Dołączył: 28 Mar 2015 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk Posiadane auto: Honda City, r.p.2010, Comfort
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 28 Mar 2015, 18:45
Temat postu:
Klocki przód, za krótkie
Witam,
Honda City, r.prod:2010, Vin:MRHGM1, silnik: L13Z1 (1.4iVtec)
Kupiłem do tego modelu klocki na przód f-my TRW oznaczone jako GDB1164. Dzisiaj w warsztacie okazało się, że są za krótkie - te kupione mają długość 131.5mm - brakuje im kilka milimetrów długości do oryginału.
Sprawdzałem wcześniej w internecie, sprzedawca też zaproponował klocki tego typu (bez żadnej sugestii z mojej strony).
Czy ktoś mógłby mi pomóc i wskazać jakie klocki na przód są tym modelu?
Dołączył: 28 Mar 2015 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk Posiadane auto: Honda City, r.p.2010, Comfort
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 08 Kwi 2015, 18:25
Temat postu:
Re: ( Honda City ) Klocki przód, za krótkie
Witam,
Tak zgadza się, do mojego auta pasują TRW GDB3493. Klocki dzisiaj były wstawione.
Nie przejechałem dużo po wymianie - ok. 20km, ale gdy dotknąłem tarcz z przodu, to były gorące. Mechanik zrobił jak patrzyłem wszystko b.solidnie, przemyte, przesmarowane, wszystko luźno działało. W sumie auto ma przejechane ok. 50tys., tarcze nie były wymieniane, to była pierwsza wymiana klocków.
Dołączył: 19 Sie 2008 Posty: 63 Skąd jesteś (miejscowość / region): Śląsk - Górny Posiadane auto: Honda City, 1.3 100 KM 2009 (03.2010)
Piwa: 3/2
Wysłany: Sro 08 Kwi 2015, 18:56
Temat postu:
Re: ( Honda City ) Klocki przód, za krótkie
kazekk napisał:
Czy mogą w takim przypdaku grzać się tarcze?
Z tego co znam się na motoryzacji wiem, że tarcze - szczególnie przednie - grzeją się dość mocno, bo to na nich spoczywają największe obciążenia podczas hamowania. Dlatego właśnie stosuje się tarcze wentylowane, aby w możliwie szybki sposób odprowadzić z nich ciepło. Co do opisanej przez Ciebie sytuacji to powiem, że w tym przypadku, tarcze będą się grzały znacznie mocniej niż gdyby wymieniono je razem z klockami a to dlatego, że elementy te muszą się przez jakiś czas "dopasowywać".
Oczywiście, użyte przez Ciebie określenie "gorące" nie daje pełnego i prawidłowego obrazu ich temperatury, dlatego nie traktuj mojej powyższej wypowiedzi jako wyroczni, lecz jako ogólną zasadę.
Jeśli masz wątpliwości, najlepszym rozwiązaniem będzie podjechać do mechanika (dla pewności nie koniecznie do tego który je zakładał) żeby to "organoleptycznie" ocenił.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda City ) Porady, problemy techniczne.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.