Dołączył: 03 Lip 2017 Posty: 25 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź Posiadane auto: Honda jazz 1.2 2004
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 13 Lis 2017, 03:43
Temat postu:
Czy klocki powinny "opierać" się o tarcze?
Witam, w moim jazzie pękł przewód hamulcowy, wymieniłem go, przy okazji sam odpowietrzyłem układ, kolega mechanik wymienił mi tarcze przy okazji i klocki. Nie wiem jak było wcześniej bo nie sprawdzałem, ale gdy samochód jest w górze i zakręcę kołem to jest wyczuwalny opór który dość szybko zatrzymuje koło. Gdy ręcznie odciągnę klocki i jarzma to koła kręcą się bezwładnie i nie hamują. Kolega zrobił ze mną odpowietrzenie hamulców, mówił że "dobrze sika". on mówi że ten minimalny opór jest normalny.
Wspomnę że gdy ja robiłem za pierwszym razem odpowietrzenie sam to nie odkręciłem wieczka od zbiorniczka oleju, i kolega mówi że mogłem tym sposobem uszkodzić zawór/rozdzielacz który jest w pompie abs. Jakie jest Wasze zdanie? mam tak na wszystkich kołach.
Rdza jeśli była to się jej pozbyłem, nasmarowałem wszystkie tłoczki jarzm, wymieniłem te duże tłoki w przednich kołach i nic, tarze i klocki też wymienione.
ps. spalanie wzrosło mi do 8,5-9 litrów na 100 ;/
Dołączył: 14 Maj 2012 Posty: 296 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wawa Posiadane auto: Jazz 1.4 2010
Piwa: 24/2
Wysłany: Pon 13 Lis 2017, 20:47
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Czy klocki powinny "opierać" się o tarcze?
Nie zepsułeś pompy ABS, nawet jej nie zapowietrzyłeś... Poprawnie zamontuj klocki i ciesz się jazdą. A jeżeli klocki są poprawnie zamontowane, to czas żeby zajrzeć do zacisków.
Co ile wymieniasz płyn hamulcowy? _________________ Kiełek
Dołączył: 10 Wrz 2017 Posty: 263 Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice Posiadane auto: JAZZ II 06 1,4
Piwa: 23/1
Wysłany: Pon 13 Lis 2017, 22:42
Temat postu:
Re: Czy klocki powinny "opierać" się o tarcze?
ifrook napisał:
......
ps. spalanie wzrosło mi do 8,5-9 litrów na 100 ;/
To może być spowodowane awarią termostatu lub czujnika temp wody do ECU.
A klocki to najłatwiej sprawdzisz na trasie, zrób z 5-10 km z prędkością 100-120km/h po czym zatrzymaj samochód nie używając praktycznie hamulca i podotykaj wszystkie felgi/ śruby, jak będą chłodne/ zimne to masz ok i pomyśl o termostacie/ czujniku.
Przy uszkodzonym termostacie w trasie przy stałej prędkości 100km/h pewnie poleci Ci letnie z nawiewów zamiast ciepłego.
Dołączył: 03 Lip 2017 Posty: 25 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź Posiadane auto: Honda jazz 1.2 2004
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 14 Lis 2017, 03:17
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Czy klocki powinny "opierać" się o tarcze?
Ok. Dopiero przejeździłem 400 km od naprawy. W pracy mówią że nowe klocki z nowymi tarczami muszą się dotrzEć i to może trwać nawet przez 2 tyś km. To prawda?
Zrobie tą próbę z jazdą na 120 km. Problem w tym że ja wolno jeżdze i nie wiem gdzie mogę się rozpędzić z taką prędkościa przez 5 kolejnuch km :/ jestem z Łodzi. A czy nic się nie stanie silnikowi? Jak ja mam 80 km na 5 biegu przy 2 tys obrotów.
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Wto 14 Lis 2017, 09:47
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Czy klocki powinny "opierać" się o tarcze?
ifrook napisał:
Ok. Dopiero przejeździłem 400 km od naprawy. W pracy mówią że nowe klocki z nowymi tarczami muszą się dotrzEć i to może trwać nawet przez 2 tyś km. To prawda?
Najlepsze źródło to chyba jednak opinia kilku niezależnych mechaników.
Cytat:
Zrobie tą próbę z jazdą na 120 km. Problem w tym że ja wolno jeżdze i nie wiem gdzie mogę się rozpędzić z taką prędkościa przez 5 kolejnuch km :/ jestem z Łodzi.
Mieszkasz w Łodzi nie nie słyszałeś o obwodnicy na Warszawę
Sam ostatnio tamtędy śmigałem. No prawie, bo obok siedziała żona
Cytat:
A czy nic się nie stanie silnikowi? Jak ja mam 80 km na 5 biegu przy 2 tys obrotów.
Tutaj masz do czynienia z silnikami wolnossącymi (wysokoobrotowymi) tak więc spokojnie możesz go kręcić.
Przy takiej prędkości 80 km/h to można max na dwójce jeszcze pociągnąć Tak podaje instrukcja.
Tylko uwaga na czerwone pole
A tak na poważnie to 3-ka do 70 km/h a potem 4-ka.
Zresztą zobaczysz na obrotomierzu, ewentualnie zaglądnij do instrukcji obsługi.
Tam masz dokładnie opisane przy jakich prędkościach należy wrzucać odpowiednie biegi jakich
Cytat:
Sprawdze ten termostat
Przy okazji wyjdzie czy układ chłodzenia pracuje poprawnie.
Dołączył: 03 Lip 2017 Posty: 25 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź Posiadane auto: Honda jazz 1.2 2004
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 15 Lis 2017, 08:26
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Czy klocki powinny "opierać" się o tarcze?
termostat grzeje ok bo [cenzura] leci do kabiny
kurde z tych tabelek wynika ze silnik w hondzie trzeba krecic strasznie wysoko, ja zmienialem zawsze biegi przy 2300-2500 obrotow. i pomylilem sie przy 2000 na 5biegu mam 70 z kawalkiem km
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Sro 15 Lis 2017, 13:08
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Czy klocki powinny "opierać" się o tarcze?
ifrook napisał:
termostat grzeje ok bo [cenzura] leci do kabiny
Czyli jedna sprawa załatwiona.
Cytat:
kurde z tych tabelek wynika ze silnik w hondzie trzeba krecic strasznie wysoko, ja zmienialem zawsze biegi przy 2300-2500 obrotow. i pomylilem sie przy 2000 na 5biegu mam 70 z kawalkiem km
Nikt Ci przecież nie każe tak wysoko kręcić silnika.
U mnie moja młoda w mieście daje 3kę przy 50 km/h a już przy 55km/h 4kę. Ja jazzika ciągnę w górę. Tak więc sam widzisz wszystko da się ogarnąć.
Oczywiście na autostradzie, lub innej drodze przy wyższych prędkościach i niższych biegach możesz osiągnąć odpowiednie obroty z tabelki lub nawet je zmienić
Z tego co pamiętam to jadąc autostradą śmierci A4 przy prędkości 140 km/h i 5tym biegu było coś koło 3,5 - 3,9 lub trochę więcej.
Trudno mi dokładnie to określić bo ciągle tylko TIR'y jechały, oraz polscy szalejący na naszych drogach niemcy.
Potem odpuściłem i tak 110 km/h - 120 - km/h. _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Dołączył: 10 Wrz 2017 Posty: 263 Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice Posiadane auto: JAZZ II 06 1,4
Piwa: 23/1
Wysłany: Sro 15 Lis 2017, 18:51
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Czy klocki powinny "opierać" się o tarcze?
[quote="kedlaw07"]
ifrook napisał:
termostat grzeje ok bo [cenzura] leci do kabiny
Przy małych prędkościach i w ruchu miejskim nawet uszkodzony termostat nie wykaże tak szybko awarii.
Nagrzej silnik do optymalnej temp pracy i wtedy wyskocz na trasę i obserwuj temp powietrza z nawiewów.
Do ww. przeze mnie listy awarii może dojść też awaria sondy lambda, ale to raczej check by ci się świecił.
Dołączył: 14 Maj 2012 Posty: 296 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wawa Posiadane auto: Jazz 1.4 2010
Piwa: 24/2
Wysłany: Pią 17 Lis 2017, 22:24
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Czy klocki powinny "opierać" się o tarcze?
Matko jedyna... Termostat nie ma tu nic do tego. Jest za ciepło, żeby po temperaturze nawiewu stwierdzić, że jest permanentnie zamknięty. Nie tędy droga. chcesz to sprawdzić, sprawdź temperaturę przez OBD.
Klocki docierają się przez 100-200km maksymalnie. W tym okresie nie ma nadmiernego nagrzewania, a co najwyżej mniejsza skuteczność.
Jak się grzeją, to są źle złożone. _________________ Kiełek
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda Jazz ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.