Stałem się nowym posiadaczem Hondy Jazz - niestety z wadą. Podczas jazdy na rozgrzanym silniku na obrotach poniżej 3000 samochód szarpie. Na zimnym silniku, przez jakieś 10 minut jazdy, samochód jeździ normalnie. Byłem już u kilku znajomych mechaników, ale wszyscy przyznali, że z Hondą mieli zbyt mało doświadczenia, żeby wystawić pewną diagnozę, ale obstawiają celki/skrzynię biegów.
Model: Honda jazz, 1.4, 2005 r., automat.
Macie może jakieś pomysły co jeszcze należy sprawdzić, albo możecie polecić jakiś dobry serwis w okolicach Warszawy (najlepiej na zachód/południe).
Dołączył: 29 Paź 2010 Posty: 1081 Skąd jesteś (miejscowość / region): Świętokrzyskie Posiadane auto: Honda Jazz LS 1.4 2005r.
Piwa: 24/17
Wysłany: Wto 01 Mar 2016, 02:13
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Szarpanie na niskich obrotach
Ja bym jeszcze zainteresował się świecami. Klilku osobom pomogła wymiana świec lub cewek właśnie. Ponadto warto sprawdzić kable i fitry.
Z tego co pamiętam to ludzie piszą dość cżęsto o tym problemie.
Jaki przebieg ma autko i czy jeśli powyżej 80 tys km, to czy był wymieniany olej w AT? Wtedy jest pierwsza wymiana wedle zaleceń producenta.
Gdzieś na forum jest temat o tym szarpaniu.
Skoro masz automat (ja również) to dopytam o coś, bo mało użytkowników tu jeździ automatami i nie ma kogo spytać.
Czy nie masz takiego wrażenia podczas jazdy z niskimi prędkościami, że ten automat wówczas jakby całkowicie "wyhamowywał" auto?
Konkretnie taka sytuacja np: jadę30- 40 km/h zwalniam do 20. Mam wówczas takie wrażenie, że auto mi przyhamowywuje niemal do 0. Muszę dodać nieco gazu bo autko wówczas tak jakby miało ochotę zatrzymać się całkowicie. Mój mechanik też to zauważył, ale nie wie czy to usterka, czy ten typ skrzyni ta po prostu ma.
Dzięki za radę. Sprawdzę też świece. Tym bardziej że nie są drogie. Auto ma przebieg powyżej 80 tys., ale olej był wymieniany.
Sprawdziłem zachowanie auta przy hamowaniu. U mnie też jest tak jak piszesz. Nie mam żadnych konkretnych testów czy wyników, ale po wyhamowaniu z 60km/h do 30 i puszczeniu hamulca, prędkość spadała praktycznie w tym samym tempie.
To i ja skorzystam z okazji i zapytam użytkownika automatu:
Po pierwsze, czy to normalne, że przy ruszaniu z miejsca, gdy mocno dodaję gazu to samochód wydaje coś jakby zgrzyt a dopiero potem rusza? Jeżeli dodam gaz wolniej, lub pozwolę samochodowi na nabranie prędkości po puszczeniu hamulca a dopiero potem wcisnę gaz to nic takiego się nie dzieje.
Po drugie - jak podczas jazdy wcisnę gaz do dechy to samochód łapie nagle dodatkowe 2000 obr/min jakby zrzucił 1 bieg a prędkość jakoś super nie rośnie. To normalna praca automatycznej skrzyni biegów?
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Sro 02 Mar 2016, 00:29
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Szarpanie na niskich obrotach
Witam,
Flik77 napisał:
Cytat:
Z tego co pamiętam to ludzie piszą dość cżęsto o tym problemie.
Jest sporo tego typu wątków i dlatego abyś ich nie szukał i tracił czasu to podam Ci podstawowe informacje które należy przeprowadzić w celu naprawy autka.
Oczywiście warto te posty też przeczytać. Zdobyte w ten sposób wiadomości możesz spokojnie wykorzystać podczas naprawy autka.
Musisz wiedzieć że jazzik to bardzo proste autko.
Dołączył: 29 Paź 2010 Posty: 1081 Skąd jesteś (miejscowość / region): Świętokrzyskie Posiadane auto: Honda Jazz LS 1.4 2005r.
Piwa: 24/17
Wysłany: Sro 02 Mar 2016, 01:52
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Szarpanie na niskich obrotach
Rismo napisał:
Dzięki za radę. Sprawdzę też świece. Tym bardziej że nie są drogie. Auto ma przebieg powyżej 80 tys., ale olej był wymieniany.
Sprawdziłem zachowanie auta przy hamowaniu. U mnie też jest tak jak piszesz. Nie mam żadnych konkretnych testów czy wyników, ale po wyhamowaniu z 60km/h do 30 i puszczeniu hamulca, prędkość spadała praktycznie w tym samym tempie.
To i ja skorzystam z okazji i zapytam użytkownika automatu:
Po pierwsze, czy to normalne, że przy ruszaniu z miejsca, gdy mocno dodaję gazu to samochód wydaje coś jakby zgrzyt a dopiero potem rusza? Jeżeli dodam gaz wolniej, lub pozwolę samochodowi na nabranie prędkości po puszczeniu hamulca a dopiero potem wcisnę gaz to nic takiego się nie dzieje.
Po drugie - jak podczas jazdy wcisnę gaz do dechy to samochód łapie nagle dodatkowe 2000 obr/min jakby zrzucił 1 bieg a prędkość jakoś super nie rośnie. To normalna praca automatycznej skrzyni biegów?
Ja mam wrażenie, że u mnie podczas redukcji prędkości (np z 40 do 20 bez hamulca) autko zwalnia jakby zbyt gwałtownie. Mam wrażenie jakby chciało mi się wówczas całkowicie zatrzymać, ale skoro u Ciebie też tak jest to może ja wymyślam jakieś problemy których nie ma.
Teraz przechodzę do Twoich pytań:
1. Ciężko mi powiedzieć, ja nie mam żadnych zgrzytów przy ruszaniu. . Jesteś pewien, że to automat zgrzyta? Generalnie to nie powinno być takich dźwięków.
2. Tak działa CVT. To o czym piszesz (wciskanie gazu do dechy) nazywa się kick down.
Wciśnięcie powoduje wysłanie sygnału do komputera sterującego zarówno pracą skrzyni jak i silnika. Często następuje gwałtowne zrzucenie biegu np. o 2-3 biegi i maksymalne otwarcie przepustnicy.
U mnie wówczas obroty gwałtownie rosną do pewnego momentu, a przyspieszenie pojawia się jakby z lekkim opóźnieniem. Czyli jest tak: gwałtownie przyspieszam obroty rosną o np 2000 osiągają jakąś tam wartość i dopiero wówczas samochód gwałtownie przyspiesza. Zanim obroty się ustabilizują przyspieszenie jest niewielkie.
Napisałem, że to specyfika działania CVT, nie wiem jak zachowują się inne automaty w opisanej sytuacji.
Mam nadzieję, że o to ci chodziło w pytaniu. W internecie można znaleźć trochę informacji na temat działania tego rodzaju skrzyni.
Zauważyłem u siebie jeszcze jedną ciekawą rzecz: Gdy ruszam powoli do przodu bez użycia gazu to po zwolnieniu hamulca autko toczy się, powiedziałbym że pełza. Jeśli mamy sprawną skrzynię to tak ma być. Przy analogicznej sytuacji, ale jeździe do tyłu przy wrzuceniu biegu R, po zwolnieniu hamulca autko toczy się wyraźnie szybciej niż przy przełożeniach D, czy S.
Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 20 Skąd jesteś (miejscowość / region): Brzesko Posiadane auto: honda jazz 2 1.4i LS 2005
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 20 Sty 2017, 13:02
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Szarpanie na niskich obrotach
Witam
Moja honda szarpała przy ruszaniu i jadąc w korku na wolnych obrotach. Szczególnie szarpała jadąc na wstecznym odejmując i znowu dodając gaz potrafiła robić żabkę.
Opisze co pomogło rozwiązać problem szarpanie.
1. wymiana filtru powietrza oleju nie pomogła
2. czyszczenie przepustnicy i zaworu EGR nie wyeliminowało szarpania
3. wymieniłem świece szarpanie nie ustąpił całkowicie ale przybyło jej mocy przy przyspieszaniu.
4. wymiana filtra paliwa rozwiązała w 100% problem szarpania a dodatkowo przybyło jej mocy. Filtr paliwa po przebiegu 156 tys km był bardzo czarny i zabrudzony. Wymieniając filtr paliwa podmieniłem również smok pompy paliwa który zasysa paliwo do pompy i filtra paliwa.
Filtr paliwa w sklepach często sprzedawany jest jako całość z obudową i osprzętem za ciężkie 200 zł. Można go kupić osobno za 60 zł ashika a smok na allegro oryginalny hondy za ok 40 zł wymiana 80 zł problem w końcu rozwiązany.
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Sob 21 Sty 2017, 12:38
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Szarpanie na niskich obrotach
woski12345 napisał:
Witam
Moja honda szarpała przy ruszaniu i jadąc w korku na wolnych obrotach. Szczególnie szarpała jadąc na wstecznym odejmując i znowu dodając gaz potrafiła robić żabkę.
Opisze co pomogło rozwiązać problem szarpanie.
1. wymiana filtru powietrza oleju nie pomogła
2. czyszczenie przepustnicy i zaworu EGR nie wyeliminowało szarpania
3. wymieniłem świece szarpanie nie ustąpił całkowicie ale przybyło jej mocy przy przyspieszaniu.
4. wymiana filtra paliwa rozwiązała w 100% problem szarpania a dodatkowo przybyło jej mocy. Filtr paliwa po przebiegu 156 tys km był bardzo czarny i zabrudzony. Wymieniając filtr paliwa podmieniłem również smok pompy paliwa który zasysa paliwo do pompy i filtra paliwa.
Filtr paliwa w sklepach często sprzedawany jest jako całość z obudową i osprzętem za ciężkie 200 zł. Można go kupić osobno za 60 zł ashika a smok na allegro oryginalny hondy za ok 40 zł wymiana 80 zł problem w końcu rozwiązany.
Czy przy okazji wymiany świec robiłeś regulację zaworów
Jeżeli nie to będziesz znowu rozbierać auto, aby je wyregulować.
Zawsze wymienia się świece podczas regulacji zaworów. _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 20 Skąd jesteś (miejscowość / region): Brzesko Posiadane auto: honda jazz 2 1.4i LS 2005
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 21 Sty 2017, 13:48
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Szarpanie na niskich obrotach
kedlaw07 Wymieniając świece nie potrzeba ściągać kolektora ssącego wystarczy zdemontować tylko plastikową pokrywę silnika i cewki a to przecież parę śrubek. Regulacje zaworów dodatkowo wiąże się z ściągnięciem kolektora ssącego i przepustnicy a tam jest co odkręcać. Mechanik stwierdził że nie trzeba regulować bo nic nie klekota i chodzi cichutko. Regulacji się trochę boje żeby coś nie zepsuli. Uszczelki mam zakupione i szukam dobrego mechanika. Według wpisów w książce wynika że była robiona na 80 tys to wypadało by wyregulować. Podobno zawory klekotają jak są niewyregulowane w moim aucie odgłos klekotania słychać tylko jak jest zimny potem ustaje. Klekotanie na zimnym silniku to chyba normalne chociaż nie jestem tego pewien może jest ktoś zorientowany w temacie i pomoże.
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Sob 21 Sty 2017, 18:15
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Szarpanie na niskich obrotach
woski12345 napisał:
Mechanik stwierdził że nie trzeba regulować bo nic nie klekota i chodzi cichutko. Regulacji się trochę boje żeby coś nie zepsuli. Uszczelki mam zakupione i szukam dobrego mechanika. Według wpisów w książce wynika że była robiona na 80 tys to wypadało by wyregulować. Podobno zawory klekotają jak są niewyregulowane w moim aucie odgłos klekotania słychać tylko jak jest zimny potem ustaje. Klekotanie na zimnym silniku to chyba normalne chociaż nie jestem tego pewien może jest ktoś zorientowany w temacie i pomoże.
Nie napisałem Ci, że musisz regulować zawory. Wskazałam iż może warto to było od razu zrobić niż dwa razy się z tym męczyć.
Tak jak podaje producent, wymiana świec i regulacja zaworów co 40 tys. km.
Teraz będziesz szukał mechanika, żeby Ci to dobrze zrobił. Jednym słowem trzeba było zrobić 2 w jednym.
Filmik fajny i rzeczywiście edukacyjny.
Jednakże robić prawie wszystko jedną ręką to tylko za wschodnią granicą - bezcenne
I jeszcze kot jako pomocnik
Jak będziesz się terminów przeglądów trzymał to autko Ci posłuży bardzo długo.
Trzeba tylko pamiętać o zaworach, świecach, oleju i filtrach.
Wtedy prędzej Ci go ruda zje niż silnik zepsuje. _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 667 Skąd jesteś (miejscowość / region): W-wa Posiadane auto: Honda jazz 1.3 2018r.CVT Suzuki swift 2015r
Piwa: 28/9
Wysłany: Sob 21 Sty 2017, 22:52
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Szarpanie na niskich obrotach
Zawory klekocą jak mają duży luz ,a jak jest cisza mogą być podparte i się wypalać.
Jeśli jest pora według przebiegu sprawdzić luz zaworów to trzeba to wyregulować ,
a nie słuchać czy klekocze czy nie!!
Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 20 Skąd jesteś (miejscowość / region): Brzesko Posiadane auto: honda jazz 2 1.4i LS 2005
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 25 Sty 2017, 10:23
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Szarpanie na niskich obrotach
Dzięki za rady. Regulacje zaworów w najbliższym czasie wykonam. Ruda w tym aucie mnie zaskoczyła jak na 11 letni samochód wygląda troszkę niepokojąco. Zardzewiała tylna belka skrętna mocowanie amortyzatorów do zwrotnicy dociski hamulca to była tragedia ale dociski już wyczyściłem i pomalowałem reszta podwozie ogólnie jest ok. Podwozie trzeba zakonserwować bo nie wytrzyma 20 lat jak w moim vw polo III .
Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 20 Skąd jesteś (miejscowość / region): Brzesko Posiadane auto: honda jazz 2 1.4i LS 2005
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 20 Lip 2017, 08:22
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Szarpanie na niskich obrotach
Regulacja zaworów i czyszczenie kanałów egr wykonane. Kanały egr w tej płytce na kolektorze ssącym w okolicy trzeciego i czwartego cylindra były słabo drożne nagromadziło się tam sporo syfu. Zawory po przebiegu 160 tys km dwa były do regulacji Odczucia po tym zabiegu są bardzo pozytywne samochód zdecydowanie lepiej przyspiesza. Wymieniłem również pasek wielorowkowy osprzętu był popękany i szumiał leciutko a teraz nastała błogo cisza.
Dla ciekawostki honda potrafi jechać na mieszance 1/3 oleju napędowego i 2/3 paliwa verba 98 całkiem przyzwoicie tylko trochę bulgota w silniku przy dodawaniu gazu. Historia z olejem napędowym zakończyła się płukaniem filtra paliwa i spuszczeniem paliwa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda Jazz ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.