No nie wiem jak działa VSA dokładnie kolego. Ale na YT widziałem filmiki jak samochody jadą przez takie "muldy" gdzie dwa kołą są w powietrzu więc teoretycznie mechanizm różnicowy nie da żadnej mocy na koła stojące na gruncie a jednak samochody jadą (no chyba że mają blokadę jak mój przyjaciel w Terrano) Myślałem, że w naszych CR-V będzie tak, że komputer zahamuje kołą w powietrzu i napędzi te na gruncie (wiesz o co chodzi). ale nie wiem - zobaczy się. Pozdrawiam
Dołączył: 30 Paź 2012 Posty: 48 Skąd jesteś (miejscowość / region): PL Posiadane auto: CRV III 2,0 i-vtec
Piwa: 2/0
Wysłany: Czw 01 Lis 2012, 12:30
Temat postu:
Re: ( Honda CR-V ) Napęd 4X4 - kiedy to działa
CR-V nie ma żadnych blokad, ani mechanicznych ani elektronicznych. AWD jest realizowane przez dwie proste pompy hydrauliczne jak to opisał kol. ALTUS. VSA nie działa przy wolnej jeździe terenowej na wprost i w ogóle jego zadaniem nie jest wspomaganie jazdy terenowej a utrzymanie samochodu przy większych prędkościach przy jeździe po łuku ( realizuje to przez dohamowanie poszególnych kół, a nie zwiększanie mocy na innych kołach). Zauważ, że takie zabawy terenowe można robić z CR-V I i II-generacji, które nie posiadały VSA ( często nawet ABS-u ).
Pozdrawiam.
Kolego Pean
Masz rację co do blokad, ale wrócę do działania VSA w mojej CR-V. Sprawdziłem dzisiaj na lodzie ze nie za bardzo masz rację. Bardziej spełniły się moje oczekiwania a mianowicie VSA działa nawet przy ruszaniu - czyli gaz w dechę, kontrolka VSA mruga a koła są przyhamowywane (co słychać tak jak ABS). Autko całkiem ładnie rusza (działa jak TSA czy jakiś tam podobny skrót w Octavii) natomiast po wyłączeniu VSA koła pięknie się obracają a autko prawie stoi w miejscu i można szaleć do woli . Jeszcze jedno, przy ostrym skręcie na skrzyżowaniu też mnie wspomógł o czym nie omieszkał mnie poinformować na tablicy rozdzielczej
Co do tylnego napędu to czy nie ma tam przypadkiem sprzęgła wielopłytkowego, które w skutek poślizgu rozgrzewa się zwiększając docisk i tak przenosi moment? W sumie muszę to posprawdzać bo mogę się mylić i są jakieś pompy tylko nie bardzo na razie rozumie gdzie one są i co je załącza?
Pozdrawiam
Skoro CRV na sprzęgło wiskotyczne - czy jak zastosował bym olej o lepszej lepkości o gęstości od oryginalnego oleju do mostu tylnego to napęd cały czas by sobie działał ??
W sumie i tak CRV ma mechanizm różnicowy więc nie powinno w niczym przeszkadzać stały napęd na 4x4 _________________ RAMZES
Dołączył: 30 Paź 2012 Posty: 48 Skąd jesteś (miejscowość / region): PL Posiadane auto: CRV III 2,0 i-vtec
Piwa: 2/0
Wysłany: Pon 10 Gru 2012, 18:16
Temat postu:
Re: ( Honda CR-V ) Napęd 4X4 - kiedy to działa
DPSanok napisał:
Kolego Pean
VSA działa nawet przy ruszaniu - czyli gaz w dechę, kontrolka VSA mruga a koła są przyhamowywane (co słychać tak jak ABS). Autko całkiem ładnie rusza (działa jak TSA czy jakiś tam podobny skrót w Octavii) natomiast po wyłączeniu VSA koła pięknie się obracają a autko prawie stoi w miejscu i można szaleć do woli .
Pozdrawiam
To nie VSA, ale TC ( Track Control ) przyhamowywuje koła w trakcie ruszania.
Kolego ramzi31 nie obraź się, ale piszesz totalne bzdury. Przeczytaj wątek od początku. W CR-V od I do III generacji nie ma sprzęgła wiskotycznego. Pomysł z olejem pozostawię bez komentarza. Na marginesie: CR-V nie ma centralnego mechanizmu różnicowego niezbędnego do napędu stałego na asfalcie!
jak sprawdzić czy samochód ma napęd 4x4???posiadam honde cr-v 2.4i vtec 2004 rok, sprowadzona ze stanów zjednoczonych, chciałbym się dowiedzieć czy mój samochód posiada taki napęd, choć do tej pory nie interesowało mnie to
Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 15 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kasina Wielka Posiadane auto: CR-V '97
Piwa: 0/1
Wysłany: Pon 28 Sty 2013, 00:09
Temat postu:
Re: ( Honda CR-V ) Napęd 4X4 - kiedy to działa
Jest teraz zima więc jedź na jakiś plac czy śliską stromą drogę wieczorem i zobacz czy masz ;P Jak dasz gaz do dechy i puścisz sprzęgło gwałtownie, to moja CR-V I zbiera się bardzo ochoczo do przodu, to samo tyczy się stromych podjazdów, wspina się jak alpejczyk W FWD albo RWD raczej takiego czegoś nie doświadczysz... Tylko AWD
Do Pean,
a jakie jest sprzęgło w tylnym moście? Bo cierne na pewno nie skoro jest zanurzone w oleju Polałeś sobie kiedyś hamulce od roweru WD40 albo innym smarowidłem?
1. Kolego, z tego co wiem wszystkie CR-V do tej pory były 4x4 dopiero teraz wprowadzili możliwość wyboru napędu tylko na przednią oś (najnowszy model).
2. Podjedź na parking ze śniegiem / lodem i gaz - na pewno poczujesz ze załącza się tył - ostatecznie popatrz na tylne koło (lub poproś kogoś) - ja otworzyłem drzwi i widziałem jak tylne koło wpada w poślizg ( oczywiście wyłącz VSA)
3. Też mam automat.
Pozdrawiam
Kolego Pean
VSA działa nawet przy ruszaniu - czyli gaz w dechę, kontrolka VSA mruga a koła są przyhamowywane (co słychać tak jak ABS). Autko całkiem ładnie rusza (działa jak TSA czy jakiś tam podobny skrót w Octavii) natomiast po wyłączeniu VSA koła pięknie się obracają a autko prawie stoi w miejscu i można szaleć do woli .
Pozdrawiam
To nie VSA, ale TC ( Track Control ) przyhamowywuje koła w trakcie ruszania.
Kolego ramzi31 nie obraź się, ale piszesz totalne bzdury. Przeczytaj wątek od początku. W CR-V od I do III generacji nie ma sprzęgła wiskotycznego. Pomysł z olejem pozostawię bez komentarza. Na marginesie: CR-V nie ma centralnego mechanizmu różnicowego niezbędnego do napędu stałego na asfalcie!
Kolego - ja mam tylko przycisk VSA po wyłączeniu którego samochód ślizga się wszystkimi kołami na śniegu a właściwie na lodzie bo moje Dunlopy Grandtrek SJ6 to najlepsze zimówki na jakich jeździłem po śniegu (choć na deszczu nie są już takie pewne - ale takie chciałem - typowe miękkie zimówki z niskim indeksem - mieszkam w Bieszczadach a samochód jedzie jak czołg)
W każdym razie czy to VSA czy TC to jest to "spięte" pod jeden wyłącznik - zwał jak zwał - grunt że działa!
Pozdrawiam
Witam wszystkich raz jeszcze. W innym wątku
[url]http://honda.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=176681
pytałem Szanowne Koleżanki i Kolegów o bezpieczeństwo samoczynnego dołączenia się tyłu. W tym wątku pozwolę sobie więc zapytać o coś takiego - czy napęd w CR-V II działa na biegu wstecznym? Widziałem filmiki na YT na których ewidentnie widać, że tak, natomiast znajomy twierdzi, że właściciel od którego kupował swoje auto przestrzegał go, że w tej generacji już nie działa... Jak jest naprawdę? I pytanie ogólne - czy rzeczywiście widzicie, w porównaniu do Waszych poprzednich samochodów 2WD poprawę właściwości trakcyjnych i większą pewność w lekkim błocie, śniegu? Czy raczej mamy do czynienia z bardzo ładnym, niezawodnym ale tylko podniesionym autem?[/url]
Moja ulica ulica jest nieutwardzona i kiedy ostatnio nastała odwilż, zamieniła się w głębokie błoto. Tylko ja wjeżdżałem bez problemu. Pozostali mieszkańcy swoimi przednionapędówkami albo w ogóle nie wjeżdżali, albo z pomocą "osób trzecich".
Witam wszystkich raz jeszcze. W innym wątku
[url]http://honda.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=176681
pytałem Szanowne Koleżanki i Kolegów o bezpieczeństwo samoczynnego dołączenia się tyłu. W tym wątku pozwolę sobie więc zapytać o coś takiego - czy napęd w CR-V II działa na biegu wstecznym? Widziałem filmiki na YT na których ewidentnie widać, że tak, natomiast znajomy twierdzi, że właściciel od którego kupował swoje auto przestrzegał go, że w tej generacji już nie działa... Jak jest naprawdę? I pytanie ogólne - czy rzeczywiście widzicie, w porównaniu do Waszych poprzednich samochodów 2WD poprawę właściwości trakcyjnych i większą pewność w lekkim błocie, śniegu? Czy raczej mamy do czynienia z bardzo ładnym, niezawodnym ale tylko podniesionym autem?[/url]
Jak mk64 - kolego jeżdżę Civic (mój), Accord (ojca) i firmowe Octavia, Astra, Leganza, Logan, Traffic, Iveco Daily, WV LT35, i powiem Ci szczerze - nawet nie ma co porównywać. Ja w swojej CR-V mam obecnie założone Dunlopy Grandtrek SJ6, mieszkam w Bieszczadach i dla zabawy specjalnie wjeżdżam w zaspy czy śnieg - 4x4 (nie tylko cr-v) jak umiesz posługiwać się gazem wyjedzie "wszędzie". Osobiście jestem zachwycony i mimo mankamentów jazda na narty tym samochodem to czysta przyjemność - zwłaszcza jak inni się męczą a Ty spokojnie gaz i tył pomaga jechać. ps. to nie jest auto terenowe - nie ma się co oszukiwać ale warunki poza drogą czy zaśnieżony parking pod wyciągiem, wysokie krawęzniki, nieodśnieżone chodniki pod przedszkolem to po prostu pikuś. POZDRAWIAM - w przyszłości tylko 4x4 (i niech sobie pali trochę więcej) - w zimie jedzie się jak czołgiem i tyle - grunt to dobre miękkie opony - indeks do 160 km/h.
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony Poprzedni1, 2, 3Następny
Strona 2 z 3
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda CR-V ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.