Honda

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Honda Jazz ) Pierwszy silnik I-VTEC - jak używać?



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum HONDA Forum Strona Główna -> ( Honda Jazz ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
doom33

Czytelnik



Dołączył: 23 Sie 2016
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): małopolskie
Posiadane auto: Honda Jazz 1.2
Piwa: 0/2
Wysłany: Wto 23 Sie 2016, 16:16
Temat postu:

Pierwszy silnik I-VTEC - jak używać?


Witajcie,

Jestem świeżym posiadaczem Jazzika 1.2 I-VTEC 90km rok 2009 i jest to moja pierwsza Hondzinka, pierwszy silnik I-VTEC. Do tej pory jeździłem różnej maści tzw. 'normalnymi' benzyniakami i tdi, charakterystyka silnika JAZZika jest mi zupełnie obca i uczę się jeździć tym silnikiem. Z pewnością nie jestem jedyny z tego typu 'problemem', bo sporo kierowców nie jest przyzwyczajonych do kręcenia silnika na wysokich obrotach. Mam wrażenie że powyżej 3000 obrotów silnik dopiero dostaje życia a ja mam obawy czy powinienem kręcić wyżej ?!

Pytanie zatem dość istotne - jak używać silnik I-VTEC żeby wykorzystać jego możliwości i zapewnić długą żywotność? w jakim przedziale obrotów czuje się najlepiej? jak go ciągnąć np. na stromych podjazdach?
Powrót do góry
Sylpete

Auto Maniak



Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 805
Skąd jesteś (miejscowość / region): K-Pax
Posiadane auto: Honda Jazz GD1 1.4 i-DSI 2005r.
Piwa: 41/8
Wysłany: Wto 23 Sie 2016, 16:34
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) Pierwszy silnik I-VTEC - jak używać?


i-VTEC to nie jest jakiś wynalazek wywracający użytkowanie pojazdu do góry nogami. Sam wyczujesz co i jak.
Jak zwykle: optymalnie poruszasz się w zakresie między obrotami właściwymi dla max. momentu obrotowego do obrotów właściwych dla mocy maksymalnej.
Rada praktyczna #1: nie bać się obrotów, nic się nie zepsuje.
Rada praktyczna #2: nie mulić na niskich obrotach, to bardziej szkodliwe niż czerwone pole. Nie oszczędzasz paliwa a katujesz silnik.

Poza tym 1.2 w tym wydaniu jest konstrukcją wybitnie preferującą wysokie obroty więc jak nabrałeś nawyków jazdy a'la TDI to czas przeformatować umysł Wink
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
karion

Stały Bywalec



Dołączył: 09 Lut 2016
Posty: 197
Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska
Posiadane auto: Był jazz jest Yeti 2.0TDI CR 4x4
Piwa: 6/6
Wysłany: Wto 23 Sie 2016, 20:28
Temat postu:

Re: Pierwszy silnik I-VTEC - jak używać?


Jeździsz tak samo jak innymi tylko biegi zmieniasz później jeśli chodzi te "dostawanie życia"
Korzystaj z pełnej palety obrotów jaką oferuje honda nie powinno to wpłynąć na żywotność na pewno nie u jednego właściciela co nie znaczy że musisz kręcić do oporu za każdym razem tylko w razie konieczności. Prędzej się po prostu sprzęgło zużyje.

Najlepiej czuje się przy 4tys< w górę przy 3tys zaczyna jechać a normalnie w trasie 3000-4,500 obrotów w zależności od prędkości.
Na stromych podjazdach lepiej nie wciskać opór przy 2tys.obrotów. Lepiej tak mieć te 2,500-3tys.obrotów żeby się nie dusił.
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
doom33

Czytelnik



Dołączył: 23 Sie 2016
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): małopolskie
Posiadane auto: Honda Jazz 1.2
Piwa: 0/2
Wysłany: Sro 24 Sie 2016, 09:42
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) Pierwszy silnik I-VTEC - jak używać?


Dzięki za zainteresowanie tematem i odpowiedzi.

Faktycznie będę musiał "przeformatować umysł" i nauczyć się jeździć w zakresie 4000-6000 obrotów co pewnie nie będzie łatwe bo będę miał wrażenie zażynania silnika. Po Waszych postach przejechałem się swoim jazzikiem podkręcając obroty do 5000 i da się odczuć że silnik daje radę i auto jest całkiem żwawe jak na tą moc i pojemność. Z czasem zobaczę jak się to odbije na ilości konsumowanego paliwa.

Pozostaje cieszyć się i jeździć wg Waszych wskazówek Smile
Powrót do góry
karion

Stały Bywalec



Dołączył: 09 Lut 2016
Posty: 197
Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska
Posiadane auto: Był jazz jest Yeti 2.0TDI CR 4x4
Piwa: 6/6
Wysłany: Sro 24 Sie 2016, 20:16
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) Pierwszy silnik I-VTEC - jak używać?


doom33 napisał:
Dzięki za zainteresowanie tematem i odpowiedzi.

Po Waszych postach przejechałem się swoim jazzikiem podkręcając obroty do 5000



Zdarza mi się mieć na obrotach 4,500-4,700 czasem to pół godziny czasem to 1,5 godziny za jednym zamachem. Jak wjadę na autostradę pustą. 5000tys.obr co to jest kiedy producent świadomie stworzył silnik o parametrach.

Moc silnika
90 KM przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy
114 Nm przy 4900 obr/min

Silnik przeżyje budę.Tak właśnie jest z hondami silnik w tym przedziale pojemności to pionier czego o nadwoziu już powiedzieć nie mogę, jeszcze się nie przekonałem ale dużo wyczytałem.

Masz z tego samego roku produkcji jak ja więc w wolnym czasie pomyśl o tectylu valvoline do profilu zamkniętego dół drzwi,progi od dołu,po otwarciu klapy bagażnika w górnych partiach itd i wosku bo z moich obliczeń to pierwsze ogniska się pojawiają zazwyczaj w takich 6-7+ lepiej zapobiegać niż walczyć.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sro 24 Sie 2016, 20:16
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
milejow

Auto Maniak



Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 6209
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mętów pod Lublinem
Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
Wysłany: Sro 24 Sie 2016, 20:46
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) Pierwszy silnik I-VTEC - jak używać?


Przecież I-VTEC po dźwięku daje poznać, że obroty od 4tyś. w górę to dla niego radocha Very Happy
Powrót do góry
doom33

Czytelnik



Dołączył: 23 Sie 2016
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): małopolskie
Posiadane auto: Honda Jazz 1.2
Piwa: 0/2
Wysłany: Czw 25 Sie 2016, 16:32
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) Pierwszy silnik I-VTEC - jak używać?


Cytat:
Masz z tego samego roku produkcji jak ja więc w wolnym czasie pomyśl o tectylu valvoline do profilu zamkniętego dół drzwi,progi od dołu,po otwarciu klapy bagażnika w górnych partiach itd i wosku bo z moich obliczeń to pierwsze ogniska się pojawiają zazwyczaj w takich 6-7+ lepiej zapobiegać niż walczyć.


Dzięki za radę, jak na razie kładę wosk co kilka miesięcy rozważę zrobienie konserwacji w najbliższym czasie. Mój dżezik miał to szczęście że był garażowany od nowości i nadal jest garażowany więc blacha i lakier są w stanie idealnym, ale konserwację zrobić nie zaszkodzi a na pewno przedłuży jego dobry stan Smile
Powrót do góry
karion

Stały Bywalec



Dołączył: 09 Lut 2016
Posty: 197
Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska
Posiadane auto: Był jazz jest Yeti 2.0TDI CR 4x4
Piwa: 6/6
Wysłany: Czw 25 Sie 2016, 22:34
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) Pierwszy silnik I-VTEC - jak używać?


doom33 napisał:
Mój dżezik miał to szczęście że był garażowany od nowości i nadal jest garażowany więc blacha i lakier są w stanie idealnym, ale konserwację zrobić nie zaszkodzi a na pewno przedłuży jego dobry stan Smile


Największym wrogiem blachy są kamyki i sól drogowa moim zdaniem.
Jeśli sypią solą i auto jest garażowane w dodatniej temperaturze to reakcja żarcia blachy zachodzi szybciej prosta chemia.Czasem też jest słona kałuża w garażu przy wejściu do auta jeśli były duże śniegi i wchodząc do fury poleci z buta trochę na progi od środka a później przy wilgoci w garażu rozejdzie się.

http://honda.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=213478
Tutaj już wspomniałem na dole.

Mamy jeszcze stosunkowo świeże auta widocznie nie trafiła się nam felerne partie jak w temacie korozji jazz z linkiem zdaje się do forum de bodaj.
Polecam ci i tak skorzystać z karczera jeśli trafi ci się na zewnątrz plus opłukać spód, za kołami i po bokach do połowy.

Sorry za offa.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum HONDA Forum Strona Główna -> ( Honda Jazz ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Honda Jazz »

Opinie o samochodach Honda Jazz - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Honda Jazz ) Porady, problemy techniczne


HondaCR-V

46 900

2009r.

74 588 km

mazowieckie

HondaHR-V

74 990

2018r.

52 000 km

śląskie

HondaCR-V

23 900

2009r.

275 000 km

kujawsko-pomorskie

HondaCR-V

59 850

2015r.

142 700 km

wielkopolskie

HondaCivic

19 800

2008r.

196 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System