Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 94 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków/Jasło/Trzcinica Posiadane auto: Honda Jazz II (GD5), 1.2, cool, 2004
Piwa: 1/2
Wysłany: Sro 21 Maj 2014, 13:57
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Stuki silnika po wymianie oleju :(
Słyszałem o magicznym sposobie na sprawdzenie niewyregulowanych zaworów. Włącza się silnik i ostrożnie odkręca wlew oleju. Powietrze powinno delikatnie dmuchać, jeśli dmucha bardzo mocno to może być problem z zaworami.
Świece podobno można sprawdzić bez odkręcania. Ściąga się tylko kable zasilające i mierzy oporność na świecach. Powinna być podobno od 0.8 do 1 Oma, ale pewnie bardzo duże oporności lub bardzo małe mogą wskazywać na problemy.
Jeśli chcesz odkręcać to na główkach powinien być szaro-brązowy nalot. Czarne, brązowe kolory, tłusty nalot, deformacja główki, brzydki zapach wskazują na problemy.
Dołączył: 09 Maj 2014 Posty: 105 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wielkopolska Posiadane auto: Honda Jazz II 2005 1.4
Piwa: 2/6
Wysłany: Sro 21 Maj 2014, 14:21
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Stuki silnika po wymianie oleju :(
Dzwoniłem do mojego najbliższego serwisu Hondy w celu wypytania o usługę regulacji zaworów:
usługa - 150 zł
wymiana uszczelek: 4 szt po 24 zł + 1 pod kolektorem za 68 zł.
czyli cała zabawa to 314 zł.
czas unieruchomienia auta i całej operacji : 5 godzin.
Zapytany czy mogło to się ujawnić po wymianie oleju, odpowiedź brzmiała: na przykład
Coś drogawo mi się wydaje.
Dołączył: 09 Maj 2014 Posty: 105 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wielkopolska Posiadane auto: Honda Jazz II 2005 1.4
Piwa: 2/6
Wysłany: Sro 21 Maj 2014, 14:51
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Stuki silnika po wymianie oleju :(
No właśnie to muszę sprawdzić. autem porusza się moja druga połówka i dopiero jak wróci z pracy udam się do mechanika. Myślę że za 2h będę już wiedział co dalej. Na razie wiadomo, że odgłos występuje zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku.
Trzymajcie kciuki aby nie było źle przy mojej kolejnej wizycie na forum!
Dołączył: 27 Gru 2012 Posty: 1560 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: honda jazz 2007 1.4 i-dsi - prawie jak civic ;)
Piwa: 26/4
Wysłany: Sro 21 Maj 2014, 14:51
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Stuki silnika po wymianie oleju :(
Pafcio01 napisał:
Dzwoniłem do mojego najbliższego serwisu Hondy w celu wypytania o usługę regulacji zaworów:
usługa - 150 zł
wymiana uszczelek: 4 szt po 24 zł + 1 pod kolektorem za 68 zł.
czyli cała zabawa to 314 zł.
czas unieruchomienia auta i całej operacji : 5 godzin.
Zapytany czy mogło to się ujawnić po wymianie oleju, odpowiedź brzmiała: na przykład
Coś drogawo mi się wydaje.
cena jak na ASO przyzwoita. W wawie 400 zl chcą za usluge. Z trzeciej strony jak nie masz mechanika obeznanego w hondach to średnio żeby się uczyl na twoim aucie. Z czwartej strony jazz to mało problematyczne auto i regulacja zaworow to chyba najbardziej zaawansowana czynność eksploatacyjna w tym aucie
Dołączył: 09 Maj 2014 Posty: 105 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wielkopolska Posiadane auto: Honda Jazz II 2005 1.4
Piwa: 2/6
Wysłany: Sro 21 Maj 2014, 19:48
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Stuki silnika po wymianie oleju :(
Chłopaki nie jest dobrze.
Najpierw odpowiedź o częstotliwość tych odgłosów: są one ciągłe i ich częstotliwość rośnie wraz z obrotami.
Mechanik u którego zmieniałem olej "na słuch" nie potrafił stwierdzić skąd te dźwięki dochodzą ale najbardziej pasują mu zawory. Również zaleca regulację. Wypytany o spuszczony wczoraj olej stwierdził, że właściciel przehulał z wymianą z dwa cykle jak nic.
Rozpocząłem od najtańszej operacji czyli kupiłem filtr W 610/6, dolaliśmy Shella i przegoniłem powyżej auto 120km/h - bez zmian. Mam teraz dwa scenariusze. Ten lepszy i ten gorszy:
1 różowy wariant: Po wymianie oleju (widocznie rzadszego niż ten co był) zawory nieregulowane dostały luzów i po akcji ich regulacji wszystko ucichnie a ja będę najszczęśliwszym posiadaczem Jazza na świecie (tu jednak moje wątpliwości wzbudza fakt że dźwięk pojawił się tak nagle !ciach! po wymianie oleju)
2. Ten czarny: auto było zalane jakimś minerałem (bo poprzedni właściciel już miał gdzieś to auto i kazał zalać byle czym) i teraz po wlaniu Shella 5w40 czeka mnie proces wypalania powstałych nagarów oraz rozszczelniania silnika co doprowadzi mnie do agonii zarówno nerwowej jak i finansowej.
Tak czy inaczej jutro umawiam się na wizytę w aso i regulację zaworów czy jednak radzicie jechać do nich po prostu z problemem tego dźwięku z silnika i niech sami szyją sobie scenariusz? Jeśli jednak auto miałoby zostać na parę dni to jednak dla mnie spory kłopot logistyczny.
Mam nadzieję, że już wkrótce będę cieszył się z bezawaryjnego Jeża
Dołączył: 30 Mar 2014 Posty: 420 Skąd jesteś (miejscowość / region): Sz-ły Posiadane auto: Honda Jazz GD1 1.4 i-dsi 2005 r.
Piwa: 7/3
Wysłany: Sro 21 Maj 2014, 20:58
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Stuki silnika po wymianie oleju :(
Wiesz Paweł... od dnia zakupu mówiłem Ci, że nie ominie Cię konieczność regulacji zaworów i niepotrzebnie uważasz to za jakąś skomplikowaną akcję serwisową i fanaberię - bo to jest normalna czynność eksploatacyjna i to się robi w każdym samochodzie, nie tylko w Jazzie. Wiadomo, że nie jest wygodnie bez samochodu - ale mówi się trudno.
Z ASO umów się konkretnie na te zawory żeby mogli przeznaczyć na Twój samochód więcej czasu, bo jak im przyjedziesz bez zapowiedzi to cię zbędą byle jaką diagnozą - tak jak mnie.
Szkoda, że mnie nie posłuchałeś ze zrobieniem płukanki przed wymianą oleju, co przy samochodzie z niewiadomego źródła powinno być obowiązkowe. Może nagar został w pewnym stopniu wypłukany przez świeży olej i gdzieś tam krąży...
A weź jeszcze sprawdź te zawory sposobem Skrytego - odkręć korek oleju - powoli - i obserwuj czy nie ma za dużego ciśnienia.
Dołączył: 09 Maj 2014 Posty: 105 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wielkopolska Posiadane auto: Honda Jazz II 2005 1.4
Piwa: 2/6
Wysłany: Sro 21 Maj 2014, 21:17
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Stuki silnika po wymianie oleju :(
Przy mnie mechanik odkręcał powoli wlew oleju na uruchomionym silniku, słychać było inną pracę auta ale nic się nie wypowiedział więcej. Jakiegoś podciśnienia, syku nie stwierdziłem.
Ok, ok już mnie przekonaliście do tej regulacji zaworów. Po prostu wzorem poprzedniego auta gdzie przy silniku zmieniałem tylko olej i rozrząd przez 4 lata stwierdziłem że i tu nie będę zaglądał w bebechy skoro nic się nie dzieje/ nie działo.
Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 633 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ostrów Wielkopolski Posiadane auto: Mini Cooper 1.6, Toyota Verso 2.0, MB W204
Piwa: 13/3
Wysłany: Sro 21 Maj 2014, 22:43
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Stuki silnika po wymianie oleju :(
Vespa napisał:
Wiesz Paweł... od dnia zakupu mówiłem Ci, że nie ominie Cię konieczność regulacji zaworów i niepotrzebnie uważasz to za jakąś skomplikowaną akcję serwisową i fanaberię - bo to jest normalna czynność eksploatacyjna i to się robi w każdym samochodzie.
Nie przesadzajmy istnieją silniki z hydrauliczną regulacją zaworów - na nasze nieszczęście jest to tak niezawodne i bezobsługowe rozwiązanie, że firmy motoryzacyjne przestały lub przestają je stosować, bo tak, bo ma być drogo i trzeba jeździć do serwisu.
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Czw 22 Maj 2014, 09:00
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Stuki silnika po wymianie oleju :(
Witam,
Vespa napisał;
Cytat:
Szkoda, że mnie nie posłuchałeś ze zrobieniem płukanki przed wymianą oleju, co przy samochodzie z niewiadomego źródła powinno być obowiązkowe. Może nagar został w pewnym stopniu wypłukany przez świeży olej i gdzieś tam krąży...
Co do płukanki to masz rację. Tak więc po regulacji zaworów. Ma przeprowadzić płukankę i zalać nowym zakupionym olejem.
Polecam 0w20, tylko mi nie pisać że każę
przempo napisał;
Cytat:
Nie przesadzajmy Smile istnieją silniki z hydrauliczną regulacją zaworów - na nasze nieszczęście jest to tak niezawodne i bezobsługowe rozwiązanie, że firmy motoryzacyjne przestały lub przestają je stosować,
A te firmy to spod VAG'a _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Dołączył: 27 Gru 2012 Posty: 1560 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: honda jazz 2007 1.4 i-dsi - prawie jak civic ;)
Piwa: 26/4
Wysłany: Czw 22 Maj 2014, 09:23
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Stuki silnika po wymianie oleju :(
przempo napisał:
Vespa napisał:
Wiesz Paweł... od dnia zakupu mówiłem Ci, że nie ominie Cię konieczność regulacji zaworów i niepotrzebnie uważasz to za jakąś skomplikowaną akcję serwisową i fanaberię - bo to jest normalna czynność eksploatacyjna i to się robi w każdym samochodzie.
Nie przesadzajmy istnieją silniki z hydrauliczną regulacją zaworów - na nasze nieszczęście jest to tak niezawodne i bezobsługowe rozwiązanie, że firmy motoryzacyjne przestały lub przestają je stosować, bo tak, bo ma być drogo i trzeba jeździć do serwisu.
Hydrauliczne kasowanie luzow jest niby ok, ale na dluzsza mete trochę szwankuje. Ale nie przesadzajmy z ta [cenzura] regulowania luzow zaworowych w hondzie. Przy tym aucie autentycznie nie ma co robic, pod warunkiem ze użytkownik przestrzega pewnych regul użytkowania. Ale nie oszukujmy się, nie sa one zbyt wysublimowane
Dołączył: 27 Gru 2012 Posty: 1560 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: honda jazz 2007 1.4 i-dsi - prawie jak civic ;)
Piwa: 26/4
Wysłany: Czw 22 Maj 2014, 09:36
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Stuki silnika po wymianie oleju :(
Pafcio01 napisał:
Chłopaki nie jest dobrze.
Najpierw odpowiedź o częstotliwość tych odgłosów: są one ciągłe i ich częstotliwość rośnie wraz z obrotami.
Mechanik u którego zmieniałem olej "na słuch" nie potrafił stwierdzić skąd te dźwięki dochodzą ale najbardziej pasują mu zawory. Również zaleca regulację. Wypytany o spuszczony wczoraj olej stwierdził, że właściciel przehulał z wymianą z dwa cykle jak nic.
Rozpocząłem od najtańszej operacji czyli kupiłem filtr W 610/6, dolaliśmy Shella i przegoniłem powyżej auto 120km/h - bez zmian. Mam teraz dwa scenariusze. Ten lepszy i ten gorszy:
1 różowy wariant: Po wymianie oleju (widocznie rzadszego niż ten co był) zawory nieregulowane dostały luzów i po akcji ich regulacji wszystko ucichnie a ja będę najszczęśliwszym posiadaczem Jazza na świecie (tu jednak moje wątpliwości wzbudza fakt że dźwięk pojawił się tak nagle !ciach! po wymianie oleju)
2. Ten czarny: auto było zalane jakimś minerałem (bo poprzedni właściciel już miał gdzieś to auto i kazał zalać byle czym) i teraz po wlaniu Shella 5w40 czeka mnie proces wypalania powstałych nagarów oraz rozszczelniania silnika co doprowadzi mnie do agonii zarówno nerwowej jak i finansowej.
Tak czy inaczej jutro umawiam się na wizytę w aso i regulację zaworów czy jednak radzicie jechać do nich po prostu z problemem tego dźwięku z silnika i niech sami szyją sobie scenariusz? Jeśli jednak auto miałoby zostać na parę dni to jednak dla mnie spory kłopot logistyczny.
Mam nadzieję, że już wkrótce będę cieszył się z bezawaryjnego Jeża
weź przestan z ta panika. JAkie rozszczelnienie silnika ? Tutaj ludzie jeździli na 10w60 a to jest dopiero gesty olej i jazz jakos nie nie eksplodowal. Jazz to nie fiat 125p ze to zmianie oleju na inna klase może być jakiś dramat.
Shell 5w40 ogolnie szalu nie robi jako HC na bazie mineralu (co już zostało udowodnione na forum), ale za to nadrabia dodatkami (w tym pluczacymi) wiec powinien trochę tego szlamu wyplukac z silnika
Co do regulacji zaworow to przy okazji wymien swiece skoro już i tak będą wszystko rozkrecac. Koszt 150 zl za samie swiece ale cena jest taka sama wszędzie bo jedynie sensowne to NGK lub Denso. A skoro poprzedni wlasciciel przegial z wymiana oleju to i pewnie o swiecach zapomnial.
Po prostu kupiles zaniedbane auto wiec musisz je trochę doprowadzić do porządku
JAk będziesz w ASO to potarguj się o jakiś rabat, zawsze to pare zl w kieszeni.
Poza tym w niektórych ASO w wawie (nie wiem jak to jest w terenie), nawet jak przyjedziesz na glupia zmiane opon to ci robia taki szybki darmowy przegląd auta w cenie usługi wiec tez jakiś plus.
Poza tym faktura z logo hondy w teczce auta, bezcenne
Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 633 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ostrów Wielkopolski Posiadane auto: Mini Cooper 1.6, Toyota Verso 2.0, MB W204
Piwa: 13/3
Wysłany: Czw 22 Maj 2014, 09:40
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Stuki silnika po wymianie oleju :(
kedlaw07 napisał:
A te firmy to spod VAG'a
Na VAG się nie znam, choć miałem kiedyś Golfa GTi, który miał regulację zaworów na płytkach, ale np. starsze silniki Opla miały regulację hydrauliczną a nowe konstrukcje wracają do epoki kamienia łupanego. Honda niestety pozostała w tej epoce i spotkałem się już z określeniem"
"Kup Hondę i szczelinomierz" - jakże prawdziwe
Dołączył: 27 Gru 2012 Posty: 1560 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: honda jazz 2007 1.4 i-dsi - prawie jak civic ;)
Piwa: 26/4
Wysłany: Czw 22 Maj 2014, 09:44
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Stuki silnika po wymianie oleju :(
przempo napisał:
kedlaw07 napisał:
A te firmy to spod VAG'a
Na VAG się nie znam, choć miałem kiedyś Golfa GTi, który miał regulację zaworów na płytkach, ale np. starsze silniki Opla miały regulację hydrauliczną a nowe konstrukcje wracają do epoki kamienia łupanego. Honda niestety pozostała w tej epoce i spotkałem się już z określeniem"
"Kup Hondę i szczelinomierz" - jakże prawdziwe
Przempo, doskonale wiesz ze czasem najprostsze rozwiązania sa najskuteczniejsze. Zreszta w twoim przypadku regulujesz zawory co 100k wiec pewnie 4 razy sprzedasz auto do tego czasu, wiec zupełnie nie rozumiem tego marudzenia
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Czw 22 Maj 2014, 09:51
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) Stuki silnika po wymianie oleju :(
Witam,
pieta napisał:
Cytat:
Hydrauliczne kasowanie luzow jest niby ok, ale na dluzsza mete trochę szwankuje.
Napisze krótko, nic nie zastapi ręcznej regulacji zaworów. Proste rozwiązanie jest najlepsze.
"Maluchy" też mają ręczną regulację. Kto miał to wie ile można przejechać. No i ten łańcuszek rozrządu. Czasami tylko te rajstopy
Popychacze potrafią się często psuć w silnikach znanych danej marki.
Z tego co kojarzę to chyba wszystkie japończyki mają ręczną regulację zaworów, a może się mylę.
@
Pafcio01
Cytat:
Tutaj ludzie jeździli na 10w60 a to jest dopiero gesty olej i jazz jakoś nie nie eksplodował.
To ja jeździłem na takim oleju Shella 10w60 Racing a teraz od dwóch lat na 0w20 hondy pomykam i wszystko jest ok.
Przy zmianie oleju żadnych płukanek nie stosowałem, chociaż niektórzy polecali. Autko od początku u mnie tak więc wszystko wiem na jego temat.
W tym roku to zrobię (dopiero w październiku) ale opiszę efekty.
Reasumując, żadnych wycieków i plam pod samochodem. Tak więc nie ma obaw że ci się silnik rozszczelni.
Ty masz autko z olejem niewiadomego pochodzenia i nie zmienianym. Na twoim miejscu po regulacji zaworów zrobiłbym tą płukankę.
Proponuję zalać 0w20, ale już widzę jak przempo pisze że NIE _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda Jazz ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.