Dołączył: 19 Sie 2008 Posty: 63 Skąd jesteś (miejscowość / region): Śląsk - Górny Posiadane auto: Honda City, 1.3 100 KM 2009 (03.2010)
Piwa: 3/2
Wysłany: Sro 07 Maj 2014, 00:18
Temat postu:
Osłona pod silnikiem - wykonanie.
Kilka dni temu, na tym forum założyłem wątek o podobnym tytule.
Teraz, opiszę i zilustruję jak to zrobiłem.
Zacząłem od zakupu na Allegro osłony od Hondy Jazz a w sklepie motoryzacyjnym, kilkunastu spinek, podkładek i wkrętów
(Z wiadomych powodów, fotek podkładek i wkrętów nie zamieszczam )
Jak już wspominałem w poprzednim (wyżej zalinkowanym wątku) osłona Hondy Jazz ma identyczne wymiary i rozstaw otworów
poza długością - jest o ok 12cm za krótka i trzeba to jakoś nadsztukować. Najpierw, myślałem o "sztukówce" z jakiejś cienkiej blachy, ale kol. -Miles-skutecznie mi to wyperswadował, w związku z czym, mój wybór padł na... wykładzinę podłogową PCV (gumoleum) grubości ok. 2,5 mm.
Z kawałka papieru, wykonałem "szablon", następnie odrysowałem go i wyciąłem z gumoleum. Przy pomocy owych spinek i wkrętów, przymocowałem do zakupionej osłony,
którą następnie przykręciłem do oryginalnych osłon bocznych, w celu dokładnego odmierzenia i odcięcia nadmiaru PCV od przodu.
Po złożeniu "prototypu" (tu widok od góry)
(a robiłem to leżąc pod samochodem, stąd brak odpowiednich zdjęć), postanowiłem go "objechać", w celu sprawdzenia czy nie słychać żadnych "niepożądanych dźwięków", przed którymi przestrzegał kol. -Miles-. Nic takiego nie stwierdziłem, natomiast wydało mi się - wiem, że to odczucie może być subiektywne - że jakby było trochę ciszej.
Po "objechaniu", "prototyp" został rozebrany na elementy pierwsze, wykładzina pomalowana od zewnątrz i oklejona czarną folią od wewnątrz
i ponownie złożona w całość:
i od wewnątrz
Pomijając subiektywne - być może - odczucie cichszej pracy, niewątpliwą korzyścią wynikającą z tego rozwiązania,
będzie większa czystość w komorze silnika, oraz (co wg mnie wynika z załączonych zdjęć) lepsza aerodynamika
a co za tym idzie, mniejsze zużycie paliwa ale...
o tym, przekonam się za jakiś czas...
Ostatnio zmieniony przez bolobol dnia Sro 07 Maj 2014, 20:38, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2008 Posty: 63 Skąd jesteś (miejscowość / region): Śląsk - Górny Posiadane auto: Honda City, 1.3 100 KM 2009 (03.2010)
Piwa: 3/2
Wysłany: Sro 07 Maj 2014, 18:09
Temat postu:
Re: ( Honda City ) Osłona pod silnikiem - wykonanie.
Warunki autostradowe - wprawdzie na krótkim odcinku - też testowałem. Niestety, nie mogę obiektywnie stwierdzić czy jest ciszej niż było. Ilości decybeli nie mierzyłem ani przed ani po zabudowie osłony. Zwróciłem jednak uwagę, że teraz przy 120 km/h słyszalny w kabinie hałas "rozkładał" się następująco: 15-20% pomrukiwanie silnika i 80-85% hałas powietrza i opon.
Przy 140 km/h, praca silnika była w zasadzie nie słyszalna, jednak hałas płynący z "otoczenia" był znaczny, chyba jednak mniejszy, niż przed zabudową osłony - oczywiście to moje subiektywne odczucie.
Jeśli chodzi o demontaż, to tak naprawdę odkręcenie 11 wkrętów trwa chwilę i "mój" mechanik, z pewnością da sobie radę.
Dołączył: 19 Sie 2008 Posty: 63 Skąd jesteś (miejscowość / region): Śląsk - Górny Posiadane auto: Honda City, 1.3 100 KM 2009 (03.2010)
Piwa: 3/2
Wysłany: Czw 18 Wrz 2014, 21:19
Temat postu:
Re: ( Honda City ) Osłona pod silnikiem - wykonanie.
-Miles- napisał:
Minęło już trochę czasu. Masz jakieś nowe spostrzeżenia?
W zasadzie niewiele jeśli chodzi o osłonę silnika.
Zbyt krótko jeździłem tym autkiem bez niej, żeby teraz mieć możliwość obiektywnego porównania ale...
na pewno nie ma żadnych niepożądanych dźwięków (a jeżeli przy większych szybkościach występuję, to i tak są zagłuszane szumem opon i wiatru), spadło nieco średnie zużycie LPG do 7,7 l/100 co - wg mnie - wynika z zauważalnego lepszego toczenia się autka, co z kolei wynika z lepszej aerodynamiki.
Wydaje mi się też, że w komorze silnika jest czyściej a w kabinie ciszej.
W każdym razie, nie żałuję...
Dołączył: 06 Mar 2015 Posty: 22 Skąd jesteś (miejscowość / region): Jelenia Góra Posiadane auto: Honda City
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 06 Mar 2015, 23:01
Temat postu:
Re: ( Honda City ) Osłona pod silnikiem - wykonanie.
Długo kiedyś szukałem osłony pod City, niestety nikt w sklepacz tego nie posiada. Do głowy mi nie przyszło, że taka osłonka pasuje od Jazza. Znalazłem coś takiego. Będzie pasować, bo opis jest do Jazz 08, chyba powinno być 09?
http://allegro.pl/honda-jazz-08r-podloga-oslona-zabudowa-i5120994015.html
Jakie śruby (mm) kupiłeś?
Jakią szerokość spinek zastosowałeś?
Jak zamocowałeś z przodu wykładzinę?
Osłonę zamontowałeś za pomocą zwykłych śrub z nakrętkami? Jest tam trudny dostęp z drugieł strony by przytrzymywać nakrętkę podczas dokręcania. Jaki patent zastosowałeś?
Bladego pojęcia nie mam. Nie wdawałem się w takie subtelności ale powiem, że tę samą osłonę (chyba), w tej samej cenie, kupiłem od tego samego dostawcy
ojciecmajster napisał:
Jakie śruby (mm) kupiłeś?
Kupowałem wszystko "na oko" po uprzednim dokładnym obejrzeniu dolnych, bocznych osłon. Myślę, że śruby długości między 1,5 a 2 cm (ze wskazaniem na 2 cm) będą dobre a średnicę dobierz do średnicy otworu "spinki". Śruby i spinki, kupowałem w tym samym sklepie motoryzacyjnym.
ojciecmajster napisał:
Jakią szerokość spinek zastosowałeś?
Nie mierzyłem, ale myślę, że było to "góra" 12 mm.
ojciecmajster napisał:
Jak zamocowałeś z przodu wykładzinę?
Po prostu wcisnąłem ją pod zderzak - tak jak to widać na zdjęciu.
ojciecmajster napisał:
Osłonę zamontowałeś za pomocą zwykłych śrub z nakrętkami? Jest tam trudny dostęp z drugiej strony by przytrzymywać nakrętkę podczas dokręcania.
Nie. Zastosowałem wkręty z łbem śrubowym i spinki. Spinki powciskałem na otwory, (które widać na osłonach bocznych na zdjęciu/fotce podwozia bez osłony) a do spinek, wkręciłem wspomniane wyżej wkręty.
Nie stosowałem żadnych śrub, bo - jak wspomniałeś - trudno tam dojść z nakrętką a po wtóre, ta "konstrukcja" co najmniej raz w roku będzie rozkręcana - do wymiany oleju. U mnie jest to 8 wkrętów do odkręcania.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda City ) Porady, problemy techniczne.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.