego czujnika położenia wału, czyli szarpanie, duszenie, nierówny zapłon itp. komputer raczej nie wskaże usterki przepływomierza, a inne na pewno, choć wcale ich nie będzie. _________________ Olek
Jesli cos sie dzieje z w Hondzie z obrotami albo wystepuje nierowna praca silnika, to w pierwszej kolejnosci podejrzenie powinno pasc na zawory. Wiem, ze kolega Michal_W pisal, ze byly regulowane ale... jesli nie robil tego osobiscie, to czy jest 100% pewien ich regulacji. Nie raz zdarzalo sie, ze mechanic sie zarzekal a tak naprawde nawet nie zagladnal pod pokrywe rozrzadu.
W kazdym razie zalecalbym podpiac prosty skaner diagnostyczny (moze byc nawet taki wspolpracujacy ze smartfonem) I sprawdzic:
- wskazania MAP sensora na rozgrzanym silniku i wolnych obrotach,
- wartosc korekty dlugiej LTFT w trakcie pracy na benzynie i na gazie,
... a pozniej sie zobaczy w zaleznosci od powyzszego.
Pozdrawiam. _________________ Zdradzilem Renie dla Hondzi!
Zawory regulowane w zaufanym warsztacie, już kolejy raz z rzędu - nie sądze, żeby coś popsuli....
Skaner mam, więc MAP na wolnych obrotach stoi na 35kPa.
Korekty LTFT w granicach 0 +/- 2.
Ostatnio długo jeździłem z gaziarzem i LPG wystrojone ideał.
W poniedziałek podmienie czujnik wału. Pozostaną jeszcze czujniki wałków i stukowy.
Może rozciągnięty łańcuch rozrządu? może zdarte krzywki? ale to by widzieli, przy regulacji zaworów.
... MAP na wolnych obrotach stoi na 35kPa.
Korekty LTFT w granicach 0 +/- 2. ..
Wydaje mi sie, ze 35kPa to ciut za duzo gdyz standartowo powinno byc ponizej 30kPa (u mnie nie przekracza 28 kPa).
Moze to swiadczyc o:
- nieszczelnych zaworach, albo
- nieszczelnym kolektorze dolotowym, albo
- naciagnietym lancuchu lub zuzytym napinaczu,
- albo jeszcze cos innego w ukladzie regulacj faz rozrzadu.
LTFT wydaje sie idealne... az za bardzo. A czy STFT nie zmienia sie zauwazalnie przy przelaczaniu miedzy benzyna-gaz.
Pozdrawiam. _________________ Zdradzilem Renie dla Hondzi!
Korekty krótkoterminowe się zmieniają.
MAP z tego co pamiętam w od zawsze taki był, komp gazowy odczytuje 32kPa.
I paradoksalnie na dobrze rozgrzanym silnku jest dobrze, tylko to poszarpywanie, o którym wspominam w pierwszym poście.
Moment kulminacyjny jest w granicach temteratury 75-80 stopni, wtedy przy zejściu z wyższych obrotów, autem trzęsie i najczęśiej wypada zapłon, na którym cylindrze lub cylindrach to już można grać w zgadywanki.
Na ssaniu nawet nie szarpie.
Wykluczasz usterki czujników /zabrudzenie styków co za tym idzie jakiś błędnych sygnałów z ich strony?
Te objawy są tak nieregularne, że ciężko mi aż uwierzyć w jakąś usterke mechaniczną.
Mały update parametrów. Wracałem teraz z pracy z podpiętym kompem to sytuacja wygląda następująco:
LTFT 3.5
STFT na gazie do +10 na benzynie nawet do -14.
Do 80 stopni MAP do 45 kPa i na wolnych drży.
Przy 84stopniach MAP na PB od 32 do 35.
Na LPG nawet do 38.
Tak diametralnie zmiany STFT nie są rzeczą normalną... a może raczej typową przy założeniu, że silnik jest sprawny a instalacja lpg właściwie wystrojona.
W takich sytuacjach, kiedy do końca nie wiadomo czy przyczyną leży po stronie samego silnika czy może lpg to trzeba działać metodą eliminacji.
Sprawdzałes jak zachowuje się auto, kiedy jeździsz tylko na PB na dystansie co najmniej 100km? Jak wtedy będą się kształtować LTFT i STFT?
Czy czysciles przepustnice?
Jaka masz instalacje lpg i komponenty?
Na jakim oleju jeździsz? Jaki przebieg auta? _________________ Zdradzilem Renie dla Hondzi!
W grudniu jezdzilem 2tyg tylko na PB (300km-miasto). Błędy się nie pojawiały (jako check, na kompie nie sprawdzałem) , ale drgania budy występowały. Potem wróciłem do gazu i w sumie od razu zaczeły się problemy. Dlatego wymieniłem praktycznie całą instalację. Teraz na obu paliwach się coś dzieje. A może znowu powinienem zrobić kilkaset km na zakreconej butli ? ale skoro wymieniłem wszystko...to zostaje tylko komp LPG.
Przepustnica czyszczona. LPG optymalne Artic+W01.
Olej Mobil 2000x2 10w40 od 4 lat jak mam to auto. Przebieg 232tys
Już serio głupieje.....
Moze nie kilkaset ale zdaloby sie tak z 50km po czym sprawdzic korekty krotkie i dlugie i wskazania MAPu, nastepnie kolejne 50km i powtorzyc odczyty. To pozwoli zweryfikowac czy silnik sam w sobie nie ma problemow a jesli tak, to jakie.
Ponadto napisales, ze uzywasz mineralnego Mobila 2000x2, ktory nie wydaje mi sie optymalnym olejem szczegolnie dla silnikow serii K. Olej to nie tylko srodek smarny ale tez medium sterujace zaworem Vtec i fazami rozrzadu, wiec jesli bedzie zbyt gesty a do tego zostawia szlamy w waskich kanalach zasilajacych to powyzsze uklady wykonawcze moga miec opoznienia w dzialaniu. Dlatego sugerowalbym zmienic olej na taki jaki zaleca Honda do silnikow serii K a przed tym zrobic plukanie z tego co zostawil po sobie mineralny Mobil.
Ponadto caly czas nurtuje mnie to podwyzszone wskazania MAPu i przyszlo mi do glowy, zeby sprawdzic zaworek EVAP i szczelnosc przewodu, ktory do niego jest przylaczony. Mozesz sprobowac zdjac przewod odpowietrzenia zbiornika z zaworu EVAP a krociec zatkac aby silnik nie zasysal powietrza i w takim stanie zrobic test i pomiar MAPu.
Pozdrawiam. _________________ Zdradzilem Renie dla Hondzi!
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony 1, 2, 3, 4Następny
Strona 1 z 4
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda CR-V ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.