Dołączył: 14 Mar 2017 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin Posiadane auto: CRV III 2.2 i-Dtec
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 02 Kwi 2017, 13:49
Temat postu:
2.2 i-Dtec wymiana wtryskiwacza, "check engine", utrata mocy
EDIT: Prośba do adminów o przeniesienie mojego posta do działu Problemy techniczne, Honda CRV, lub najlepiej w miejsce, gdzie więcej osób może ten post przeczytać, bo to może mieć bardziej związek z samym silnikiem niż konkretnym modelem Hondy. Dzięki!
Cześć,
posiadam Honde CRV z silnikiem 2.2 i-Dtec (2010). Auto ma przejechane 230 tys. km. W listopadzie zeszłego roku uległo wypadkowi (była wymiana zawieszenia przodu, lewa strona). Ze względu na różne problemy formalno-prawne samochód stał nieodpalany na dłużej blisko 4 miesiące. Po złożeniu zostało odpalone i objaw trzęsącego silnika z przenoszeniem drgań na kierownicę został finalnie zdiagnozowany jako "lejący" wtryskiwacz (choć serwis Hondy twierdził, że to dwumas). Po podłączeniu komputera wyszły następujące parametry wtryskiwaczy (w takiej kolejności):
1. 1,0 mg
2. 0 mg
3. 0 mg
4. 2,0 mg
Odczyt z sytemu Delphi pokazał błąd P0304.
Po wymianie 4 wtryskiwacza (jego podkładka mosiężna była po prostu wypalona!) drgania się uspokoiły (aczkolwiek mam wrażenie, że czasem czuję jakieś minimalne - nie zawsze). Zanim został zakodowany nowy wtryskiwacz, oczywiście dalej miałem kontrolkę "check engine". A w trakcie jazdy pojawił się moment, kiedy auto utraciło zupełnie moc, do jego kolejnego odpalenia.
Po zakodowaniu wtryskiwacza i przejechaniu króciutkiego odcinka (ok. 1 km), znowu pokazał się "check engine", znowu P0304! Nowe parametry po zmianie wtryskiwacza wyglądają następująco:
1. 1,5 mg
2. 0 - 1.0 mg,
3. 0 mg
4. 0 mg
Po tym ostatnim skasowaniu błędu, "check engine" już się nie zapalił, choć przejechałem dopiero ok. 20 km. Natomiast dzisiaj miałem znowu utratę mocy, musiałem odpalić ponownie silnik, parametry wróciły do normy.
Czy jest w tym jakaś prawidłowość, coś co powinienem sprawdzić? Może podczas wymiany wtryskiwacza coś zostało uszkodzone, nie do końca wpięte i powoduje taki objaw?
Wszystkich tych objawów nie doświadczyłem przed wypadkiem.
Zamierzam pójść za ciosem i wymienić również pierwszy i może drugi wtryskiwacz.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda Accord ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.