Honda

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Honda CR-V ) Napęd 4X4 - kiedy to działa


Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum HONDA Forum Strona Główna -> ( Honda CR-V ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dominik_lu

Czytelnik



Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Zamość/Lubelskie
Posiadane auto: HONDA CRV 2,0 2008R
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 26 Paź 2008, 23:13
Temat postu:

Napęd 4X4 - kiedy to działa


Witam
Od czerwca jestem bardzo szczęśliwym posiadaczem CRV'ki z 2001, praktycznie ostatni wypust, bo z listopada, ale nie o tym chce pisać. Mam do Was pytanie kiedy, lub w jakich warunkach załącza sie napęd na cztery koła?. Moje pytanie nasunęło sie dlatego, że ostatnio wyciągałem kolegę z podmokłej trawy. Przednie koła ślizgały się, ale tył sie nie załączył !!!. Czytałem na Waszym forum, żeby sprawdzić czy napęd działa podczas jazdy po kole na pisku. Tak też zrobiłem – chyba działa bo chyba piszczy sprzęgło hydrauliczne, wiec musze olej wymienić Wink.
Ale może ktoś wie jak to jest z załączaniem tego napędu?.
Wielkie dzięki każdemu kto spróbuje mi rozjaśnić temat Smile!!!
Powrót do góry
Slak

Czytelnik



Dołączył: 30 Lis 2008
Posty: 3


Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 08 Gru 2008, 23:32
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) Napęd 4X4 - kiedy to działa


Powinien załączyć się automatycznie po wystąpieniu poślizgu kół przednich.
_________________
Honda CR-V
Powrót do góry
mlevelm

Debiutant



Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 10

Posiadane auto: cr-v 1999
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 27 Gru 2008, 12:23
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) Napęd 4X4 - kiedy to działa


Jeśli tył jęczy to wszystko jest ok . Na tylnie koła nie jest przekazywana tak wielka moc aby orać trawę na wszystkie koła ale za pewne działa . A jęczy nie tylko z powodu starego oleju jak i dla tego że bardzo szybko zbiera się tam wilgoć bo 99% z nas kożysta z tego napędu raz w miesiącu , przypadkiem . Dla tego od czasu do czasu warto zrobić kilka kółek z kierownicą skręconą do oporu po to aby ten napęd chwile sobie popracował , rozgrzał się i odparował wilgoć . Robią tak na każdym przeglądzie tylko że na podnośniku .
Powrót do góry
gadu-gadu
kamil_vip

Debiutant



Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 45
Skąd jesteś (miejscowość / region): Pruszków k. Warszawy
Posiadane auto: CR-V, 1999r, 2l benzyna/lpg
Piwa: 2/0
Wysłany: Nie 19 Wrz 2010, 19:04
Temat postu:

Czy da się to zrobić manualnie ?


Witam

Chciałbym móc w jakiś sposób załączyć sobie ten napęd manualnie.

Najlepiej gdyby się dało go włączać/wyłączać jakimś przełącznikiem, gdyby jednak się nie udało, to chociaż zrobienie go na stałe, tak aby non stop chodziło 4x4.

Często jeżdżę po średnio podmokłych terenach i wolałbym mieć pewność że chodzi 4x4.


Z góry dzięki za podpowiedzi

Kamil

Już wątek nieaktualny, potwierdziłem tylko swoje przypuszczenia, że nie da się tego wykonać (bynajmniej w żaden znany mi sposób) Very Happy
Powrót do góry
dorcus

Czytelnik



Dołączył: 01 Maj 2012
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): zduńska wola
Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 01 Maj 2012, 14:55
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) Napęd 4X4 - kiedy to działa


Nie wiem czy CRVka to wytrzyma ale skoro tył załącza się gdy nastąpi różnica w prędkości obrotowej kół przednich do tylnych o 2,5% to może na jedną oś dać felgi o innej średnicy np. 16 lub 17.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Wto 01 Maj 2012, 14:55
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
ALTUS

Debiutant



Dołączył: 26 Kwi 2012
Posty: 34
Skąd jesteś (miejscowość / region): Oświęcim
Posiadane auto: Honda CR-V, 2000 r.
Piwa: 3/1
Wysłany: Sro 02 Maj 2012, 11:35
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) Napęd 4X4 - kiedy to działa


mlevelm napisał:
Jeśli tył jęczy to wszystko jest ok . Na tylnie koła nie jest przekazywana tak wielka moc aby orać trawę na wszystkie koła ale za pewne działa . .

Nie działa! Jeśli na śliskiej trawie buksowały koła przednie to tył też powinien ślizgać. Jeśli tył już się załączy, to koła kręcą się z taką samą prędkością co przód. Kilkukrotnie holowałem na śliskim mojego Jumpera, wyciągałem z budowy (zimą) Ducato, ok. 300 m. Było na tyle stromo i ślisko, że Ducato na zimówkach nie mógł wyjechać. W CR-V cały czas ciągnął tył razem z przodem.

Jeśli chodzi o stały 4x4 nie jest możliwy z racji braku dyferencjału międzyosiowego. Bez niego, dochodziłoby do zbyt dużych naprężeń w układzie napędowym w przypadku jazdy po asfalcie, ponieważ występują różnice w prędkości osi przedniej i tylnej (zakręty). Z mojego doświadczenia (ok. 150 tyś. km CR-V) tył dołącza się dosyć sprawnie przy niskich prędkościach. Przy większych, podczas ostrego przyspieszania, często dochodzi do zerwania przyczepności tylko jednego koła przedniego (jak w zwykłym przednionapędowym), wtedy nie załącza się tył, a szkoda.
Jeśli jeździsz często po śliskiej nawierzchni, to póki nie buksujesz przednimi kołami, to nasz wystarczającą przyczepność. Jeśli dołączy Ci się tył i nie będziesz w stanie podjechać pod jakąś górkę, to jedyny sposób to zmiana opon na bardziej terenowe. No albo na auto terenowe Smile
pozdro
Powrót do góry
Axit

Dyskutant



Dołączył: 27 Wrz 2012
Posty: 57
Skąd jesteś (miejscowość / region): Stalowa Wola/Podkarpacie
Posiadane auto: CRV II, JAZZ 1.4
Piwa: 0/2
Wysłany: Czw 27 Wrz 2012, 22:47
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) Napęd 4X4 - kiedy to działa


Kolego to co piszesz tyczy sie 90% aut terenowych ( na wlaczonym 4x4 nie wolno jezdzic po czarnym) Jedynie Jeep ze skrzynia Fulltime moze i subaru ( oraz inne z centralnym dyfrem)

Ostatnio zmieniony przez Axit dnia Wto 06 Lis 2012, 20:16, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
ALTUS

Debiutant



Dołączył: 26 Kwi 2012
Posty: 34
Skąd jesteś (miejscowość / region): Oświęcim
Posiadane auto: Honda CR-V, 2000 r.
Piwa: 3/1
Wysłany: Nie 30 Wrz 2012, 20:51
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) Napęd 4X4 - kiedy to działa


Cytat:

Kolego to co piszesz tyczy sie 90% aut terenowych ( na wlaczonym 4x4 nie wolno jezdzic po czarnym) Jedynie Jeep ze skrzynia Fulltime moze i subaru ( oraz inne z centralnym dyfrem)


Dlatego właśnie piszę, że nie można w CRV zrobić stałego, czy ręcznie dołączanego tyłu. Natomiast, tak jak piszesz stały napęd na 4 koła ma sporo aut - zwykle nie terenowych - Audi ze swoim quattro i to nie we wszystkich modelach, BMW ma xdrive, Toyota RAV 4 a także stara Łada Niva (ta w terenie idzie niezwykle dzielnie).
Wracając do CRV, jest prosty sposób sprawdzenia tylnego napędu wg książki serwisowej. Przede wszystkim skuteczny, gdyż sprawdza nie tylko czy tył dołącza się ale również czy jest na tylnych kołach moment obrotowy. Auto na podnośnik (wszystkie koła w powietrzu) silnik pracuje na wolnych obrotach, włączamy jedynkę i puszczamy sprzęgło. koła tylne kręcą się - to jeszcze nie dowód, że jest na nich wystarczający moment obrotowy. Teraz szybko i w miarę mocno zaciągamy ręczny, silnik powinien natychmiast zgasnąć. W przypadku automatu, dajemy na "D" i to samo z ręcznym, tu silnik powinien zgasnąć po kilku sekundach (nie pamiętam ile ale gdzieś na forum pisałem o tym). Sposoby typu: kręć kółka i słuchaj czy wyje lub piszczy są niemiarodajne - nie potwierdzają, czy jest moment na tylnej osi.
pozdro
ALTUS
Powrót do góry
Axit

Dyskutant



Dołączył: 27 Wrz 2012
Posty: 57
Skąd jesteś (miejscowość / region): Stalowa Wola/Podkarpacie
Posiadane auto: CRV II, JAZZ 1.4
Piwa: 0/2
Wysłany: Wto 02 Paź 2012, 19:02
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) Napęd 4X4 - kiedy to działa


Mnie tylko kolego chodzi o sam mechanizm załączania się kół tylnych. Kiedy i dlaczego to juz wiem tylko JAK?
Czy komputer odbiera sygnał elektryczny ( elektroniczny) powiedzmy z czujnika ABS ( u mnie brak ABSU)
Chodzi mi o to co daje implus i do czego ten impuls idzie oraz co dokładnie powoduje załączenie się wału napędowego na tył.
Powrót do góry
ALTUS

Debiutant



Dołączył: 26 Kwi 2012
Posty: 34
Skąd jesteś (miejscowość / region): Oświęcim
Posiadane auto: Honda CR-V, 2000 r.
Piwa: 3/1
Wysłany: Wto 02 Paź 2012, 22:48
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) Napęd 4X4 - kiedy to działa


A nie nie, żadnej elektroniki - na szczęście Smile nie ma co się psuć. tylko czysta mechanika z hydrauliką.
W obudowie tylnego mostu są dwie małe pompy oleju. Jedną napędza wał napędowy, drugą - tylne koła. Jeśli koła przednie i tylne poruszają się z tą samą prędkością, to obie pompki wytwarzają takie same ciśnienie. System jest tak zaprojektowany, że ciśnienie z obu pomp równoważy się przez co nie wytwarza żadnej siły. Jeśli koła przednie kręcą się a tylne stoją, jest różnica w ciśnieniu i powstaje siła, która jest wykorzystywana do uruchomienia specjalnego sprzęgła. To sprzęgło łączy wał napędowy z tylnym mostem i koła tylne zaczynają być napędzane. ...Tak w bardzo schematycznym skrócie. Te "Japońce" to mają łeb.
Ciekawy jest fakt, że gdy na śliskiej nawierzchni zaciągniesz ręczny hamulec do zablokowania kół), tak samo powstaje różnica w ciśnieniu pomp, co spowoduje sprzęgnięcie obu osi. W tym wypadku koła przednie zostaną zahamowane przez wał napędowy. Czyli koniec "kręcenia bączków" na ręcznym zimą. Na ręcznym dochodzi do poślizgu 4 kół, można wyciąć w krawężnik lub w drzewo Confused
pozdro
ALTUS
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
Axit

Dyskutant



Dołączył: 27 Wrz 2012
Posty: 57
Skąd jesteś (miejscowość / region): Stalowa Wola/Podkarpacie
Posiadane auto: CRV II, JAZZ 1.4
Piwa: 0/2
Wysłany: Sro 03 Paź 2012, 10:12
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) Napęd 4X4 - kiedy to działa


i o to mi chodziło. Dzięki.
Powrót do góry
DPSanok

Debiutant



Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 17
Skąd jesteś (miejscowość / region): Sanok
Posiadane auto: CR-V 2007 2.0, automat, Exe.
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 30 Paź 2012, 00:42
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) Napęd 4X4 - kiedy to działa


Kolego ALTUS,
Również od niedawna jestem posiadaczem CR-V 2007 (benz, automat). Jak ma się sprawa napędu 4x4 z VSA. Ten system chyba hamuje koło, które nadmiernie się kręci dzięki temu moc jest przenoszona na inne koła, czy dobrze rozumuję? Kiedy wyłączać VSA a kiedy używać? Jak to jest np. jadąc na narty w zimie i jadąc w zaspach (tak często u siebie mam) wyłączać VSA czy nie?
Pozdrawiam
Powrót do góry
Pean

Debiutant



Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 48
Skąd jesteś (miejscowość / region): PL
Posiadane auto: CRV III 2,0 i-vtec
Piwa: 2/0
Wysłany: Wto 30 Paź 2012, 12:56
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) Napęd 4X4 - kiedy to działa


Mam co prawda CRV III w manualu, ale u mnie VSA nie blokuje działania włączania się tylnego napędu, co sprawdzałem na śniegu. Włacza sie zarówno z włączonym jak i wyłaczonym VSA ( w tym przypadku znacznie szybciej )W skład VSA nie wchodzi tylko TC ( kontrola trakcji ), ale również ESP ( stabilizacja toru jazdy ). Bezsensem jest więc wyłaczanie VSA. Można go wyłaczyć jezeli jedziemy w łancuchach albo w celu wykopania się ze śniegu.

Na marginesie można dodać, ze cr-v IV generacji ma już 4x4 typowo elektroniczne ( tył dołączany jest poprzez sprzęgło sterowane silnikiem elektrycznym ). Sygnał do właczenia daje komp na podstawie danych z czujników sytsemu VSA. Ma to działać ponoc szybciej, ale pewnie będzie bardziej zawodne. Ostatnio znajomemu wysiadł taki układ w Fordzie Kuga, bo elektronika dostała wilgoci i zblokowało mu tył na stałe. Chyba jednak poczciwa hydraulika jest lepsza, nawet jeżeli okresowo trzeba zmieniac olej w dyfrze...
Powrót do góry
DPSanok

Debiutant



Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 17
Skąd jesteś (miejscowość / region): Sanok
Posiadane auto: CR-V 2007 2.0, automat, Exe.
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 30 Paź 2012, 13:11
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) Napęd 4X4 - kiedy to działa


Dzięki za odpowiedź, a dlaczego pytam? Ostatnio oglądałem sporo filmików z jazdy "w terenie" naszymi cr-v i założyłem sobie w głowie sytuację kiedy np. prawe przednie koło i tylne lewe obraca się w błocie. Jak wtedy zachowa się VSA? czy nie powinien przyhamować tych kół do dało by moment obrotowy na kołach które się nie obracają? Dla komputera to przecież jakiś rodzaj poślizgu (czyli niewłaściwego toru jazdy) Przy wyłączonym VSA teoretycznie można tak stać do - wiadomo jakiej śmierci, ale czy VSA coś z tym zrobi? Takie teoretyczne pytanie mi się nasunęło.
Wymiana oleju w tylnym moście nie stanowi problemu po tym co wyczytałem i pooglądałem, też myślę, że lepsze to od elektroniki.
Na razie pozdrawiam choć pewnie będę miał jeszcze do Ciebie parę pytań Smile
Powrót do góry
Pean

Debiutant



Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 48
Skąd jesteś (miejscowość / region): PL
Posiadane auto: CRV III 2,0 i-vtec
Piwa: 2/0
Wysłany: Wto 30 Paź 2012, 13:42
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) Napęd 4X4 - kiedy to działa


VSA działa w przypadku poślizgów bocznych i to tylko przy określonej prędkości. W jego skład wchodzi czujnik odchylenia. Przy wolnej jeździe w terenie raczej nie zadziała.
A z własnych obserwacji po jeździe po śniegu nie zauwazyłem, żeby VSA kolidował z napędem 4x4.
Pozdr
Powrót do góry
DPSanok

Debiutant



Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 17
Skąd jesteś (miejscowość / region): Sanok
Posiadane auto: CR-V 2007 2.0, automat, Exe.
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 01 Lis 2012, 01:10
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) Napęd 4X4 - kiedy to działa


No nie wiem jak działa VSA dokładnie kolego. Ale na YT widziałem filmiki jak samochody jadą przez takie "muldy" gdzie dwa kołą są w powietrzu więc teoretycznie mechanizm różnicowy nie da żadnej mocy na koła stojące na gruncie a jednak samochody jadą (no chyba że mają blokadę jak mój przyjaciel w Terrano) Myślałem, że w naszych CR-V będzie tak, że komputer zahamuje kołą w powietrzu i napędzi te na gruncie (wiesz o co chodzi). ale nie wiem - zobaczy się. Pozdrawiam
Powrót do góry
Pean

Debiutant



Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 48
Skąd jesteś (miejscowość / region): PL
Posiadane auto: CRV III 2,0 i-vtec
Piwa: 2/0
Wysłany: Czw 01 Lis 2012, 12:30
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) Napęd 4X4 - kiedy to działa


CR-V nie ma żadnych blokad, ani mechanicznych ani elektronicznych. AWD jest realizowane przez dwie proste pompy hydrauliczne jak to opisał kol. ALTUS. VSA nie działa przy wolnej jeździe terenowej na wprost i w ogóle jego zadaniem nie jest wspomaganie jazdy terenowej a utrzymanie samochodu przy większych prędkościach przy jeździe po łuku ( realizuje to przez dohamowanie poszególnych kół, a nie zwiększanie mocy na innych kołach). Zauważ, że takie zabawy terenowe można robić z CR-V I i II-generacji, które nie posiadały VSA ( często nawet ABS-u ).
Pozdrawiam.
Powrót do góry
DPSanok

Debiutant



Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 17
Skąd jesteś (miejscowość / region): Sanok
Posiadane auto: CR-V 2007 2.0, automat, Exe.
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 05 Gru 2012, 20:54
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) Napęd 4X4 - kiedy to działa


Kolego Pean
Masz rację co do blokad, ale wrócę do działania VSA w mojej CR-V. Sprawdziłem dzisiaj na lodzie ze nie za bardzo masz rację. Bardziej spełniły się moje oczekiwania a mianowicie VSA działa nawet przy ruszaniu - czyli gaz w dechę, kontrolka VSA mruga a koła są przyhamowywane (co słychać tak jak ABS). Autko całkiem ładnie rusza (działa jak TSA czy jakiś tam podobny skrót w Octavii) natomiast po wyłączeniu VSA koła pięknie się obracają a autko prawie stoi w miejscu i można szaleć do woli Very Happy . Jeszcze jedno, przy ostrym skręcie na skrzyżowaniu też mnie wspomógł o czym nie omieszkał mnie poinformować na tablicy rozdzielczej Smile
Co do tylnego napędu to czy nie ma tam przypadkiem sprzęgła wielopłytkowego, które w skutek poślizgu rozgrzewa się zwiększając docisk i tak przenosi moment? W sumie muszę to posprawdzać bo mogę się mylić i są jakieś pompy tylko nie bardzo na razie rozumie gdzie one są i co je załącza?
Pozdrawiam
Powrót do góry
ramzi31

Stały Bywalec



Dołączył: 31 Paź 2012
Posty: 113
Skąd jesteś (miejscowość / region): SIEDLCE
Posiadane auto: CRV RDII 2.0 2003
Piwa: 6/0
Wysłany: Sob 08 Gru 2012, 17:53
Temat postu:

Re: ( Honda CRV ) Napęd 4X4 - kiedy to działa


Pytanie odnośnie napędu.

Skoro CRV na sprzęgło wiskotyczne - czy jak zastosował bym olej o lepszej lepkości o gęstości od oryginalnego oleju do mostu tylnego to napęd cały czas by sobie działał ??

W sumie i tak CRV ma mechanizm różnicowy więc nie powinno w niczym przeszkadzać stały napęd na 4x4
_________________
RAMZES
Powrót do góry
Pean

Debiutant



Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 48
Skąd jesteś (miejscowość / region): PL
Posiadane auto: CRV III 2,0 i-vtec
Piwa: 2/0
Wysłany: Pon 10 Gru 2012, 18:16
Temat postu:

Re: ( Honda CR-V ) Napęd 4X4 - kiedy to działa


DPSanok napisał:
Kolego Pean
VSA działa nawet przy ruszaniu - czyli gaz w dechę, kontrolka VSA mruga a koła są przyhamowywane (co słychać tak jak ABS). Autko całkiem ładnie rusza (działa jak TSA czy jakiś tam podobny skrót w Octavii) natomiast po wyłączeniu VSA koła pięknie się obracają a autko prawie stoi w miejscu i można szaleć do woli Very Happy .
Pozdrawiam

To nie VSA, ale TC ( Track Control ) przyhamowywuje koła w trakcie ruszania.



Kolego ramzi31 nie obraź się, ale piszesz totalne bzdury. Przeczytaj wątek od początku. W CR-V od I do III generacji nie ma sprzęgła wiskotycznego. Pomysł z olejem pozostawię bez komentarza. Na marginesie: CR-V nie ma centralnego mechanizmu różnicowego niezbędnego do napędu stałego na asfalcie!
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum HONDA Forum Strona Główna -> ( Honda CR-V ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Honda CR-V ) Porady, problemy techniczne


HondaCivic

67 900

2017r.

133 000 km

mazowieckie

HondaCivic

49 900

2015r.

164 000 km

mazowieckie

HondaCivic

81 900

2017r.

77 300 km

śląskie

HondaCR-V

7 900

1999r.

342 000 km

lubelskie

HondaCivic

24 900

2008r.

193 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System