Honda

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Honda Jazz ) Spadanie obrotów i gaśnięcie zimnego silnika.



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum HONDA Forum Strona Główna -> ( Honda Jazz ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MishaFit

Czytelnik



Dołączył: 12 Kwi 2015
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów
Posiadane auto: Honda Fit 1,5
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 12 Maj 2015, 12:34
Temat postu:

Spadanie obrotów i gaśnięcie zimnego silnika.


Honda Fit, 1.5, 2007 (model 2008), skrzynia automatyczna, benzyna + LPG.

Mam niestandardową usterkę. Silnik gaśnie na wolnych obrotach. Gdy silnik jest zimny, zwłaszcza po nocy, uruchamia się bez problemu, pracuje chwilę na wolnych obrotach, a potem obroty nagle spadają, czasami aż do zgaśnięcia silnika. Czasami po wrzuceniu na Drive obroty gwałtownie spadają, często do zgaśnięcia silnika. Czasami chwilę można jechać, aż do pierwszego zwolnienia lub zatrzymania np. na skrzyżowaniu. Wtedy obroty spadają do zgasnięcia silnika. Wszystko to dzieje sie przez pierwsze 2-3 km. Potem już silnik pracuje poprawnie. Nawet po zatrzymaniu lub postoju, usterka już nie występuje. Aż do następnego kilkugodzinnego postoju.
Wskaźnik temperatury silnika działa poprawnie, kontrolka gaśnie po przejechaniu zwykłego dystansu. Nie świeci się kontrolka "Check Engine".
Objawy występują zarówno na benzynie jak i po przełączeniu na gaz.
Świece, filtry, olej, są nowe. Komputer instalacji LPG był dokładnie sprawdzany.
Komputer samochodu po podpięciu wykazał bląd P0113. Bląd czujnika IAT (powietrza dolotowego) - wartość poza zakresem.
Temperatura powietrza wg czujnika była 22 oC.
Został więc wymieniony czujnik IAT. Niestety usterka nie ustąpiła. Na nowym czujniku sytuacja była taka sama.
Połączenie między czujnikiem a ECU jest poprawne. Napięcie na wyjściu ECU 5V (4.96V). Po podłączeniu zamiast czujnika, rezestora o wartości około 20 kohm, komputer wskazuje -20 oC (przy włączonym zaplonie i niepracującym silniku). Po włączeniu silnika, obroty zachowują się jak wcześniej, a wskazywana temperatura jest okolo 19-22 oC. Po zwarciu złącza czujnika IAT, komputer wskazuje temperaturę około 120 oC.
Po sprawdzeniu komputera, nie widać już jednak blędu P0113. (Bląd występował tylko przy zwieraniu złącz czujnika lub odłączania go).
Była też przeprowadzana procedura uczenia obrotów biegu jałowego, wg jednej z opisywanych metod, jednak nic się nie zmieniło.
Czy ma ktoś pomysł co jeszcze można zrobić?
Pozdrawiam.
_________________
Honda Fit, 1.5, 2007 (model 2008), automat, benzyna + LPG.
Powrót do góry
RYBOSTWOR

Debiutant



Dołączył: 21 Maj 2013
Posty: 40
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Honda Jazz 1.4 idsi LS 2004
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 14 Maj 2015, 12:12
Temat postu:

Re: ( Honda Jazz ) Spadanie obrotów i gaśnięcie zimnego silnika.


Taka uwaga co do diagnostyki, występujący błąd wskazuje na obwód w którym należy szukać niesprawności, a nie konkretny element. Trzeba sprawdzić czy wzrost temperatury na dolocie rośnie w parze z temperaturą silnika, problem może być także z przycinającą się przepustnicą lub zaworem EGR-tak jak pisałem na początku błąd wskazuje na miejsce gdzie należy szukać usterki. No i należało by sprawdzić przed skasowaniem zamrożone ramki.
_________________
Pozdrawiam
Od pierwszej wymiany Olej Mobil 1 5W50, 140kkm na tym oleju.
Powrót do góry
MishaFit

Czytelnik



Dołączył: 12 Kwi 2015
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów
Posiadane auto: Honda Fit 1,5
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 19 Cze 2015, 16:23
Temat postu:

Rozwiązanie


Udało mi się w końcu rozwiązać problem. Przyczyna była banalna - wymagana była regulacja zaworów. Paradoksalne jest to, że gdy w trzech warsztatach przedstawiałem problem, nikt nie stawiał na luzy zaworów, a na moja delikatną sugestię, że zawory nie były dawno regulowane, słyszałem, że po pierwsze trzeba usunąć usterkę elektryczną, a dopiero potem wyregulować zawory. A już kuriozalne jest to, że pierwszą taką opinię usłyszałem w serwisie firmowym hondy (gdzie jednak nie zdecydowałem się zostawić samochodu). Gdy pojechałem do poleconego mechanika (specjalizującego się wprawdzie w toyotach), aby tylko wyregulować zawory, i wspomniałem mu o gaśnięciu silnika, od razu mi powiedział, że od regulacji luzów powinno się zaczynać szukania tej usterki.
I rzeczywiście, po regulacji luzów wszystko ustąpiło.
No cóż, niestety w moim przypadku, potwierdziła się opinia o jakości usług niektórych serwisów hondy.
Acha i jeszcze jedno. Gdy zadzwoniłem do serwisu aby podali mi (po numerze VIN) numer fabryczny części, usłyszałem, że... "takich informacji nie udzielają" Smile Gdy zadzwoniłem do serwisu do Krakowa, tę sama informację dostąłem bezproblemowo.
Cóż Smile
_________________
Honda Fit, 1.5, 2007 (model 2008), automat, benzyna + LPG.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum HONDA Forum Strona Główna -> ( Honda Jazz ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Honda Jazz »

Opinie o samochodach Honda Jazz - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Honda Jazz ) Porady, problemy techniczne


HondaCivic

19 900

2007r.

303 500 km

kujawsko-pomorskie

HondaCivic

54 900

2014r.

195 412 km

warmińsko-mazurskie

HondaCivic

49 900

2015r.

164 000 km

mazowieckie

HondaCR-V

69 950

2017r.

155 100 km

wielkopolskie

HondaAccord

37 900

2012r.

262 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System