Dołączył: 24 Sty 2016 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Honda City 2006 1,4l
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 24 Sty 2016, 22:57
Temat postu:
Pilot centralnego zamka - Keyless Entry Transmitter
Witajcie,
Posiadam Honde City 2006 r, wersja Comfort, 1,4l.
Generalnie nie mialem z tym pojazdem zadnych problemow od samej nowosci, ale ostatnio zmuszony bylem we wlasnym zakresie wylutowac przycisk w pilocie do centralnego zamka i go wymienic na nowy (stary ulegl uszkodzeniu po wielu latach sprawnego dzialania). Po wymianie przycisku, pilot "wyglada" na sprawny, tzn. po nacisnieciu dowolnego przycisku zaswieca sie dioda na pilocie (w tym rowniez po nacisnieciu tego wymienionego przycisku). Niestety pilot dluzszy czas lezal nieuzywany i padla w nim rowniez bateria. Zostala wymieniona na nowa.
Od czasu tego zabiegu pilot przestal dzialac. Korzystam z drugiego kompletu, jaki rowniez posiadam od nowosci.
Pomyslalem, ze sie cos "rozprogramowalo", aczkolwiek ciezko mi to sobie jakos logicznie wytlumaczyc, gdyz jak mniemam to w odbiorniku w samochodzie zakodowane sa "kluczyki" i nawet po wymianie baterii, przelutowaniu przycisku itd, powinien je dalej pamietac. No ale nie dziala!
Poszperalem wiec w necie odnosnie programowania nowych pilotow. Generalnie wiekszosc poradnikow sprowadza sie do opcji przekrecamy kluczyk na pozycje II, naciskamy przycisk otwierania na pilocie, przekrecamy kluczyk na OFF. Czynnosc powtarzamy 4-krotnie az centralny zamek wykona cykl zamkniecia i otwarcia drzwi. Niestety u mnie ten sposob nie dziala, a probowalem juz przerozne kombinacje, z roznymi odstepami czasowymi pomiedzy kazda czynnoscia (stosowalem sie tez do posiadanego przeze mnie service manuala do Hondy Jazz, ktora mowi o odstepach 1-4 sekund pomiedzy kazda z czynnosci). Niestety odbiornik keyless entry nigdy nie wszedl w tryb programowania (nie bylo cyklu zamkniecia i otwarcia drzwi przez centralny zamek). Probowalem zarowno z obecnie dzialajacym pilotem, jak rowniez i z tym, ktory byl naprawiany.
Ponizej kilka szczegolowych informacji o sprzecie jaki posiadam:
Moj pilot zdalnego otwierania wyglada tak:
FCC ID: ELVAT5G, znajdowalny w internecie rowniez pod haslem Prestige.
Moj odbiornik Keyless entry znajduje sie w czesci gdzie sa bezpieczniki w srodku kabiny (znajduje sie za nimi) i wyglada tak:
38385-S9A-G21
RECEIVER UNIT KEYLESS ENTRY
OMRON
G8D-345H-3B
433.9MHz Made in Japan
Czy ktokolwiek z Was moglby mi doradzic czego moze to byc wina, ze pilot przestal dzialac? Jak przejsc do trybu kodowania nowych pilotow w moim samochodzie?
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
Wysłany: Pon 25 Sty 2016, 00:51
Temat postu:
Re: ( Honda City ) Pilot centralnego zamka - Keyless Entry Transmitter
Opisujesz procedurę programowania pilota oryginalnego do Hondy a pokazujesz pilota od alarmu PRESTIGE APS 150MX(który siedzi w aucie)
Kumasz teraz w czym problem, ze nie chce się zaprogramować?
Dołączył: 24 Sty 2016 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Honda City 2006 1,4l
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 27 Sty 2016, 23:30
Temat postu:
Re: ( Honda City ) Pilot centralnego zamka - Keyless Entry Transmitter
milejow napisał:
Opisujesz procedurę programowania pilota oryginalnego do Hondy a pokazujesz pilota od alarmu PRESTIGE APS 150MX(który siedzi w aucie)
Kumasz teraz w czym problem, ze nie chce się zaprogramować?
Ogromne dzięki za naprowadzenie na właściwą ścieżkę! Uporałem się z problemem i pilot znów działa!
Dla potomnych, oto co zrobiłem:
1. Zlokalizowałem centralkę alarmu. Znajdowała sie po lewej stronie bezpieczników w kabinie (w tym celu musiałem odkręcić jedną śrubę i zdjąć część plastikowej obudowy).
2. Szukałem wyłącznika serwisowego, jednak nigdzie go nie było (myślałem, że mam do czynienia ze starszą wersją alarmu Prestige 150). Okazało się jednak po uważniejszynm przyjrzeniu się obudowie centralki, że mój alarm to Audiovox AMX G+.
3. Szybkie odszukanie instrukcji obsługi dało odpowiedź (instrukcja odnaleziona na popularnym forum o nazwie "elektronicznej" na "E" )
4. Jako, że nie znałem kodu serwisowego musiałem go najpierw zresetować. W tym celu:
Cytat:
2.8 USTAWIENIE KODU SERWISOWEGO
Użytkownik posiada możliwość dokonania zmiany kodu ustawionego przez producenta. Ustawienie odbywa się poprzez diodę LED i stacyjkę samochodu w następujący sposób (przykładowy kod pierwsza cyfra = 3 , druga cyfra = 11):
- włóż klucz do stacyjki (stacyjka wyłączona)
-naciśnij mały przycisk pilota na ok. 3 sekundy, aż syrena wygeneruje dwa impulsy
-załącz-wyłącz stacyjkę w ciągu 2 sekund
- dioda LED zaczyna mrugać (pierwsza cyfra ) maksymalnie 15 impulsów
- załącz-wyłącz stacyjkę samochodu po TRZECIM IMPULSIE (w naszym przykładzie pierwsza cyfra = 3) powodując zatwierdzenie pierwszej cyfry
- dioda LED zaczyna mrugać (druga cyfra ) maksymalnie 15 impulsów
- załącz-wyłącz stacyjkę samochodu po JEDENASTYM IMPULSIE (w naszym przykładzie druga cyfra = 11 ) powodując zatwierdzenie drugiej cyfry
Jeżeli w trakcie wprowadzenia kodu popełniliśmy błąd należy zatwierdzić przypadkowe cyfry, wyłączyć stacyjkę na co najmniej 6 sekund i rozpocząć procedurę od początku. Proces wyświetlania cyfr przez diodę LED można w dowolnym momencie przerwać naciskając dowolny klawisz pilota.
Po zatwierdzeniu drugiej cyfry syrena krótkimi impulsami przypomni wprowadzony kod (ilość impulsów = pierwsza cyfra, przerwa, ilość impulsów = druga cyfra). Następnie proces zakończenia ustawiania kodu syrena zasygnalizuje jednym impulsem.
5. Po ustawieniu kodu serwisowego można było przejść do programowania na nowo pilotów:
Cytat:
2.7 STAN SERWIS - WYŁĄCZENIE AWARYJNE
Wyłączenie serwisowe stosować przy każdorazowym oddawaniu pojazdu do serwisu celem naprawy lub przeglądu. Umożliwia to pozostawienie pilota z kluczami w stacji obsługi bez obawy wykonania przez nieuczciwego pracownika dodatkowego pilota, przypadkowego załączenia, centralnego zamykania - otwierania drzwi przy pracach serwisowych. Funkcja ta umożliwia również wyłączenie systemu w przypadku awarii pilota.
Wejście w stan serwisowy odbywa się po wprowadzeniu dwucyfrowego kodu (każda cyfra 1- 15), poprzez diodę LED oraz stacyjkę samochodu w następujący sposób (przykładowy kod pierwsza cyfra = 3 , druga cyfra = 11):
- włóż klucz do stacyjki (stacyjka wyłączona)
- włącz szybko PIĘĆ RAZY stacyjkę w stan zapłon (załącz-wyłącz, załącz-wyłącz, załącz-wyłącz, załącz-wyłącz, załącz-wyłącz). Czynność należy wykonać w czasie nie większym niż ok. 5 sekund.
- dioda LED zaczyna mrugać (pierwsza cyfra ) maksymalnie 15 impulsów
- załącz-wyłącz stacyjkę samochodu po TRZECIM IMPULSIE (w naszym przykładzie pierwsza
cyfra =3) powodując zatwierdzenie pierwszej cyfry
- dioda LED zaczyna mrugać (druga cyfra ) maksymalnie 15 impulsów
- załącz-wyłącz stacyjkę samochodu po JEDENASTYM IMPULSIE (w naszym przykładzie druga
cyfra = 11 ) powodując zatwierdzenie drugiej cyfry
Jeżeli w trakcie wprowadzenia kodu popełniliśmy błąd należy zatwierdzić przypadkowe cyfry, wyłączyć stacyjkę na co najmniej 6 sekund i rozpocząć procedurę od początku.
Stan serwis dioda LED sygnalizuje krótkimi impulsami.
Jeśli autoalarm wyposażony jest w syrenę z własnym zasilaniem to po wprowadzeniu kodu należy syrenę wyłączyć kluczykiem. Zamek mechaniczny umieszczony jest w obudowie syreny.
Wyjście ze stanu serwis odbywa się poprzez wprowadzenie kodu w identyczny sposób jak przedstawiono to powyżej oraz załączeniu syreny z własnym zasilaniem.
Cytat:
KASOWANIE I WGRYWANIE PILOTÓW
Znając kod serwisowy autoalarmu można wykasować i wgrać nowe piloty. Autoalarm maksymalnie może pamiętać 4 piloty. Wgranie nowego pilota powoduje automatyczne skasowanie wszystkich pozostałych wcześniej zakodowanych pilotów. Dlatego należy w chwili wgrywania nowego pilota posiadać wszystkie pozostałe piloty z danego zestawu. Procedurę wgrywania i kasowania pilotów należy wykonać w następujący sposób:
alarm wyłączony
wprowadź kod serwisowy według wcześniej opisanej procedury
po wejściu w stan serwis w ciągu 3 sekund załącz szybko 2.5 razy stacyjkę samochodu (załącz-wyłącz, załącz-wyłącz, załącz) stacyjka samochodu pozostanie w stanie załącz.
czekaj około 3 sekundy aż syrena wygeneruje jeden impuls i dioda LED zacznie mrugać. Autoalarm czeka na kody pilotów
naciśnij dwa razy duży klawisz pierwszego pilota. Syrena jednym impulsem potwierdzi wgranie pierwszego pilota
naciśnij dwa razy duży klawisz drugiego pilota. Syrena jednym impulsem potwierdzi wgranie drugiego pilota
naciśnij dwa razy duży klawisz trzeciego pilota. Syrena jednym impulsem potwierdzi wgranie trzeciego pilota
naciśnij dwa razy duży klawisz czwartego pilota. Syrena jednym impulsem potwierdzi wgranie czwartego pilota
syrena potwierdzi dwoma impulsami koniec wgrywania pilotów
wyłącz stacyjkę samochodu. Piloty zostaną zapamiętane.
Jeśli wgrywamy dwa piloty to po wgraniu drugiego pilota wyłączamy stacyjkę. Zapamiętanie pilotów zostanie potwierdzone dwoma impulsami syreny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda City ) Porady, problemy techniczne.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.