Mam niestandardową usterkę. Silnik gaśnie na wolnych obrotach. Gdy silnik jest zimny, zwłaszcza po nocy, uruchamia się bez problemu, pracuje chwilę na wolnych obrotach, a potem obroty nagle spadają, czasami aż do zgaśnięcia silnika. Czasami po wrzuceniu na Drive obroty gwałtownie spadają, często do zgaśnięcia silnika. Czasami chwilę można jechać, aż do pierwszego zwolnienia lub zatrzymania np. na skrzyżowaniu. Wtedy obroty spadają do zgasnięcia silnika. Wszystko to dzieje sie przez pierwsze 2-3 km. Potem już silnik pracuje poprawnie. Nawet po zatrzymaniu lub postoju, usterka już nie występuje. Aż do następnego kilkugodzinnego postoju.
Wskaźnik temperatury silnika działa poprawnie, kontrolka gaśnie po przejechaniu zwykłego dystansu. Nie świeci się kontrolka "Check Engine".
Objawy występują zarówno na benzynie jak i po przełączeniu na gaz.
Świece, filtry, olej, są nowe. Komputer instalacji LPG był dokładnie sprawdzany.
Komputer samochodu po podpięciu wykazał bląd P0113. Bląd czujnika IAT (powietrza dolotowego) - wartość poza zakresem.
Temperatura powietrza wg czujnika była 22 oC.
Został więc wymieniony czujnik IAT. Niestety usterka nie ustąpiła. Na nowym czujniku sytuacja była taka sama.
Połączenie między czujnikiem a ECU jest poprawne. Napięcie na wyjściu ECU 5V (4.96V). Po podłączeniu zamiast czujnika, rezestora o wartości około 20 kohm, komputer wskazuje -20 oC (przy włączonym zaplonie i niepracującym silniku). Po włączeniu silnika, obroty zachowują się jak wcześniej, a wskazywana temperatura jest okolo 19-22 oC. Po zwarciu złącza czujnika IAT, komputer wskazuje temperaturę około 120 oC.
Po sprawdzeniu komputera, nie widać już jednak blędu P0113. (Bląd występował tylko przy zwieraniu złącz czujnika lub odłączania go).
Była też przeprowadzana procedura uczenia obrotów biegu jałowego, wg jednej z opisywanych metod, jednak nic się nie zmieniło.
Czy ma ktoś pomysł co jeszcze można zrobić?
Pozdrawiam. _________________ Honda Fit, 1.5, 2007 (model 2008), automat, benzyna + LPG.
Dołączył: 21 Maj 2013 Posty: 40 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Honda Jazz 1.4 idsi LS 2004
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 14 Maj 2015, 12:12
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Spadanie obrotów i gaśnięcie zimnego silnika.
Taka uwaga co do diagnostyki, występujący błąd wskazuje na obwód w którym należy szukać niesprawności, a nie konkretny element. Trzeba sprawdzić czy wzrost temperatury na dolocie rośnie w parze z temperaturą silnika, problem może być także z przycinającą się przepustnicą lub zaworem EGR-tak jak pisałem na początku błąd wskazuje na miejsce gdzie należy szukać usterki. No i należało by sprawdzić przed skasowaniem zamrożone ramki. _________________ Pozdrawiam
Od pierwszej wymiany Olej Mobil 1 5W50, 140kkm na tym oleju.
Dołączył: 12 Kwi 2015 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów Posiadane auto: Honda Fit 1,5
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 19 Cze 2015, 16:23
Temat postu:
Rozwiązanie
Udało mi się w końcu rozwiązać problem. Przyczyna była banalna - wymagana była regulacja zaworów. Paradoksalne jest to, że gdy w trzech warsztatach przedstawiałem problem, nikt nie stawiał na luzy zaworów, a na moja delikatną sugestię, że zawory nie były dawno regulowane, słyszałem, że po pierwsze trzeba usunąć usterkę elektryczną, a dopiero potem wyregulować zawory. A już kuriozalne jest to, że pierwszą taką opinię usłyszałem w serwisie firmowym hondy (gdzie jednak nie zdecydowałem się zostawić samochodu). Gdy pojechałem do poleconego mechanika (specjalizującego się wprawdzie w toyotach), aby tylko wyregulować zawory, i wspomniałem mu o gaśnięciu silnika, od razu mi powiedział, że od regulacji luzów powinno się zaczynać szukania tej usterki.
I rzeczywiście, po regulacji luzów wszystko ustąpiło.
No cóż, niestety w moim przypadku, potwierdziła się opinia o jakości usług niektórych serwisów hondy.
Acha i jeszcze jedno. Gdy zadzwoniłem do serwisu aby podali mi (po numerze VIN) numer fabryczny części, usłyszałem, że... "takich informacji nie udzielają" Gdy zadzwoniłem do serwisu do Krakowa, tę sama informację dostąłem bezproblemowo.
Cóż _________________ Honda Fit, 1.5, 2007 (model 2008), automat, benzyna + LPG.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda Jazz ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.