Dołączył: 18 Lip 2014 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin Posiadane auto: Honda Jazz 1,4 wersja "usportowiona" 2008
Piwa: 0/2
Wysłany: Nie 12 Mar 2017, 21:55
Temat postu:
Zaniki napięcia?
Witam,
Mam pewien problem z moim Jazzem. Rzadko bo rzadko - mam go niecały rok i do tej pory zdarzyło się to może z 5-6 razy, ale w ostatnich dwóch tygodniach 2 razy, więc trochę się zacząłem niepokoić... Warto by zdiagnozować ten problem.
Otóż wygląda to następująco - po włożeniu kluczyka podświetlają się zegary i (wydaje mi się, że dotyczy to przypadku gdy kluczyk jest w stacyjce bez przekręcenia parę/naście sekund i dopiero potem go przekręcam) przy próbie przekręcenia kluczyka wszystko gaśnie, również radio. Pomaga całkowite wyjęcie kluczyka i włożenie go po paru sekundach. Wtedy wszystko jest OK, poza radiem i zegarem które się rozprogramowały - tak jakby całkiem zostały odcięte od prądu.
Akumulator nie jest nowy, ale był ładowany tej zimy, zresztą teraz nie ma mrozów, więc chyba nie to. Generalnie samochód odpala od pierwszego przekręcenia.
Wydaje mi się też że od jakiegoś czasu centralny zamek działa z bliższej odległości niż kiedyś, ale może to tylko takie wrażenie...
Co to może być? Czy takie zdarzenia zapisują się w komputerze i można je sprawdzić?
Miałem kiedyś podobną sytuację. Wyczyściłem klemy i elektrody aku. Dokładnie poczyścić wszystko i powinno być ok. Mi nic od tamtej pory się nie dzieje już.
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Wto 14 Mar 2017, 13:35
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Zaniki napięcia?
Sprawdziłbym jeszcze:
1. Napięcie akumulatora podczas spoczynku; - > powinno być 12.6 V
2. Napięcie akumulatora podczas zwykłej pracy bez świateł i innych rzeczy.; -> powinno być 13.9 V do 14,4 V
3. Napięcie akumulatora podczas pracy z pełnym obciążeniem. Tj. włączone, radio, klimatyzacja, światła, tylna szyba i inne odbiorniki które pobierają prąd; -> tutaj zobaczysz właściwy pomiar ile dostarcza alternator prądu
4. Napięcie na alternatorze;
5. Jak wygląda sprawa z kontrolkami Nie zegary.
6. Jaki wartości masz na obrotomierzu podczas tego dziwnego zachowania
7. Naprężenie paska alternatora.
To tak na szybko.
Dane techniczne i wartości znajdziesz w serwisówce. _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda Jazz ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.