Dołączył: 03 Lip 2017 Posty: 25 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź Posiadane auto: Honda jazz 1.2 2004
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 09 Paź 2017, 17:12
Temat postu:
Po wymianie obu tylnich tarcz i klockow. Grzeją sie hamulce
Jak wbopisie wymieniłem na nowe. Tłoczki mam wkręcane. Cofnąłem je na maksa. Jak dam tył na kobyłki to koła kręcą sie nie dokońca bezwładnie. Czuć leciutki opór. Mam jazza 1.2 z 2004. Czyli zwykle tarcze i jarzma. Mam czekać aż klocki się zetrą? Po dłuższej jeździe obie tylnie tarcze sa ciepłe czasem gorące. Narazie zrobiłem jakieś 40 km od wymiany. Co mam zrobić? Stare klocki były prawie zurzyte. Nie wspomne że spalanie wzrosło mi o 2,5 litra:/
Dołączył: 24 Paź 2016 Posty: 34 Skąd jesteś (miejscowość / region): lubuskie Posiadane auto: Jazz 1,2 2005
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 10 Paź 2017, 14:51
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Po wymianie obu tylnich tarcz i klockow. Grzeją sie hamulce
Z Tylnymi hamulcami Jazza to już chyba wszystko miałem więc od początku, może to naprowadzi Cię jakoś na przyczynę:
Jak kupiłem mojego Jazza to miał wymienione klocki i tarcze, ale niestety przy wymianie w jakimś warsztacie ktoś nie przyuważył, że jarzma są pordzewiałe i rdza przyklinowała klocek. Efekt był taki, że hamowała tylko jedna strona tarczy, druga totalnie zardzewiała. Do wymiany było wszystko, tzn. tarcze i klocki. Ponadto klocek klockowi nie równy (różne tolerancje) i przy okazji rdzy może się gdzieś blokować - polecam wszystko rozkręcić, sprawdzić jak się "zabielają" tarcze, jarzma uwolnić od rdzy (tam gdzie klocki się przesuwają). Jak złożysz to zobacz czy klocki bez problemu w jarzmie się przesuwają.
Częstą przypadłością Jazza jest też zapiekanie się tłoczka w zacisku (również przez rdzę), proponuję kilka razy go wkręcić i wysuwać. Jeżeli duża rdza na tłoczku, to kwalifikuje go do wymiany. Ostatnio pokusiłem się o tę wymianę (zestaw naprawczy 45 PLN), polecam ten filmik, gościu bardzo dokładnie pokazuje tę naprawę:
https://www.youtube.com/watch?v=KqrOyDlbLvI
Kolejny problem to dźwigienki ręcznego - najlepiej sprawdzić czy nie są zapieczone w zaciskach - najlepiej poruszać ręcznym i zobaczyć czy któraś ze stron się słabiej porusza (oczywiście potrzebna druga osoba do tego). Kolejna przyczyna to może być zła regulacja ręcznego, może ktoś za mocno linkę podregulował (regulacja w kabinie między siedzeniami na końcu pod tunelem)
Kolejny problem to stary płyn, który ułatwia rdzy ekspansję do elementów hamulca.
Mam nadzieję że może któryś z tych w/w przyczyn Cię naprowadzi. Generalnie felgi nie powinny być gorące, mogą być jedynie nieznacznie ciepłe (oczywiście nie mówimy o rajdach).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda Jazz ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.