Dołączył: 16 Sie 2013 Posty: 14 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok Posiadane auto: Honda Jazz LS 1.4 2002
Piwa: 0/2
Wysłany: Pią 16 Sie 2013, 10:24
Temat postu:
Jazz szarpie powyżej 2 tys. obrotów
Na wstępie chciałem powitać wszystkich serdecznie Z tego co kojarzę, podobny temat już w tym dziale był, jednak nie znalazłem w nim rozwiązania swojego problemu (poza tym, wydaje mi się że mój jest trochę inny) Na początku sierpnia dołączyłem do szczęśliwego grona posiadaczy Hondy Jazz, jednak od razu pojawił się w niej pewien problem. Mianowicie, samochód jeździ bardzo ładnie, płynnie - do momentu, w którym nie podkręci się mu obrotów powyżej 2 tys (raz szarpało do tego stopnia, że samochód stracił jakąkolwiek moc, zapalił się check engine, po czym byłem zmuszony awaryjnie zjechać na pobocze ). Podejrzewałem że może być to kwestia świec/cewek, dlatego je wymontowałem w celu obejrzenia. Okazało się, że styki łączące świece z cewkami są całkowicie zaśniedziałe (samochód jest z 2002 roku), to też poddane zostały gruntownemu oczyszczeniu. Zadowolony, ruszyłem na jazdę próbną, po czym stwierdziłem że problem ustał (samochód nawet się nie zadławił nawet przy prawie 4 tys obrotów). Jednak dzisiaj z rana, po zatankowaniu na rodzimym Orlenie 7 litrów PB95 historia zaczęła się na nowo. Silnik kompletnie się zadławił, zapaliła się lampka check engine. Czy ktoś z posiadaczy Jazzek miał podobny problem? Słyszałem że podobne objawy może dawać niesprawny zawór EGR, jednak poprzedni właściciel wymieniał go przy 100 tys. km przebiegu (samochód ma przejechane 115 tys. - nie jest kręcony, przed zakupem sprawdzało go ASO). Mój Jazz pochodzi z 2002 roku, a jeździ na silniku 1.4. Jeżeli ktoś ma pomysł gdzie może leżeć problem - bardzo prosiłbym o pomoc.
Re: ( Honda Jazz ) Jazz szarpie powyżej 2 tys. obrotów
Trudno jednoznacznie postawic wlasciwa diagnoze. Za taki stan odpowiedzialne moga byc np. Swiece(jest ich 8, kiedy wymieniane?) Cewki, wtryski czy przepustnica lub EGR. Moja rada -podjechac do serwisu i odczytac bledy z zapalonego check.
Dołączył: 16 Sie 2013 Posty: 14 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok Posiadane auto: Honda Jazz LS 1.4 2002
Piwa: 0/2
Wysłany: Pią 16 Sie 2013, 11:35
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Jazz szarpie powyżej 2 tys. obrotów
Dzięki za odpowiedź Raczej wykluczyłbym EGR (chyba mało prawdopodobne żeby padł po przejechanych 15 tys km - chociaż, kto wie?) Jak pisałem, na pewien czas pomogło przeczyszczenie styków na linii cewki - świece (wszystkie 8 przeczyszczone), jednak problem pojawił się ponownie po zalaniu świeżym paliwem. Pojęcia zielonego nie mam kiedy poprzedni właściciel wymieniał świece - chociaż zużyte nie są, więc raczej nie przejechał na nich więcej niż 40 tys. km. Dzisiaj wymieniam filtr powietrza na nowy (stary cały zapchany), ale raczej nie w tym leży problem. Prawdopodobnie następne w kolejności czeka mnie wymiana wszystkich świec (przymierzam się do NGK). Mam tylko nadzieję że nie jest to któraś z cewek, bo do najtańszych nie należą - a ja jestem świeżo po zakupie auta, więc portfel świeci pustkami
Dołączył: 27 Gru 2012 Posty: 1560 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: honda jazz 2007 1.4 i-dsi - prawie jak civic ;)
Piwa: 26/4
Wysłany: Pią 16 Sie 2013, 14:45
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Jazz szarpie powyżej 2 tys. obrotów
cena 8 swiec w aso (NGK) to circa 150 zl z tego co pamiętam i należy je wymieniac co 40 tys km.
Na cewkach się nie wyznaje wiec nic nie powiem, ale skoro sa zasniedziale to chyba należy je wymienić a nie poddac przeczyszczeniu
Odnosnie mechaniora w Bialymstoku i okolicach to kuzyn ostatnio mi wspominal wiec jak jesteś zainteresowany to się mogę dopytać o tego fachowca od japonczykow. Szczegoly na prv żeby nie smiecic
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Pią 16 Sie 2013, 14:55
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Jazz szarpie powyżej 2 tys. obrotów
Witam,
Mahay napisał:
Cytat:
Podejrzewałem że może być to kwestia świec/cewek, dlatego je wymontowałem w celu obejrzenia. Okazało się, że styki łączące świece z cewkami są całkowicie zaśniedziałe (samochód jest z 2002 roku), to też poddane zostały gruntownemu oczyszczeniu. Zadowolony, ruszyłem na jazdę próbną, po czym stwierdziłem że problem ustał Smile (samochód nawet się nie zadławił nawet przy prawie 4 tys obrotów).
Przeczyszciłeś wszystko i było fajnie
Cytat:
Jednak dzisiaj z rana, po zatankowaniu na rodzimym Orlenie 7 litrów PB95 historia zaczęła się na nowo. Silnik kompletnie się zadławił, zapaliła się lampka check engine.
Nie wiem czy to ORLENOWSKIE paliwo ma coś z tym wspólnego ale na forum już niektórzy pisali o problemach po tankowaniu na w/w stacjach. U mnie tylko LOTOS i jest bezproblemowo, a Orlen to szerokim łukiem omijam. Chyba że już muszę to tylko 5L i szukam, swojego firmowego.
Tak też sobie pomyślałem o filtrze paliwa - wymienia się razem z pompą - bo to jedna całość - wymiana co 72 miesiące lub 120 tys.
A jak u ciebie wygląda sprawa z wymianą oleju i filtra ? Bo jeżeli tak samo jak z tym kabinowym to trzeba też o tym jak najszybciej myśleć. Na forum jest temat o olejach
Podepnę się również pod radę Jazzman'a nalezy pojechać do ASO i odczytać błędy. Wtedy będziesz wiedział na czym stoisz, oraz zobaczyć co tak naprawdę było robione a co nie.
Na forum jest umieszczona serwisówka - manual - do twojego jazza - taka techniczna. Polecam pobrać, zawsze można zerknąć.
PS. Witam na forum wśród grona Jazzmanów _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Dołączył: 16 Sie 2013 Posty: 14 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok Posiadane auto: Honda Jazz LS 1.4 2002
Piwa: 0/2
Wysłany: Pią 16 Sie 2013, 15:31
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Jazz szarpie powyżej 2 tys. obrotów
pieta napisał:
cena 8 swiec w aso (NGK) to circa 150 zl z tego co pamiętam i należy je wymieniac co 40 tys km.
Na cewkach się nie wyznaje wiec nic nie powiem, ale skoro sa zasniedziale to chyba należy je wymienić a nie poddac przeczyszczeniu
Odnosnie mechaniora w Bialymstoku i okolicach to kuzyn ostatnio mi wspominal wiec jak jesteś zainteresowany to się mogę dopytać o tego fachowca od japonczykow. Szczegoly na prv żeby nie smiecic
Mam ojca mechanika, więc póki co walczymy z tym we 2 Ale w razie niepowodzenia, na pewno będę się odzywał
kedlaw07 napisał:
Nie wiem czy to ORLENOWSKIE paliwo ma coś z tym wspólnego ale na forum już niektórzy pisali o problemach po tankowaniu na w/w stacjach. U mnie tylko LOTOS i jest bezproblemowo, a Orlen to szerokim łukiem omijam. Chyba że już muszę to tylko 5L i szukam, swojego firmowego.
Co ciekawe, wcześniejsze tankowanie też zaliczyłem właśnie na Lotosie, i śmigał na nim aż miło...do dzisiaj
kedlaw07 napisał:
Tak też sobie pomyślałem o filtrze paliwa - wymienia się razem z pompą - bo to jedna całość - wymiana co 72 miesiące lub 120 tys.
Jeżeli okaże się że wymiana świec nic nie da, będę szukał dalej
kedlaw07 napisał:
A jak u ciebie wygląda sprawa z wymianą oleju i filtra ? Bo jeżeli tak samo jak z tym kabinowym to trzeba też o tym jak najszybciej myśleć. Na forum jest temat o olejach
Olej sprawdzało ASO przed zakupem - niedawno był wymieniany, filtry też w nie najgorszym stanie (poza filtrem powietrza - ale gość 99% przebiegu robił po wiejskich polnych drogach, o czym świadczyła cała zapaskudzona podsufitka od strony kierowcy - to też się zapchał )
kedlaw07 napisał:
Podepnę się również pod radę Jazzman'a nalezy pojechać do ASO i odczytać błędy. Wtedy będziesz wiedział na czym stoisz, oraz zobaczyć co tak naprawdę było robione a co nie.
Tym razem nie kasuje błędu check engine (można to zrobić bardzo łatwo poprzez wyjęcie klemy z akumulatora ), i w niedzielę (wtedy będę miał dostęp do warsztatu) podepnę auto pod komputer i zobaczę co się złego dzieje. Chociaż miałem kiedyś podobne doświadczenie z firmowym Seicento Van 1.1, i jedyne co można było odczytać to "Błąd na 3 cylindrze". Co prawda, pozwoli to określić z którym garem mam do czynienia, ale nadal nie będę wiedział czy jest to kwestia zużytej świecy, walniętego kabla, czy też cewki. No ale będziemy szukać
Dołączył: 27 Gru 2012 Posty: 1560 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: honda jazz 2007 1.4 i-dsi - prawie jak civic ;)
Piwa: 26/4
Wysłany: Pią 16 Sie 2013, 16:03
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Jazz szarpie powyżej 2 tys. obrotów
z tego co kojarze, był o tym zresztą watek ostatnio to standardowo przez modul diagnistyczny to z jazzem sobie za bardzo nie porozmawiasz
Jak już pisałem wymiana swiec w jazzach to podstawa, tylko bierz denso lub NGK a nie tania chinszczyzne.
Z doświadczenia wiem ze Bialystok to miasto oszczędnych ludzi ale akurat oszczędzanie na jazzie wychodzi bokiem
A kasowanie bledow przez odlaczenie napięcia to żadna ameryka Panie
Natomiast blad na trzecim cylindrze to z tego co kojarze z włoszczyzny to wlasnie wypadajaca cewka (co akurat jest popularna przypadloscia silnikow fire. Żeby nie było ze nie dyskryminuje wloszczyzne-cewka oryginalnie jest produkcji firmy Bosch )
Dołączył: 16 Sie 2013 Posty: 14 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok Posiadane auto: Honda Jazz LS 1.4 2002
Piwa: 0/2
Wysłany: Pią 16 Sie 2013, 16:40
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Jazz szarpie powyżej 2 tys. obrotów
2 dni temu udało mi się Jazzkę podpiąć pod OBD2 - ScanXL wykrył ją, jednak nie mogłem sprawdzić kodu błędu bo go wcześniej skasowałem właśnie poprzez wspomniany reset akumulatora Zobaczymy co pokaże tym razem
Dołączył: 16 Sie 2013 Posty: 14 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok Posiadane auto: Honda Jazz LS 1.4 2002
Piwa: 0/2
Wysłany: Sob 17 Sie 2013, 12:29
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Jazz szarpie powyżej 2 tys. obrotów
Do ASO będę uderzał w ostateczności, a przynajmniej od momentu w którym odbiję trochę finansowo po zakupie
Swoją drogą, dzisiaj rano kontrolka check engine zgasła (sama z siebie), a auto znowu przestało szarpać. Póki co, stawiam na padające świece i właśnie je będę wymieniał w przyszłym tygodniu
Dołączył: 16 Sie 2013 Posty: 14 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok Posiadane auto: Honda Jazz LS 1.4 2002
Piwa: 0/2
Wysłany: Pon 19 Sie 2013, 10:11
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Jazz szarpie powyżej 2 tys. obrotów
Prawdopodobnie powód był bardziej prozaiczny niż myślałem. Po wymianie filtra powietrza (który okazał się być w opłakanym stanie), mój Jazzik odetchnął wreszcie świeżym powietrzem i pracuje tak jak powinien Skoro silnik poprzez zapchany filtr nie dostawał odpowiedniej ilości powietrza, to teoretycznie mogło go czasami szarpać Póki co jest ok, co nie zmienia faktu że świece wymienię dla zasady - jednak różnica jest powalająca
Dołączył: 27 Gru 2012 Posty: 1560 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: honda jazz 2007 1.4 i-dsi - prawie jak civic ;)
Piwa: 26/4
Wysłany: Pon 19 Sie 2013, 11:34
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Jazz szarpie powyżej 2 tys. obrotów
no bez kitu, jak ten filtr musial wygladac żeby generować chceck engine nie wierze
a swiece w jazzie zmienia się co 40k, takie sa procedury serwisowe i tego należy się trzymać to hondy zaleca się ngk lub denso i tego tez się należy trzymać
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Pon 19 Sie 2013, 21:14
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Jazz szarpie powyżej 2 tys. obrotów
Witam,
Mahay napisał:
Cytat:
Prawdopodobnie powód był bardziej prozaiczny niż myślałem. Po wymianie filtra powietrza (który okazał się być w opłakanym stanie), mój Jazzik odetchnął wreszcie świeżym powietrzem i pracuje tak jak powinien Smile Skoro silnik poprzez zapchany filtr nie dostawał odpowiedniej ilości powietrza, to teoretycznie mogło go czasami szarpać Wink Póki co jest ok, co nie zmienia faktu że świece wymienię dla zasady - jednak różnica jest powalająca
Czyli trzeba było zrobić podstawowy przegląd - taki na którym laik się zna - sprawdzić olej, filtr przeciw pyłkowy. Dostęp do filtru powietrza też nie jest problemem, pojemność płynów itp.
Tak jak ci napisałem zrób jeszcze dokładniejszy przegląd autka - stan okładzin hamulco0wych, klocki. Wszak masz ku temu możliwości.
tutaj masz linki - książka serwisowa do pobrania i wypalenia na cd.
Niestety żadne oprogramowanie z wymienionych wyżej nie diagnozuje Jazza w pełni. _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Dołączył: 16 Sie 2013 Posty: 14 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok Posiadane auto: Honda Jazz LS 1.4 2002
Piwa: 0/2
Wysłany: Wto 20 Sie 2013, 10:44
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Jazz szarpie powyżej 2 tys. obrotów
kedlaw07 napisał:
Witam,
Mahay napisał:
Cytat:
Prawdopodobnie powód był bardziej prozaiczny niż myślałem. Po wymianie filtra powietrza (który okazał się być w opłakanym stanie), mój Jazzik odetchnął wreszcie świeżym powietrzem i pracuje tak jak powinien Smile Skoro silnik poprzez zapchany filtr nie dostawał odpowiedniej ilości powietrza, to teoretycznie mogło go czasami szarpać Wink Póki co jest ok, co nie zmienia faktu że świece wymienię dla zasady - jednak różnica jest powalająca
Czyli trzeba było zrobić podstawowy przegląd - taki na którym laik się zna - sprawdzić olej, filtr przeciw pyłkowy. Dostęp do filtru powietrza też nie jest problemem, pojemność płynów itp.
Tak jak ci napisałem zrób jeszcze dokładniejszy przegląd autka - stan okładzin hamulco0wych, klocki. Wszak masz ku temu możliwości.
tutaj masz linki - książka serwisowa do pobrania i wypalenia na cd.
Niestety żadne oprogramowanie z wymienionych wyżej nie diagnozuje Jazza w pełni.
Wielkie dzięki za pomoc - stawiam piwko Zdecydowanie teraz mogę powiedzieć że dołączyłem do szczęśliwego grona posiadaczy Jazzek aczkolwiek, nawet pomimo wcześniejszych problemów, zakochałem się w nim od pierwszej jazdy. Dzięki za książki serwisowe oraz instrukcje, na pewno się wczytam Również dziękuję za oprogramowanie do OBD2
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda Jazz ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.