Witam. Honda CR-V III 2.2 i-CTDi 2008r. 250000 przebieg. DPF. Używam od krótkiego czasu i mam kilka pytań:
1. Dużo osób chwali auto na kulturę pracy silnika i niskie spalanie. U mnie jest tak, że kultury nie zauważyłem, auto przy mocniejszym depnięciu wydaje jakiś dziwny metaliczny odgłos. Przy jeździe na autostradzie 150-160 km/h na odcinku 600 km średnie spalanie 9 litrów (trochę dużo). Jaka jest żywotność turbin i wtryskiwaczy w tych modelach?
2. W zakresie 1500 - 1800 obrotów/min słychać jakieś buczenie (rolka i pasek wymieniony) obroty trochę za małe jak na odgłos turbiny, co to może być?
3. Poziom oleju na bagnecie MAX jednak co jakiś czas zapala się pomarańczowa kontrola oleju (niski poziom). Ostatnio zalany shell 5W30. Instrukcja mówi o oleju klasy 0W30. Czy zalanie 5W30 może powodować nieprawidłową pracę czujnika?
4. Po czym poznać, że jest wypalany DPF? jakaś kontrolka na kokpicie czy jak?
5. Napięcie ładowania 13,8 - 13,9 jest prawidłowe? Nie powinno być 14.4V?
Re: ( Honda CR-V ) Pytania i spostrzeżenia CR-V III 2.2 i-CDTi
3. Radzę bardzo uważać, gdy się przerywa wypalanie dpf to zaczyna paliwo trafiać do układu olejowego,
tym samym rozrzedza się olej (przybywa oleju) i zatarcie /uszkodzenie silnika gotowe.
Jeżdżę na 5w30 valvoline i nie występują problemy.
Doradzał bym SZYBKĄ WYMIANĘ OLEJU na nowy jeśli masz max na bagnecie!
4. Nie ma niestety kontrolki (specjalnie aby uszkodzić dpf'a i klient kupi nowy ),
jedyne objawy to załączenie się wentylatora chłodnicy na max i występuje taki specyficzny dźwięk w kabinie,
nie pamiętam czy nie załącza klimatyzacji aby było większe obciążenie, jest jeszcze jedna rzecz, a konkretnie przy wypalaniu dpf nie załączysz tempomatu (przynajmniej u mnie nie mogłem).
Można podpiąć się na 2gi bieg wentylatora i do kabiny kontrolkę led, tylko nie zawsze będzie to
wskazywać na wypalanie (czyt. upał latem)
5. Napięcie ładowania w crv jest dziwne, teściu próbował dzienne ledy wstawić i jak jechał to raz działały, a raz nie.
Zauważ gdy się załączy klimę lub grzanie i zmierzysz napięcie na zapalniczce to delikatnie wzrasta do prawidłowego
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Honda CR-V ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.