Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dominik_lu
Czytelnik
Dołączył: 26 Paź 2008 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zamość/Lubelskie Posiadane auto: HONDA CRV 2,0 2008R
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 26 Paź 2008, 23:13
Temat postu: Napęd 4X4 - kiedy to działa |
|
|
Witam
Od czerwca jestem bardzo szczęśliwym posiadaczem CRV'ki z 2001, praktycznie ostatni wypust, bo z listopada, ale nie o tym chce pisać. Mam do Was pytanie kiedy, lub w jakich warunkach załącza sie napęd na cztery koła?. Moje pytanie nasunęło sie dlatego, że ostatnio wyciągałem kolegę z podmokłej trawy. Przednie koła ślizgały się, ale tył sie nie załączył !!!. Czytałem na Waszym forum, żeby sprawdzić czy napęd działa podczas jazdy po kole na pisku. Tak też zrobiłem – chyba działa bo chyba piszczy sprzęgło hydrauliczne, wiec musze olej wymienić .
Ale może ktoś wie jak to jest z załączaniem tego napędu?.
Wielkie dzięki każdemu kto spróbuje mi rozjaśnić temat !!! |
|
Powrót do góry |
|
|
Slak
Czytelnik
Dołączył: 30 Lis 2008 Posty: 3
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 08 Gru 2008, 23:32
Temat postu: Re: ( Honda CR-V ) Napęd 4X4 - kiedy to działa |
|
|
Powinien załączyć się automatycznie po wystąpieniu poślizgu kół przednich. _________________ Honda CR-V |
|
Powrót do góry |
|
|
mlevelm
Debiutant
Dołączył: 27 Gru 2008 Posty: 10
Posiadane auto: cr-v 1999
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sob 27 Gru 2008, 12:23
Temat postu: Re: ( Honda CR-V ) Napęd 4X4 - kiedy to działa |
|
|
Jeśli tył jęczy to wszystko jest ok . Na tylnie koła nie jest przekazywana tak wielka moc aby orać trawę na wszystkie koła ale za pewne działa . A jęczy nie tylko z powodu starego oleju jak i dla tego że bardzo szybko zbiera się tam wilgoć bo 99% z nas kożysta z tego napędu raz w miesiącu , przypadkiem . Dla tego od czasu do czasu warto zrobić kilka kółek z kierownicą skręconą do oporu po to aby ten napęd chwile sobie popracował , rozgrzał się i odparował wilgoć . Robią tak na każdym przeglądzie tylko że na podnośniku . |
|
Powrót do góry |
|
|
kamil_vip
Debiutant
Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 45 Skąd jesteś (miejscowość / region): Pruszków k. Warszawy Posiadane auto: CR-V, 1999r, 2l benzyna/lpg
Piwa: 2/0
|
Wysłany: Nie 19 Wrz 2010, 19:04
Temat postu: Czy da się to zrobić manualnie ? |
|
|
Witam
Chciałbym móc w jakiś sposób załączyć sobie ten napęd manualnie.
Najlepiej gdyby się dało go włączać/wyłączać jakimś przełącznikiem, gdyby jednak się nie udało, to chociaż zrobienie go na stałe, tak aby non stop chodziło 4x4.
Często jeżdżę po średnio podmokłych terenach i wolałbym mieć pewność że chodzi 4x4.
Z góry dzięki za podpowiedzi
Kamil
Już wątek nieaktualny, potwierdziłem tylko swoje przypuszczenia, że nie da się tego wykonać (bynajmniej w żaden znany mi sposób) |
|
Powrót do góry |
|
|
dorcus
Czytelnik
Dołączył: 01 Maj 2012 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): zduńska wola Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Wto 01 Maj 2012, 14:55
Temat postu: Re: ( Honda CR-V ) Napęd 4X4 - kiedy to działa |
|
|
Nie wiem czy CRVka to wytrzyma ale skoro tył załącza się gdy nastąpi różnica w prędkości obrotowej kół przednich do tylnych o 2,5% to może na jedną oś dać felgi o innej średnicy np. 16 lub 17. |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Wto 01 Maj 2012, 14:55
Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
ALTUS
Debiutant
Dołączył: 26 Kwi 2012 Posty: 34 Skąd jesteś (miejscowość / region): Oświęcim Posiadane auto: Honda CR-V, 2000 r.
Piwa: 3/1
|
Wysłany: Sro 02 Maj 2012, 11:35
Temat postu: Re: ( Honda CR-V ) Napęd 4X4 - kiedy to działa |
|
|
mlevelm napisał: | Jeśli tył jęczy to wszystko jest ok . Na tylnie koła nie jest przekazywana tak wielka moc aby orać trawę na wszystkie koła ale za pewne działa . . |
Nie działa! Jeśli na śliskiej trawie buksowały koła przednie to tył też powinien ślizgać. Jeśli tył już się załączy, to koła kręcą się z taką samą prędkością co przód. Kilkukrotnie holowałem na śliskim mojego Jumpera, wyciągałem z budowy (zimą) Ducato, ok. 300 m. Było na tyle stromo i ślisko, że Ducato na zimówkach nie mógł wyjechać. W CR-V cały czas ciągnął tył razem z przodem.
Jeśli chodzi o stały 4x4 nie jest możliwy z racji braku dyferencjału międzyosiowego. Bez niego, dochodziłoby do zbyt dużych naprężeń w układzie napędowym w przypadku jazdy po asfalcie, ponieważ występują różnice w prędkości osi przedniej i tylnej (zakręty). Z mojego doświadczenia (ok. 150 tyś. km CR-V) tył dołącza się dosyć sprawnie przy niskich prędkościach. Przy większych, podczas ostrego przyspieszania, często dochodzi do zerwania przyczepności tylko jednego koła przedniego (jak w zwykłym przednionapędowym), wtedy nie załącza się tył, a szkoda.
Jeśli jeździsz często po śliskiej nawierzchni, to póki nie buksujesz przednimi kołami, to nasz wystarczającą przyczepność. Jeśli dołączy Ci się tył i nie będziesz w stanie podjechać pod jakąś górkę, to jedyny sposób to zmiana opon na bardziej terenowe. No albo na auto terenowe
pozdro |
|
Powrót do góry |
|
|
Axit
Dyskutant
Dołączył: 27 Wrz 2012 Posty: 57 Skąd jesteś (miejscowość / region): Stalowa Wola/Podkarpacie Posiadane auto: CRV II, JAZZ 1.4
Piwa: 0/2
|
Wysłany: Czw 27 Wrz 2012, 22:47
Temat postu: Re: ( Honda CR-V ) Napęd 4X4 - kiedy to działa |
|
|
Kolego to co piszesz tyczy sie 90% aut terenowych ( na wlaczonym 4x4 nie wolno jezdzic po czarnym) Jedynie Jeep ze skrzynia Fulltime moze i subaru ( oraz inne z centralnym dyfrem)
Ostatnio zmieniony przez Axit dnia Wto 06 Lis 2012, 20:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
ALTUS
Debiutant
Dołączył: 26 Kwi 2012 Posty: 34 Skąd jesteś (miejscowość / region): Oświęcim Posiadane auto: Honda CR-V, 2000 r.
Piwa: 3/1
|
Wysłany: Nie 30 Wrz 2012, 20:51
Temat postu: Re: ( Honda CR-V ) Napęd 4X4 - kiedy to działa |
|
|
Cytat: |
Kolego to co piszesz tyczy sie 90% aut terenowych ( na wlaczonym 4x4 nie wolno jezdzic po czarnym) Jedynie Jeep ze skrzynia Fulltime moze i subaru ( oraz inne z centralnym dyfrem) |
Dlatego właśnie piszę, że nie można w CRV zrobić stałego, czy ręcznie dołączanego tyłu. Natomiast, tak jak piszesz stały napęd na 4 koła ma sporo aut - zwykle nie terenowych - Audi ze swoim quattro i to nie we wszystkich modelach, BMW ma xdrive, Toyota RAV 4 a także stara Łada Niva (ta w terenie idzie niezwykle dzielnie).
Wracając do CRV, jest prosty sposób sprawdzenia tylnego napędu wg książki serwisowej. Przede wszystkim skuteczny, gdyż sprawdza nie tylko czy tył dołącza się ale również czy jest na tylnych kołach moment obrotowy. Auto na podnośnik (wszystkie koła w powietrzu) silnik pracuje na wolnych obrotach, włączamy jedynkę i puszczamy sprzęgło. koła tylne kręcą się - to jeszcze nie dowód, że jest na nich wystarczający moment obrotowy. Teraz szybko i w miarę mocno zaciągamy ręczny, silnik powinien natychmiast zgasnąć. W przypadku automatu, dajemy na "D" i to samo z ręcznym, tu silnik powinien zgasnąć po kilku sekundach (nie pamiętam ile ale gdzieś na forum pisałem o tym). Sposoby typu: kręć kółka i słuchaj czy wyje lub piszczy są niemiarodajne - nie potwierdzają, czy jest moment na tylnej osi.
pozdro
ALTUS |
|
Powrót do góry |
|
|
Axit
Dyskutant
Dołączył: 27 Wrz 2012 Posty: 57 Skąd jesteś (miejscowość / region): Stalowa Wola/Podkarpacie Posiadane auto: CRV II, JAZZ 1.4
Piwa: 0/2
|
Wysłany: Wto 02 Paź 2012, 19:02
Temat postu: Re: ( Honda CR-V ) Napęd 4X4 - kiedy to działa |
|
|
Mnie tylko kolego chodzi o sam mechanizm załączania się kół tylnych. Kiedy i dlaczego to juz wiem tylko JAK?
Czy komputer odbiera sygnał elektryczny ( elektroniczny) powiedzmy z czujnika ABS ( u mnie brak ABSU)
Chodzi mi o to co daje implus i do czego ten impuls idzie oraz co dokładnie powoduje załączenie się wału napędowego na tył. |
|
Powrót do góry |
|
|
ALTUS
Debiutant
Dołączył: 26 Kwi 2012 Posty: 34 Skąd jesteś (miejscowość / region): Oświęcim Posiadane auto: Honda CR-V, 2000 r.
Piwa: 3/1
|
Wysłany: Wto 02 Paź 2012, 22:48
Temat postu: Re: ( Honda CR-V ) Napęd 4X4 - kiedy to działa |
|
|
A nie nie, żadnej elektroniki - na szczęście nie ma co się psuć. tylko czysta mechanika z hydrauliką.
W obudowie tylnego mostu są dwie małe pompy oleju. Jedną napędza wał napędowy, drugą - tylne koła. Jeśli koła przednie i tylne poruszają się z tą samą prędkością, to obie pompki wytwarzają takie same ciśnienie. System jest tak zaprojektowany, że ciśnienie z obu pomp równoważy się przez co nie wytwarza żadnej siły. Jeśli koła przednie kręcą się a tylne stoją, jest różnica w ciśnieniu i powstaje siła, która jest wykorzystywana do uruchomienia specjalnego sprzęgła. To sprzęgło łączy wał napędowy z tylnym mostem i koła tylne zaczynają być napędzane. ...Tak w bardzo schematycznym skrócie. Te "Japońce" to mają łeb.
Ciekawy jest fakt, że gdy na śliskiej nawierzchni zaciągniesz ręczny hamulec do zablokowania kół), tak samo powstaje różnica w ciśnieniu pomp, co spowoduje sprzęgnięcie obu osi. W tym wypadku koła przednie zostaną zahamowane przez wał napędowy. Czyli koniec "kręcenia bączków" na ręcznym zimą. Na ręcznym dochodzi do poślizgu 4 kół, można wyciąć w krawężnik lub w drzewo
pozdro
ALTUS |
|
Powrót do góry |
|
|
Axit
Dyskutant
Dołączył: 27 Wrz 2012 Posty: 57 Skąd jesteś (miejscowość / region): Stalowa Wola/Podkarpacie Posiadane auto: CRV II, JAZZ 1.4
Piwa: 0/2
|
Wysłany: Sro 03 Paź 2012, 10:12
Temat postu: Re: ( Honda CR-V ) Napęd 4X4 - kiedy to działa |
|
|
i o to mi chodziło. Dzięki. |
|
Powrót do góry |
|
|
DPSanok
Debiutant
Dołączył: 30 Paź 2012 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość / region): Sanok Posiadane auto: CR-V 2007 2.0, automat, Exe.
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Wto 30 Paź 2012, 00:42
Temat postu: Re: ( Honda CR-V ) Napęd 4X4 - kiedy to działa |
|
|
Kolego ALTUS,
Również od niedawna jestem posiadaczem CR-V 2007 (benz, automat). Jak ma się sprawa napędu 4x4 z VSA. Ten system chyba hamuje koło, które nadmiernie się kręci dzięki temu moc jest przenoszona na inne koła, czy dobrze rozumuję? Kiedy wyłączać VSA a kiedy używać? Jak to jest np. jadąc na narty w zimie i jadąc w zaspach (tak często u siebie mam) wyłączać VSA czy nie?
Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
Pean
Debiutant
Dołączył: 30 Paź 2012 Posty: 48 Skąd jesteś (miejscowość / region): PL Posiadane auto: CRV III 2,0 i-vtec
Piwa: 2/0
|
Wysłany: Wto 30 Paź 2012, 12:56
Temat postu: Re: ( Honda CR-V ) Napęd 4X4 - kiedy to działa |
|
|
Mam co prawda CRV III w manualu, ale u mnie VSA nie blokuje działania włączania się tylnego napędu, co sprawdzałem na śniegu. Włacza sie zarówno z włączonym jak i wyłaczonym VSA ( w tym przypadku znacznie szybciej )W skład VSA nie wchodzi tylko TC ( kontrola trakcji ), ale również ESP ( stabilizacja toru jazdy ). Bezsensem jest więc wyłaczanie VSA. Można go wyłaczyć jezeli jedziemy w łancuchach albo w celu wykopania się ze śniegu.
Na marginesie można dodać, ze cr-v IV generacji ma już 4x4 typowo elektroniczne ( tył dołączany jest poprzez sprzęgło sterowane silnikiem elektrycznym ). Sygnał do właczenia daje komp na podstawie danych z czujników sytsemu VSA. Ma to działać ponoc szybciej, ale pewnie będzie bardziej zawodne. Ostatnio znajomemu wysiadł taki układ w Fordzie Kuga, bo elektronika dostała wilgoci i zblokowało mu tył na stałe. Chyba jednak poczciwa hydraulika jest lepsza, nawet jeżeli okresowo trzeba zmieniac olej w dyfrze... |
|
Powrót do góry |
|
|
DPSanok
Debiutant
Dołączył: 30 Paź 2012 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość / region): Sanok Posiadane auto: CR-V 2007 2.0, automat, Exe.
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Wto 30 Paź 2012, 13:11
Temat postu: Re: ( Honda CR-V ) Napęd 4X4 - kiedy to działa |
|
|
Dzięki za odpowiedź, a dlaczego pytam? Ostatnio oglądałem sporo filmików z jazdy "w terenie" naszymi cr-v i założyłem sobie w głowie sytuację kiedy np. prawe przednie koło i tylne lewe obraca się w błocie. Jak wtedy zachowa się VSA? czy nie powinien przyhamować tych kół do dało by moment obrotowy na kołach które się nie obracają? Dla komputera to przecież jakiś rodzaj poślizgu (czyli niewłaściwego toru jazdy) Przy wyłączonym VSA teoretycznie można tak stać do - wiadomo jakiej śmierci, ale czy VSA coś z tym zrobi? Takie teoretyczne pytanie mi się nasunęło.
Wymiana oleju w tylnym moście nie stanowi problemu po tym co wyczytałem i pooglądałem, też myślę, że lepsze to od elektroniki.
Na razie pozdrawiam choć pewnie będę miał jeszcze do Ciebie parę pytań |
|
Powrót do góry |
|
|
Pean
Debiutant
Dołączył: 30 Paź 2012 Posty: 48 Skąd jesteś (miejscowość / region): PL Posiadane auto: CRV III 2,0 i-vtec
Piwa: 2/0
|
Wysłany: Wto 30 Paź 2012, 13:42
Temat postu: Re: ( Honda CR-V ) Napęd 4X4 - kiedy to działa |
|
|
VSA działa w przypadku poślizgów bocznych i to tylko przy określonej prędkości. W jego skład wchodzi czujnik odchylenia. Przy wolnej jeździe w terenie raczej nie zadziała.
A z własnych obserwacji po jeździe po śniegu nie zauwazyłem, żeby VSA kolidował z napędem 4x4.
Pozdr |
|
Powrót do góry |
|
|
DPSanok
Debiutant
Dołączył: 30 Paź 2012 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość / region): Sanok Posiadane auto: CR-V 2007 2.0, automat, Exe.
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 01 Lis 2012, 01:10
Temat postu: Re: ( Honda CR-V ) Napęd 4X4 - kiedy to działa |
|
|
No nie wiem jak działa VSA dokładnie kolego. Ale na YT widziałem filmiki jak samochody jadą przez takie "muldy" gdzie dwa kołą są w powietrzu więc teoretycznie mechanizm różnicowy nie da żadnej mocy na koła stojące na gruncie a jednak samochody jadą (no chyba że mają blokadę jak mój przyjaciel w Terrano) Myślałem, że w naszych CR-V będzie tak, że komputer zahamuje kołą w powietrzu i napędzi te na gruncie (wiesz o co chodzi). ale nie wiem - zobaczy się. Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
Pean
Debiutant
Dołączył: 30 Paź 2012 Posty: 48 Skąd jesteś (miejscowość / region): PL Posiadane auto: CRV III 2,0 i-vtec
Piwa: 2/0
|
Wysłany: Czw 01 Lis 2012, 12:30
Temat postu: Re: ( Honda CR-V ) Napęd 4X4 - kiedy to działa |
|
|
CR-V nie ma żadnych blokad, ani mechanicznych ani elektronicznych. AWD jest realizowane przez dwie proste pompy hydrauliczne jak to opisał kol. ALTUS. VSA nie działa przy wolnej jeździe terenowej na wprost i w ogóle jego zadaniem nie jest wspomaganie jazdy terenowej a utrzymanie samochodu przy większych prędkościach przy jeździe po łuku ( realizuje to przez dohamowanie poszególnych kół, a nie zwiększanie mocy na innych kołach). Zauważ, że takie zabawy terenowe można robić z CR-V I i II-generacji, które nie posiadały VSA ( często nawet ABS-u ).
Pozdrawiam. |
|
Powrót do góry |
|
|
DPSanok
Debiutant
Dołączył: 30 Paź 2012 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość / region): Sanok Posiadane auto: CR-V 2007 2.0, automat, Exe.
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 05 Gru 2012, 20:54
Temat postu: Re: ( Honda CR-V ) Napęd 4X4 - kiedy to działa |
|
|
Kolego Pean
Masz rację co do blokad, ale wrócę do działania VSA w mojej CR-V. Sprawdziłem dzisiaj na lodzie ze nie za bardzo masz rację. Bardziej spełniły się moje oczekiwania a mianowicie VSA działa nawet przy ruszaniu - czyli gaz w dechę, kontrolka VSA mruga a koła są przyhamowywane (co słychać tak jak ABS). Autko całkiem ładnie rusza (działa jak TSA czy jakiś tam podobny skrót w Octavii) natomiast po wyłączeniu VSA koła pięknie się obracają a autko prawie stoi w miejscu i można szaleć do woli . Jeszcze jedno, przy ostrym skręcie na skrzyżowaniu też mnie wspomógł o czym nie omieszkał mnie poinformować na tablicy rozdzielczej
Co do tylnego napędu to czy nie ma tam przypadkiem sprzęgła wielopłytkowego, które w skutek poślizgu rozgrzewa się zwiększając docisk i tak przenosi moment? W sumie muszę to posprawdzać bo mogę się mylić i są jakieś pompy tylko nie bardzo na razie rozumie gdzie one są i co je załącza?
Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
ramzi31
Stały Bywalec
Dołączył: 31 Paź 2012 Posty: 113 Skąd jesteś (miejscowość / region): SIEDLCE Posiadane auto: CRV RDII 2.0 2003
Piwa: 6/0
|
Wysłany: Sob 08 Gru 2012, 17:53
Temat postu: Re: ( Honda CRV ) Napęd 4X4 - kiedy to działa |
|
|
Pytanie odnośnie napędu.
Skoro CRV na sprzęgło wiskotyczne - czy jak zastosował bym olej o lepszej lepkości o gęstości od oryginalnego oleju do mostu tylnego to napęd cały czas by sobie działał ??
W sumie i tak CRV ma mechanizm różnicowy więc nie powinno w niczym przeszkadzać stały napęd na 4x4 _________________ RAMZES |
|
Powrót do góry |
|
|
Pean
Debiutant
Dołączył: 30 Paź 2012 Posty: 48 Skąd jesteś (miejscowość / region): PL Posiadane auto: CRV III 2,0 i-vtec
Piwa: 2/0
|
Wysłany: Pon 10 Gru 2012, 18:16
Temat postu: Re: ( Honda CR-V ) Napęd 4X4 - kiedy to działa |
|
|
DPSanok napisał: | Kolego Pean
VSA działa nawet przy ruszaniu - czyli gaz w dechę, kontrolka VSA mruga a koła są przyhamowywane (co słychać tak jak ABS). Autko całkiem ładnie rusza (działa jak TSA czy jakiś tam podobny skrót w Octavii) natomiast po wyłączeniu VSA koła pięknie się obracają a autko prawie stoi w miejscu i można szaleć do woli .
Pozdrawiam |
To nie VSA, ale TC ( Track Control ) przyhamowywuje koła w trakcie ruszania.
Kolego ramzi31 nie obraź się, ale piszesz totalne bzdury. Przeczytaj wątek od początku. W CR-V od I do III generacji nie ma sprzęgła wiskotycznego. Pomysł z olejem pozostawię bez komentarza. Na marginesie: CR-V nie ma centralnego mechanizmu różnicowego niezbędnego do napędu stałego na asfalcie! |
|
Powrót do góry |
|
|
maciasss
Czytelnik
Dołączył: 27 Sty 2013 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): łódź Posiadane auto: Honda CR-V
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 27 Sty 2013, 21:40
Temat postu: napęd 4x4 |
|
|
jak sprawdzić czy samochód ma napęd 4x4???posiadam honde cr-v 2.4i vtec 2004 rok, sprowadzona ze stanów zjednoczonych, chciałbym się dowiedzieć czy mój samochód posiada taki napęd, choć do tej pory nie interesowało mnie to |
|
Powrót do góry |
|
|
Rasoir16
Debiutant
Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 15 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kasina Wielka Posiadane auto: CR-V '97
Piwa: 0/1
|
|
Powrót do góry |
|
|
maciasss
Czytelnik
Dołączył: 27 Sty 2013 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): łódź Posiadane auto: Honda CR-V
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 28 Sty 2013, 08:38
Temat postu: czy samochód ma napęd |
|
|
auto jest w automacie |
|
Powrót do góry |
|
|
Rasoir16
Debiutant
Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 15 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kasina Wielka Posiadane auto: CR-V '97
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Pon 28 Sty 2013, 23:32
Temat postu: Re: ( Honda CR-V ) Napęd 4X4 - kiedy to działa |
|
|
To "rzuć" się w jakąś możliwą zaspę i zobacz czy wyjedziesz |
|
Powrót do góry |
|
|
DPSanok
Debiutant
Dołączył: 30 Paź 2012 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość / region): Sanok Posiadane auto: CR-V 2007 2.0, automat, Exe.
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 30 Sty 2013, 20:24
Temat postu: Re: czy samochód ma napęd |
|
|
maciasss napisał: | auto jest w automacie |
1. Kolego, z tego co wiem wszystkie CR-V do tej pory były 4x4 dopiero teraz wprowadzili możliwość wyboru napędu tylko na przednią oś (najnowszy model).
2. Podjedź na parking ze śniegiem / lodem i gaz - na pewno poczujesz ze załącza się tył - ostatecznie popatrz na tylne koło (lub poproś kogoś) - ja otworzyłem drzwi i widziałem jak tylne koło wpada w poślizg ( oczywiście wyłącz VSA)
3. Też mam automat.
Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
DPSanok
Debiutant
Dołączył: 30 Paź 2012 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość / region): Sanok Posiadane auto: CR-V 2007 2.0, automat, Exe.
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 30 Sty 2013, 20:33
Temat postu: Re: ( Honda CR-V ) Napęd 4X4 - kiedy to działa |
|
|
Pean napisał: | DPSanok napisał: | Kolego Pean
VSA działa nawet przy ruszaniu - czyli gaz w dechę, kontrolka VSA mruga a koła są przyhamowywane (co słychać tak jak ABS). Autko całkiem ładnie rusza (działa jak TSA czy jakiś tam podobny skrót w Octavii) natomiast po wyłączeniu VSA koła pięknie się obracają a autko prawie stoi w miejscu i można szaleć do woli .
Pozdrawiam |
To nie VSA, ale TC ( Track Control ) przyhamowywuje koła w trakcie ruszania.
Kolego ramzi31 nie obraź się, ale piszesz totalne bzdury. Przeczytaj wątek od początku. W CR-V od I do III generacji nie ma sprzęgła wiskotycznego. Pomysł z olejem pozostawię bez komentarza. Na marginesie: CR-V nie ma centralnego mechanizmu różnicowego niezbędnego do napędu stałego na asfalcie! |
Kolego - ja mam tylko przycisk VSA po wyłączeniu którego samochód ślizga się wszystkimi kołami na śniegu a właściwie na lodzie bo moje Dunlopy Grandtrek SJ6 to najlepsze zimówki na jakich jeździłem po śniegu (choć na deszczu nie są już takie pewne - ale takie chciałem - typowe miękkie zimówki z niskim indeksem - mieszkam w Bieszczadach a samochód jedzie jak czołg)
W każdym razie czy to VSA czy TC to jest to "spięte" pod jeden wyłącznik - zwał jak zwał - grunt że działa!
Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
bohrcinek
Debiutant
Dołączył: 07 Lut 2013 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: Mazda 626GF
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sob 09 Lut 2013, 10:24
Temat postu: Re: ( Honda CR-V ) Napęd 4X4 - kiedy to działa |
|
|
Witam wszystkich raz jeszcze. W innym wątku
[url]http://honda.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=176681
pytałem Szanowne Koleżanki i Kolegów o bezpieczeństwo samoczynnego dołączenia się tyłu. W tym wątku pozwolę sobie więc zapytać o coś takiego - czy napęd w CR-V II działa na biegu wstecznym? Widziałem filmiki na YT na których ewidentnie widać, że tak, natomiast znajomy twierdzi, że właściciel od którego kupował swoje auto przestrzegał go, że w tej generacji już nie działa... Jak jest naprawdę? I pytanie ogólne - czy rzeczywiście widzicie, w porównaniu do Waszych poprzednich samochodów 2WD poprawę właściwości trakcyjnych i większą pewność w lekkim błocie, śniegu? Czy raczej mamy do czynienia z bardzo ładnym, niezawodnym ale tylko podniesionym autem?[/url] |
|
Powrót do góry |
|
|
mk64
Debiutant
Dołączył: 21 Kwi 2012 Posty: 29 Skąd jesteś (miejscowość / region): CTR Posiadane auto: Honda CR-V 3
Piwa: 0/4
|
Wysłany: Sob 09 Lut 2013, 18:37
Temat postu: Re: ( Honda CR-V ) Napęd 4X4 - kiedy to działa |
|
|
Moja ulica ulica jest nieutwardzona i kiedy ostatnio nastała odwilż, zamieniła się w głębokie błoto. Tylko ja wjeżdżałem bez problemu. Pozostali mieszkańcy swoimi przednionapędówkami albo w ogóle nie wjeżdżali, albo z pomocą "osób trzecich". |
|
Powrót do góry |
|
|
DPSanok
Debiutant
Dołączył: 30 Paź 2012 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość / region): Sanok Posiadane auto: CR-V 2007 2.0, automat, Exe.
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 10 Lut 2013, 00:06
Temat postu: Re: ( Honda CR-V ) Napęd 4X4 - kiedy to działa |
|
|
bohrcinek napisał: | Witam wszystkich raz jeszcze. W innym wątku
[url]http://honda.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=176681
pytałem Szanowne Koleżanki i Kolegów o bezpieczeństwo samoczynnego dołączenia się tyłu. W tym wątku pozwolę sobie więc zapytać o coś takiego - czy napęd w CR-V II działa na biegu wstecznym? Widziałem filmiki na YT na których ewidentnie widać, że tak, natomiast znajomy twierdzi, że właściciel od którego kupował swoje auto przestrzegał go, że w tej generacji już nie działa... Jak jest naprawdę? I pytanie ogólne - czy rzeczywiście widzicie, w porównaniu do Waszych poprzednich samochodów 2WD poprawę właściwości trakcyjnych i większą pewność w lekkim błocie, śniegu? Czy raczej mamy do czynienia z bardzo ładnym, niezawodnym ale tylko podniesionym autem?[/url] |
Jak mk64 - kolego jeżdżę Civic (mój), Accord (ojca) i firmowe Octavia, Astra, Leganza, Logan, Traffic, Iveco Daily, WV LT35, i powiem Ci szczerze - nawet nie ma co porównywać. Ja w swojej CR-V mam obecnie założone Dunlopy Grandtrek SJ6, mieszkam w Bieszczadach i dla zabawy specjalnie wjeżdżam w zaspy czy śnieg - 4x4 (nie tylko cr-v) jak umiesz posługiwać się gazem wyjedzie "wszędzie". Osobiście jestem zachwycony i mimo mankamentów jazda na narty tym samochodem to czysta przyjemność - zwłaszcza jak inni się męczą a Ty spokojnie gaz i tył pomaga jechać. ps. to nie jest auto terenowe - nie ma się co oszukiwać ale warunki poza drogą czy zaśnieżony parking pod wyciągiem, wysokie krawęzniki, nieodśnieżone chodniki pod przedszkolem to po prostu pikuś. POZDRAWIAM - w przyszłości tylko 4x4 (i niech sobie pali trochę więcej) - w zimie jedzie się jak czołgiem i tyle - grunt to dobre miękkie opony - indeks do 160 km/h. |
|
Powrót do góry |
|
|
bohrcinek
Debiutant
Dołączył: 07 Lut 2013 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: Mazda 626GF
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 10 Lut 2013, 19:30
Temat postu: Re: ( Honda CR-V ) Napęd 4X4 - kiedy to działa |
|
|
Ok, dzięki za spostrzeżenia, ale co z tym działaniem na wstecznym? Działa? |
|
Powrót do góry |
|
|
DPSanok
Debiutant
Dołączył: 30 Paź 2012 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość / region): Sanok Posiadane auto: CR-V 2007 2.0, automat, Exe.
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 10 Lut 2013, 19:48
Temat postu: Re: ( Honda CR-V ) Napęd 4X4 - kiedy to działa |
|
|
bohrcinek napisał: | Ok, dzięki za spostrzeżenia, ale co z tym działaniem na wstecznym? Działa? |
A dlaczego ma nie działać? Ja mam CR-V III ale chodzi o różnicę prędkości kół na osi przedniej i tylnej, jeśli jest większa niż 40% to się załącza tył. Co za różnica czy w przód czy w tył? Przypadek z dzisiaj: zajechałem na parking pod wyciągiem (w Weremieniu dla ścisłości) i trzeba było stanąć tak, że samochód był z górki - teraz wyobraź sobie sytuację jaki był by sens posiadania samochodu 4x4 gdyby próbując wyjechać na wstecznym z takiego miejsca parkingowego działał mi tylko przedni napęd ?? Nie ważne czy w przód czy w tył ma mi dołączyć tylną oś i kropka. Pozdrawiam.
ps. wyjechałem oczywiście bez problemu |
|
Powrót do góry |
|
|
bohrcinek
Debiutant
Dołączył: 07 Lut 2013 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: Mazda 626GF
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 11 Lut 2013, 09:29
Temat postu: Re: ( Honda CR-V ) Napęd 4X4 - kiedy to działa |
|
|
Ok, dzięki za odpowiedź i gratuluję skuteczności napędu;) Pytanie zadałem, bo o sytuacji "nie działania' mówił mi właściciel CR-V'ki... Ostrzegał go przed tym poprzedni właściciel, a i on sam narzekał, że tak się musi ustawiać i parkować w trudnych warunkach, żeby z opresji mógł wyjechać przodem! To są jego autentyczne słowa! |
|
Powrót do góry |
|
|
Pean
Debiutant
Dołączył: 30 Paź 2012 Posty: 48 Skąd jesteś (miejscowość / region): PL Posiadane auto: CRV III 2,0 i-vtec
Piwa: 2/0
|
Wysłany: Pon 11 Lut 2013, 12:25
Temat postu: Re: ( Honda CR-V ) Napęd 4X4 - kiedy to działa |
|
|
Może ten gostek nigdy nie zauwazył dołaczania się tyłu? Jest to o tyle utrudnione, że ruszajac do tyłu trudniej zerwać przyczepnośc przednich kół, co jest warunkiem zadziałania tyłu, no i na tył ( zawsze tylko jedno koło, którego mógł nie widzieć ) trafia tylko max. 30 proc. mocy, ale napęd dołącza sie hydraulicznie na skutek róznicy ciśnień w pompach i w przód i w tył.
ps. Co do obecności sprzęgła wiskotycznego w CRV nie podejmuję dalszej polemiki, bo CRV go po prostu nie ma. Sprzęgło wiskotyczne to sprzęgło lepkościowe. CRV ma natomioast sprzęgło wielopłytkowe dociskowe. |
|
Powrót do góry |
|
|
bohrcinek
Debiutant
Dołączył: 07 Lut 2013 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: Mazda 626GF
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 11 Lut 2013, 15:40
Temat postu: Re: ( Honda CR-V ) Napęd 4X4 - kiedy to działa |
|
|
Pean
dzięki za konkretną wypowiedź. Może rzeczywiście znajomy nie zauważył dołączenia się tyłu. No więc coraz bardziej mnie zaczyna ciekawić ten samochód. |
|
Powrót do góry |
|
|
DPSanok
Debiutant
Dołączył: 30 Paź 2012 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość / region): Sanok Posiadane auto: CR-V 2007 2.0, automat, Exe.
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 11 Lut 2013, 21:29
Temat postu: Re: ( Honda CR-V ) Napęd 4X4 - kiedy to działa |
|
|
Sprawdzone dzisiaj organoleptycznie na lodzie - NA WSTECZNYM NAPĘD TYLNEJ OSI SIĘ ZAŁĄCZA ! Otwarte drzwi i gaz na maxa Jak zresztą wcześniej pisałem Pozdrawiam ! |
|
Powrót do góry |
|
|
DPSanok
Debiutant
Dołączył: 30 Paź 2012 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość / region): Sanok Posiadane auto: CR-V 2007 2.0, automat, Exe.
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 11 Lut 2013, 21:35
Temat postu: Re: ( Honda CR-V ) Napęd 4X4 - kiedy to działa |
|
|
Pean napisał: | Może ten gostek nigdy nie zauwazył dołaczania się tyłu? Jest to o tyle utrudnione, że ruszajac do tyłu trudniej zerwać przyczepnośc przednich kół, co jest warunkiem zadziałania tyłu, no i na tył ( zawsze tylko jedno koło, którego mógł nie widzieć ) trafia tylko max. 30 proc. mocy, ale napęd dołącza sie hydraulicznie na skutek róznicy ciśnień w pompach i w przód i w tył.
ps. Co do obecności sprzęgła wiskotycznego w CRV nie podejmuję dalszej polemiki, bo CRV go po prostu nie ma. Sprzęgło wiskotyczne to sprzęgło lepkościowe. CRV ma natomioast sprzęgło wielopłytkowe dociskowe. |
Mi to dopiero trudno zerwać przyczepność automatem a w tył to już na lód musiałem wjechać. Jeśli chodzi o sprzęgło to wcześniej może pisałem o wiskotycznym ale wcale się nie upieram - wielopłytkowe na pewno jest w tylnym moście i pewnie, ze masz racje co do tych pomp - nie zagłębiałem się w ten temat. Grunt że Hania jedzie jak na oszalała w każdych warunkach Pozdrawiam ! |
|
Powrót do góry |
|
|
querk
Czytelnik
Dołączył: 01 Lip 2013 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): Żory Posiadane auto: honda cr-v executive 2,2 2006
Piwa: 0/0
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pean
Debiutant
Dołączył: 30 Paź 2012 Posty: 48 Skąd jesteś (miejscowość / region): PL Posiadane auto: CRV III 2,0 i-vtec
Piwa: 2/0
|
Wysłany: Pon 08 Lip 2013, 10:44
Temat postu: Re: film jak działa VSA |
|
|
Tak zadziała TC w kazdym samochodzie z napędem na 1 oś., a nie tylko w CR-V |
|
Powrót do góry |
|
|
querk
Czytelnik
Dołączył: 01 Lip 2013 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): Żory Posiadane auto: honda cr-v executive 2,2 2006
Piwa: 0/0
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pean
Debiutant
Dołączył: 30 Paź 2012 Posty: 48 Skąd jesteś (miejscowość / region): PL Posiadane auto: CRV III 2,0 i-vtec
Piwa: 2/0
|
Wysłany: Pon 08 Lip 2013, 14:30
Temat postu: Re: ( Honda CR-V ) Napęd 4X4 - kiedy to działa |
|
|
Nie rozumiem po co odsyłasz do lektury o tym jak działa VSA? Działa tak jak każde ESP. Na podanych przez Ciebie filmikach w CR-V-ce zadziałała kontrola trakcji ( TC), która jest elementem VSA - czyli przednia oś przestała się kręcić w miejscu i samochód mógł ruszyć. Nie wiem co to ma wspólnego z napędem 4x4 w CR-V? |
|
Powrót do góry |
|
|
Maxell
Debiutant
Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 18 Skąd jesteś (miejscowość / region): kieleckie Posiadane auto: cr-v 2007 i-CTDI
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 09 Lut 2014, 00:19
Temat postu: Re: ( Honda CR-V ) Napęd 4X4 - kiedy to działa |
|
|
przetestowałem vsa na oblodzonej drodze, predkość 40km/h i nagle gaz do dechy (czyli całkowita utrata przyczepności), a więc bez vsa auto od razu przekręcało się bokiem jakby miało sam tylny napęd, a z włączonym vsa szło prosto jak po szynach. |
|
Powrót do góry |
|
|
Eryk1
Dyskutant
Dołączył: 30 Cze 2006 Posty: 78 Skąd jesteś (miejscowość / region): UK Posiadane auto: Frv 1.8 , Jazz Ge 2011 1.4
Piwa: 0/4
|
Wysłany: Nie 10 Sie 2014, 14:07
Temat postu: Re: ( Honda CR-V ) Napęd 4X4 - kiedy to działa |
|
|
A jak sprawdzic czy dziala napęd w trakcie zakupu auta latem? |
|
Powrót do góry |
|
|
toolpusher
Stały Bywalec
Dołączył: 29 Kwi 2011 Posty: 143 Skąd jesteś (miejscowość / region): Jasło Posiadane auto: Cr-V III Executive 2.2 I-DTEC 2010; Jazz Com Plus 1.4VTEC 2012
Piwa: 2/7
|
Wysłany: Pon 11 Sie 2014, 10:00
Temat postu: Re: ( Honda CR-V ) Napęd 4X4 - kiedy to działa |
|
|
Jedź na stację diagnostyczną i wjedź przednimi kołami na rolki. Jak cię wyrzuci to tył się załączył. _________________ --
Pozdrawiam
Piotr |
|
Powrót do góry |
|
|
jawesol
Czytelnik
Dołączył: 04 Mar 2016 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Handa CR-V
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pią 04 Mar 2016, 12:57
Temat postu: Re: ( Honda CR-V ) Napęd 4X4 - kiedy to działa |
|
|
Cześć, posiadam Hondę CR-V II.
Mam pytanie czy takie zachowanie układu napędowego jest właściwe:
Auto na podnośniku (wszystkie koła w powietrzu) silnik pracuje na wolnych obrotach, włączam jedynkę i puszczamy sprzęgło.
Wszystkie 4 koła kręcą się - czy w takim przypadku powinny kręcić się 4 koła w powietrzu? |
|
Powrót do góry |
|
|
grzegorznorge
Debiutant
Dołączył: 14 Paź 2012 Posty: 25 Skąd jesteś (miejscowość / region): Norwegia Posiadane auto: CRV 07 2.0l ; CRV 04 2.0l
Piwa: 0/3
|
Wysłany: Pią 04 Mar 2016, 16:54
Temat postu: Re: ( Honda CR-V ) Napęd 4X4 - kiedy to działa |
|
|
Normalne.
Prawidłowo to przód najpierw powinien się kręcić i chwilę później tylny napęd. |
|
Powrót do góry |
|
|
|