Witam.
Jeśli mam coś powiedzieć o tym aucie (konkretnie mój egzemplarz) po dwóch tygodniach użytkowania, to powiem póki co tyle, że:
- spalanie jest dość duże (minimum 8,7 litra w cyklu mieszanym przy naprawdę oszczędnej jeździe do 3,5 tys. obr.);
- jeśli doda się gazu (powyżej 4 tys. obr.) to nie ważne czy to miasto, czy trasa - około 10,6 litra,
- zapytałem u mechaników, którzy specjalizują się wyłącznie instalacją gazową ile by sobie życzyli za zainstalowanie takiego rozwiązania w HR-V - powiedzieli, że rzekomo nie warto, ponieważ te silniki nie lubią gazu, gdyż coś tam się dzieje z głowicą (zapomniałem konkretnie co, ponieważ nie znam tego żargonu, ale była tam mowa o jakichś rozszczelnieniach, rozregulowaniu zaworów, etc.), ale ile w tym prawdy to nie mam pojęcia;
- pali około setkę oleju na 800 - 1000 kilometrów. Dowiedziałem się, że jest to kwestia ponownego uszczelnienia czegoś tam (zapomniałem czego) i koszt tego wynosi około 2000 zł. Nawet jeśli się to zrobi to nie jest powiedziane na jak długo problem zniknie, więc jak na razie zrezygnowałem;
Ponadto dodam, że autko świetnie, pewnie się prowadzi. Mimo swoich rozmiarów naprawdę wchodzi w zakręty czy ciaśniejsze łuki jak mały, miejski samochodzik i nie traci przy tym przyczepności.
Powyżej 4 tys. obrotów robi się dość głośno, ale nie na tyle, żeby nie móc prowadzić swobodnej konwersacji we wnętrzu pojazdu.
Ilość miejsca jest lepiej niż zadowalająca (mam 194 cm wzrostu i 128 kg wagi), ponieważ ustawiając fotel kierowcy pod siebie, a następnie wsiadając jakby "za siebie" mam na tyle miejsca, że mógłbym swobodnie podróżować w dłuższą trasę.
Bagażnik. Niestety mały, ponieważ zaledwie 280 litrów. Dla porównania w Audi A3 8L miałem "aż" o 100 litrów więcej. Gdyby w HR-V byłby on chociaż troszku głębszy...
Biegi wchodzą tak delikatnie i precyzyjnie. Nie miałem do tej pory samochodu, w którym by one wchodziły z taką łatwością i precyzją.
Na nadmiar mocy narzekać nie można, ale kto kupuje takie auto do ścigania się?
Naprawdę dla tych wszystkich plusów, które wymieniłem (zapewne jest ich jeszcze więcej) jestem w stanie znieść takie niedogodności jak dość wysokie spalanie czy też mały bagażnik lub łykanie z benzyną odrobiny oleju.
Ponadto prostota konstrukcji, mała ilość ilość elektroniki, którą dziś naszpikowanych jest wiele nowych pojazdów, układ przeniesienia napędu uchodzący za długowieczny czynią ten samochód praktycznie bezawaryjnym "kioskiem" na czterech kółkach.
Kupiłem to auto z myślą o wygodzie i możliwości swobodnego wybrania się na trudniej dostępne łowiska wędkarskie i jak na razie w tych kwestiach sprawuje się znakomicie. A wygląd? Jednym się może podobać, natomiast innych może odstraszyć. Mnie natomiast on jak najbardziej odpowiada.
Mam nadzieję, że jeszcze nie raz miło mnie zaskoczy.
Dołączył: 07 Mar 2013 Posty: 188 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań Posiadane auto: Jazz
Piwa: 12/4
Wysłany: Pią 26 Maj 2017, 19:49
Temat postu:
Re: ( Honda HR-V ) Moja HR-V 4WD, 105 KM, 2001 r.
Dopiero dotarlem do tematu Fajny egzemplarz!
Niestety problem z olejem jednak masz, wkurzajace to... Ja robilem ten silnik, uszczelnienia zaworow + pierscienie tlokowe, jakies 3 lata temu. Pomoglo. Auta juz nie mam, ale wiem ze nadal jezdzi, okolo 50kkm zrobione i nie pije ani grama oleju. Przy Twoim ubytku jeszcze bym sie nie przejmowal, ale moja to juz potrafila wciagnac kilka setek na 1000km.
Spalanie benzyny w normie, one niestety oszczedne nie sa. Moją zagazowałem, 50kkm temu. Silniki wrazliwe na wypalanie gniazd zaworowych, trzeba regulowac zawory, powinno byc OK.
Dołączył: 27 Sie 2014 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Andaluzja Posiadane auto: Honda CR-V II 2.0 2004
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 01 Lut 2018, 22:28
Temat postu:
Re: ( Honda HR-V ) Moja HR-V 4WD, 105 KM, 2001 r.
Mialem, tez pil olej i mial wycieki. Swoje pojechal juz (sprzedawalem z 283 tys km). Auto wspominam jako najfajniejsze z tych, ktorymi jezdzilem. Przesiadlem sie po niej do Volvo S60 i po pol roku z hakiem wracam do Hondy, tylko tym razem CRV II gen.
Witaj w gronie miłośników HRV
Samochodzik wygląda ładnie i jeśli będziesz o niego dbał to będzie wiernie służył.
Kłopoty z olejem w tych samochodach to niestety norma. Ja w swojej wymieniłem pierścienie tłokowe i uszczelniacze zaworów, i teraz jest ok. Oleju nie bierze. Olej leje Valvolina 5W40 Pamiętaj o wymianie oleju w skrzyni biegów i tylnym moście. Tutaj najlepiej nie żałować i kupić olej w sieci Hondy. Inne niestety nie sprawdzają się. Wracając do twojego silnika na tym etapie ja bym spróbował tego specyfiku. Dwóch moich znajomych go zastosowało i efekt jest więcej niż zadowalający. http://greenol.ru/project/reanimator/ Problemem jest jedynie dostępność. W Polsce jest raczej niedostępny. Oni zaopatrzyli się z Londynu ale jeśli ktoś może z Rosji na pewno będzie taniej. Jeśli chodzi o gaz w tym samochodzie, to jak najbardziej można. Należy jednak zamontować dobrą instalacje i w dobrym serwisie. Ważna jest regulacja żeby mieszanka była nie za uboga i nie za bogata. Przed montażem należy wyregulować zawory i sprawdzać ich ustawienie co 20-30 tysięcy kilometrów. A nie będzie problemów.
Pozdrawiam i szerokości.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda HR-V ) Oceń swoje auto - opinie i testy użytkowników
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.