Dołączył: 16 Wrz 2014 Posty: 497 Skąd jesteś (miejscowość / region): WGM Posiadane auto: Jazz 1.4i Graphite 2004
Piwa: 15/36
Wysłany: Czw 07 Maj 2015, 13:37
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Jazz, moc i przyspieszenie
Jak dla GT-Ra to nie będzie raczej. Nie będzie takich różnic i nie poniżej maksymalnej mocy. Tak mi się wydaje. Trochę inne wykresy.
Skoro wiadomo kiedy odcina, to jak można nie zdążyć zmienić biegu? ej...
Zobaczę jaki ruch dziś będzie na drodze z pracy, może coś posprawdzam stoperem, nie plecami
Tylko, że nie będzie czasów 0-100, bo będę sprawdzał z rolki chyba, bo zbyt łatwo na jedynce mieli kołami. _________________ Pozdrawiam
Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 1047 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź/Wrocław Posiadane auto: Honda Jazz II 2005 1.4 182k [Aral 10W40, Mobil 5W50, Amsoil 0W30, Millers CFS 0W20, Millers XF 0W20, Millers CFS 0W20]; Hyundai Tucson 2.0 CRDI
Piwa: 5/0
Wysłany: Czw 07 Maj 2015, 14:35
Temat postu:
plecami
GR_BKP napisał:
Jak dla GT-Ra to nie będzie raczej. Nie będzie takich różnic i nie poniżej maksymalnej mocy. Tak mi się wydaje. Trochę inne wykresy.
Skoro wiadomo kiedy odcina, to jak można nie zdążyć zmienić biegu? ej...
Zobaczę jaki ruch dziś będzie na drodze z pracy, może coś posprawdzam stoperem, nie plecami
Tylko, że nie będzie czasów 0-100, bo będę sprawdzał z rolki chyba, bo zbyt łatwo na jedynce mieli kołami.
Ja słaby jestem i powolny w zmianie biegu, zwykle starałem się zmienić między 2000 a 3000 więc zdonżałem;-)
O to loto! Stoperem go, nie plecami:-)
Co do twojej beemki to jak mi znajdziesz coś takiego jak dla sedana to ci policzę:
http://www.e90post.com/forums/attachment.php?attachmentid=613&stc=1&d=1113664729
ciekawe będzie porównanie z praktyką Z Jazzem jest kłopot bo ten wykres co go zapodajemy słabą skalę ma:-(
A ta twoja beemka to zupełnie jak jazz, max moment przy 2800;-)
Dołączył: 30 Mar 2014 Posty: 420 Skąd jesteś (miejscowość / region): Sz-ły Posiadane auto: Honda Jazz GD1 1.4 i-dsi 2005 r.
Piwa: 7/3
Wysłany: Czw 07 Maj 2015, 15:17
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Jazz, moc i przyspieszenie
To by trzeba zorganizować wyścigi Jazzów na jakimś pasie startowym i się okaże który sposób jest najefektywniejszy.
Albo samodzielnie nagraj filmik tak, by było widać prędkościomierz i obrotomierz i próbuj Potem się porówna czasy.
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Czw 07 Maj 2015, 16:13
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Jazz, moc i przyspieszenie
Witam,
sstar napisał:
Cytat:
Czemu cię gonił? Coś mu rąbnąłeś?
Nie, chociaż wszystko zależy od ujęcia tematu.
Ja przejechałem na zielonym przez skrzyżowanie a on chyba już na żółtym (lub jak kto woli pomarańczowym) i tak pędził, że nie było innego wyjścia jak pociągnąć do góry z obrotami.
Spotkałem się też z opinią, że wyprzedzaniu należy zredukować bieg w dół.
Czyli prędkość np. 80km/h na 4-ce i wrzucamy bieg 3-ci i spokojnie bez żadnych problemów wyprzedzamy.
Niestety często chcąc wyprzedzić inne auto nasze jazzy nie śmigają tak szybko jak inne samochody. Nie pomaga nawet pedał w podłodze.
Ostatnio miałem pewne porównanie w wyprzedzaniu innego samochodu bo jechałem starą mk4 fiestą 1.2.
W niej wystarczyło na 3-ce wcisnąć lekko pedał gazu a samochodzik sam odjeżdżał.
No cóż ale to są inne silniki.
Chociaż ten sam model sprzedawany jest pod nazwą mazdy 121. _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Dołączył: 16 Wrz 2014 Posty: 497 Skąd jesteś (miejscowość / region): WGM Posiadane auto: Jazz 1.4i Graphite 2004
Piwa: 15/36
Wysłany: Pią 08 Maj 2015, 10:51
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Jazz, moc i przyspieszenie
Nie udało mi się wczoraj nagrać, za duży ruch, a potem wieczorem za ciemno i telefon się gubił w ostrzeniu.
Ale subiektywnie wychodziło mi tak, jak pisałem. Z wnioskami wstrzymuję się jednak do czasu pomiarów.
Tylko oszukaliście mnie z odcinką u mnie jest przy 6400rpm, nie 6000, no i generalnie to mnie zdziwiło, bo to nie jest taka typowa odcinka, tylko po prostu obroty stoją na 6400 równo _________________ Pozdrawiam
Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 1047 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź/Wrocław Posiadane auto: Honda Jazz II 2005 1.4 182k [Aral 10W40, Mobil 5W50, Amsoil 0W30, Millers CFS 0W20, Millers XF 0W20, Millers CFS 0W20]; Hyundai Tucson 2.0 CRDI
Piwa: 5/0
Wysłany: Pią 08 Maj 2015, 11:30
Temat postu:
lift
GR_BKP napisał:
Nie udało mi się wczoraj nagrać, za duży ruch, a potem wieczorem za ciemno i telefon się gubił w ostrzeniu.
Ale subiektywnie wychodziło mi tak, jak pisałem. Z wnioskami wstrzymuję się jednak do czasu pomiarów.
Tylko oszukaliście mnie z odcinką u mnie jest przy 6400rpm, nie 6000, no i generalnie to mnie zdziwiło, bo to nie jest taka typowa odcinka, tylko po prostu obroty stoją na 6400 równo
Może przed liftem tak było - brak odcinki, czyli jedzie tyle na ile fabryka dała, a u nas po lifcie już odcina przy 6k, choć subiektywnie czuję, że mogłoby dalej śmiało ciągnąć. Ot dywagacje. Wczoraj wracając ze Sk-wic, czyli Wa-wa - Łódź, też tłoczno - przy okazji historia, na pewno was wzruszy, zjechałem jakimś nieco szybszym gościom na prawy pas, ale że jakoś mnie nie mijają jadąc lewym, choć cisną, a że TIR się zbliża to wrzuciłem migacz i patrzę czy to uwzględniają, ale gdzie tam - cisną dalej szachując mnie, odpuściłem dałem po hamulcach poczekałem, aż przelecą, potem jednego dalej gdzieś objechałem w nerwach nieco, bo nie lubię hamować na darmo. No i tu ogólna refleksja - jak ja wyprzedzam lewym, to jak się już zbliżamy do TIR-a a nie zdołałem wyprzedzić to odpuszczam nieco i patrzę co gościu zrobi, ew. jak sygnalizuje zmianę pasu, to z pewnością nie cisnę i nie przyspieszam... a tu taki zonk. Strasznie slaba ta kultura jazdy na trasie Wa-wa - Łódź.
Dołączył: 16 Wrz 2014 Posty: 497 Skąd jesteś (miejscowość / region): WGM Posiadane auto: Jazz 1.4i Graphite 2004
Piwa: 15/36
Wysłany: Pią 08 Maj 2015, 13:55
Temat postu:
Re: lift
sstar napisał:
Może przed liftem tak było - brak odcinki, czyli jedzie tyle na ile fabryka dała, a u nas po lifcie już odcina przy 6k, choć subiektywnie czuję, że mogłoby dalej śmiało ciągnąć. Ot dywagacje.
Lift czego? moja jest 2004, rok modelowy 2005 - jest już po lifcie. Chyba, że piszesz o jakimś, o jakim ja nie wiem.
Inna sprawa - raczej nie zmieniali silników
Odcinka jest, ale na 6400. Pisząc, że nie jest to typowa odcinka miałem na myśli to, że silnik dokręca się do tych 6400 i dalej nie kręci, ale też nie odcina. Czyli nie ma chociażby efektu dźwiękowego - odcięcia zapłonu, spadku i ponownego podniesienia obrotów - wskazówka stoi jak zaczarowana na 6400rpm.
sstar napisał:
Wczoraj wracając ze Sk-wic, czyli Wa-wa - Łódź
No niestety - na tym kawałku A2 lewy jest bardziej zatłoczony niż prawy. _________________ Pozdrawiam
Dołączył: 27 Gru 2012 Posty: 1560 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: honda jazz 2007 1.4 i-dsi - prawie jak civic ;)
Piwa: 26/4
Wysłany: Pią 08 Maj 2015, 14:01
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Jazz, moc i przyspieszenie
na jałowym się nie liczy
maks na V wyciagnałem 5700-5800 ale to na amsie było. Na "cywilnych" 5w40 nie chciał więcej niż 5500 jechać. Zreszta pisałem już o tym
Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 1047 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź/Wrocław Posiadane auto: Honda Jazz II 2005 1.4 182k [Aral 10W40, Mobil 5W50, Amsoil 0W30, Millers CFS 0W20, Millers XF 0W20, Millers CFS 0W20]; Hyundai Tucson 2.0 CRDI
Piwa: 5/0
Wysłany: Pią 08 Maj 2015, 14:32
Temat postu:
Re: lift
GR_BKP napisał:
sstar napisał:
Może przed liftem tak było - brak odcinki, czyli jedzie tyle na ile fabryka dała, a u nas po lifcie już odcina przy 6k, choć subiektywnie czuję, że mogłoby dalej śmiało ciągnąć. Ot dywagacje.
Lift czego? moja jest 2004, rok modelowy 2005 - jest już po lifcie. Chyba, że piszesz o jakimś, o jakim ja nie wiem.
Inna sprawa - raczej nie zmieniali silników
Odcinka jest, ale na 6400. Pisząc, że nie jest to typowa odcinka miałem na myśli to, że silnik dokręca się do tych 6400 i dalej nie kręci, ale też nie odcina. Czyli nie ma chociażby efektu dźwiękowego - odcięcia zapłonu, spadku i ponownego podniesienia obrotów - wskazówka stoi jak zaczarowana na 6400rpm.
sstar napisał:
Wczoraj wracając ze Sk-wic, czyli Wa-wa - Łódź
No niestety - na tym kawałku A2 lewy jest bardziej zatłoczony niż prawy.
Co do 6400 to u mnie przy 6000 chyba odcina, nie da się zbyt długo kręcić na 6000 chyba... ale sprawdzę.
Co do A2 na tym odcinku to mam wrażenie, że ludzie boją się zjechać na prawy, w moim przypadku poniekąd słusznie, bo jakbym jechał lewym, to nie miałbym zagwozdek, a raczej by mnie nie dojechali - w końcu jak zjechałem dając sygnał żeby mnie wyprzedzili zrobili to ledwo, ledwo. Mogłem też trochę odpuścić wcześniej (tak Starlet robi), ale nie lubię zbyt zmieniać prędkości przelotowej stąd też problem. Myślę, że w niedługim czasie zdarzy się kilka spektakularnych wypadków na tym odcinku patrząc po tym co wyprawiają. Brak myślenia o płynności ruchu i wspólnym dobrze wszystkich użytkowników ruchu pewno się zemści. Ja jak jechałem, to mokro było po deszczu tym bardziej głupio zmuszać kogoś do gwałtownego hamowania - zamiast zdjąć na chwilę nogę z gazu, ech... w Austrii inaczej to wygląda;-)
Potwierdzam w moim polifcie odcinka przy 6400 bardzo łagodna przy przełożeniach mojej skrzyni 2 odcina przy licznikowym 97km/h, trójka nie pamiętam dokładnie coś koło 130, czwórka ok.165km/h odcinka już słabo wyczuwalna, na piątce odcinka nieosiągalna
Według mnie najefektywniej w kontekście najlepszych osiągów biegi zmieniać przy 6200 obr.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda Jazz ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.