Jeżdże swoim Jazzem 2003r od około 2-3 tygodni. Póki co tankowałem go tylko dwa razy, teraz zbliża się pierwsze tankowanie od pełnego do niemal pustego baku. No i tu jest problem - wskaźnik już mam niebezpiecznie blisko zera ale kontrolka rezerwy (kropka przy zerze) cały czas się nie pali. Doczytałem w instrukcji, że zapalenie tej kontrolki oznacza rezerwę, i że w baku jest jeszcze 7,9l paliwa.
Czy kontrolka zapala się naprawdę BARDZO blisko zera [bądź wręcz po osiągnięciu 0], czy po prostu mam skopaną kontrolkę i od jakiegoś czasu jadę na rezerwie? Mniej więcej w takiej pozycji mam poziom paliwa -> https://i.ytimg.com/vi/MJQWQpbR6uE/maxresdefault.jpg , a kropeczka ciągle się nie pali.
Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 314 Skąd jesteś (miejscowość / region): okolice Bydgoszczu Posiadane auto: Honda Jazz 1,4 LS \\\'03
Piwa: 3/2
Wysłany: Czw 07 Gru 2017, 15:11
Temat postu:
Re: GD1 2003 - kontrolka rezerwy paliwa
chomik325 napisał:
Czy kontrolka zapala się naprawdę BARDZO blisko zera [bądź wręcz po osiągnięciu 0], czy po prostu mam skopaną kontrolkę i od jakiegoś czasu jadę na rezerwie? Mniej więcej w takiej pozycji mam poziom paliwa -> https://i.ytimg.com/vi/MJQWQpbR6uE/maxresdefault.jpg , a kropeczka ciągle się nie pali.
Jeszcze czas na zapalenie kontrolki.
Po zapaleniu można jeszcze spokojnie 40km przejechać... _________________ Pozdrawiam, Maciej Loret
Corolla 2016, Yaris HSD 2016 i Jazz 2003
To jeszcze nie pora na zapalenie się kontrolki u Ciebie. Akurat mnie ciężko powiedzieć kiedy Tobie zapala się ta kontrolka, bo u mnie zegar ze wskaźnikiem paliwa wygląda nieco inaczej.
PS. Można wiedzieć ile przejechałeś dotychczas na jednym tankowaniu? Spalanie masz widzę dość wysokie, a jakichś siarczystych mrozów nie ma, chyba, że chodzi o korki.
U mnie np jest teraz spalanie 8.0-8.1 (dane z komputerka).
To pierwsze 2 tygodnie z tym autkiem. Troche go gazowałem na początku. I na wysokich obrotach, dopiero sie go ucze. Wcześniej jeździłem jeszcze 10 lat starszym od niego VW Vento, który miał....dużo mniej czułe pedały, i żeby w ogóle gaz załapał, trzeba było cokolwiek wcisnąć. Tutaj nie mogę przywyknąć, że do ruszania to właściwie stopę się tylko kładzie na pedale gazu,.
Zatankowałem (weszło prawie 31l), zresetowałem Trip i teraz po tych kilku kilometrach mam spalanie 8,8l.
To pierwsze 2 tygodnie z tym autkiem. Troche go gazowałem na początku. I na wysokich obrotach, dopiero sie go ucze. Wcześniej jeździłem jeszcze 10 lat starszym od niego VW Vento, który miał....dużo mniej czułe pedały, i żeby w ogóle gaz załapał, trzeba było cokolwiek wcisnąć. Tutaj nie mogę przywyknąć, że do ruszania to właściwie stopę się tylko kładzie na pedale gazu,.
musisz się przyzwyczaić, ponieważ jest to inna budowa silnika i dopiero w pewnych zakresach obrotów zaczyna dobrze śmigać.
Cytat:
Zatankowałem (weszło prawie 31l), zresetowałem Trip i teraz po tych kilku kilometrach mam spalanie 8,8l.
Maksymalnie do zbiornika wejdą 42 litry. Tak podaje producent, a pozostanie 7 litrów na rezerwie.
Jednakże wiele osób pisało o przekłamaniach na dystrybutorach. Niestety więcej pokazuje na nim a mniej masz wlane
Wracając do obrazka i wskazówki to w pewnym momencie nagle Ci ona spadnie i po jakimś czasie zapali się kontrolka informująca o jeździe na rezerwie.
Jeżeli chodzi o spalanie to spokojnie. Ktoś kiedyś na forum napisał o spalaniu w wysokości 12 litrów.
U mnie po zatankowaniu do pełna baku paliwa, oraz zrestartowania Trip'a pokazuje zużycie 9 litrów.
Jest to wynik przejechania pod dom ok 1500m.
Jakoś tak wychodzi z tankowaniem
Zauważ proszę, że z czasem wynik na wyświetlaczu będzie Ci się zmieniał na niższy. Tak przynajmniej jest u mnie.
Zrobiłem kiedyś taki eksperyment:
Zatankowałem do pełna i pojechałem w trasę ok 350 km. Spalanie wg. licznika wyszło 5,6 Litra.
Wracając nigdzie nie tankowałem i pokonałem tą samą trasę. Cyferki które wyświetliły się na wyświetlaczu również pokazały wartość 5,6
Można stwierdzić, że przejeżdżając odległość 700 km auto spaliło 5,6 Litra.
Jednakże nie wiem jak ono to policzyło. Wydaje mi się, że jest to wynik podany od punktu A do punktu B.
Jak i z powrotem. Czyli pokonują w/w trasę tyle spala, a nie jest to wynik spalania na 100 km.
Następnie zatankowałem u siebie (na "swojej" stacji - Lotos Optima - na której zawsze tankuję) i nie resetując Licznika z czasem zaczęło mi się to zużycie zwiększać. Kiedyś było 8 Litrów innym razem 7 litrów.
Na obecną chwilkę wyświetla 7,5 litra. _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Jeżeli chodzi o spalanie to spokojnie. Ktoś kiedyś na forum napisał o spalaniu w wysokości 12 litrów.
Górnej granicy praktycznie nie ma...
kedlaw07 napisał:
Zauważ proszę, że z czasem wynik na wyświetlaczu będzie Ci się zmieniał na niższy. Tak przynajmniej jest u mnie.
Albo na wyższy. Podobnie jak czasem jest mniej głodny a czasem bardziej.
kedlaw07 napisał:
Można stwierdzić, że przejeżdżając odległość 700 km auto spaliło 5,6 Litra.
Jednakże nie wiem jak ono to policzyło. Wydaje mi się, że jest to wynik podany od punktu A do punktu B.
Jak i z powrotem. Czyli pokonują w/w trasę tyle spala, a nie jest to wynik spalania na 100 km.
Wynik liczony jest od skasowania licznika do ponownego skasowania licznika.
I jest to wartość zużycia paliwa na 100km. _________________ Pozdrawiam, Maciej Loret
Corolla 2016, Yaris HSD 2016 i Jazz 2003
Witam. Co do tej kontrolki, to zapala się kiedy wskazówka dojdzie praktycznie do zera, i wtedy jest jeszcze naprawdę sporo do przejechania. Dokładnie to nie wiem ile bo nigdy nie jeździłem do zera, i przeważnie tankuję go po zapaleniu się lampki, ale zdarzyło mi się przejechać 80 km na rezerwie i dojechał do CPNu o własnych siłach. Rezerwę ma naprawdę dużo także nie ma się o co martwić.
Co do spalania to ja nie mieszkam w dużym mieście, ale w spalanie 12litrów w sprawnym Jazzie nie uwierzę. U mnie jak się jeździ na krótkich trasach do 2km zimą (70% krótkie trasy 30% trasa) spalanie to około 7,5l. W trasie jak się jeździ około 100km/h spala poniżej 6L. Na trasie przy większych prędkościach (120-140km/h) trzeba liczyć się z około 7L/100km. Rekord niskiego spalania osiągnęła moja żona dojeżdżając nim do pracy 30km (w jedna stronę) poza miastem. Wtedy spaliła 4,8L. Ogólnie według aplikacji średnia z 30 tyś km to około 6,5L/100km, i maksymalnie nigdy nie przekroczyłem 8L, a raczej jeżdżę dość agresywnie. Spalanie mierze zawsze tankując auto do pełna do pierwszego odbicia pistoletu, nie z komputerka (chociaż nawiasem mówiąc przekłamuje on tylko około o,2L). Ale żeby Jazz spalił 12L/100km to ja nie wiem co trzeba z nim robić...
I ja dorzucę coś od siebie Do zaświecenia kontrolki jeszcze z 50 kilometrów przy spokojnej jeździe Niedługo po zakupie zrobiłem test rezerwy. Bańka 5 litrów w bagażniku, w momencie zaświecenia kontrolki skasowałem licznik i tak latałem aż zgasł mi w trasie Na rezerwie zrobiłem dokładnie 124 kilometry, normalnym stylem jazdy czyli trochę korków, trochę autostrady, trochę klimy (było to końcem sierpnia). Co do pojemności baku to raz przy już bardzo głębokiej rezerwie weszło mi 41 litrów. Ale wtedy bałem się że w ogóle na stację nie dojadę I tankowałem do 17 odbicia pistoletu
Widzę, że ładna dyskusja się zrobiła. Wszystko przez zdjęcie z moim spalaniem.
Po 1 - tak jak mówiłem, jestem świeżym posiadaczem tego autka i ciągle je wyczuwam. Ciągle czasem zgaśnie, czasem zbyt przygazuje z ruszania itd.
Po 2 - jestem świeżym kierowcą w ogóle. Właściwie dopiero od 3-4 miesięcy regualnie jeżdżę. Mimo, że prawko mam od ponad 6 lat. Nigdy nie było czym, a im dalej - tym bardziej sam się bałem.
Po 3 - kojarzy mi się, że była akcja serwisowa związana właśnie z komputerkiem i liczeniem spalania? Że komputer troche przekłamywał spalanie? Możliwe, że mój nie miał tego kalibrowanego.
Mam w planach sam to policzyć jak będe następnym razem tankował. Zobaczę ile wleje (czyli ilość ile zużyłem), sprawdzę na liczniku ile przejechałem przez ten czas - podzielę km z licznika przez ilość wlaną = voila, wyjdzie mi mniej więcej spalanie.
Jeżeli chodzi o spalanie to spokojnie. Ktoś kiedyś na forum napisał o spalaniu w wysokości 12 litrów.
Górnej granicy praktycznie nie ma...
kedlaw07 napisał:
Zauważ proszę, że z czasem wynik na wyświetlaczu będzie Ci się zmieniał na niższy. Tak przynajmniej jest u mnie.
Albo na wyższy. Podobnie jak czasem jest mniej głodny a czasem bardziej.
kedlaw07 napisał:
Można stwierdzić, że przejeżdżając odległość 700 km auto spaliło 5,6 Litra.
Jednakże nie wiem jak ono to policzyło. Wydaje mi się, że jest to wynik podany od punktu A do punktu B.
Jak i z powrotem. Czyli pokonują w/w trasę tyle spala, a nie jest to wynik spalania na 100 km.
Wynik liczony jest od skasowania licznika do ponownego skasowania licznika.
I jest to wartość zużycia paliwa na 100km.
Wytłumacz mi proszę.
Czyli od punktu "A" (wyświetla się na Trip'ie 90 km) a przyjeżdża się do punktu "B"
(na wyświetlaczu pokaże się wynik 400 km).
Taką trasę pokonał na w/w odcinku trasy (90 + 430 = 520)
To ile tyle spalił _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Czyli od punktu "A" (wyświetla się na Trip'ie 90 km) a przyjeżdża się do punktu "B"
(na wyświetlaczu pokaże się wynik 400 km).
Taką trasę pokonał na w/w odcinku trasy (90 + 430 = 520)
To ile tyle spalił
Zerując wskazanie licznika bieżącego kilometrów, zerujesz również średnie spalanie.
To chyba wszystko co trzeba wiedzieć, żeby móc policzyć średnie spalanie na jakimś odcinku... _________________ Pozdrawiam, Maciej Loret
Corolla 2016, Yaris HSD 2016 i Jazz 2003
Czyli od punktu "A" (wyświetla się na Trip'ie 90 km) a przyjeżdża się do punktu "B"
(na wyświetlaczu pokaże się wynik 400 km).
Taką trasę pokonał na w/w odcinku trasy (90 + 430 = 520)
To ile tyle spalił
Zerując wskazanie licznika bieżącego kilometrów, zerujesz również średnie spalanie.
To chyba wszystko co trzeba wiedzieć, żeby móc policzyć średnie spalanie na jakimś odcinku...
Teraz nacisnę na ten patyczek i widzę cyferkę 6,5.
Czy to jest informacja o spalaniu na 100 km, czy na całym przejechanym odcinku od A do B _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Teraz nacisnę na ten patyczek i widzę cyferkę 6,5.
Czy to jest informacja o spalaniu na 100 km, czy na całym przejechanym odcinku od A do B
Przecież wyżej Ci napisałem. Od ostatniego wyzerowania licznika.
Wytłumacz mi w prosty sposób, bo ja chyba tego nigdy nie zakumam.
Start od punktu "A" (na Tripie jest wartość 90)
Koniec w punkcie "B" ( na Tripie jest wartość 650)
Jak łatwo obliczyć B 650 - A 90 = 560. Tak odległość została pokonana pomiędzy punktem A i B.
Wersja:
Odp. 1. Pokazuje spalanie na 100 km,
Odp. 2. Pokazuje spalanie na całym odcinku przebytej trasy, czyli 560 km.
Mam na myśli to, że będę wiedział ile mi spala podczas tego przejazdu na w/w odcinku drogi.
Innym razem mógłbym sobie porównać spalanie w odniesieniu do innego odcinka A i B, który będzie miał np. 590 km _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Wytłumacz mi w prosty sposób, bo ja chyba tego nigdy nie zakumam.
Start od punktu "A" (na Tripie jest wartość 90)
Koniec w punkcie "B" ( na Tripie jest wartość 650)
Jak łatwo obliczyć B 650 - A 90 = 560. Tak odległość została pokonana pomiędzy punktem A i B.
Licznik zerowałeś przy 90km?
Jeśli tak, to przy przebiegu 650km średnie zużycie paliwa zostało policzone na dystansie 560km.
Jeśli nie, to tylko wróżka... _________________ Pozdrawiam, Maciej Loret
Corolla 2016, Yaris HSD 2016 i Jazz 2003
Wytłumacz mi w prosty sposób, bo ja chyba tego nigdy nie zakumam.
Start od punktu "A" (na Tripie jest wartość 90)
Koniec w punkcie "B" ( na Tripie jest wartość 650)
Jak łatwo obliczyć B 650 - A 90 = 560. Tak odległość została pokonana pomiędzy punktem A i B.
Licznik zerowałeś przy 90km?
Jeśli tak, to przy przebiegu 650km średnie zużycie paliwa zostało policzone na dystansie 560km.
Jeśli nie, to tylko wróżka...
Zatankowałem do pełna 42 litry i wyzerowałem.
Przejechałem te 90 km, a spalanie po przejechaniu tych 90 km 6,7 litra.
Teraz wyruszyłem w drogę (nic nie robiłem z tym patyczkiem) od punktu "A" do punktu "B" czyli pokonałem te 560 km.
To jak w końcu policzył _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Teraz nacisnę na ten patyczek i widzę cyferkę 6,5.
Czy to jest informacja o spalaniu na 100 km, czy na całym przejechanym odcinku od A do B
Przecież wyżej Ci napisałem. Od ostatniego wyzerowania licznika.
Wytłumacz mi w prosty sposób, bo ja chyba tego nigdy nie zakumam.
Start od punktu "A" (na Tripie jest wartość 90)
Koniec w punkcie "B" ( na Tripie jest wartość 650)
Jak łatwo obliczyć B 650 - A 90 = 560. Tak odległość została pokonana pomiędzy punktem A i B.
Wersja:
Odp. 1. Pokazuje spalanie na 100 km,
Odp. 2. Pokazuje spalanie na całym odcinku przebytej trasy, czyli 560 km.
Mam na myśli to, że będę wiedział ile mi spala podczas tego przejazdu na w/w odcinku drogi.
Innym razem mógłbym sobie porównać spalanie w odniesieniu do innego odcinka A i B, który będzie miał np. 590 km
Pokazuje wartość spalania na 100 km tylko, że obliczoną przez komputer na podstawie danych zebranych od ostatniego zresetowania tego podlicznika czyli w twoim przypadku dla calego dystansu 650 km. Jeśli chciałbyś mieć wartość spalania z tego odcinka 560 km pomiędzy punktem A i B to musiałbyś zresetować podlicznik w punkcie A. Komputer zawsze pokaże wartość spalania na 100 km nawet jeśli odcinek miałby wynosić np. 5 km tylko w tym przypadku będzie to wartość prognozowana na podstawie tych danych, które zdążył zebrać. To chyba jest liczone tak, że komputer mierzy ilość pobranego paliwa w jakiejś jednostce czasu i przelicza w stosunku do przejechanego dystansu od wyzerowania licznika. To dlatego po zresetowaniu wartość średniego spalania tak się szybko zmienia bo składowa ilości paliwa ma tym czasie większy wpływ na jej kształtowanie ze względu na mały dystans. Natomiast przy dystansie np. 400 km składowa ilości paliwa nie ma już tak widocznego wplywu na średnią nawet jak postoisz kilka minut w korku (wtedy średnia rośnie, ale o jakieś tysięczne części). W moim aucie mam tak, że podlicznika A nie ruszam wogóle i mam na nim dystans aktualnie 9551 km i średnia 5.4l/100km, a podlicznik B kasuję przy każdym tankowaniu i mam tam teraz dystans 238km ze średnią 6.0l/100km. Mimo tego, że od jakiegoś czasu na podliczniku B notuję średnią większą niż mam na podliczniku A to wartość na nim nie wzrosła ze względu na dużą wartość dystansu. Pewnie nastąpi to jeśli tendencja się utrzyma, ale wartość spalania na podliczniku A skoczy wtedy o krok wyżej czyli 0.1l/100km. Mam nadzieje, że zrozumiale przedstawiłem temat.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda Jazz ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.