kupilem alusy przez internet, okazalo sie ze ET nie jest 45 a 35 i po zalozeniu nie rusze kolem bo zacisk blokuje :/
alusy fajne i troche szkoda mi sie ich pozbywac wiec pomyslalem ze dam dystans na centymetr i dluzsze sruby i tu pytanie, czy kto z was to robil? czy nie ma bicia lub jakichs niespodzianek? no i co pozniej jak bede chcial wrocic na zime do stalowych felg?
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 3511 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie Posiadane auto: Seat Toledo Signo 1,820v+lpg 99 Peugeot 106 1,1 97r. r
Piwa: 191/38
Wysłany: Sob 09 Maj 2015, 19:50
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) alufelgi, ET a sruby
ET nie ma nic do śrub , po prostu dopasuj śruby do felg i tyle (kup krótsze śruby) choć to dziwna sytuacja bo przeważnie śurby do stalówek sa krótsze niż do alusów. _________________ Nie ma trudnych pytań , trudne są tylko odpowiedzi.
NED
Dołączył: 27 Sie 2012 Posty: 805 Skąd jesteś (miejscowość / region): K-Pax Posiadane auto: Honda Jazz GD1 1.4 i-DSI 2005r.
Piwa: 41/8
Wysłany: Sob 09 Maj 2015, 22:14
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) alufelgi, ET a sruby
Śruby? Tu są szpilki i nakrętki. Poza tym nie widzę tu logiki. Jeżeli przy ET35 obciera to przy ET45 tym bardziej (felga byłaby głębiej). Dystanse mogą odsadzić felgę tak mocno że będą obcierać o nadkole...
Jakie są wymiary tej felgi?
z tego co wyczytalem to im wyzsza wartosc ET to felga jest bardziej odsunieta od osadzenia, wiec logicznym byloby ze przy ET35 jest ona za plytka?
felgi sa standardowe 14, 5,5', wszystko pasuje poza ET, po dokreceniu felgi nie rusze kolem, z tego co mowil mechanik to powinienem dac dystans i wybic aktualne sruby z mocowania (szpilki) i zamontowac dluzsze zeby nakretka mogla ja zlapac, tylko jak pozniej wygladac bedzie sytuacja ze stalowkami
co dziwniejsze to sa to alusy oryginalne z KIA Shuma ktora ma ET45 katalogowo dlatego je m.in kupilem
Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 633 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ostrów Wielkopolski Posiadane auto: Mini Cooper 1.6, Toyota Verso 2.0, MB W204
Piwa: 13/3
Wysłany: Nie 10 Maj 2015, 16:24
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) alufelgi, ET a sruby
n0rek napisał:
z tego co wyczytalem to im wyzsza wartosc ET to felga jest bardziej odsunieta od osadzenia, wiec logicznym byloby ze przy ET35 jest ona za plytka?
felgi sa standardowe 14, 5,5', wszystko pasuje poza ET, po dokreceniu felgi nie rusze kolem, z tego co mowil mechanik to powinienem dac dystans i wybic aktualne sruby z mocowania (szpilki) i zamontowac dluzsze zeby nakretka mogla ja zlapac, tylko jak pozniej wygladac bedzie sytuacja ze stalowkami
co dziwniejsze to sa to alusy oryginalne z KIA Shuma ktora ma ET45 katalogowo dlatego je m.in kupilem
Pewnie będę [cenzura], ale powiedz co skłoniło Cię do kupienia felg Kia, skoro na rynku jest od zatrzęsienia oryginalnych felg Hondy? Powiem Ci w zaufaniu, że przed zimą musiałem kupić opony zimowe - przeglądając oferty na pewnym portalu trafiłem roczne Firestony Winterhawk w komplecie z rocznymi oryginalnymi alufelgami do Jazzika IMA i to wszystko razem za ok 1000zł z fakturą. Jak się pewnie domyślasz pasują idealnie, nic nie trzeba kombinować
Dołączył: 27 Sie 2012 Posty: 805 Skąd jesteś (miejscowość / region): K-Pax Posiadane auto: Honda Jazz GD1 1.4 i-DSI 2005r.
Piwa: 41/8
Wysłany: Nie 10 Maj 2015, 16:37
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) alufelgi, ET a sruby
Offset to odległość od płaszczyzny montażu (styku felga-piasta) do środka szerokości felgi. Czyli im większe ET tym felga bardziej wnika w nadkole.
Jeżeli zastosujesz dystanse jak proponuje Ci mechanik - to ET się zmniejszy.
Ja bym ten temat nie brnął, pogoń fele i tyle. Nominalnie wg parametrów powinno być OK ale jak widać felga ma specyfikę dostosowaną ściśle pod Kijankę i z Jazzem się nie dogaduje Co jest raczej dziwne.
Offset to odległość od płaszczyzny montażu (styku felga-piasta) do środka szerokości felgi. Czyli im większe ET tym felga bardziej wnika w nadkole.
Co jest raczej dziwne.
Końcówka posta ci nie wyszła bo jest akurat odwrotnie-im większe ET tym felga bardziej wychodzi z nadkola.
Dołączył: 27 Sie 2012 Posty: 805 Skąd jesteś (miejscowość / region): K-Pax Posiadane auto: Honda Jazz GD1 1.4 i-DSI 2005r.
Piwa: 41/8
Wysłany: Nie 10 Maj 2015, 17:42
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) alufelgi, ET a sruby
syrius32 napisał:
Sylpete napisał:
Offset to odległość od płaszczyzny montażu (styku felga-piasta) do środka szerokości felgi. Czyli im większe ET tym felga bardziej wnika w nadkole.
Co jest raczej dziwne.
Końcówka posta ci nie wyszła bo jest akurat odwrotnie-im większe ET tym felga bardziej wychodzi z nadkola.
Żona ma 2 komplety alu (Brock i Dezent) z ET 35 i żadnych problemów nie ma.
Z tym, że jeśli ET jest 35 to felga bardziej wychodzi na zewnątrz niż ET 45
Wychodzi na to, że u Ciebie ET jest wyższe.
Mógłbyś wrzucić jakieś zdjęcie tych felg?
Dołączył: 25 Sty 2014 Posty: 66 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: JAZZ 2004/5, CRV 08
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 12 Maj 2015, 22:06
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) alufelgi, ET a sruby
Dokładnie coś pomyliłeś z tym ET, przy 35 powinno być OK. Ale z innej beczki powiem wam że mam stalówki dwa rodzaje o ET45 oryginalne Hondy i jedne obcierają o mocowanie klocków. Czemu, bo jak wiadomo do 2003 czy 4r. jak były bębny z tyłu to i tarcze przednie były mniejsze i inny kształt felg, a od 2004 jak już tarcze z tyłu to i większe tarcze z przodu i ta sama felga o tych samych parametrach nie pasuje na przód, nie mieści się z przed liftu do po liftu. Mowa o 14 cali stalowych ET45. Pozdr. _________________ '91 civic d16a9, Polonez+ gti 1.4 rover, 80B4 '94 2.0+lpg, '99civic d14 +lpg, '02 crv k20 +lpg, '04 crv k20 +lpg, '08 crv 2.0 +lpg, W168 '01 cdi , '04/5 jazz 1,2 +lpg.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda Jazz ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.