Witam, mam dziwny objaw. Autem wjechałem do garażu a nastepnego dnia nie dało się ruszyć. Tylne kola zablokowane. Reczny wydaje sie działać jak działał wczesniej i dzwignia jest zwolniona. Obawiam się problemów z tylnim napedem i ta cała mechaniką wsprzeglania tylnego napedu ale moze to jakaś [cenzura]ła i da się cos odblokować? Bedze wdzięczny za informację. Zaraz chyba bede podnosil na lewarku zeby wykluczyc na 100% problem recznego.
Podnioslem auto na lewarkach. Niestety to nie hamulec reczny ....wyglada mi na walniety mechanizm róznicowy. Jakieś porady jak to naprawić albo gdzie kupić ?
Wydaje mi się że jeśli to nie (najbardziej prawdopodobne) rozsypanie się zacisków w bębnie to będzie to tylni most.
Napęd załącza się przez haldex więc jak nie ma poślizgu na przodzie to tył nie zaskoczy.
@jungu - dzięki za podpowiedź.
Porblem rozwiązałem jakoś rok temu ale powraca:
Zakupiłem wtedy dyferencjał na rynku wtórnym jednak już w trakcie wymiany okazało się, że po odkręceniu tego "wadliwego" od mostu tenże swobodnie się obraca na półosiach -> fak! dyferencjał jest ok czyli ręczny albo bębny ?! .... rozwiązanie doraźne okazało się banalne: wystarczyło [cenzura]ąć 1,5kg młotkiem w bęben i "coś" pościło. Kolega samochodziarz po fachu rozkręcił te bębny i oglądał zaciski ale nic podejrzanego nie zauważył. Sytuacja się powtarza co jakieś 2 -3 mce. Młotek zwykle pomagał ale właśnie 3 dni temu już nie ... ide zaraz jeszcze raz rozkręcić bęben. Jakieś podpowiedzi co do tych bębnów ? Co to może być ?
Nie wiem czy rozwiązałeś już swój problem i do jakiego punktu doszedłeś. Ja osobiście bym zaczął od dokładnego sprawdzenia układu hamulcowego. Jeśli tył jest zablokowany przed młotem spróbuj odkręcić najpierw jeden potem drugi odpowietrznik na tylnych cylinderkach. Jeśli zejdzie płyn pod ciśnieniem i koła się odblokują to należy szukać w układzie hydraulicznym czyli cylinderki i wężyki gumowe. Jeśli to nie pomoże a po opukaniu bęben zejdzie należy wypiąć linkę ręcznego i sprawdzić czy linka porusza się w pancerzu swobodnie. Czy po zaciągnięci i zwolnieniu ręcznego wraca do pozycji wyjściowej. Jeśli i tu jest dobrze należy zdjąć szczęki hamulcowe i sprawdzić czy nie zaciera się oś ramienia do naciągu ręcznego.Bardzo często nie tylko w Hondach lubi się tam zapiec i wtedy występują objawy jak u ciebie.
Owocnej pracy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda HR-V ) Oceń swoje auto - opinie i testy użytkowników
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.