Ok, dzięki za spostrzeżenia, ale co z tym działaniem na wstecznym? Działa?
A dlaczego ma nie działać? Ja mam CR-V III ale chodzi o różnicę prędkości kół na osi przedniej i tylnej, jeśli jest większa niż 40% to się załącza tył. Co za różnica czy w przód czy w tył? Przypadek z dzisiaj: zajechałem na parking pod wyciągiem (w Weremieniu dla ścisłości) i trzeba było stanąć tak, że samochód był z górki - teraz wyobraź sobie sytuację jaki był by sens posiadania samochodu 4x4 gdyby próbując wyjechać na wstecznym z takiego miejsca parkingowego działał mi tylko przedni napęd ?? Nie ważne czy w przód czy w tył ma mi dołączyć tylną oś i kropka. Pozdrawiam.
Ok, dzięki za odpowiedź i gratuluję skuteczności napędu;) Pytanie zadałem, bo o sytuacji "nie działania' mówił mi właściciel CR-V'ki... Ostrzegał go przed tym poprzedni właściciel, a i on sam narzekał, że tak się musi ustawiać i parkować w trudnych warunkach, żeby z opresji mógł wyjechać przodem! To są jego autentyczne słowa!
Dołączył: 30 Paź 2012 Posty: 48 Skąd jesteś (miejscowość / region): PL Posiadane auto: CRV III 2,0 i-vtec
Piwa: 2/0
Wysłany: Pon 11 Lut 2013, 12:25
Temat postu:
Re: ( Honda CR-V ) Napęd 4X4 - kiedy to działa
Może ten gostek nigdy nie zauwazył dołaczania się tyłu? Jest to o tyle utrudnione, że ruszajac do tyłu trudniej zerwać przyczepnośc przednich kół, co jest warunkiem zadziałania tyłu, no i na tył ( zawsze tylko jedno koło, którego mógł nie widzieć ) trafia tylko max. 30 proc. mocy, ale napęd dołącza sie hydraulicznie na skutek róznicy ciśnień w pompach i w przód i w tył.
ps. Co do obecności sprzęgła wiskotycznego w CRV nie podejmuję dalszej polemiki, bo CRV go po prostu nie ma. Sprzęgło wiskotyczne to sprzęgło lepkościowe. CRV ma natomioast sprzęgło wielopłytkowe dociskowe.
Pean
dzięki za konkretną wypowiedź. Może rzeczywiście znajomy nie zauważył dołączenia się tyłu. No więc coraz bardziej mnie zaczyna ciekawić ten samochód.
Sprawdzone dzisiaj organoleptycznie na lodzie - NA WSTECZNYM NAPĘD TYLNEJ OSI SIĘ ZAŁĄCZA ! Otwarte drzwi i gaz na maxa Jak zresztą wcześniej pisałem Pozdrawiam !
Może ten gostek nigdy nie zauwazył dołaczania się tyłu? Jest to o tyle utrudnione, że ruszajac do tyłu trudniej zerwać przyczepnośc przednich kół, co jest warunkiem zadziałania tyłu, no i na tył ( zawsze tylko jedno koło, którego mógł nie widzieć ) trafia tylko max. 30 proc. mocy, ale napęd dołącza sie hydraulicznie na skutek róznicy ciśnień w pompach i w przód i w tył.
ps. Co do obecności sprzęgła wiskotycznego w CRV nie podejmuję dalszej polemiki, bo CRV go po prostu nie ma. Sprzęgło wiskotyczne to sprzęgło lepkościowe. CRV ma natomioast sprzęgło wielopłytkowe dociskowe.
Mi to dopiero trudno zerwać przyczepność automatem a w tył to już na lód musiałem wjechać. Jeśli chodzi o sprzęgło to wcześniej może pisałem o wiskotycznym ale wcale się nie upieram - wielopłytkowe na pewno jest w tylnym moście i pewnie, ze masz racje co do tych pomp - nie zagłębiałem się w ten temat. Grunt że Hania jedzie jak na oszalała w każdych warunkach Pozdrawiam !
Nie rozumiem po co odsyłasz do lektury o tym jak działa VSA? Działa tak jak każde ESP. Na podanych przez Ciebie filmikach w CR-V-ce zadziałała kontrola trakcji ( TC), która jest elementem VSA - czyli przednia oś przestała się kręcić w miejscu i samochód mógł ruszyć. Nie wiem co to ma wspólnego z napędem 4x4 w CR-V?
przetestowałem vsa na oblodzonej drodze, predkość 40km/h i nagle gaz do dechy (czyli całkowita utrata przyczepności), a więc bez vsa auto od razu przekręcało się bokiem jakby miało sam tylny napęd, a z włączonym vsa szło prosto jak po szynach.
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony Poprzedni1, 2, 3
Strona 3 z 3
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda CR-V ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.