Wysokie napięcie czujnika EGT co to oznacza (tak pokazuje odczyt po podłączeniu kompa) czy się zepsuł on czy coś innego, wiem gdzie jest i za co odpowiada ale co oznacza "wysokie napięcie".
Objawy- jadę z prędkością ok 80 - 120km/h i po przejechaniu ok 3km zaświeca się czek. jeżdżąc po mieście mieście nie zaświeca się .
jeśli posiadasz hr-v wstaw ją na kanał i spójrz na katalizator. jest tam egt i sonda (w benzyniakach też występuje). Na allegro znalazłem jako grzałka katalizatora lub sonda lambda. Błąd sprawdzałem kilka razy sam metodą błysku i wyskakiwało mi za każdym razem błąd nr 55. nie mogłem nigdzie znaleźć co ten błąd oznacza więc pojechałem do profesjonalnego warsztatu. Podpięty byłem sprzętem za 8tyś, odczyt wyskoczył "55-2 wysokie napięcie czujnika EGT" , tylko nie wiem co oznacza za wysokie napięcie. czy to padł czujnik czy coś ze sterowaniem paliwa. Podobno jak jest za duża dawka paliwa,( może być bo mam czarną rurę wydechową i pali 12 do 14l)lub zapłon za późny ta spaliny mają za dużą temperaturę.
[/img]
Ja też miałem ten problem, tylko nie do końca pamiętam co było rozwiązaniem, bo najpierw rozsypała mi się ceramika w katalizatorze, a później po jakimś tygodniu strzeliła mi sonda. Po "wymianie" obu rzeczy problem całkowicie ustąpił. Problemem może być również lekko zapchana przepustnica, która nie jest w stanie dostarczyć odpowiedniej dawki powietrza przez co może mieć błędne odczyty czujnik.
jak po wymianie sprzęgła to sprawdź tą pierwszą sondę może ktoś podczas odchylania skrzyni zaczepił o jakiś jej przewód i ni działa do końca prawidłowo.
na właśnie sytuacja trwa od 3 miesięcy od tamtej pory wymyłem przepustnicę, wymieniłem uszczelkę pomiędzy portkami a katalizatorem bo tam [cenzura]ło i sądziłem że odczyt sondy niedokładny, dałem dodatkową masę do silnika.
O ile pamiętam też męczyłem się z tym dłuższy okres czasu, do tego pamiętam że zauważyłem przy tym spadek mocy silnika... Trochę czasu temu to było więc nie do końca jestem w stanie powiedzieć co dokładnie było przyczyną ale jedyne co przychodzi mi na myśl to albo walnięta sonda lambda, albo masz skruszałą gumę od dolotu powietrza (tą za filtrem) i honda łapie gdzieś lewe powietrze, sprawdź dokładnie tą gumę, jeśli będzie z nią wszystko ok. to raczej będzie to sonda.
Z teoretyki czujnik EGT jeśli pokazuje zbyt wysoką temp spalin to może być kilka powodów np:
przestawiony rozrząd, zapchany wydech, zły stan układu zapłonowego lub uboga mieszanka
Gumę sprawdź dokładnie - powyginaj ją lekko, u mnie na pierwszy rzut oka też była ok, jednak jak ją lekko wygiąłem to ukazało się pęknięcie przy rym oringu ze sprężyną pod opaską mocującą.
To jest sonda tlenu przed katalizatorem a nie żaden EGT którego tam nie ma, nr. 19 to sonda za katalizatorem.
Panowie proponuję robić diagnostykę prawdziwymi diagnoskopami, nie zabawkami z odpustu lub nie posiadającymi odpowiedniego oprogramowania i możliwości komunikacji z danym autem, unikniecie w ten sposób podobnych nieporozumień w poszukiwaniu usterek podzespołów które w danym aucie nie istnieją
jeśli posiadasz hr-v wstaw ją na kanał i spójrz na katalizator. jest tam egt i sonda (w benzyniakach też występuje).
Dla wiadomości kolegi, żeby więcej nie pisał bajek:
W Twoim aucie są dwie sondy tlenu-przed i za katalizatorem, wymusza to norma emisji spalin i system oczyszczania spalin w twoim aucie w-g standardu EOBD czyli monitorowanie składu spalin (pierwsza sonda, przed katem)) i kontrola sprawności reaktora katalitycznego(druga sonda, za katem) Nie ma tam żadnego czujnika EGT.
Masz auto po 2000 roku i stąd taka konfiguracja.
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony 1, 2Następny
Strona 1 z 2
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda HR-V ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.