Dołączył: 30 Sie 2017 Posty: 44 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zielona Góra Posiadane auto: Honda HR-V, 3D, 1590cm, 2000
Piwa: 1/1
Wysłany: Pon 05 Lut 2018, 18:20
Temat postu:
Pompa sprzęgła
Witam, ostatnio zauważyłem, że pod pedałem sprzęgła na dywaniku mam małą tłustą plamkę, po zerknięciu wyżej zauważyłem, że poci mi się pompa sprzęgła. Z tego co się orientowałem w internetach, to koszt takiej pompki (do hrv) waha się od 250 do ok 600zł.
Moje pytanie brzmi następująco, czy do hrv czasem nie pasuje pompka sprzęgła od innego modelu hondy np. od Civic, Acord itp ?
moje pytanie bierze się z tego, ze pompka do Civica na zdjęciu wygląda identycznie jak do hr-v, ale cena jest trzy krotnie niższa ewentualnie czy można gdzieś kupić reperaturkę i ile mniej więcej to kosztuje i ile jest warta taka naprawa. I może w ogóle ktoś wykręcał tą pompkę i wie jak się do tego zabrać _________________ Olek
Koszt dobrej pompki do Civica to i tak koszt ok 220zł więc nie kalkuluję się kombinować i sprawdzać czy pasuje
Niby wygląd zewnętrzny mają taki sam, jednak numery katalogowe są inne co może mieć wpływ np. przekrój otworów wewnątrz.
znalazłem pompę niezłej firmy za 235zł https://www.autodoc.pl/aisin/301515
Na Twoim miejscu kupił bym jednak oryginalną używkę (ok 100zł) niż byle jakiej firmy zamiennik.
Dołączył: 18 Sie 2015 Posty: 19 Skąd jesteś (miejscowość / region): kraków Posiadane auto: honda hrv
Piwa: 4/0
Wysłany: Czw 08 Lut 2018, 23:05
Temat postu:
Re: ( Honda HR-V ) Pompa sprzęgła
A więc tak - pompka z civica nie pasuje. I z anglika też nie pasuje - wyjście przewodu po drugiej stronie. Są sprzedawane też same wkłady (gotowe tłoczki z uszczelkami), które pasują, ale są bardzo drogie. Bez sensu zatem je stosować. I są też sprzedawane zestawy naprawcze, czyli komplety uszczelek za około 10zł. Ja skorzystałem z tego ostatniego rozwiązania jakieś 4 lata temu i działa to do dziś. Już nie pamiętam dobrze, ale na pewno po wyjęciu pompki musiałem tylko dobrze wymyć wszystkie elementy bo były bardzoo zasyfione czarną mazią. U mnie w cylindrze nie było wżerów. Wiem, że w innych się zdarzają. Składaj na smarze do tłoczków hamulcowych, ale bez przesady z jego ilością. Jeśli płyn cieknie na górze, to spodziewaj się, że i siłownik sprzęgła na skrzyni jest do naprawy/wymiany.
Mała uwaga - przy odpowietrzaniu postanowiłem działać od drugiej strony....czyli wtłaczałem płyn przez odpowietrznik siłownika na skrzyni. Dopiero to się sprawdziło, bo klasycznym sposobem się nie dawało w pełni odpowietrzyć.
Dołączył: 30 Sie 2017 Posty: 44 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zielona Góra Posiadane auto: Honda HR-V, 3D, 1590cm, 2000
Piwa: 1/1
Wysłany: Pią 09 Lut 2018, 18:16
Temat postu:
Re: ( Honda HR-V ) Pompa sprzęgła
forever1234 napisał:
Jeśli płyn cieknie na górze, to spodziewaj się, że i siłownik sprzęgła na skrzyni jest do naprawy/wymiany.
Mała uwaga - przy odpowietrzaniu postanowiłem działać od drugiej strony....czyli wtłaczałem płyn przez odpowietrznik siłownika na skrzyni. Dopiero to się sprawdziło, bo klasycznym sposobem się nie dawało w pełni odpowietrzyć.
Wyprzęgnik wymieniłem na nowy jakiś miesiąc temu, ale jak zacząłem mu się dzisiaj przyglądać to również podcieka (heh) i to właśnie z okolic odpowietrznika,zregenerowałbym ten stary i założył ale niestety został zutylizowany (delikatnie mówiąc), ewentualnie dokręcę jeszcze bardziej odpowietrznik może za słabo wkręciłem, samą pompę chyba również zregeneruje (jak się da) wyciek nie jest duży, ale jednak jest.
W jaki sposób wtłaczałeś płyn strzykawką? w momencie wtłaczania odpowietrzało się zbiorniczkiem (znaczy wypychało tam powietrze?) ? _________________ Olek
Dołączył: 18 Sie 2015 Posty: 19 Skąd jesteś (miejscowość / region): kraków Posiadane auto: honda hrv
Piwa: 4/0
Wysłany: Pią 09 Lut 2018, 20:12
Temat postu:
Re: ( Honda HR-V ) Pompa sprzęgła
Odpowietrzałem pierwsze klasycznie, pompując pedałem sprzęgła. Ale potem co jakiś czas ciężko wchodziła jedynka i zgrzytała dwójka. Na forum accorda znalazłem temat z tym odpowietrzaniem od dołu. Więc dużą strzykawą odessałem płyn ze zbiorniczka, nalałem świeżego do tej strzykawki, założyłem wężyk na końcówkę i odpowietrznik (uwaga - w wężyku już musi być płyn do samego końca, bez pęcherzyków), odkręciłem lekko odpowietrznik i wcisnąłem cały płyn w układ. Musisz od razu zakręcić odpowietrznik. U mnie płyn doszedł do górnej krawędzi zbiorniczka, ale nie ręczę, że przy strzykawce większej pojemności się nie wyleje - lepiej podłożyć szmatę pod zbiorniczek. Dlatego tu uważaj. Teraz nie mam żadnych problemów z włożeniem jedynki nawet jak auto jedzie, a dwójka czasem głośniej wchodzi ale taka już jej uroda. W każdym razie nic nie cieknie. Zestaw uszczelek do pompy był chyba z autofrena. Jak dobrze poszukam to pewnie znajdę pudełko ze starymi uszczelkami i numerem referencji.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda HR-V ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.